Speeldag 7 - 11/9/2021: Eupen - Royal Antwerp Football Club [0-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 14-09-2021 21:58

Butez
66
39%
Buta
10
6%
De Laet
3
2%
Engels
1
1%
Bataille
0
Geen stemmen
B Verstraete
7
4%
Nainggolan
8
5%
Fischer
29
17%
Benson
1
1%
Miyoshi
2
1%
Frey
24
14%
Eggestein
0
Geen stemmen
Gerkens
0
Geen stemmen
Samatta
5
3%
Almeida
15
9%

Totaal aantal stemmen: 171

The Dog
Reserve speler
Reserve speler

Re: Speeldag 7 - 11/9/2021: Eupen - Royal Antwerp Football Club [0-1]

Bericht door The Dog »

Belangrijkste zijn de 3 punten, maar overtuigend was het toch niet, komen goed weg, te veel afstand tussen de linies, te weinig body vooraan (fischer, benson en miyoshi werden telkens onder de grond gestopt), te weinig balvastheid vooraan waardoor bal steeds terugkomt, met frey en samatta vooraan leek het even beter te gaan, misschien een idee om op verder te bouwen

Butez secuur
Almeida onopvallend, dus goed
Bataille dramatisch begonnen, maar zich ietwat herpakt
Naingolan hopelijk nog niet 100% fit...
Fischer: onderliggend in duels, maar toch 3 grote kansen

Niet gerust in Olympiakos...
Winnen tegen Seraing een must

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
They will not force us
They will stop degrading us
They will not control us
We will be victorious

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Re: Speeldag 7 - 11/9/2021: Eupen - Royal Antwerp Football Club [16u15]

Bericht door Scotland The Brave »

Stouwer schreef:
11-09-2021 22:09
Olivier schreef:
11-09-2021 21:30
Red_Dog002 schreef:
11-09-2021 21:21

Is dat niet de reden waarom Bölöni de laan werd gestuurd ?
Na drie seizoenen, niet na zes matchen
Met de nuance dat Bölöni helemaal niet "de laan werd uitgestuurd". Zijn contract uitgedaan (een zeldzaamheid in het hedendaagse voetbal) dat dan uiteindelijk niet werd verlengd. Serieus verschil.
Nuance? Daar doen we hier niet aan mee. :lol: Minder en minder geduld merk ik bij mensen, en dat is niet enkel in het voetbal.
Verder lijkt Engels me zich te verstappen in het achteruitlopen, gewoon pech. Valt misschien nog wel mee.
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

Subsupp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Subsupp »

The Dog schreef:
11-09-2021 22:13
Belangrijkste zijn de 3 punten, maar overtuigend was het toch niet, komen goed weg, te veel afstand tussen de linies, te weinig body vooraan (fischer, benson en miyoshi werden telkens onder de grond gestopt), te weinig balvastheid vooraan waardoor bal steeds terugkomt, met frey en samatta vooraan leek het even beter te gaan, misschien een idee om op verder te bouwen

Butez secuur

Samatta naast Frey bracht inderdaad wel wat schwung vooraan, waar Fischer zich ook goed bij kon vinden.
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 20-21 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.

Kriek
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kriek »

vetartis schreef:
11-09-2021 21:34
Zeer blij met deze overwinning, die toonde dat deze ploeg bereid is om oorlog te maken indien nodig. Hadden jullie echt verwacht eventjes Eupen in eigen huis simpel weg te zetten? Die voetballen al een heel seizoen op een frisse lever en wij zijn nog steeds zoekende. Toch creëren we een aantal rijpe doelpogingen (schot Naingolan, 2 keer Fischer, Myoshi) en wat halve kansen.
We blijven gewoon te slordig. Een ploeg die zich volledig toelegt op het spelen in de omschakeling. Wat je dan zeker niet mag doen is balverlies lijden wanneer uw backs mee opschuiven. Verstraete, Bataille, Engels, De Laet, Buta... Allemaal in het zelfde bedje ziek door slordig inspelen, balverliezen...
Maar het grootste probleem ligt centraal op het middenveld. Naingolan op de 6 of 8 is een zware teleurstelling. Is zo traag als een tientonner en staat meters te hoog. Op een bepaald moment stond Fischer gewoon op de 8 omdat hij zag dat Naingolan toch niet van plan was terug te zakken.
Met enkel Verstraete die verdedigend denkt is elke tegenaanval dreigend.
Met het matig presteren van Benson zou ik in Grieknland starten met Verstraete en Yusuf of Dwomoh centraal verdedigend, Naingolan op de 10, myoshi rechts en Fischer links...

