Speeldag 17 - 8/12/2024: Royal Antwerp Football Club - Charleroi[1-3]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
5
3%
Costa
2
1%
Vandenbosch
1
1%
Alderweireld
1
1%
Bataille
1
1%
Corbanie
0
Geen stemmen
Praet
2
1%
Janssen
0
Geen stemmen
Ondrejka
0
Geen stemmen
Kerk
152
90%
Chery
1
1%
Verstraeten
0
Geen stemmen
RIedewald
2
1%
Valencia
1
1%
Balikwisha
1
1%

Totaal aantal stemmen: 169

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Re: Speeldag 17 - 8/12/2024: Royal Antwerp Football Club - Charleroi[1-3]

Bericht door rooien dokker »

Waarom verwijzen we de laatst wedstrijden nog naar de jonge gasten begrijp ik niet zo goed,Zoveel jong geweld start er niet meer en die er op staan zijn al bijna vast basismateriaal.
Buiten de onverzettelijke Janssen zijn het vooral de oudere spelers die voor mij in de fout (of onzichtbaar)gaan.
De tussengeneratie waaronder Bataille( 25jaar)wisselt goeie wedstrijden af met kemels, wil die hogerop zal dat toch stilaan moeten beteren.Costa ook 25 moet je nu toch niet meer leren verdedigen , door zijn slecht interventie die we nu toch al paar keer gezien hebben pakt Janssen een schorsing.
Doumbia mag van mij de jeugdfout maken want de kans dat die het recht zet is groter dan een fout van bv Praet
Jammer dat er gisteren geen Kerk meer op stond , die had er wel volop zin in..

Sam
Junior
Junior
Slagzin: "Pizza makes me think that anything is possible" H.Rollins

Re: Speeldag 17 - 8/12/2024: Royal Antwerp Football Club - Charleroi[13u30]

Bericht door Sam »

acc old school schreef:
09-12-2024 10:23
Sam schreef:
08-12-2024 17:31
Dat het op de plein niet zo goed was, is een understatement. Maar wat gezegd over onze support? Ik hoop dat we ons tegen Genk toch wel herpakken.
De support werd speciaal op tv vermeld, omdat ze achter de ploeg gingen staan bij 0-3, dan zal het wel meevallen zeker?
Waren er trouwens uitgebreide fouilles aan de 4 of zo? Zie onze capo precies zoiets vermelden op FB
Volgens mij was 't zelfs nog later vooraleer er wat leven in kwam, maar dan nog hebben we ons 55 minuten niet laten horen.
't Was bij wijlen gewoon muisstil en er was totaal geen sfeer in te krijgen, meerdere onder ons hebben geprobeerd en allen hebben we gefaald :D

Ik zag inderdaad wat rode tentjes en politie staan aan de ingang van de staanplaatsen. Dus dat van die fouilles zal wel kloppen.

RAFCRULES1880
Junior
Junior

Bericht door RAFCRULES1880 »

Sam schreef:
09-12-2024 10:27
aloisi schreef:
08-12-2024 17:47
Sam schreef:
Dat het op de plein niet zo goed was, is een understatement. Maar wat gezegd over onze support? Ik hoop dat we ons tegen Genk toch wel herpakken.

Zeker.
Maar dat is al een hele tijd he. Totaal geen beleving. Noch in het stadion, noch op de plein.

En qua spelpeil laatste matchen:
Op genk: weg gespeeld.
Op kortrijk : met geluk gewonnen na paar straffe saves lammens. Laatste half uur afgezien.
Thuis dender zeer pover. Echt zeer zwakke voetbal tegen een prutsploeg.
Op union belachelijk gemaakt door 10 man. Weg geblazen op kracht en knzet.
Op kortrijk met hakjen over sloot geplaatst na een pot degradatievoetbal.
En vandaag weg geblazen thuis door charleroi. Met wat pech verliest ge met 2-6 of zo. Als die mannen deftig afwerken.

