Europa League 1 - 16/09/21 - Olympiacos FC - Royal Antwerp Football Club [2-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Butez
4
3%
Buta
0
Geen stemmen
Almeida
12
9%
De Laet
2
2%
Bataille
1
1%
B Verstraete
12
9%
Nainggolan
3
2%
Miyoshi
0
Geen stemmen
Fischer
2
2%
Samatta
82
63%
Frey
0
Geen stemmen
Benson
12
9%
Eggestein
0
Geen stemmen
Gerkens
1
1%

Totaal aantal stemmen: 131

redarmi
Junior
Junior

Re: Europa League 1 - 16/09/21 - Olympiacos FC - Royal Antwerp Football Club [21u]

Bericht door redarmi »

SteakFriet schreef:Ik ben meer tevreden na deze match met 0 punten dan tegen een OHL met 1 punt.

Deze keer zag ik wel vlagen van goed voetbal en iets dat op een systeem trekt. Het grootste probleem is momenteel dat de spelers mekaar niet aanvoelen.
Ik denk dat het goed gaat komen.
Exact ook mijn gevoel. Het begon ergens op te lijken. Als de aanvallers elkaar vlotter vinden win je deze match gewoon

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

vincent vega
Kadet
Kadet

Re: Europa League 1 - 16/09/21 - Olympiacos FC - Royal Antwerp Football Club [21u]

Bericht door vincent vega »

Erik schreef:
17-09-2021 00:11
Prestatie was behoorlijk. Op papier had ik Olympiakos hoger ingeschat maar in realiteit hebben die zeer veel kwaliteit ingeboet tegenover enkele jaren geleden. In die mate dat je tegen deze matige ploeg zelfs makkelijk een punt had kunnen pakken.
Dit. Duur puntenverlies tegen een verrassend matige tegenstander.

En Fisher :roll: Er werd hier veel over de efficientie van Ivo gepalaverd maar Fisher zijn balverliezen zijn ook niet op 1 hand te tellen.

Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

Re: Europa League 1 - 16/09/21 - Olympiacos FC - Royal Antwerp Football Club [2-1]

Bericht door Monoceros »

- Butez : degelijke match, eigenlijk weinig werk, maar voetbalde goed mee
- Buta : zwak, speelde als een kieken zonder kop, geen geslaagde acties en verdedigend zeer matig
- Almeida : zeer goede match, rustig aan de bal en goed inspelend, mocht iets meer in duel gegaan zijn bij de eerste goal
- De Laet : goede match, veel inzet en enkele goede duels gewonnen
- Bataille : zeer matig, verdedigend teveel ruimte latend en aanvallend te onrustig aan de bal
- Verstraete : matig, totaal onnodige vroege gele kaart en leek wat last te hebben met het tempo
- Naingolan : goed, opnieuw snel en strak inspelend
- Miyoshi : zwak, kon zich alleen de eerste minuten doorzetten, daarna onzichtbaar en teveel balverlies
- Fisher : matig, sterk aan de bal maar moet forser in de duels, zorgde te weinig voor echt gevaar, zwakke spelhervattingen
- Samatta : zeer goede match, aanspeelbaar, kwam ook mee verdedigen en zorgde voor gevaar
- Frey : redelijk, werkte hard, maar kreeg te weinig goede ballen om zich door te zetten

- Gerkens : matig, liep wel veel, maar overhaast bij de afwerking
- Benson : goede acties en zorgde voor gevaar, perfecte assist maar verprutst het dan weer door zijn man te ver los te laten
- Eggenstein : ik herinner me alleen een zwak gekraakt schot

- Priske : goede basisopstelling, deze mag voor mij enkele matchen blijven staan

- Algemeen : vond de prestatie hoopgevend, maar balvastheid moet beter en we mankeren eigenlijk pure snelheid op de flank, pech bij tweede doelpunt want dat is eigenlijk een carambole die in de kruising verdwijnt
Act as One, Play as Champions.

vincent vega
Kadet
Kadet

Re: Europa League 1 - 16/09/21 - Olympiacos FC - Royal Antwerp Football Club [2-1]

Bericht door vincent vega »

Monoceros schreef:
17-09-2021 09:41
Ik ben misschien te kritisch maar dat vond ik nu helemaal niet...

luke71
Junior
Junior

Bericht door luke71 »

vincent vega schreef:
17-09-2021 09:40
Erik schreef:
17-09-2021 00:11
Prestatie was behoorlijk. Op papier had ik Olympiakos hoger ingeschat maar in realiteit hebben die zeer veel kwaliteit ingeboet tegenover enkele jaren geleden. In die mate dat je tegen deze matige ploeg zelfs makkelijk een punt had kunnen pakken.
Dit. Duur puntenverlies tegen een verrassend matige tegenstander.

