Speeldag 3: 11/8/18 RE Mouscron - Royal Antwerp Football Club [0-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man of the match?

Peiling eindigde op 16-08-2018 10:50

Bolat
0
Geen stemmen
Opare
5
2%
Arslanagic
8
4%
Borges
2
1%
Juklerod
86
40%
Haroun
3
1%
Yatabare
16
7%
Nazaryna
0
Geen stemmen
Bolingi
1
0%
Owusu
21
10%
Hairemans
71
33%
Rodrigues
0
Geen stemmen
Van Damme
3
1%

Totaal aantal stemmen: 216
bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

12-08-2018 21:25

aloisi schreef:
12-08-2018 20:50
Jemme schreef:
12-08-2018 20:30

En Hairemans door een betere nummer 10. Lachwekkend.
Als hairemans en owusu de nieuwkomers uit de ploeg houden met topspel is dat geen enkel probleem he.
Maar ge zijt toch akkoord dat ge met 2 spitsen geen seizoen door komt?
Er moeten nog 2 spitsen bij, een 10, een flankspeler, een keeper en misschien een verdediger. En dan kunnen zout en ghandri eventueel nog vertrekken.
En dan mogen dat liefst goeie spelers zijn... en wie er dan speelt, interesseert mij niet! Maar als ge play-off 1 ambieert, hebt ge dat wel nodig.
Idd, we spelen momenteel met 12 spelers, dat gaat niet lang blijven duren en als je ambitie hebt in de beker moet je op de bank evenwaardige spelers hebben om niet meteen aan kwaliteit in te boeten bij de eerste de beste blessure.

Je zou onder Luciano verwacht hebben dat we met een veel te grote kern zouden gaan zitten maar het tegendeel is waar. Al is de rol van Boloni daar misschien ook niet te onderschatten. Wat niet voldoet gebruikt hij gewoon niet.
Rechtstaan en zingen!
Rechtstaan is zilver, zingen is goud!
Zingen=winnen
millwall1
Preminiem
Preminiem

12-08-2018 23:02

En toch vind ik dat je een betere "Hairemans" moet aantrekken als je PO1 ambities hebt. Ook een betere spits die zelf iets kan forceren en aan een halve kans genoeg heeft om een goaltje te maken. Ben ik tevreden met de prestaties van de huidige ploeg?Ja, maar ik vind dit te weinig om voor PO1 te gaan. Wij hebben te veel kansen nodig (vooral thuismatchen,zie ook vorig seizoen) om een match op slot te doen.
Deze kritiek lijkt nu onterecht omdat we 7 op 9 hebben , maar ons bestuur heeft de ambitie uitgesproken om voor PO1 te gaan. Met deze ploeg gaan we dat niet halen en daar mag je mij op pakken op het einde van het regulier seizoen.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!
Jillieboy
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: ‘Please don’t call me arrogant, but I’m European champion and I think I’m a special one.’

13-08-2018 08:46

Deze ploeg is sterk. Daar kunnen we niet omheen.
Sterk genoeg voor PO1 of meer, dat waarschijnlijk niet.

Zullen wij nog verliezen of eens een klets krijgen van bv Anderlecht of Genk. Ja waarschijnlijk wel.

Maar deze ploeg speelt met de vingers in de neus voor plaats 7 tot 12. Gaan nooit in de problemen komen.

Er kan beter bij, maar de prestatie thuis KVK en op Moeskroen waren eigenlijk heel goed. Geen kans weggegeven en er zelf 40 gehad. Knappe stats.
Maarten
Reserve speler
Reserve speler

13-08-2018 09:39

Wat een ploeg staat er toch op het veld. Zoals de spelers al zelf aanhaalde, werkt iedereen voor iedereen. We zetten goed druk, creëren enorm veel kansen en geven er zo goed als geen weg en als er toch nog eens een bal tussen de palen komt, dan staat Bolat er om de goal te verhinderen. Klasse wat de trainingsstaf weeral van die jongens gedaan krijgt. Wat tegen Kortrijk niet lukte, lukte tegen Moeskroen wel. Die goal kan veel invloed hebben op de volgende matchen. Laat ons hopen dat dit nog eens een extra motivatie is om er altijd voor te blijven gaan. Ooit valt die goal en tegen Moeskroen was dit een opluchting van jewelste.
M0601
Preminiem
Preminiem