Dan mag je wel wat kritische vragen stellen waar dit naartoe evolueert.
Uiteraard mag je kritisch zijn, zeker na een match als die van gisteren. Maar beginnen roepen om het ontslag van de trainer (Hein eens polsen...) dat is gewoon "paniekvoetbal" en op dit moment compleet belachelijk. Er vertrekt bij wijze van spreken een halve basisploeg (Yusuf, Keita, Ejuke, Ekkelenkamp, De Laet, Coulibaly, Vermeeren,...), dan krijg je te maken met een hoop blessures (Balikwisha, Odoi, Riedewald, Doumbia, Bataille, Scott en Alderweireld toch ook een paar matchen) en ben je genoodzaakt om een tijdje met een halve jeugdploeg te gaan spelen.

Het mag (moet) uiteraard beter, maar we vergeten toch ook wel weer rap precies. Een 6-1 tegen STVV, een gestolen overwinning van Anderlecht, één van ons beste matchen in jaren op Brugge, een derby die evengoed nog op 7-0 had kunnen eindigen, thuis tegen Union speelden we gewoon een goei match en op Gent spelen we gelijk omwille van 'n paar tenen buitenspel,...

Genk was wel beter en vooral volwassener, maar daar zijn wij niet weggespeeld. Op Kortrijk had 't 0-3 moeten staan bij de rust en als Van den Bosch die knullige owngoal niet maakt, was de match na die 0-2 gespeeld. Van de bekermatch heb ik niets gezien, maar als ik de verslaggeving en podcast mag geloven, viel het daar de tweede helft toch precies reuze mee én dat is een bekermatch, atijd lastig. Dus Dender, Union en Charleroi geef ik u...maar dat Vanhaezebrouck de wonderoplossing zou zijn? Komaan, dat is toch niet serieus?

Iedereen mag zoveel kritiek geven als hij wilt, maar niet zonder ook eens in eigen boezem te kijken.
Ik sta, alle chance, niet op het veld, het enige dat ik kan doen is mijn keel openzetten en supporteren...ook als het moeilijk gaat.
En daarover ging het eigenlijk.

COYR!!!
Ik ben het eens met jou. Het enige dat ik niet zo goed snap is dat het nu slechter lijkt te gaan, ondanks dat we toch al wel wat spelers hebben kunnen recupereren tov een maand geleden. Na de match op Kortrijk dacht ik dat het alleen maar beter kon omdat we daar echt wel veel jeugdspelers speelden, maar daarna is het alleen maar minder geworden. Dat vind ik wel vreemd.
Purple White Armoei!

Raider
Moderator
Moderator

Bericht door Raider »

Kerk is tot nu toe 1 van de mannen van het seizoen. Speelt weinig tot geen slechte matchen en legt er altijd zenne kop voor.
You don't play derbies, you fucking make sure you win them.

Brian Priske

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Bericht door Kalkbrenner »

Ik begin me toch stilaan zorgen te maken. En dat is duidelijk gedeelde verantwoordelijkheid van spelers, trainer én bestuur.

In Oktober speelden we nog een aantal goeie matchen thuis, tegen Cercle, Standard en Deinze. Vanaf November lukt zelfs dat niet meer, gelijk tegen een zwak Dender, nu een afgang tegen een middelmatig Charleroi.
Uit speelden we in het begin nog redelijk zonder veel resultaat, maar ook daar gaan de prestaties in dalende lijn. Al te beginnen op OHL waar het gewoon zwak was. Daarna kansloos op Genk en dramatisch op Union. Dat we tussendoor 2 keer met de hakken over de sloot tegen Kortrijk konden winnen verbloemde die zwakke prestaties enigzinds.

De oorzaken? Dat de kern dunnetjes is, is een feit. De Roeck heeft weinig opties. Maar maakt toch wat vreemde keuzes de laatste weken. Waarom Costa plots weer in de basis brengen, na een aantal zwakke prestaties? Zet Renders daar gewoon, of Krasniqi voor mijn part. Sommige jongeren (Renders, Vandeplas,..) krijgen wat te weinig hun kans, Corbanie staat dan weer wel wekelijks in de basis maar kan mij allerminst overtuigen.