En Fisher :roll: Er werd hier veel over de efficientie van Ivo gepalaverd maar Fisher zijn balverliezen zijn ook niet op 1 hand te tellen.
Na zijn eerste match tegen Kortrijk las je hier dingen als 'de nieuwe gouden schoen... die gaan we niet kunnen houden, die is in de winterstop al weg...' Maar ik vind die zijn prestaties de laatste matchen erg teleurstellend. Ik snap waarom die opnieuw in Denemarken was beland.

Red_Dog
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Red_Dog »

vincent vega schreef:
17-09-2021 09:42
Monoceros schreef:
Ik ben misschien te kritisch maar dat vond ik nu helemaal niet...
Akkoord, ik ben nog op geen enkel moment overtuigd geweest van hem.
Dat zal nog wel komen, het blijft een getalenteerde speler uiteraard maar ik had er meer van verwacht.
MDCCCLXXX

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Dat van die conditie komt me ook zo over. Nainggolan lijkt moeite te hebben met het tempo en de intensiteit, terwijl dat in zijn beste jaren net een kwaliteit van hem was.
There are times when all the world's asleep
The questions run too deep
For such a simple man

Jemme
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

Zeer degelijke match van de Reds die minstens een punt had moeten opleveren.
Het verwend nest-gehalte onder de thuisblijvers wordt er hier helaas niet minder om.
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

Stouwer
Junior
Junior
Slagzin: Kust na mennen dappere

Bericht door Stouwer »

Jemme schreef:
17-09-2021 10:12
Zeer degelijke match van de Reds die minstens een punt had moeten opleveren.
Het verwend nest-gehalte onder de thuisblijvers wordt er hier helaas niet minder om.
Dat wordt inderdaad erger en erger. Al dat negatief gedoe slaat nergens op. Een meer dan degelijke wedstrijd waarin we minstens een punt verdienden. Elke vorm van realisme blijkt hier dag na dag te slinken.

Olympiakos is al jaren vaste klant in Europa, ze waren zelfs een vaste waarde in de CL. Toegegeven, ze zitten in een mindere periode nu, maar dat maakt eigenlijk niet veel uit. Antwerp is een nieuwkomer op het Europese toneel. Iedereen die dacht dat we Olympiakos wel efkes gingen wegspelen, dwaalt.

Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Monoceros »

janssens schreef:
17-09-2021 09:56
Dat van die conditie komt me ook zo over. Nainggolan lijkt moeite te hebben met het tempo en de intensiteit, terwijl dat in zijn beste jaren net een kwaliteit van hem was.
Ik vond die eigenlijk vrij goed spelen gisteren.
Act as One, Play as Champions.

Tom Mortsel
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: seeeeeeeeeeeeeeeeeeeg

Bericht door Tom Mortsel »

fischer enorm veel onzuivere passings met balverlies als gevolg ,
Buta niet genoeg vuur

radja...ziet het wat anderen niet zien maar brengt ook niet het nodige extra dat je van da duur kaliber mag verwachten .

Benson zijn wissel stuwde ons vooruit ..veel snelheid en deze keer bleef hij niet dribbelen maar strooide met voorzetten en schoten.
Blijf butez nen petattenzak vind.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." - Bill Shankly

Who f*cked a Scottish whore? The Falkirk Four, The Falkirk Fooooooooooooooour

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Uiteraard gisten teleurstelling maar we speelden een goeie wedstrijd.Werkpunt:het mekkeren achterwege laten ,niet alleen irriterend ook domme kaarten.

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door fourty »

rooien dokker schreef:
17-09-2021 10:39
Uiteraard gisten teleurstelling maar we speelden een goeie wedstrijd.Werkpunt:het mekkeren achterwege laten ,niet alleen irriterend ook domme kaarten.
En concentratie verlies er nog bij.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

man utd
Kadet
Kadet

Bericht door man utd »