Maar nogmaals, ontzettend blij met de drie punten....
Klopt. Het grote probleem is het centrale blok van 4 (2 CV's en posities 6-8). We hebben daar echt nog niet de oplossing gevonden ...
"I arrived to change the world. Now all I hope for is that this world will not change me".

- Pep Guardiola -

Wouter
Junior
Junior

Bericht door Wouter »

Heb de match door omstandigheden niet kunnen zien maar ben er ook van overtuigd dat Radja gewoon op de 10 moet spelen. Hopelijk is Yusuf niet te lang out en anders kijk ik uit naar het debuut van Dwomoh.

richard
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door richard »

Kriek schreef:
11-09-2021 21:17
Benson is dan ook niet goed genoeg. Nogmaals.
Speelt met momenten met oogkleppen op! Volgens mij had Buta geen goesting meer om mee op te rukken want hij krijgt toch den bal niet van Benson! Snap niet dat Priske dat niet ziet? Alle spelers ergerden zich eraan!

Superbomma
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: God hates the tips of little babies' dicks.

Bericht door Superbomma »

chemiereus schreef:
11-09-2021 18:30
Radja heeft een overzicht die velen kunnen benijden. Nu nog topfit geraken.
Denk ik niet. Gevalletje Defour / Mirallas: heel dure prestigetransfers maar niet meer in staat om de ploeg iets bij te brengen.

Ik hoop dat ik er hiermee volledig naast zit maar die kans lijkt me klein.

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

richard schreef:
12-09-2021 00:21
Kriek schreef:
11-09-2021 21:17
Benson is dan ook niet goed genoeg. Nogmaals.
Speelt met momenten met oogkleppen op! Volgens mij had Buta geen goesting meer om mee op te rukken want hij krijgt toch den bal niet van Benson! Snap niet dat Priske dat niet ziet? Alle spelers ergerden zich eraan!
Voor Priske zijn Myoshi, Fischer, Balikwisha en Benson op dit ogenblik zijn aanvallende middenvelders. Balikwisha is al 2 keer gekwetst, Fischer mocht Europees niet mee doen. Het trio Myoshi, Fischer, Balikwisha is daardoor nog niet geprobeerd geweest.
forever in our shadow...

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Superbomma schreef:
12-09-2021 00:28
chemiereus schreef:
Denk ik niet. Gevalletje Defour / Mirallas: heel dure prestigetransfers maar niet meer in staat om de ploeg iets bij te brengen.

Ik ben nogal positief van aard, maar ik vrees ook voor dit scenario. Met de bijkomstigheid dat Naingolan op de bank geen feestje is...
forever in our shadow...

Superbomma
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: God hates the tips of little babies' dicks.

Bericht door Superbomma »

Orizard schreef:
11-09-2021 21:37
sinjorenbloed schreef:
Orizard schreef:
11-09-2021 20:17
Was ik de enige die mij daar echt aan stoorde?

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
Nee. in de eerste 5 minuten alleen al had die 2 afzonderlijke fases waar die heel simpel de bal direct kon inspelen en zo de aanval gaande houden. 2 keer blijven dribbelen en terugdraaien en weg gevaar.
Ik had het eigenlijk over de comentator die constant Benson Manuel zei

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
In Nederland noemden ze hem vorig jaar ook Manuel. Stond ook zo op z’n shirt.