Het is ook duidelijk dat een aantal van onze aankopen complete mislukkingen zijn. Met Praet gaat het van kwaad naar erger. Ik heb hem gisteren in het oog gehouden, die jongen heeft werkelijk geen enkele bal vooruit gespeeld. Balletje terugleggen en dan zelf naar voor lopen is zowat het enige dat ik hem heb zien doen. Van druk zetten , ballen afpakken of het spel naar voor verleggen , wat je van een 8 toch mag verwachten was helemaal niks te zien. De invalbeurt van Riedewald stemt me ook niet echt hoopvol. Loopt wel wat te wijzen en te praten maar lijkt me stuntelig aan de bal. En wat ze in Costa hebben gezien begin ik me toch ook af te vragen. En een doublure voor los projectiel Bataille werd ook niet gehaald.
En dat ze geen 2de spits hebben gehaald is gewoon onbegrijpelijk. Iedereen weet van de voorbije 2 seizoen dat Janssen niet alle matchen op topniveau kan spelen. Je kan tactisch weinig veranderen omdat je geen ander type spits hebt, je kan hem zelfs geen halfuur wisselen.

En over de sfeer maak ik me nog het meeste zorgen. Nog even en ik heb geen zin meer naar de Bosuil te komen. Maar intussen wel streng de abonnees controleren. Mijn zoon moest op T4 zit ook z'n ID en abo laten zien. Stel je voor dat hij zijn abo last minute aan een maat had doorgegeven, wat een probleem :roll: Maar OK , we geven niks meer door, dan zit er maar minder volk. I don't care, sfeer is er toch niet.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

Jemme
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

keving schreef:
09-12-2024 09:54
Polleke schreef:
09-12-2024 09:00
keving schreef:
09-12-2024 08:26

Op sommige punten kan ik Aloisi nu wel eens gelijk geven. Dat een Praet en Riedewald tijd nodig hebben. Te kort aan matchritme vorige seizoen + blessure dit jaar. Balikwisha zal ook nog opnieuw zijn ritme moeten zoeken.
Dat Chery het een pak moeilijker heeft als het een fysieke wedstrijd is.
En we missen inderdaad wat lengte en kracht in bepaalde wedstrijden.

Dat we acteren als degradatieploeg vind ik weer overdreven.

Valencia en Costa hebben nog steeds voor mij potentieel. Valencia is nog jong. Is op jonge leeftijd naar hier gekomen en heeft dan ook nog de tegenslag gehad met zijn blessures. Maar je ziet toch dat die jongen wel kan voetballen. Maar bepaalde zaken zullen wel in zijn kopje spelen.
Costa heeft hier amper tijd gehad om zich aan te passen. Zoals Van Bommel een half seizoen met Avila heeft gewacht , om hem te brengen. Dat een Costa dan met hoogtes en laagtes speelt kan ik nog ergens begrijpen.

