Speeldag 10: 15/10/17 Royal Antwerp Football Club - Zulte Waregem [3-0]

Moderator: Moderator Team

Man of the match?

Peiling loopt tot 19-10-2017 22:34

Bolat
1
0%
N'Diaye
3
1%
Sall
8
3%
Batubinsika
15
5%
Borges
3
1%
Corryn
31
11%
Haroun
4
1%
Hairemans
5
2%
Dequevy
88
30%
Ivo Rodrigues
4
1%
Oulare
130
44%
Van Damme
0
Geen stemmen
Owusu
1
0%
Buta
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 293
buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Nu is het moment dat de reus uit zijn coma komt.

Re: Speeldag 10: 15/10/17 Royal Antwerp Football Club - Zulte Waregem [20:00]

Berichtdoor buitenbeentje » 12-10-2017 07:42

Laat Vandamme maar op de bank zitten of als verdediger, maar toch niet als middenvelder.
Afbeelding

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Berichtdoor zorro » 12-10-2017 08:21

buitenbeentje schreef:Laat Vandamme maar op de bank zitten of als verdediger, maar toch niet als middenvelder.

Inderdaad. Als de rest fit is, is er volgens mij niemand van de basiself die er momenteel door Jelle kan worden uitgespeeld.
Even afwachten, maar het zou me niet verbazen moest dit de "miskoop" van het seizoen worden.

millwall
Junior
Junior
Slagzin: Lierse marginaleuh

Berichtdoor millwall » 12-10-2017 09:17

Match leeft niet echt precies. Een overwinning tegen dit Zulte zal een enorm succes zijn.
Royal Antwerp FC is de enige echte ploeg van 't stad!

famazing
Preminiem
Preminiem
Slagzin: The best is yet to come

Berichtdoor famazing » 12-10-2017 10:00

Zou er niet van schrikken moest Sall ineens in de basis opduiken...

Subsupp
Kadet
Kadet

Berichtdoor Subsupp » 12-10-2017 10:16

zorro schreef:
buitenbeentje schreef:Laat Vandamme maar op de bank zitten of als verdediger, maar toch niet als middenvelder.

Inderdaad. Als de rest fit is, is er volgens mij niemand van de basiself die er momenteel door Jelle kan worden uitgespeeld.
Even afwachten, maar het zou me niet verbazen moest dit de "miskoop" van het seizoen worden.

Voetballend steekt Van Damme er idd niet bovenuit, maar karakterieel is hij een leidersfiguur die deze ploeg vooruit kan stuwen. We hebben een ploeg met individueel allemaal goede spelers, die soms als geheel heel goed samenspelen. Maar een ploeg die ook soms als een pudding in elkaar kan zakken. We kunnen naast Haroun best nog een leider op het veld gebruiken om de ploeg door de moeilijke momenten heen te loodsen.
M'n eerste thuismatch: 21/9/1980 Antwerp - Kortrijk 1-0 (goal van Leo Van der Elst)

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Berichtdoor bCnkO » 12-10-2017 10:40

Ardaiz nog niet veel mee getraind deze week. Oulare werd 2 weken geleden wel volledig fit verwacht voor Zulte. Het zal dus vermoedelijk gaan tussen Owusu en Oulare voor de positie van spits.

Benieuwd of Bolini achteraan 'al' iets gaat durven wijzigen met bv Sall of Van Damme of blijft rekenen op de standvastigheid van onze drie jonge talenten Batubinsika, Arslanagic en Borges.

Centraal verwacht ik geen wijzigingen omdat Yatabare (ole ole) op de back zal blijven vermoed ik.
Rechtstaan en zingen!

rafc ploeg vant stad
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Hasta la victoira Siempre

Berichtdoor rafc ploeg vant stad » 12-10-2017 10:43

zorro schreef:

dat gevoel heb ik ook eerlijk gezegd.

moest die nog op rechts back kunnen spelen akkoord maar Borges en Corryn zijn certitudes op links en die gaat hij er niet zo maar uitspelen
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

redwhiterafc
Junior
Junior

Berichtdoor redwhiterafc » 12-10-2017 10:47

bCnkO schreef:Ardaiz nog niet veel mee getraind deze week. Oulare werd 2 weken geleden wel volledig fit verwacht voor Zulte. Het zal dus vermoedelijk gaan tussen Owusu en Oulare voor de positie van spits.