2110
Preminiem
Preminiem

Bericht door 2110 »

The Dog schreef:
11-09-2021 22:13

Butez secuur

MAW we missen Mbokani, zeg dat hier niet te hard aub!

jellebelle
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door jellebelle »

vetartis schreef:
12-09-2021 00:30
Superbomma schreef:
12-09-2021 00:28
chemiereus schreef:

Ik ben nogal positief van aard, maar ik vrees ook voor dit scenario. Met de bijkomstigheid dat Naingolan op de bank geen feestje is...
Langs den andere kant heeft Verstraete ook wel een match of 10 (en de rest) nodig gehad om op niveau te komen.
OK, dit was dan blijkbaar achteraf te wijten aan die oog blessure, maar ik gun Radja hier ook nog wel het voordeel van de twijfel.
Soit, het hele spel verloop was gewoon slecht.
Dringend tijd voor een referentie match.

innocent1953
Preminiem
Preminiem

Bericht door innocent1953 »

Olivier schreef:
11-09-2021 21:30
Red_Dog002 schreef:
11-09-2021 21:21
Langhesenne schreef:
11-09-2021 20:19
Zwakke match, sterk resultaat. Even beter als andersom.
Is dat niet de reden waarom Bölöni de laan werd gestuurd ?
Na drie seizoenen, niet na zes matchen
Er gaan daar in Eupen nog veel ploegen sneuvelen
Is leuk voetballende ploeg

maupie
Kadet
Kadet
Slagzin: Come on

Bericht door maupie »

Ja blijkbaar tegen elke ploeg waar we tegen spelen, we zijn gewoon niet goed genoeg momenteel en we mogen blij zijn da we 3 punten hebben..je kon gisteren bijna een halve ploeg vervangen hebben.,zowel verdedigend op het middenveld als in de aanval.

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door fourty »

Kriek schreef:
11-09-2021 23:36
vetartis schreef:
Zeer blij met deze overwinning, die toonde dat deze ploeg bereid is om oorlog te maken indien nodig. Hadden jullie echt verwacht eventjes Eupen in eigen huis simpel weg te zetten? Die voetballen al een heel seizoen op een frisse lever en wij zijn nog steeds zoekende. Toch creëren we een aantal rijpe doelpogingen (schot Naingolan, 2 keer Fischer, Myoshi) en wat halve kansen.
We blijven gewoon te slordig. Een ploeg die zich volledig toelegt op het spelen in de omschakeling. Wat je dan zeker niet mag doen is balverlies lijden wanneer uw backs mee opschuiven. Verstraete, Bataille, Engels, De Laet, Buta... Allemaal in het zelfde bedje ziek door slordig inspelen, balverliezen...
Maar het grootste probleem ligt centraal op het middenveld. Naingolan op de 6 of 8 is een zware teleurstelling. Is zo traag als een tientonner en staat meters te hoog. Op een bepaald moment stond Fischer gewoon op de 8 omdat hij zag dat Naingolan toch niet van plan was terug te zakken.
Met het matig presteren van Benson zou ik in Grieknland starten met Verstraete en Yusuf of Dwomoh centraal verdedigend, Naingolan op de 10, myoshi rechts en Fischer links...

Klopt. Het grote probleem is het centrale blok van 4 (2 CV's en posities 6-8). We hebben daar echt nog niet de oplossing gevonden ...
Er is slechts 1 oplossing en die heet Haroun. Zolang die er niet bij is vrees ik voor verbetering. Hopelijk komt die nog terug. Ook een spelverdeler ( vergeef me het woord) hebben we niet. 2 cruciale mankementen.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

SteakFriet
Junior
Junior

Bericht door SteakFriet »

Akkoord wat betreft Haroun. Niemand die zo een middenveld kan sturen als hem en zou weleens de missing link kunnen zijn.

Betreft aanvallende middenvelder niet akkoord, Miyoshi en voornamelijk Nainggolan kunnen schitteren op die positie.

TheKid
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Voetbal = leven.

Bericht door TheKid »

Miyoshi en Fischer stonden telkens te hoog, Nainggolan is echt sloom en heeft de draaicirkel van een tank en Benson loopt zoals altijd met oogkleppen op.

Goeie match van Butez alweer.
Degelijke match van Buta en Frey.
Almeida en Eggestein goed ingevallen.
De rest vond ik gewoonweg zwak gisteren.
1.3.1.2.

limfizzkit
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule

Bericht door limfizzkit »

TheKid schreef:
12-09-2021 08:50
Miyoshi en Fischer stonden telkens te hoog, Nainggolan is echt sloom en heeft de draaicirkel van een tank en Benson loopt zoals altijd met oogkleppen op.

