Speeldag 8 - 19/09/2021: Royal Antwerp Football Club - RFC Seraing [2-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 23-09-2021 09:35

Butez
0
Geen stemmen
Buta
0
Geen stemmen
Almeida
10
6%
Dessoleil
4
2%
De Laet
1
1%
B Verstraete
4
2%
Nainggolan
1
1%
Fischer
0
Geen stemmen
Miyoshi
0
Geen stemmen
Samatta
0
Geen stemmen
Frey
140
82%
Benson
4
2%
Gerkens
6
4%
Bataille
0
Geen stemmen
Eggestein
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 170

Largo 1880
Preminiem
Preminiem
Slagzin: To accomplish great things, we must not only act, but also dream, not only plan, but also beleive.
by Anatole France

Re: Speeldag 8 - 19/09/2021: Royal Antwerp Football Club - RFC Seraing [16u]

Bericht door Largo 1880 »

TheKid schreef:
19-09-2021 18:57
N8W8 schreef:
19-09-2021 18:53
Iedereen akkoord dat frey en Samatta samen niet gaan? Aantal keren dat die naar dezelfde hoek gingen, naar dezelfde bal of elkaar voor de voeten liepen... Tot Samatta naar de links buiten moest en geen leer meer raakte.
Vind ik ook hoor.

Het is Frey of Samatta met Eggestein of Fischer in een 442. (wanneer iedereen fit is..)
2

Sam
Junior
Junior
Slagzin: "Pizza makes me think that anything is possible" H.Rollins

Bericht door Sam »

rafc ploeg vant stad schreef:
18-09-2021 21:38
Tickets voor beneden. Maar mijn pa Kan niet rechtstaan. Dus kunnen wij gewoon boven Gaan zitten op de 4?
Is 't gelukt bij jullie? Bij ons geen enkel probleem, zeer vriendelijk geholpen en ons gewoon boven laten zitten.

Pedro
Junior
Junior

Bericht door Pedro »

zorro schreef:
19-09-2021 19:13
Heb de match deze keer dus in het stadion gevolgd.
Zoals verwacht was het binnengeraken een circus. Mondmasker op voor een afstand van 5 meter, en dan absoluut niet meer nodig.
Een resem papieren, het ene afgedrukt, het andere op de gsm.
Vervolgens kunnen mensen van de zitplaatsen gaan waar ze willen, maar die van de staanplaatsen kunnen enkel onderaan staan.

De tribune is zeer knap, al is ze verre van af.
Het verdiep bovenaan is nog een complete ruwbouw. Geen idee wat ze daar uiteindelijk mee van plan zijn.

Mij leek er trouwens veel meer dan 2000 man te zitten, maar dat blijft uiteraard zeer moeilijk in te schatten.
Wat wel zeer duidelijk was, was het grote aantal vrije plekken op T1 en T3.
Jammer voor die hoop fans die deze match ondanks abonnement van thuis moest volgen.

De match zelf vond ik zeer zwak, net als de support van de fans.
Het was traag en weinig geïnspireerd.
Uiteindelijke trek je het laken alsnog naar je toe, en misschien al bij al verdiend, al is het maar door die tijdrekkende klotekeeper bij Seraing.

Soit, al bij al was ik uiteraard blij terug te zijn, en ging ik mee uit de bol bij die late treffer van Gerkens, maar de passie die ik had voor deze club lijkt me echt wel voorgoed verleden tijd.
Jammer om te lezen, maar deel je gevoel.

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Bericht door Scotland The Brave »

Ofwel geven we ze nog even tijd om aan elkaar te wennen? We kunnen ook elke match alles omgooien maar we moeten op den duur toch tijd met dezelfde ploeg spelen.
Dat zijn dus de dingen die je op een training niet kan leren.
Voor mijn part spelen we bijna alle matchen 4 4 2. Als er de helft van de loopbewegingen en passes beter uitkomen komen we al ver.
Die dingen mag je nog 100 keer oefenen op een training, tijdens de match leer je pas elkaar kennen.
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

limfizzkit
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule

Bericht door limfizzkit »

