Speeldag 8 - 19/09/2021: Royal Antwerp Football Club - RFC Seraing [2-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 23-09-2021 09:35

Butez
0
Geen stemmen
Buta
0
Geen stemmen
Almeida
10
6%
Dessoleil
4
2%
De Laet
1
1%
B Verstraete
4
2%
Nainggolan
1
1%
Fischer
0
Geen stemmen
Miyoshi
0
Geen stemmen
Samatta
0
Geen stemmen
Frey
140
82%
Benson
4
2%
Gerkens
6
4%
Bataille
0
Geen stemmen
Eggestein
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 170

TheKid
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Voetbal = leven.

Re: Speeldag 8 - 19/09/2021: Royal Antwerp Football Club - RFC Seraing [2-1]

Bericht door TheKid »

Red_Dog schreef:
20-09-2021 11:31
Nog eens de samenvatting bekeken. Die actie van Frey voor Gerkens is toch heerlijk, even 3 man in de wind zetten en dan zijn man perfect de bal afsnoepen, gevolgd door een perfecte voorzet :)
Even heerlijk als die ene actie van De Laet vorig seizoen met die 2 tackles en een poortje.
1.3.1.2.

Tom Mortsel
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: seeeeeeeeeeeeeeeeeeeg

Bericht door Tom Mortsel »

copy paste mijn bericht van vorige week donderdag:

Re: Europa League 1 - 16/09/21 - Olympiacos FC - Royal Antwerp Football Club [2-1]
fischer enorm veel onzuivere passings met balverlies als gevolg , Buta niet genoeg vuur... radja...ziet het wat anderen niet zien maar brengt ook niet het nodige extra dat je van da duur kaliber mag verwachten . Benson zijn wissel stuwde ons vooruit ..veel snelheid en deze keer bleef hij niet dribbelen...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." - Bill Shankly

Who f*cked a Scottish whore? The Falkirk Four, The Falkirk Fooooooooooooooour

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Re: Speeldag 8 - 19/09/2021: Royal Antwerp Football Club - RFC Seraing [16u]

Bericht door bCnkO »

sinjoor schreef:
19-09-2021 13:48
bCnkO schreef:
19-09-2021 13:43
Kan je via die Eleven App de match eigenlijk nadien nog terugzien wanneer je wil? Ik kan niet live zien vandaag maar vanavond wel nog tijd, zou dan willen zien, maar weet eigenlijk niet of die match daar dan meteen ergens terug te zien is?
De match wordt nog enkele keren heruit gezonden. Maar opnemen zoals bij telenet playsports gaat niet. Dus moet je de programmatie in 't oog houden en kijken op het moment dat ze terug uitzenden. Zo werkt het toch bij mij, maar ik heb Eleven Sports via TV Vlaanderen.
Door enkele uren na de match naar het kanaal te gaan in de app waarop de match werd uitgezonden, kon ik terugspoelen naar onze match en heb zo toch nog volledig kunnen bekijken.

Misschien een tip voor wie Eleven heeft, maar niet altijd live daar naar kan kijken.

Hopelijk woensdag een ticket en nog eens stevig er achter iedereen. We kunnen in elk geval ons bovenaan in de slipstream zetten. Genk kan anderzijds ook 2e worden op 1 punt. Spanning verzekerd dus. Een eerste topper in de competitie waardig.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

x1880
Preminiem
Preminiem

Bericht door x1880 »

Kalkbrenner schreef:
20-09-2021 10:06
BrickTop schreef:
20-09-2021 09:54
Boegeroep en gefluit bij het rustsignaal... Sukkels. Beter wat energie steken in zingen godverdomme. Wat een begrafenisstemming op tribune 4. Beschamend.
dat boe geroep bij rust kwam van zowat overal had ik de indruk, klonk het luidst vanuit T1... niet fijn, doe ik niet (nooit) aan mee, maar wel begrijpelijk

ik vond de sfeer , gezien de triestige situatie wat T4 betreft, daar nog goed meevallen, zeker de 2de helft en ook na de 0-1

de meeste sfeermakers (ook de zwartfrakken ja..) zaten dankzij de club thuis, wordt nog al eens makkelijk vergeten precies... Veel poeha over de grootste sfeertribune van het land, maar we zijn er nog geen enkele keer tesamen op gemogen.
1. thuis of
2. op extrema