13-08-2018 09:59

Maarten schreef:
13-08-2018 09:39
Wat een ploeg staat er toch op het veld. Zoals de spelers al zelf aanhaalde, werkt iedereen voor iedereen. We zetten goed druk, creëren enorm veel kansen en geven er zo goed als geen weg en als er toch nog eens een bal tussen de palen komt, dan staat Bolat er om de goal te verhinderen. Klasse wat de trainingsstaf weeral van die jongens gedaan krijgt. Wat tegen Kortrijk niet lukte, lukte tegen Moeskroen wel. Die goal kan veel invloed hebben op de volgende matchen. Laat ons hopen dat dit nog eens een extra motivatie is om er altijd voor te blijven gaan. Ooit valt die goal en tegen Moeskroen was dit een opluchting van jewelste.
Als dit spel gehanteerd wordt tegen fcb, met onze support zoals het is tegen hen, dan kan dat alleen vleugels geven aan gasten als Juklerod, hij dit al onder de indruk was tegen kortrijk. Hopelijk zullen er enkele doelwitten van Luciano in de tribune zitten, dat gaat hun twijfel snel weghalen moest die er zijn. Ben er gerust in.
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

13-08-2018 10:50

Erik schreef:
12-08-2018 13:54
Ik zie toch weer heel veel terug van de goeie matchen uit de heenronde vorig seizoen (vb Kortrijk, Zulte thuis of Stvv uit). Alleen de efficiëntie laat het nu wat afweten, toen was het vaak raak.

Niet toevallig met Hairemans weerom in een grote rol en Yatabare die zich vooral aanvallend laat opmerken in goeie zin.
De positie (en prestaties) van Yatabare laat Hairemans ook toe om zich offensief meer uit te leven.
Wel positief dat Boloni eindelijk begrepen heeft dat de sterkte van Yatabare centraal ligt en niet op de rechtsachter of als puur verdedigende middenvelder. Wat we vorig jaar al vaak opmerkten (nl. 2 verdedigende middenvelders die veel te laag stonden met een gat dat niet te belopen was door Hairemans) lijkt nu eindelijk welvan de baan.
Hairemans werkt nog altijd keihard maar heeft nu ook meer steun van Yatabare, en heeft nu ook voldoende zelfvertrouwen om naar doel te trappen. Is dit seizoen al onze gevaarlijkste man, samen met,de 2 spitsen.
Mooi zo.
Er mag nog altijd iets bij maar het zal een straffe moeten zijn om hem uit de ploeg te spelen.
Spits moet,er,sowieso wel bij want 2 is gewoon te weinig om een seizoen vol te maken.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !
lanterfanter
Kadet
Kadet
Slagzin: Antwerp till I die!

13-08-2018 11:11

millwall1 schreef:
12-08-2018 23:02
En toch vind ik dat je een betere "Hairemans" moet aantrekken als je PO1 ambities hebt. Ook een betere spits die zelf iets kan forceren en aan een halve kans genoeg heeft om een goaltje te maken. Ben ik tevreden met de prestaties van de huidige ploeg?Ja, maar ik vind dit te weinig om voor PO1 te gaan. Wij hebben te veel kansen nodig (vooral thuismatchen,zie ook vorig seizoen) om een match op slot te doen.
Deze kritiek lijkt nu onterecht omdat we 7 op 9 hebben , maar ons bestuur heeft de ambitie uitgesproken om voor PO1 te gaan. Met deze ploeg gaan we dat niet halen en daar mag je mij op pakken op het einde van het regulier seizoen.
2
TheKid
Preminiem
Preminiem
Slagzin: Oep zn bakkes

13-08-2018 13:29

Kalkbrenner schreef:
Erik schreef:
12-08-2018 13:54
Ik zie toch weer heel veel terug van de goeie matchen uit de heenronde vorig seizoen (vb Kortrijk, Zulte thuis of Stvv uit). Alleen de efficiëntie laat het nu wat afweten, toen was het vaak raak.