Monoceros schreef:
- Buta : zwak, speelde als een kieken zonder kop, geen geslaagde acties en verdedigend zeer matig
- Almeida : zeer goede match, rustig aan de bal en goed inspelend, mocht iets meer in duel gegaan zijn bij de eerste goal
- Bataille : zeer matig, verdedigend teveel ruimte latend en aanvallend te onrustig aan de bal
- Verstraete : matig, totaal onnodige vroege gele kaart en leek wat last te hebben met het tempo
- Miyoshi : zwak, kon zich alleen de eerste minuten doorzetten, daarna onzichtbaar en teveel balverlies
- Fisher : matig, sterk aan de bal maar moet forser in de duels, zorgde te weinig voor echt gevaar, zwakke spelhervattingen
- Samatta : zeer goede match, aanspeelbaar, kwam ook mee verdedigen en zorgde voor gevaar
- Frey : redelijk, werkte hard, maar kreeg te weinig goede ballen om zich door te zetten

- Benson : goede acties en zorgde voor gevaar, perfecte assist maar verprutst het dan weer door zijn man te ver los te laten

- Priske : goede basisopstelling, deze mag voor mij enkele matchen blijven staan

- Algemeen : vond de prestatie hoopgevend, maar balvastheid moet beter en we mankeren eigenlijk pure snelheid op de flank, pech bij tweede doelpunt want dat is eigenlijk een carambole die in de kruising verdwijnt
Ben niet akkoord. Ik vind Radja, Frey en Fischer ook zeer zeker bij het rijtje van de ‘zwakke’ prestaties passen.
Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint. -Johan Cruijff-

famazing
Junior
Junior
Slagzin: The best is yet to come

Bericht door famazing »

De Seck van vorig seizoen hat minstens de eerste goal verhinderd en had miss nog wel ergens in de weg gelopen bij die 2e.

Echter de Seck die ik dit seizoen al heb zien spelen voor ons had imo niet veel verholpen

Verstuurd vanaf mijn Pixel 5 met Tapatalk

Ozric
Kadet
Kadet

Bericht door Ozric »

Scotland The Brave schreef:
16-09-2021 20:26
Bijna 400 Antwerpfans in karavaan met bussen naar stadion Olympiacos: “Wat een gedoe”
Met 399 waren ze uiteindelijk, de Antwerpfans die donderdagavond met bussen en onder politiebegeleiding vanuit het centrum van Athene naar het bezoekersvak van het Georgios Karaiskakissstadion werden gebracht. Ruim 2,5 uur voor aanvang van de match zaten ze daar al, veilig weg van de fanatieke Olympiacos-aanhang. Genietend. “Dit is één groot feest. Zo heerlijk dat we dat terug mogen meemaken.”
Peter Goris

“Voor wie is dat? Voor supporters van Antwerp FC? Een Belgische club? En die spelen vanavond tegen Olympiacos? En met hoeveel zijn ze? 400? Wat een gedoe.” De Griekse dame kijkt verbaasd naar de rood-witte en luidruchtige menigte die zich heeft verzameld op het plein voor het eeuwenoude Panathinaiko Stadion, het Olympisch stadion van de eerste moderne Olympische Spelen in 1896, in hartje Athene.

Dit was het ‘meeting point’ voor de Antwerpsupporters met een officieel ticket voor het bezoekersvak. Om 18u ’s avonds moesten ze daar alle 399 verzamelen, om rond 18u45 gezamenlijk naar het stadion van Olympiacos te kunnen vertrekken, onder politie begeleiding en met bussen (betaald door Antwerp FC, waarvoor een bijdrage van 5 euro per fan werd gevraagd).

LEES OOK: Honderden Antwerpfans vliegen naar Athene: “Die Grieken schijnen nog zotter te zijn dan wij”

399 fans die amper opvielen in de miljoenenstad Athene. En toch. Zo werd er opvallend veel Antwerps gesproken donderdag op de Akropolis. En hadden stewards op die eeuwenoude site hun handen vol om continu groepjes fans tegen te houden om groepsfoto’s met Antwerpvlaggen (foto’s met vlaggen zijn streng verboden op de Akropolis) te maken aan het Parthenon, de Tempel van Nikè, het Erechtheion, de Propyleeën… En veel gebruinde fans ook. In tal van Atheense hotels en stranden lagen de Antwerpfans heel de dag zingend, drinkend en genietend aan het water of zwembaden.

Gemarineerd

De eerste Antwerpfans kwamen al rond 17u aan het Panathinaiko Stadion, een uur later was het plein nagenoeg gevuld (zij het verspreid) met rood en wit. Een bonte verzameling fans, van licht gemarineerd tot stevig beschonken, man, vrouw, jong, oud. Van de baas van Heylen Vastgoed tot ex-bestuurders van het ‘oude’ Antwerp en kinderen die nog snel een kartonnen ‘Radja, mag ik je shirt’-bord hadden geknutseld.