Van alle groepen was, denk ik, enkel Antwerp Dynamite op het eerste zicht aanwezig. Hele tijd zien zingen maar T4 had er duidelijk geen zin in. Moeilijk te zien van beneden hoeveel volk er boven zit/zat, maar zelfs aan de staanplaatsen was links en rechts niet mee. Beschamend wel, als je een ticket wil/wenst op de sfeertribune moet je maar een duit in het zakje doen. Ik schreef het hier al vaker maar je zou bijna heimwee krijgen naar 2000 man op T2 in de donkere tijden die er wel volle gas voor gingen dan dit. Of vorige week de 400 man in 't vak van Eupen.

Ik denk overigens dat de gekozen locatie van de sfeergroepen en de hoogte van het dak de akoestiek verre van goed doet. Was op T2 ook een probleem toen groot deel daarvan een stuk lager is gaan staan dan onder het afdak.
🔴⚪️

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kalkbrenner »

x1880 schreef:
20-09-2021 15:12
Kalkbrenner schreef:
20-09-2021 10:06
BrickTop schreef:
Boegeroep en gefluit bij het rustsignaal... Sukkels. Beter wat energie steken in zingen godverdomme. Wat een begrafenisstemming op tribune 4. Beschamend.
dat boe geroep bij rust kwam van zowat overal had ik de indruk, klonk het luidst vanuit T1... niet fijn, doe ik niet (nooit) aan mee, maar wel begrijpelijk

ik vond de sfeer , gezien de triestige situatie wat T4 betreft, daar nog goed meevallen, zeker de 2de helft en ook na de 0-1

de meeste sfeermakers (ook de zwartfrakken ja..) zaten dankzij de club thuis, wordt nog al eens makkelijk vergeten precies... Veel poeha over de grootste sfeertribune van het land, maar we zijn er nog geen enkele keer tesamen op gemogen.
1. thuis of
2. op extrema

Van alle groepen was, denk ik, enkel Antwerp Dynamite op het eerste zicht aanwezig. Hele tijd zien zingen maar T4 had er duidelijk geen zin in. Moeilijk te zien van beneden hoeveel volk er boven zit/zat, maar zelfs aan de staanplaatsen was links en rechts niet mee. Beschamend wel, als je een ticket wil/wenst op de sfeertribune moet je maar een duit in het zakje doen. Ik schreef het hier al vaker maar je zou bijna heimwee krijgen naar 2000 man op T2 in de donkere tijden die er wel volle gas voor gingen dan dit. Of vorige week de 400 man in 't vak van Eupen.
2/3 leeg hé... Ook moeilijk te zien van boven hoeveel volk er beneden stond en of ze al dan niet aan het zingen waren. Ik heb het hier al gezegd, dat is voor mij hét grote nadeel van een tribune met een verdiep,: die van boven weten niet wat er beneden gebeurd en vice versa.

Nu ja, de keren dat er serieus tesamen werd gezongen klonk het wel echt hard, het zal wel wat geven als het boven vol zit en er daar deftig gezongen gaat worden, onder dat dak...
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

steffen
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door steffen »

Maarten schreef:
20-09-2021 09:58
Kalkbrenner schreef:
20-09-2021 09:30
Maarten schreef:
20-09-2021 08:59

De wissels hebben goed opgebracht, maar het was weeral niet goed genoeg. Je kan zeggen dat Seraing een goed blok zette, maar wij moeten dit altijd kunnen doorbreken. Je zag gisteren dat er gaten genoeg waren en met de rust hadden we al 1 of 2 goals moeten maken. Het is nog niet goed en Priske heeft heel veel werk voor de boeg. Ik snap niet dat je elke dag uren met elkaar traint, dat er dan nog geen automatisme is en dat je dan nog steeds niet weet hoe uw ploeggenoot loopt. Neen, de spelers kennen of willen elkaar niet kennen. Ik hoop tegen Genk een gedreven team te zien.
wat we ook deden :shades:

Maar klopt, het is nog niet goed, genoeg. De combinaties en het samenspel voorin moet beter. Daar moet inderdaad echt wel op gehamerd worden. Ook verschillende keren gezien dat Frey niet loop waar Fischer het verwacht en vice versa. Samata liep gisteren dan ook nog eens verloren en Miyoshi is ook niet bepaald in een denderende vorm.
Dan wordt het wel moeilijk een defensief blok uit verband te spelen.

Langs de andere kant, ik had Frey bij de rust gewisseld voor Eggestein want ik vond hem net als in Griekenland zeer zwak presteren. Maar goed dat ze hem hebben laten staan, speelde een beresterke 2de helft... :lol:
Ik vind dat teveel spelers zogezegd niet in vorm zijn. Ik ben de eerste om dit project tijd te geven en dat heb ik hier altijd ook gezegd, maar het zijn profs die elke dag samenspelen. Als je dan nog niet weet waar wie moet lopen en loopt, dan schort er toch iets. Ik had gisteren ook weer het gevoel dat ze op het veld stonden al was het de eerste oefenmatch van het seizoen.

Er is voor de trainingsstaf werk aan de winkel om de spelers te sturen. We hebben meestal het meeste balbezit en dat is goed, maar we doen er te weinig mee. Ik moet wel 1 positief punt aanhalen en dat is dat de verdediging er beter en beter aant staan is. Dit was ons zwakste punt in't begin van het seizoen, maar nu staat ze er wel.
Het was m.i. niet zozeer een kwestie van niet weten maar van niet (willen?) zien. Meermaals spelers in een goede positie (vrij en lopend naar de hoek) de bal niet kregen, bv. in de eerste helft Fischer die Samatta niet op links wegstuurt.
Too little too late.

Erik
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Erik »

aloisi schreef:
20-09-2021 11:25
Maarten schreef:
20-09-2021 10:45
aloisi schreef:
20-09-2021 07:28
Ik vind dat je Priske heel weinig kan verwijten:
Stelt juiste ploeg op.
Zet logische spelers.
Doet goeie wissels en op tijd. Kijkt niet naar namen.
Dus doet wat hij moet doen.

Maar je ziet nog steeds dat wij een nieuwe ploeg zijn en dat er nog heel veel progressie moet gemaakt worden!!
Gisteren stonden er 3 spelers voor het eerst aan de aftrap in competitie!!!
Samatta, almeida, desoleil! Dan kan je uiteraard niet verwachten dat je een ploeg die met 10 achter de bal kruipt, zo maar even weg speelt.
Net zoals je niet moet verwachten dat wij Olympiakos zomaar gaat kloppen in eigen huis.. een ploeg die al jaren mee draait in Europa en al flink wat grote ploegen geklopt heeft afgelopen jaren.

De verwachtingen van de supporters zijn momenteel zo groot terwijl je met een totaal nieuwe ploeg in opbouw zit: dat matcht niet echt.
Elke trainer zou het daar moeilijk door krijgen! Tenzij je gewoon zoals boloni de bus zou parkeren. Dat is makkelijker en geeft snel en makkelijk resultaat.
Maar in deze omstandigheden proberen o altijd aanvallend te spelen is moeilijk en verdient respect.
Daar geef ik je volledig gelijk ik.

Het enigste waar hij aan moet werken is de spelers laten spelen als team. Daar moet hij aan werken, want dat is nu nog te veel los zand.