Goeie match van Butez alweer.
Degelijke match van Buta en Frey.
Almeida en Eggestein goed ingevallen.
De rest vond ik gewoonweg zwak gisteren.
Almeida zag er inderdaad goed uit. Goed met de kop en voetbalde uit.
Mijoshi en Benson samen op het veld, dat gaat niet, vind ik. Twee mini's, te weinig duelkracht en vooral: Mijoshi wil het spel versnellen en doet dat soms op magistrale wijze, Benson vertraagt het spel. De Japanner heeft meer baat bij een Eggestein of Gerkens in de buurt. De loopbewegingen en snelle balbehandeling van Mijoshi waren gisteren compleet nutteloos omdat dat allemaal veel te rap gaat voor Benson en Fischer ook niet echt in de match zat, toch zeker niet eerste helft.

Groofy
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Groofy »

Als Engels maar geen tweede “colpaertje” wordt! Op deze leeftijd al zo snel geblesseerd, als je dat vergelijkt met Seck, die is nooit geblesseerd!

nr1 4-ever
Kadet
Kadet

Bericht door nr1 4-ever »

Scotland The Brave schreef:
11-09-2021 19:47
De Frol schreef:
11-09-2021 19:06
vincent vega schreef:Ik had het wel eens willen zien als die kans erin ging na het niet teruggeven van de bal. Kan de scheids daar voor fluiten?
Nee.
Lierse heeft zo eens bekerwedstrijd herspeeld met zo'n geval geloof ik. Zit heel ver weg :)
klopt. Tegen Hedera Millen.
Een vierdeklasser toen.
De bal werd buitengewerkt door Millen voor verzorging in de slotminuten waarna Lierse snel inwerpt en scoort.
Heel België sprak toen schande en ik geloof dat de wedstrijd na aandringen van Lierse zelf pas werd herspeeld.

Subsupp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Subsupp »

Kriek schreef:
11-09-2021 23:36
vetartis schreef:

Dit enerzijds, en wat dat betreft zal Nainggolan zich toch moeten inspannen om zijn niveau verder op te krikken, want niemand kan teren op 'speelzekerheid'. Maar anderzijds valt de ploeg bij een tegenaanval nog te vaak in tweeën uiteen, met grote open ruimtes voor de tegenstander op het middenveld als gevolg. En dat maakt de achterlijn kwetsbaarder.

Ook.in.bange.dagen
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Ook.in.bange.dagen »

Long overdue. Wat een fantastische dag was dat seg!

Onze wedstrijd was redelijk dramatisch. Wel blij om te zien dat Almeida toch niet de provinciale verdediger is waar veel hem hier al voor versleten.

500 man van onze kant? Mag het iets meer zijn …

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door fourty »

Ik zou met het nu beschikbare materiaal gerust een 3-5-2 durven spelen dan heb je met Frey en Samatta en Eggenstein een keuze van voor en voor de overige plaatsen keuze genoeg. Denk dat dit veel beter voor ons zou zijn.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

jellebelle
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door jellebelle »

nr1 4-ever schreef:
12-09-2021 09:15
Scotland The Brave schreef:
11-09-2021 19:47
De Frol schreef:
11-09-2021 19:06
Nee.
Lierse heeft zo eens bekerwedstrijd herspeeld met zo'n geval geloof ik. Zit heel ver weg :)
klopt. Tegen Hedera Millen.
Een vierdeklasser toen.
De bal werd buitengewerkt door Millen voor verzorging in de slotminuten waarna Lierse snel inwerpt en scoort.
Heel België sprak toen schande en ik geloof dat de wedstrijd na aandringen van Lierse zelf pas werd herspeeld.
Of deze https://www.facebook.com/voetbalinterna ... 185917258/
:D

Subsupp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Subsupp »

fourty schreef:
12-09-2021 10:00
Ik zou met het nu beschikbare materiaal gerust een 3-5-2 durven spelen dan heb je met Frey en Samatta en Eggenstein een keuze van voor en voor de overige plaatsen keuze genoeg. Denk dat dit veel beter voor ons zou zijn.
Met de inbreng van Samatta stonden ze 442, met Verstraete en Nainggolan dichter bij elkaar voor de cv's en Fischer op linksmid en Miyoshi op de rechtsmid. Wat in principe meer defensieve stabiliteit moet gaan opleveren. Waarschijnlijk dat hier verder gewerkt op gaat worden?

Gesloten