frankTL schreef:
19-09-2021 19:31
limfizzkit schreef:
19-09-2021 19:17
Ik zou niet graag in de schoenen van Priske staan. Moet een compleet nieuwe ploeg bouwen, moet resultaten halen en zit met enkele 'prestigetransfers' in zijn kern. Als die goed uitpakken kraait er natuurlijk geen haan naar, maar Engels, Nainggolan, Fischer ... bwa. Terwijl dat wel de 'namen' zijn.
Je zou toch stilaan mogen verwachten dat er, onafhankelijk van de spelers die op het terrein staan, een duidelijk systeem te ontwaren is, maar dat zie ik niet. Heel weinig samenhang en spelers die naar de man met de bal kijken maar zich zelf niet vrijlopen. Almeida en Dessoleil achteraan lijken wel een verbetering tegenover eerdere combinaties. Gelukkig is er nog Frey met zijn leeuwenhart die ons over de streep trekt met zijn goal en assist.
Ervan uitgaand dat Priske het meent met hoge druk, balcirculatie en infiltratie, dan denk ik dat hij niet content is met hoe er centraal en door Buta lamlendig gespeeld wordt.
Ik zeg niet dat ze allemaal top zijn maar je ziet vandaag wel dat Frey, Mijoshi, Samatta, Verstraete, De Laet, de centrale verdedigers dat toepassen of het toch proberen en anderen die het niet kunnen, willen of fysiek aankunnen. Als ge er met dit systeem zo 3 hebt, dan heb je een probleem

Red_Dog002
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Es schmutzig zu mir
Contacteer:

Bericht door Red_Dog002 »

BrusselmanHermans schreef:
19-09-2021 18:50
Ik houd mijn hart vast tegen Genk. Moeten deze overwinning echt niet groter maken dan ze is want het was maar ocharme tegen seraign. Die er bij moment zeer goed doorkwamen.

Ge kunt het hier nog iedere week schrijven maar dat heeft geen zin. Dit komt niet goed tactisch staat het niet, hij heeft er geen groep van gemaakt. We gaan dit over een 7 tal wedstrijden bekopen maar dat mag hier niet gezegd worden want dan ben je een verwende supporter.

Er zit niets in, geen idee en vooral geen taktiek en elke week hetzelfde bedje ziek. De belangrijkste man die gescout moet worden mag scoren.
Haal Boloni of Wim De Decker terug nu die nog vrij is en niet naar een tegenstrever binnenkort kan. Dan zullen we tenminste nergens tactisch overklast worden.
Genk heeft ook maar in extremisme gewonnen van (met alle respect) Sint-Truiden.
"We know too well that our freedom is incomplete without the freedom of the Palestinians." - Nelson Mandela

RIP Saul Leiter

rafc ploeg vant stad
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Hasta la victoria Siempre

Bericht door rafc ploeg vant stad »

Sam schreef:
19-09-2021 19:34
Tickets voor beneden. Maar mijn pa Kan niet rechtstaan. Dus kunnen wij gewoon boven Gaan zitten op de 4?
Is 't gelukt bij jullie? Bij ons geen enkel probleem, zeer vriendelijk geholpen en ons gewoon boven laten zitten.
yes, zeer vriendelijke mens van ne steward

groepje voor ons had minder geluk, die mensen waren 80 jaar en kregen ook staanplaatsen toegewezen, en daar deden ze lastig als in de niet 80jarige in de groep moest beneden blijven en de oudere mochten wel naar boven van de security

maar voor ons 3 met de gehandicaptenkaart direct toegang verkregen, die steward heeft mijn pa zelfs nog boven afgezet met de lift.

slechte match, maar zeer speciale match voor ons... besef dat dit wel de laatste keer is geweest moet nog doordringen.
heeft wel op zijn plaatske op zijn abonnement kunnen zitten en dat was wat hij wou. dus missie geslaagt, al heeft hij paar keer afgezien van de pijn
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

rafc ploeg vant stad
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Hasta la victoria Siempre

Bericht door rafc ploeg vant stad »

Red_Dog002 schreef:
19-09-2021 16:19
En is het gelukt ?
yes zie hier net boven
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

SteakFriet
Junior
Junior

Bericht door SteakFriet »

Extreem slechte wedstrijd tegen een extreem zwakke tegenstander. Dit was werkelijk niet aan te zien. 0.0 progressie is ons spel en je wint vandaag omdat Seraing gewoon een 1b ploeg is.

Rond mij op de tribune was iedereen bezig over de laatste match van Priske. Ik vrees dat het enkel uitstel is. Ikzelf ben ook de hoop aant opgeven. We hebben een redelijke reeks neergezet met strontvoetbal.

Erik
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Erik »

Ik vrees dat we tegen Genk en Union de rekening gepresenteerd gaan krijgen

murdock1880
Preminiem
Preminiem

Bericht door murdock1880 »

We missen snelheid in dit team zeker op het middenveld of mag ik dat niet zeggen...

wembley
Preminiem
Preminiem

Bericht door wembley »

2110 schreef:
19-09-2021 18:49
Iedereen zal weer content zijn want we zijn gewonnen van het grote Seraing!
Triestig was het!
Priske zijn vel 2x op rij gered.