Benieuwd of Bolini achteraan 'al' iets gaat durven wijzigen met bv Sall of Van Damme of blijft rekenen op de standvastigheid van onze drie jonge talenten Batubinsika, Arslanagic en Borges.

Centraal verwacht ik geen wijzigingen omdat Yatabare (ole ole) op de back zal blijven vermoed ik.

Jonge talenten? Borges is al 25 Arslanagic 24 dat zijn geen talenten meer he :)

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Berichtdoor bCnkO » 12-10-2017 11:48

redwhiterafc schreef:
bCnkO schreef:Ardaiz nog niet veel mee getraind deze week. Oulare werd 2 weken geleden wel volledig fit verwacht voor Zulte. Het zal dus vermoedelijk gaan tussen Owusu en Oulare voor de positie van spits.

Jonge talenten? Borges is al 25 Arslanagic 24 dat zijn geen talenten meer he :)

Voor verdedigers zijn dat nog jonkies... Verdedigers die op hun 21-22 doorbreken, dan spreken we over een Varane en andere absolute toptalenten. Niet iedereen staat er meteen als 20-jarige, dat is toch een enorme misvatting.
Rechtstaan en zingen!

Pedro
Kadet
Kadet

Berichtdoor Pedro » 12-10-2017 12:51

Belangrijke wedstrijd...bij verlies gaan we toch zenuwachtig achterom kijken, zeker met Brugge ih verschiet.

Is een voetballende ploeg met intelligente spelers die makkelijk tussen de lijnen voetballen. Twee vergelijkbare ploegen: Genk en Waasland beveren, en we weten hoe dat is afgelopen. Ik vrees ervoor

En eerlijk gezegd, 4 (!) pagina's op het forum: ons enthousiasme voor 1A is precies al wat gaan liggen. Tegen Boussu-Dour leefde het nog meer

BrickTop
Reserve speler
Reserve speler

Berichtdoor BrickTop » 12-10-2017 12:54

Pedro schreef:Belangrijke wedstrijd...bij verlies gaan we toch zenuwachtig achterom kijken, zeker met Brugge ih verschiet.

Is een voetballende ploeg met intelligente spelers die makkelijk tussen de lijnen voetballen. Twee vergelijkbare ploegen: Genk en Waasland beveren, en we weten hoe dat is afgelopen. Ik vrees ervoor

En eerlijk gezegd, 4 (!) pagina's op het forum: ons enthousiasme voor 1A is precies al wat gaan liggen. Tegen Boussu-Dour leefde het nog meer

Tja... De Rode Duivels speelden en het heeft echt wel veel geregend de laatste tijd.

BrickTop
Reserve speler
Reserve speler

Berichtdoor BrickTop » 12-10-2017 12:56

Laten we hopen dat de EL-wedstrijd van volgende donderdag in hun hoofden gaat zitten. Al heeft Zulte Waregem met 0 op 6 nog maar weinig perspectieven in Europa. Naar de keel grijpen vanaf het begin, zoals we tegen Kortrijk deden.

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Berichtdoor bCnkO » 12-10-2017 12:57

Pedro schreef:Belangrijke wedstrijd...bij verlies gaan we toch zenuwachtig achterom kijken, zeker met Brugge ih verschiet.

Organiseer snel een tifo met de mannen van Zulte en dat loopt hier nog wel los :evillaugh:
Rechtstaan en zingen!

Pedro
Kadet
Kadet

Berichtdoor Pedro » 12-10-2017 13:14

bCnkO schreef:

Organiseer snel een tifo met de mannen van Zulte en dat loopt hier nog wel los :evillaugh:

Kga nog eens iets proberen dat meestal wel werkt: 'naar 't schijnt gaan die met hun zwarte jassen weer veel te snel zingen'

rafc ploeg vant stad
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Hasta la victoira Siempre

Berichtdoor rafc ploeg vant stad » 12-10-2017 13:35

BrickTop schreef:

Tja... De Rode Duivels speelden en het heeft echt wel veel geregend de laatste tijd.

en velen zijn emotioneel uitgeput na de film take us home te hebben gezien
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

Kalkbrenner
Reserve speler
Reserve speler

Berichtdoor Kalkbrenner » 12-10-2017 14:17

aloisi schreef:
Erik schreef:Waarom wordt Corryn door de meesten geslachtofferd als VM?

