rafc en de jeugd

Hier komt alles te staan ivm de jeugdopleiding van R.A.F.C.

Moderator: Moderator Team

Biet1880
Preminiem
Preminiem

02-09-2017 08:54

Mijn zoontje is 5.5 jaar oud en heeft afgelopen zomer mee gedaan met de football camps. Sindsdien is hij echt bezeten door voetbal (en een beetje door Antwerp :) ).

Dit maakt dat ik sindsdien, alle tijd die ik met hem heb, aan het voetballen ben met hem.

Ik heb zelf gevoetbalt op provenviaal niveau en ter vergelijking met mezelf denk ik dat hij best wel wat kan. Tweevoetig, goeie linker, passen komen altijd goed aan, kan goed keepen, ...

Nu vraag ik mij af hoe jongens van zijn leeftijd geëvalueerd worden op zo'n testtraining. Kan iemand dit een beetje toelichten?

T'is maar dat ikzelf een beetje kan inschatten of hij uberhaupt een kans maakt of dat hij maar beter op provenciaal niveau begint.
Olivier
Site Admin
Site Admin

03-09-2017 19:07

Biet1880 schreef:Mijn zoontje is 5.5 jaar oud en heeft afgelopen zomer mee gedaan met de football camps. Sindsdien is hij echt bezeten door voetbal (en een beetje door Antwerp :) ).

Dit maakt dat ik sindsdien, alle tijd die ik met hem heb, aan het voetballen ben met hem.

Ik heb zelf gevoetbalt op provenviaal niveau en ter vergelijking met mezelf denk ik dat hij best wel wat kan. Tweevoetig, goeie linker, passen komen altijd goed aan, kan goed keepen, ...

Nu vraag ik mij af hoe jongens van zijn leeftijd geëvalueerd worden op zo'n testtraining. Kan iemand dit een beetje toelichten?

T'is maar dat ikzelf een beetje kan inschatten of hij uberhaupt een kans maakt of dat hij maar beter op provenciaal niveau begint.
ik contacteer iemand of pb u de juiste gegevens.
Biet1880
Preminiem
Preminiem

04-09-2017 07:03

Olivier schreef:
Biet1880 schreef:Mijn zoontje is 5.5 jaar oud en heeft afgelopen zomer mee gedaan met de football camps. Sindsdien is hij echt bezeten door voetbal (en een beetje door Antwerp :) ).

Ok, alvast bedankt.
Biet1880
Preminiem
Preminiem

26-10-2017 16:54

Biet1880 schreef:
Olivier schreef:

Ok, alvast bedankt.
Ik veronderstel dat je dit vergeten bent? Niet erg, ondertussen is mijn zoon bij Berchem Sport binnen geraakt. Ook een goede jeugdwerking daar en om praktische redenen voor mezelf handiger dan den Bosuil
Scotland The Brave
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

19-11-2017 17:55

Ik kwam dit tegen op YouTube. Een volledig matchverslag van de U-9 lokeren - Antwerp. Wel top van Lokeren, lijkt me nog wel wat mogelijkheden voor ons om daar in verbetering te brengen in alles wat met jeugd te maken heeft. Lijkt me de betrokkenheid van ouders te vergroten die om een of andere reden er niet altijd bij kunnen zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=Ui8sseOY-Ng
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten
millwall
Junior
Junior
Slagzin: Lierse marginaleuh

28-11-2017 17:33

Heeft niets met RAFC te maken maar het is wel onze regio. Club Brugge organiseert testtrainingen in merksem begot voor U-14 oa.
Royal Antwerp FC is de enige echte ploeg van 't stad!
millwall
Junior
Junior

06-12-2017 20:05

Een vraagje. Kent er iemand een goede professionele fysical coach die met een U-15 kan werken op startsnelheid en wendbaarheid en lenigheid , in het algemeen gesproken vinnigheid? En is dit een geschikte leeftijd om hier aan te werken? Hij moet zijn groei eigenlijk nog krijgen. Ik weet dat hier jeugdtrainers op het forum zitten. Kunnen jullie iemand aanbevelen om misschien enkele privé trainingen te doen?
Dank bij voorbaat.
Murdock1880
Junior
Junior

07-12-2017 11:55

millwall schreef:Een vraagje. Kent er iemand een goede professionele fysical coach die met een U-15 kan werken op startsnelheid en wendbaarheid en lenigheid , in het algemeen gesproken vinnigheid? En is dit een geschikte leeftijd om hier aan te werken? Hij moet zijn groei eigenlijk nog krijgen. Ik weet dat hier jeugdtrainers op het forum zitten. Kunnen jullie iemand aanbevelen om misschien enkele privé trainingen te doen?
Dank bij voorbaat.
https://www.kickoff-voetbalschool.com
Murdock1880
Junior
Junior

07-12-2017 11:56

Murdock1880 schreef:
millwall schreef:Een vraagje. Kent er iemand een goede professionele fysical coach die met een U-15 kan werken op startsnelheid en wendbaarheid en lenigheid , in het algemeen gesproken vinnigheid? En is dit een geschikte leeftijd om hier aan te werken? Hij moet zijn groei eigenlijk nog krijgen. Ik weet dat hier jeugdtrainers op het forum zitten. Kunnen jullie iemand aanbevelen om misschien enkele privé trainingen te doen?
Dank bij voorbaat.
https://www.kickoff-voetbalschool.com
Wesley is wel een rat en mijn neef pfffffff :)
lato
Reserve speler
Reserve speler

16-12-2017 13:48

Dank bij voorbaat.