Niet toevallig met Hairemans weerom in een grote rol en Yatabare die zich vooral aanvallend laat opmerken in goeie zin.
De positie (en prestaties) van Yatabare laat Hairemans ook toe om zich offensief meer uit te leven.
Wel positief dat Boloni eindelijk begrepen heeft dat de sterkte van Yatabare centraal ligt en niet op de rechtsachter of als puur verdedigende middenvelder. Wat we vorig jaar al vaak opmerkten (nl. 2 verdedigende middenvelders die veel te laag stonden met een gat dat niet te belopen was door Hairemans) lijkt nu eindelijk welvan de baan.
Hairemans werkt nog altijd keihard maar heeft nu ook meer steun van Yatabare, en heeft nu ook voldoende zelfvertrouwen om naar doel te trappen. Is dit seizoen al onze gevaarlijkste man, samen met,de 2 spitsen.
Mooi zo.
Er mag nog altijd iets bij maar het zal een straffe moeten zijn om hem uit de ploeg te spelen.
Spits moet,er,sowieso wel bij want 2 is gewoon te weinig om een seizoen vol te maken.
Een spits type Uros Djurdjevic, Walid Azarou of Julian Quinones moet er zeker bij!
Niet weer een type "werker" als Bolingi en Owusu maar gwn een echte killer!

EDIT: Karelis van Genk zou hier ook niet misstaan, wel het best in een 2-spitsensysteem. Kan bv wel topduo worden met Bolingi..

En nog een 10 a la Morioka, Cevallos, Canesin, ...

Èn van Buta de nieuwe Limbombe maken! ;)
janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Nostalgie is ook niet meer wat het was

13-08-2018 13:45

TheKid schreef:
Kalkbrenner schreef:

Mooi zo.
Een spits type Uros Djurdjevic, Walid Azarou of Julian Quinones moet er zeker bij!
Het transfertopic als middel om kennis van obscure spitsen te etaleren.
Nostalgie is ook niet meer wat het was
TheKid
Preminiem
Preminiem

13-08-2018 13:53

janssens schreef:
TheKid schreef:

Nja maar daar mag je zogezegd enkel "echte geruchten" delen..
Er is geen "scoutingstopic" zodus..
Cpt.eddie
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: thou shalt not have no idea.

13-08-2018 16:39

TheKid schreef:
janssens schreef:

En zijn dat realistische namen als in 'zitten in het brede netwerk van d'Onofrio en worden aanzien als grote aanstormende talenten'? Ik denk aan een tweede Ardaiz of zo.
The traffic lights blinked a million times. I blinked twice and twenty years went by.
Owolabi
Scholier
Scholier

13-08-2018 17:37

Heb mij vooral geërgerd aan die debielen die bier gooien, zie het nut er niet van in
fourty
Reserve speler
Reserve speler

13-08-2018 18:22

Owolabi schreef:
13-08-2018 17:37
Heb mij vooral geërgerd aan die debielen die bier gooien, zie het nut er niet van in
2
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
TheKid
Preminiem
Preminiem

14-08-2018 09:11

Cpt.eddie schreef:
13-08-2018 16:39
TheKid schreef:

En zijn dat realistische namen als in 'zitten in het brede netwerk van d'Onofrio en worden aanzien als grote aanstormende talenten'? Ik denk aan een tweede Ardaiz of zo.
Toch wel 3 talenten die ook al wat bewezen hebben..
Geen gok van 500k maar een "zekerheid" van 3mio wat ook wel eens mag en nodig is id spits en #10..

Om po1 te halen moeten ze voor zo'n type spelers gaan.. Djurdjevic (sp), Morioka (#10), Govea (#6), Matvienko (lb/cb), ...
Gesloten