Maar hij durft te wisselen en zijn opstellingen, daar kan je geen kritiek op geven, want die zijn logisch. Al heb je zelf je voorkeuren natuurlijk, maar dan nog moet je zeggen dat dit de logische opstellingen zijn. Het zal nog wat tijd vragen. Belangrijk is dat we de 3 punten pakken. Winnen we woensdag tegen Genk staan we ineens 3des of 4des als Anderlecht ook zou winnen. Dan staan we waar we hoopte te staan. Maar Genk gaat andere koek worden. Eerst echte stevige ploeg die we tegen gaan komen.
Maar dat vind ik gewoon normaal voor een ploeg met zo veel nieuwkomers.
Samatta almeida desoleil komen er net bij. Uiteindelijk is dat zoals in de voorbereiding als zou je je 2de vriendenmatch spelen hè.. dat is de realiteit. We zijn bijna eind september en we zijn nog aan het bouwen aan onze ruggengraat.
Afgelopen 2 jaar bij D’Onofrio kwam er ook nog veel bij op einde transferperiode maar die had altijd zijn ruggengraat vd ploeg wel al lang klaar. Die stond er al!
En de bijkomende transfers waren extra’s die je er kon bijvoegen.
Enorm verschil met nu: nu zijn we nog volop aant zoeken wie de kapstok gaat vormen van onze ploeg!
Al lang klaar? Wat een onzin.

aloisi
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

Bericht door aloisi »

Erik schreef:
20-09-2021 17:55
aloisi schreef:
Maarten schreef:
20-09-2021 10:45

Daar geef ik je volledig gelijk ik.

Het enigste waar hij aan moet werken is de spelers laten spelen als team. Daar moet hij aan werken, want dat is nu nog te veel los zand.

Maar hij durft te wisselen en zijn opstellingen, daar kan je geen kritiek op geven, want die zijn logisch. Al heb je zelf je voorkeuren natuurlijk, maar dan nog moet je zeggen dat dit de logische opstellingen zijn. Het zal nog wat tijd vragen. Belangrijk is dat we de 3 punten pakken. Winnen we woensdag tegen Genk staan we ineens 3des of 4des als Anderlecht ook zou winnen. Dan staan we waar we hoopte te staan. Maar Genk gaat andere koek worden. Eerst echte stevige ploeg die we tegen gaan komen.
Samatta almeida desoleil komen er net bij. Uiteindelijk is dat zoals in de voorbereiding als zou je je 2de vriendenmatch spelen hè.. dat is de realiteit. We zijn bijna eind september en we zijn nog aan het bouwen aan onze ruggengraat.
Afgelopen 2 jaar bij D’Onofrio kwam er ook nog veel bij op einde transferperiode maar die had altijd zijn ruggengraat vd ploeg wel al lang klaar. Die stond er al!
Enorm verschil met nu: nu zijn we nog volop aant zoeken wie de kapstok gaat vormen van onze ploeg!
Zeker en vast Erik.
De as met een Ritchie, seck of arslanagic, haroun, hongla, refaelov, mbokani en zelfs nog een Lamkel ze stond er. Die was vrij ingespeeld en kon je de rest aan vast hangen.

Nu was er amper nog een as, mede door het weg vallen van haroun.

RAFCRIK
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!

Bericht door RAFCRIK »

Jemme schreef:
20-09-2021 10:02
BrickTop schreef:
Het Anderlechtpubliek staat dezer dagen zelfs meer achter hun ploeg dan het onze. Inderdaad een beschamende evolutie.
Heel triestig inderdaad. Maar ik moet toegeven dat ik er zelf schuld aan heb. Als ik zit, is het voor gezapigheid. Zingen doet ge rechtstaand.

Maar met al die slappe zitters...

Hopelijk betert dat als we eindelijk eens op ons plek kunnen gaan staan. Inderdaad: staan (ook al is het boven).
Voetbal draait om het spelletje op de mat, niet om teletext doorheen de week.

Afbeelding

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.

Erik
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Erik »

aloisi schreef:
20-09-2021 18:17
Erik schreef:
20-09-2021 17:55
aloisi schreef:

Zeker en vast Erik.
De as met een Ritchie, seck of arslanagic, haroun, hongla, refaelov, mbokani en zelfs nog een Lamkel ze stond er. Die was vrij ingespeeld en kon je de rest aan vast hangen.