Ditmaal door de spelers, niet door zijn tactische beslissingen…..
Donald Duckske
Hoelang mag deze rat nog uit zijne nek lullen vooraleer hij verwijderd wordt mods????

Elgrecko
Junior
Junior

Bericht door Elgrecko »

Soit 11/15 met een zoekende ploeg waarmee alles nog in elkaar moet vloeien en waar alleen maar beterschap van uit komen. 5 matchen ongeslagen. Het trekt momenteel op ni veel weinig druk naar voor, te traag voetbal en allemaal veel te plat. Kan alleen maar beteren normaal hop naar Genk misschien heeft iedereen dan goesting en kunnen we een puntje thuis houden.

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer

Seraing is gewoon OHL/ Beerschot van vorig seizoen. 1B team lees ik hier, dan zijn er veel teams die op dat niveau spelen. Gewoon goede counterploeg.
Dat gezegd zijnde moeten paar fases gewoon veel beter uitspelen. Benson is, ondanks zijn mindere kwaliteiten, op deze moment veel nuttiger dan bvb Fisher.
Ik zie die zijn plaats nog kwijt raken aan een Balikwisha.

Alan 1982
Junior
Junior

Bericht door Alan 1982 »

Woensdag graag Bataille voor Buta, Haroun voor Radja, en Benson voor Fisher. Op middenveld driehoek met punt naar voor (Miyoshi). Samatta op links en Benson op rechts.

Guydonis
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Guydonis »

2110 schreef:
19-09-2021 18:49
Iedereen zal weer content zijn want we zijn gewonnen van het grote Seraing!
Triestig was het!
Priske zijn vel 2x op rij gered.

Ditmaal door de spelers, niet door zijn tactische beslissingen…..
Het was nog niet top maar nu ook niet overdrijven. Seraing heeft 1 goeie kans gehad en die zat erin. Buiten dat afstandsschot in het begin is Butez niet in actie moeten komen denk ik. Wij hadden buiten onze goals nog die enorme kans van Frey alleen voor doel, Miyoshi van dichtbij moest er eigenlijk ook in, Fischer die vergat af te leggen voor Nainggolan, een kans van Almeida op corner, afstandsschot van Nainggolan,...niet allemaal 100% kansen maar wel genoeg om 2-0 voor te komen (want die kwamen allemaal voor de 0-1) en dan heb je een zakelijke overwinning tegen een stugge tegenstander. Defensief stond het goed, wat toch ons grootste werkpunt was, daar is progressie in te zien. Aanvallend moet het beter al creëren we wel genoeg kansen vind ik.
Wat wel mankeert is een flank met een actie, want van de zijkant komt veel te weinig gevaar. Fischer en Miyoshi zoeken altijd de combinatie over de grond maar laat ons zeggen dat Frey en Samatta daar niet voor gemaakt zijn. Fischer moet trouwens dringend uit een ander vaatje gaan tappen al weet hij dat zelf ook wel denk ik. Nainggolan vond ik nog niet zo slecht als anderen beweren eigenlijk. Ik vond hem alleszins gretiger dan sommige andere matchen. Had kunnen scoren met die bal van Fischer en zijn afstandsschot, gaf een assist bij die kans van Miyoshi, en heeft best wel wat ballen onderschept. Het middenveld stond er alleszins wel. Verstraete doet meer dan Nainggolan maar doet ook meer fout wat bijlange niet altijd zonder gevolgen blijft.

jellebelle
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door jellebelle »

Pedro schreef:
19-09-2021 19:39
zorro schreef:
Zoals verwacht was het binnengeraken een circus. Mondmasker op voor een afstand van 5 meter, en dan absoluut niet meer nodig.
Vervolgens kunnen mensen van de zitplaatsen gaan waar ze willen, maar die van de staanplaatsen kunnen enkel onderaan staan.

Het verdiep bovenaan is nog een complete ruwbouw. Geen idee wat ze daar uiteindelijk mee van plan zijn.

Mij leek er trouwens veel meer dan 2000 man te zitten, maar dat blijft uiteraard zeer moeilijk in te schatten.
Jammer voor die hoop fans die deze match ondanks abonnement van thuis moest volgen.

Uiteindelijke trek je het laken alsnog naar je toe, en misschien al bij al verdiend, al is het maar door die tijdrekkende klotekeeper bij Seraing.