Persoonlijk vind ik dat we daar iets mankeren in de opbouw. Corryn is vooral iemand die wat gaten dicht loopt, haroun is ook een loper. ik denk dat we centraal midden sterker kunnen zijn met iemand die wat nadrukkelijker aanwezig is. Ik denk Yatabare haroun beste duo, maar voorlopig is op rectsback Yatabare beste keuze.

In elk geval, als je meer grip op matchen en het spel wil krijgen, zijn voor mij de 6 en de 9 de cruciale plaatsen. Een 6 die mee het spel kan verdelen en een 9 die het verschil kan maken. Dat maakt ons nog een stuk sterker. Ik zou denken dat van Damme en Oulare dat zouden moeten kunnen.. als ze fit zijn.

Sowieso! Corryn is verdedigend dan wel sterk, een bijterje en goed als mandekker, waar hij door Boloni ook voor wordt gebruikt. Maar aanvallend brengt hij weinig bij. Dit is dan ook een verdedigende opstelling met 2 VM (Corryn en Haroun), waardoor alle creativiteit van Hairemans moet komen, die dan nog eens heel veel moet meeverdedigen ook. Als we dwingender willen gaan spelen in de toekomst zal er toch voetballend vermogen moeten bijkomen en dat zal dan eerder op de plek van Corryn zijn dan op die van Haroun.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

Kalkbrenner
Reserve speler
Reserve speler

Berichtdoor Kalkbrenner » 12-10-2017 14:19

We moeten best winnen, maar gelijkspel zou niet dramatisch zijn. Na Brugge komt Standard en die pakken we sowieso. 6 op 9 of 4 op 9 dus
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

aloisi
Junior
Junior
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Berichtdoor aloisi » 12-10-2017 21:03

Kalkbrenner schreef:
aloisi schreef:
Erik schreef:Waarom wordt Corryn door de meesten geslachtofferd als VM?

Persoonlijk vind ik dat we daar iets mankeren in de opbouw. Corryn is vooral iemand die wat gaten dicht loopt, haroun is ook een loper. ik denk dat we centraal midden sterker kunnen zijn met iemand die wat nadrukkelijker aanwezig is. Ik denk Yatabare haroun beste duo, maar voorlopig is op rectsback Yatabare beste keuze.

In elk geval, als je meer grip op matchen en het spel wil krijgen, zijn voor mij de 6 en de 9 de cruciale plaatsen. Een 6 die mee het spel kan verdelen en een 9 die het verschil kan maken. Dat maakt ons nog een stuk sterker. Ik zou denken dat van Damme en Oulare dat zouden moeten kunnen.. als ze fit zijn.

Sowieso! Corryn is verdedigend dan wel sterk, een bijterje en goed als mandekker, waar hij door Boloni ook voor wordt gebruikt. Maar aanvallend brengt hij weinig bij. Dit is dan ook een verdedigende opstelling met 2 VM (Corryn en Haroun), waardoor alle creativiteit van Hairemans moet komen, die dan nog eens heel veel moet meeverdedigen ook. Als we dwingender willen gaan spelen in de toekomst zal er toch voetballend vermogen moeten bijkomen en dat zal dan eerder op de plek van Corryn zijn dan op die van Haroun.

Inderdaad zo zie ik het ook.
Als je naar niveau play-off 1 of top 8 wil mikken, moet het centraal midden en vooraan beter. Centraal midden is voetballend momenteel te zwak en vooral verdedigend.
Als we ons spel zo Ok vinden, en we willen gewoon een rustig seizoen draaien, ni zakken en bv 12 de eindigen, dan kunnen we zo verder.

Wil je voor die top 8 gaan, moet je hopen dat er toch iemand opstaat die op 6 iets extra gaat brengen in onze opbouw, en moet vooraan ook iemand ontbolsteren die iets extra kan brengen.

Subsupp
Kadet
Kadet

Berichtdoor Subsupp » 13-10-2017 06:40

Als je de laatste vier competitiematchen bekijkt, denk ik niet dat ze deze lijn zonder meer gaan willen doortrekken. Ik vermoed een aanpassingske.
M'n eerste thuismatch: 21/9/1980 Antwerp - Kortrijk 1-0 (goal van Leo Van der Elst)

joshua from antwerp
Junior
Junior

Berichtdoor joshua from antwerp » 13-10-2017 10:52

2-0 winst en Oulare maakt zijn eerste doelpunt voor ons.