En uit alle windhoeken, van Kortrijk over Sint-Niklaas tot heel de provincie Antwerpen. Enkelingen zijn zelfs speciaal overgevlogen van Rhodos, waar ze op vakantie waren. Nog snel wat bier bijtanken (want dat mag de komende vier tot zes uur in het stadion onder geen beding), zingen, groepsfoto’s trekken, zwetend vrienden en bekenden omhelzen.

Het bleef allemaal bijzonder gemoedelijk, zelfs rustig, wellicht ook dankzij de warmte. De plaatselijke overheden hadden nochtans blijkbaar een horde Hunnen verwacht. Want verdekt stond een behoorlijk imposante troepenmacht opgesteld: van agenten met honden en militairen tot tientallen agenten in burger op brommertjes over enkele gepantserde wagens met oproerpolitie en verkeerspolitie. Of waren ze er vooral om de fanatieke Olympiacos-fans op afstand te houden?

Onderschatten

Ongeveer om kwart na zeven vertrok de karavaan bussen met veel lawaai naar het stadion. Een half uur later dan gepland. Krijg bijvoorbeeld maar eens uitgelaten Antwerpsupporters op paarse bussen... Een onwezenlijk beeld ook, hoe het helse Atheense verkeer in de avondspits werd stilgelegd, om baan te ruimen voor 400 Antwerpsupporters.

Een kwartier later reed de karavaan het stadion binnen. Opnieuw: bijzonder rustig. De schrik zat er nochtans in, vooraf, voor bussen die met stenen en molotovs zouden bekogeld worden. Niets van dat. De Olympiacos-fans rond het stadion keken amper op. Enkele honderden Antwerpfans leken hen duidelijk niet de moeite om hun gekke reputatie boven te halen.

Die lieten het niet aan hun hart komen. Enkele uren voor de aftrap stonden ze voor een zo goed als leeg stadion al het ganse repertoire Antwerpliederen luidkeels te zingen. De Griekse stewards keken verbaasd naar dat kleine groepje op die immense tribune die toch zoveel lawaai konden maken. 400 rood-witte Belgen tegen 25.000 Grieken: een ongelijke strijd? “Ze zijn duidelijk geen uitfans gewoon (die mogen enkel in Europa binnen) én onderschatten ons bovendien. Van mij mag dat. Als ze ons ook maar sportief onderschatten. Dan zijn we het sterkst”, grijnst een meegereisde fan.
Iemand een idee wie die ex-bestuurders van het 'oude' Antwerp zijn die aanwezig waren?

TheKid
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Voetbal = leven.

Bericht door TheKid »

man utd schreef:
17-09-2021 10:55
Monoceros schreef:

Ben niet akkoord. Ik vind Radja, Frey en Fischer ook zeer zeker bij het rijtje van de ‘zwakke’ prestaties passen.
Enkel eerste helft gezien en op basis daarvan zelfs al een dikke buis voor Radja..
1.3.1.2.

Olivier
Site Admin
Site Admin

Bericht door Olivier »

Bijna terug vanuit Athene. Geweldige sfeer in het uitvak. al 2 uur op voorhand in het vak. Top tripje , jammer van de 2 1.

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

Groofy schreef:
17-09-2021 00:06
Gabriel schreef:
16-09-2021 23:17
Voor mij nog maar eens de bevestiging dat Buta en Bataille twee ideale spelers zijn om in een 3-5-2 de flank op en af te gaan maar in een 4 mansverdediging worden hun defensieve beperkingen afgestraft.
Er wordt gewezen op het niet meelopen van Benson bij die tweede goal, maar Buta gaat hier ook niet vrijuit, veel te plat verdedigd, en dat kan je ook als oorzaak van het doelpunt nemen!
Voor mij ook een gedeelde verantwoordelijkheid tussen Buta die alweer veel te lax verdedigd en Benson die zijn man nie volgt. Wat mij ook is opgevallen is dat De Laet tot tweemaal toe bij een voorzet en vrije trap zijne man langs de buitenkant afdekt ipv aan de binnenkant. Toch een basisprincipe. En wat Buta betreft ,heb ik altijd gezegd dat hij verdedigend te zwak is,is voor mij eerder een flankspeler. Bataille en Naingolan waren niet bij de les en vooral van Radja had ik dat niet verwacht. Die is fysiek niet in orde en ik dacht dat hij bij Inter de voorbereiding had meegedaan? Of ligt het aan zijn mentaliteit?ik herinner mij bij zijn interview dat hij zei dat hij hier minder de druk ging hebben van altijd te moeten winnen. Dat is een uitspraak die niet getuigt van ambitie.
Na een nachtje niet geslapen te hebben, heb ik nog altijd een rotgevoel. Verdoeme toch. Een punt was oververdiend geweest en had een boost gegeven voor nu zondag. Nu zit je toch weer met twijfels.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