eventueel eens buiten het voetbal kijken indien het enkel is voor startsnelheid,wendbaarheid en lenigheid.
iemand met bijvoorbeeld atletiek ervaring zal gerichter kunnen werken dan iemand met enkel voetbalervaring.

ook op internet vind je enorm veel oefeningen die je eventueel zelf kan doen, zo spaar je toch een berg geld uit

ga bijvoorbeeld een loopladder halen in de decathlon en je hebt ontelbare oefeningen op youtube en google.
verder denk ik vooral aan de bossen, ga daar interval op een berg doen.
bijvoorbeeld 10x 300 meter volledige sprint, en 300meter rust. Daarvoor en daarna kan je nog wat loslopen.
Dat kan natuurlijk gewoon op de baan of op een piste ook.

ik zou me persoonlijk vooral focussen op interval en de loopladder en eventueel dagelijks bijvoorbeeld wat yoga oefeningen voor lenigheid

er zijn veel voetbalscholen, zoals kickoff, eventueel madrilona (in het rivierenhof), of act 2 prevent,...
maar dat is toch meer op technische als ze daar werken

succes
millwall
Junior
Junior

16-12-2017 15:55

Merci voor de reacties. Misschien eerst zelf oefeningen met mijne zoon doen. :shades:
redphilly
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: You never drink alone!!
Contacteer:

09-02-2018 17:22

David Simmes is hoofdverantwoordelijke voor de jeugdafdeling van Lierse SK. Hij hoopt dat er snel duidelijkheid komt omtrent de nieuwe eigenaar.

"Zo lang er geen duidelijk is omtrent de geplande overname van de club, is het moeilijk om talentvolle spelers aan je te binden", moet Simmes vaststellen in Het Laatste Nieuws.

Dat heeft zijn nadelen. "Andere clubs - zoals Antwerp - beginnen aan de mouw te trekken van verschillende van onze jongens. Omdat we nog niet weten welke richting ons schip uit zal gaan, hebben we nu weinig concreets te bieden. Bijkomend nadeel is dat de huidige infrastructuur van onze jeugd in Kessel eigenlijk Lierse onwaardig is. Ook voor de jeugdafdeling zou het dus goed zijn als er snel witte rook is."
The best is yet to come!
Pirou
Junior
Junior
Slagzin: Het debat moet gaan over hoe het komt dat er van die 400-500 crapuleuze zotten, slechts - zegge en schrijve, fucking shit - VIJF man zijn aangehouden.

26-02-2018 15:36

vanop de site :

"De Antwerp Diamonds zullen wonen, trainen en school volgen in de buurt van de Bosuil!

De drie locaties zullen in een rustige en groene omgeving liggen, en op fietsafstand van elkaar (max. 3km). De omgeving moet een inspirerende effect hebben en zorgen voor focus en maximale infrastructuur om professioneel te groeien."

Ik weet niet sinds wanneer dit aangepast is. Maar Malle is dus uit de scope.
amjka
Preminiem
Preminiem

12-04-2018 06:20

Speelt de jeugd van Antwerp 1Aof 1B volgend jaar?
Biet1880
Preminiem
Preminiem

22-04-2018 12:19

Deze weken heb ik met mijn zoon het ene tornooi na het andere met Berchem. Gisteren nog in Sint Amands, met jeugdploegen van Lokeren, KVM, Wilrijk, Anderlecht, etc. We komen altijd diezelfde jeugdploegen tegen maar Antwerp zit er nooit bij wat ik wel raar vind.

Doen ze bij Antwerp andere/geen tornooien? Zijn er misschien niet genoeg jeugdspelers?
Murdock1880
Junior
Junior

22-04-2018 17:08

Biet1880 schreef:
Deze weken heb ik met mijn zoon het ene tornooi na het andere met Berchem. Gisteren nog in Sint Amands, met jeugdploegen van Lokeren, KVM, Wilrijk, Anderlecht, etc. We komen altijd diezelfde jeugdploegen tegen maar Antwerp zit er nooit bij wat ik wel raar vind.

Doen ze bij Antwerp andere/geen tornooien? Zijn er misschien niet genoeg jeugdspelers?
Te laag niveau waarschijnlijk
Biet1880
Preminiem
Preminiem

22-04-2018 19:48

Murdock1880 schreef:
22-04-2018 17:08
Biet1880 schreef:

Te laag niveau waarschijnlijk
Meen je dat? Zijn de jeugdploegen van Antwerp dan van zo'n hoog niveau? Ik was anders toch al serieus onder den indruk van het ploegje van Lokeren. En KVM heeft daar dan nog de finale van gewonnen.
Murdock1880
Junior
Junior

27-04-2018 14:36

Er is een De Wilde aan het testen van Club Brugge bij de beloften 17 jaar. Volgt iemand dat zo'n beetje ? Is de zoon van een vriend van mij Junior De Wilde ben eens benieuwd of hij mag komen. Ik hoop alvast van wel :)
tjappe
Scholier
Scholier

27-04-2018 16:08

Murdock1880 schreef:
Er is een De Wilde aan het testen van Club Brugge bij de beloften 17 jaar. Volgt iemand dat zo'n beetje ? Is de zoon van een vriend van mij Junior De Wilde ben eens benieuwd of hij mag komen. Ik hoop alvast van wel :)
Zal dan Cyronn De Wilde zijn, een verdediger van de U19
Murdock1880
Junior
Junior

27-04-2018 16:34

tjappe schreef:
27-04-2018 16:08
Murdock1880 schreef:
Zal dan Cyronn De Wilde zijn, een verdediger van de U19
Yup zijn vader is van Deurne en omstreken afkomstig ! Ik hoop dat ze hem nemen, heeft talent genoeg !! Straks moet hij weer testen hopen maar :)
Plaats reactie