Soit, al bij al was ik uiteraard blij terug te zijn, en ging ik mee uit de bol bij die late treffer van Gerkens, maar de passie die ik had voor deze club lijkt me echt wel voorgoed verleden tijd.
Ik ook wel deels, maar een club groeit (of krimpt) en leeft.
Wat vandaag is (sfeer en beleving) is niet persé de volgende jaren ook zo. Ik denk dat bij velen de passie ook wel wat verdwenen is door het langdurig wegblijven in het stadion, en ik hoop dat dit binnenkort met een voller stadion ook wel gaat terug komen.

Superbomma
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: God hates the tips of little babies' dicks.

Bericht door Superbomma »

jellebelle schreef:
19-09-2021 20:00
Pedro schreef:
zorro schreef:

Wat vandaag is (sfeer en beleving) is niet persé de volgende jaren ook zo. Ik denk dat bij velen de passie ook wel wat verdwenen is door het langdurig wegblijven in het stadion, en ik hoop dat dit binnenkort met een voller stadion ook wel gaat terug komen.
Weet je wat voor mij zou helpen? Gewoon kunnen beslissen om te gaan kijken, naar het stadion rijden, een ticketje kopen en hoppakee. Al die zever en moeite tegenwoordig om überhaupt binnen te komen is er teveel aan.

Subsupp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Subsupp »

Donderdag tegen Olympiakos de evenknie zijnde, en nu drie dagen later tegen een stugge tegenstander tot de laatste minuut als ploeg gezamenlijk gestreden om de overwinning in de wacht te slepen, en uiteindelijk slechts 1 kans weggegeven. Dan ben je als ploeg niet slecht bezig en laat je zien dat je er voor wil gaan. En waar een wil (en fighting spirit) is, is een weg, die hogerop aan het leiden is in het klassement.
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 20-21 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.

rafca
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door rafca »

murdock1880 schreef:
19-09-2021 19:52
We missen snelheid in dit team zeker op het middenveld of mag ik dat niet zeggen...
Waarom niet? Het is waarheid.
Enkel Miyoshi heeft die vinnigheid en snelheid als hij met momenten naar binnenknijpt. Maar te weinig als ploeg om constant dreigend te zijn. Hopelijk is Balikwisha snel terug.
ACT AS 1

robbe
Scholier
Scholier

Bericht door robbe »

Woensdag winnen en we staan 3e. WTF.

innocent1953
Preminiem
Preminiem

Bericht door innocent1953 »

De trainer in twijfel trekken is gewoon belachelijk
Gewoon niet te vatten

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer

rafca schreef:
19-09-2021 20:11
murdock1880 schreef:
19-09-2021 19:52
Waarom niet? Het is waarheid.
Enkel Miyoshi heeft die vinnigheid en snelheid als hij met momenten naar binnenknijpt. Maar te weinig als ploeg om constant dreigend te zijn. Hopelijk is Balikwisha snel terug.
Leek me ook een 100% kans niet goed af te werken van vrij dicht bij maar ik ga eerst de beelden bekijken voor ik me uitspreek. :lol:

Guydonis
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Guydonis »

Superbomma schreef:
19-09-2021 20:07
jellebelle schreef:
19-09-2021 20:00
Pedro schreef:

Weet je wat voor mij zou helpen? Gewoon kunnen beslissen om te gaan kijken, naar het stadion rijden, een ticketje kopen en hoppakee. Al die zever en moeite tegenwoordig om überhaupt binnen te komen is er teveel aan.
't verschil met vroeger is (bij mij toch) vooral dat we nu een 'topclub' zijn, en ik er niet veel mee inzit om eens een matchke tegen Seraing of Kortrijk vanuit de zetel te moeten volgen, integendeel misschien zelfs. Het spreekt minder aan, zeker na een Europese wedstrijd. Toen we in 2e klasse zaten moesten we echt alles winnen want elk jaar extra in 2e was er een te veel, nu is de druk er uiteraard ook en er is veel ambitie, maar een gelijkspelletje tegen Kortrijk is op zich geen drama meer dat je er nog dagen slecht gezind door bijloopt. Da's de tol van elke topclub denk ik, het gevoel dat je minder moet supporteren tegen de kleinere tegenstanders

Subsupp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Subsupp »

robbe schreef:
19-09-2021 20:16
Woensdag winnen en we staan 3e. WTF.
Een match woensdag tussen twee ploegen die alleszins wat resultaat betreft in vorm zijn (de laatste vijf matchen):

Genk: 13/15
Brugge: 12/15
Antwerp: 11/15
Union: 10/15
Anderlecht: 10/15
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 20-21 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.

Gesloten