Nu was er amper nog een as, mede door het weg vallen van haroun.
Je vergeet een klein detail : onder hem moesten we de as/ruggengraat niet vervangen. Er werd niks verkocht, er ging niemand weg. Dat dat allemaal weg is, is niet de schuld van de huidige.

Nogal goedkoop om dan nu te gaan zeggen dat het onder den andere "al lang klaar" was.

Red.J
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Red.J »

BrickTop schreef:
En dan verschieten ze ervan dat spelers niet komen groeten na de wedstrijd.
Respect moet je verdienen.

Erik
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Erik »

Red.J schreef:
20-09-2021 20:12
BrickTop schreef:
Wat een onzin (behalve je laatste zin). Supporters gaan groeten of onder ogen komen, is wel het minste wat je kan doen. Zelfs de meest kritische. Dat is ook respect tonen.

Red.J
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Red.J »

Erik schreef:
20-09-2021 20:17
Red.J schreef:
BrickTop schreef:
Wat een onzin (behalve je laatste zin). Supporters gaan groeten of onder ogen komen, is wel het minste wat je kan doen. Zelfs de meest kritische. Dat is ook respect tonen.
Op basis van wat werd Radja uitgefloten dan? Omdat hij er in zijn eerste wedstrijden niet ineens 7 in de winkelhaak heeft getrapt vanop de middenstip?

Erik
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Erik »

Red.J schreef:
20-09-2021 20:23
Erik schreef:
Red.J schreef:

Op basis van wat werd Radja uitgefloten dan? Omdat hij er in zijn eerste wedstrijden niet ineens 7 in de winkelhaak heeft getrapt vanop de middenstip?
Hoe moet ik dat weten, vraag dat aan de enkele tientallen die boe roepen op een bepaald moment. En dan nog, supporters hebben het recht om kritisch te zijn. Het ging ook niet over Radja alleen, het ging over boegeroep bij de rust

Dat je op basis daarvan dan als speler maar niet de supporters moet gaan groeten waarvan de overgrote meerderheid gewoon staat te applaudisseren, is dikke kul.

Red.J
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Red.J »

Erik schreef:
20-09-2021 20:27
Red.J schreef:
Erik schreef:

Hoe moet ik dat weten, vraag dat aan de enkele tientallen die boe roepen op een bepaald moment. En dan nog, supporters hebben het recht om kritisch te zijn. Het ging ook niet over Radja alleen, het ging over boegeroep bij de rust

Dat je op basis daarvan dan als speler maar niet de supporters moet gaan groeten waarvan de overgrote meerderheid gewoon staat te applaudisseren, is dikke kul.
Ik doelde op de fluiters na een mindere inspeelbal van Radja. Dat waren er een pak meer dan 'enkele tientallen'. Akkoord dat hij meer moet brengen, maar moet hij daarvoor na amper 5 wedstrijden uitgefloten worden? Komop seg.

Erik
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Erik »

Red.J schreef:
20-09-2021 20:29
Erik schreef:
20-09-2021 20:27
Red.J schreef:

Ik doelde op de fluiters na een mindere inspeelbal van Radja. Dat waren er een pak meer dan 'enkele tientallen'. Akkoord dat hij meer moet brengen, maar moet hij daarvoor na amper 5 wedstrijden uitgefloten worden? Komop seg.
Neen. Maar daarom mag hij wel foert zeggen om de duizenden anderen die staan te applaudisseren, te gaan groeten?

Als je als dikbetaalde vedette met hoge verwachtingen gehaald wordt, je via je advocaat communiceert dat je antwoorden gaat geven op het veld en je (hopelijk) zelf beseft dat je veel beter kan, dan heb je de ballen om zelfs de fluiters onder ogen te komen of te groeten. Ook dat zijn betalende supporters die veel geld betalen.

Dat is niet enkel zo voor Radja, dat is voor elke speler.

En al verlies je 5-0, trekt je prestatie op geen kl*ten, dan ga je nog naar je supporters.

Nogmaals, wat een kul

Gesloten