fourty schreef:
17-09-2021 07:31
Geef mij zondag maar eens Seck en Dessolleil centraal. Nog wel eens zien dan.
Weer een volledig nieuwe verdediging die niet heeft samen gespeeld dan. Pas op. Op zich vind ik het geen slecht idee. De Laet is niet in vorm. Ik zou nu toch Almeida laten staan en Seck of Desolleil ernaast zetten. Er moet iets veranderen tegen Seraing want anders gaan we weer wat goals tegen krijgen.

millwall1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door millwall1 »

redarmi schreef:
17-09-2021 09:03
SteakFriet schreef:Ik ben meer tevreden na deze match met 0 punten dan tegen een OHL met 1 punt.

Deze keer zag ik wel vlagen van goed voetbal en iets dat op een systeem trekt. Het grootste probleem is momenteel dat de spelers mekaar niet aanvoelen.
Ik denk dat het goed gaat komen.
Exact ook mijn gevoel. Het begon ergens op te lijken. Als de aanvallers elkaar vlotter vinden win je deze match gewoon

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Dat lag dan toch vooral aan Samatta dat het beter ging. Wat kan die kerel voetballen. Een complete voetballer wat mij betreft.

aloisi
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

millwall1 schreef:
17-09-2021 14:13
fourty schreef:
17-09-2021 07:31
Geef mij zondag maar eens Seck en Dessolleil centraal. Nog wel eens zien dan.
Weer een volledig nieuwe verdediging die niet heeft samen gespeeld dan. Pas op. Op zich vind ik het geen slecht idee. De Laet is niet in vorm. Ik zou nu toch Almeida laten staan en Seck of Desolleil ernaast zetten. Er moet iets veranderen tegen Seraing want anders gaan we weer wat goals tegen krijgen.
Ik zou toch niet meer te veel wisselen hoor. Verdediging was niet zo slecht: we hebben heel weinig kansen weg gegeven en wat we vaak weg gaven kwam meer door dom balverlies als we in de aanval waren.

We moeten nu vooral gewoon de tijd geven om op mekaar ingespeeld te raken. Er een ploeg van te vormen. Het potentieel is er duidelijk.

Gisteren stonden er 6!! Nieuwe spelers aan de aftrap van wie 2! De eerste keer.

Denken wij nu echt dat wij meteen topvoetbal gaan spelen als je zo veel veranderd hebt.
Dat was toch heel duidelijk voor het seizoen al, dat dit allemaal een serieuze weerslag ging hebben. Dit gaat veel tijd vergen. Heel veel.

Niemand! Niemand doet zijn 4 beste spelers weg zonder dat je daarvan een weerbots krijgt. Dat had ik al voor het seizoen in het snuitje. Mbokani refaelov waren 2 spelers van gouden schoen niveau… die hebben we nu niet meer.
Lamkel ze was een uitzonderlijk talent.
En zoals ik ook voorspeld had is het grootste verlies hongla. De man die onze ploeg aan het voetballen bracht. Noch naingolan, noch Yusuf kunnen dat momenteel.

Maar ik ben optimistisch. Ik zag gisteren veel goeie dingen. Er moet nu gewoon verder gewerkt worden met die 442 en de spelers op mekaar ingespeeld krijgen.

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kalkbrenner »

Olivier schreef:
17-09-2021 13:47
Bijna terug vanuit Athene. Geweldige sfeer in het uitvak. al 2 uur op voorhand in het vak. Top tripje , jammer van de 2 1.
ik heb het er af en toe goed horen doorkomen

de 'You only Sing when you're winning' na de 1-1 was lachen :goed:
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Kalkbrenner schreef:
17-09-2021 16:55
Olivier schreef:
17-09-2021 13:47
ik heb het er af en toe goed horen doorkomen

de 'You only Sing when you're winning' na de 1-1 was lachen :goed:
Het eerste wat ik hoorde was nota bene de Patrick Vanoppen - song in minuut 50 of zo... Dan weet je dat het plezant was in het vak...
forever in our shadow...

Gesloten