De ploeg moet in principe op sleeptouw genomen worden door een Toby, Janssen, Odoi, Chery.. en eigenlijk Praet en Riedewald met hun ervaring. Als daar al een paar niet van draaien , dan krijgt de rest van de spelers het ook moeilijker.
Intussen zal een Chery ook al ondervinden dat je in België minder ruimte krijgt om te voetballen dan in Nederland.
Daar kan ik alleen maar mee akkoord gaan. Trouwens niemand kan een heel seizoen op niveau presteren (en al zeker niet in België). Elke ploeg die voetbal wil spelen krijgt/heeft het moeilijk met de tekortkomingen van de andere ploegen als die echt fysiek willen spelen.
Elke ploeg in de top van het klassement is niet gewoon van te moeten knokken voor een overwinning maar je ziet dat de "mindere" ploegen zich, naargelang het seizoen vordert en hun positie in het klassement, steeds meer op fysiek werkvoetbal gaan richten om punten te halen.
Alleen dit weekend al, Brugge met moeite in de 101ste minuut, Genk tot de laatste seconde knokken voor die overwinning, Standard geeft het in de 94ste minuut nog weg, Gent pas in de 91ste minuut de beslissing, Anderlecht pas in de 93ste minuut, en Union niet verder dan een 0-0 tegen de voorlaatste... Alle ploegen hebben het moeilijk momenteel en wij hebben dan ook nog eens al een heel seizoen niet het geluk aan onze zijde. Bij de 0-1 kopt Praet ongelukkig die bal in de voeten van Charleroi, de 0-2 kwam er na een verzonnen overtreding van de ref en bij de 0-3 vliegt die bal ongewild keihard naar eigen doel. Bataille zijn reactie was van iemand die niet geloofde dat Senne die bal nog zou tegenhouden. Alles zat wat tegen maar uiteraard was het ook niet goed. Dan missen we speler x door een blessure, dan weer door een schorsing... Doumbia, Odoi, Janssen zijn gewoon cruciaal in deze ploeg. De krappe kern kost maturiteit maar ook punten en van sommigen van die jonge gasten wordt door de supporters al te veel van verwacht. Het lost zich wel op, er is kwaliteit genoeg. Ik wordt enkel ambetant dat supporters een heel match achter mij liggen zagen en er bij de 0-3 gewoon al naar huis gingen. Kom dan gewoon ni.
Inderdaad.
Zet Hrosovsky of Tolu op de bank en Genk heeft het ook vele lastiger.
Op dat gebied hebben wij al beetje onze tegenslag gehad.

Maar de kopbal van Praet was gewoon slecht gedaan. Natuurlijk is het pech je dan nog ergens achteraan op een eigen speler kopt. Maar die bal was nu ook niet de moeilijkste om richting zijlijn of schuin uit de grote baklijn weg te koppen.
Zoals Toby ooit zei, dat hij bij Atletico had geleerd om hoog weg te koppen. Krijg je tijd om te positioneren als de bal bij de tegenstander komt.
Ah dat was Praet met die onnozele kopbal bij die eerste goal? Had ik niet goed gezien maar op zich wel logisch want die kan echt niet koppen. Op Kortrijk kreeg hij een mooie kans en poogde hij via de grond te koppen maar in een hoek van net geen 90 graden biedt dat natuurlijk weinig kans op succes, die bal botste zelfs bijna terug in zijn freiter.

Hij moet dringend wat meer risico in zijn spel gaan leggen en vooruit durven spelen want anders hebben we er niet veel aan.
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Sam schreef:
09-12-2024 10:36
acc old school schreef:
Sam schreef:
De support werd speciaal op tv vermeld, omdat ze achter de ploeg gingen staan bij 0-3, dan zal het wel meevallen zeker?
Waren er trouwens uitgebreide fouilles aan de 4 of zo? Zie onze capo precies zoiets vermelden op FB
Volgens mij was 't zelfs nog later vooraleer er wat leven in kwam, maar dan nog hebben we ons 55 minuten niet laten horen.
't Was bij wijlen gewoon muisstil en er was totaal geen sfeer in te krijgen, meerdere onder ons hebben geprobeerd en allen hebben we gefaald :D

Ik zag inderdaad wat rode tentjes en politie staan aan de ingang van de staanplaatsen. Dus dat van die fouilles zal wel kloppen.
Er werd welgeteld 3 minuten (luid) gezongen, inderdaad rond minuut 55 toen het 0-3 stond. Ervoor én erna was het DE GROTE LEEGTE. Helemaal niks, zelden meegemaakt eigenlijk. Het viel me al op vlak voor de aftrap. Er was toen 5 minuten geen muziek, en het was toen al doods in het stadion, op wat geroezemoes na, en het is eigenlijk heel de match zo gebleven.
En dan wachten tot we 3-0 achterstaan om ons te laten horen (kijk eens hoe een goeie supporters wij wel zijn..) nee, ik had er zelfs geen zin in. Schijnheilig gedoe.

Er waren inderdaad uitgebreide ID-controles , massaal aan de ingang staanplaatsen T4, maar ook aan de ingang zitplaatsen T4. Dat ze het nog maar wat lastiger maken voor de supporters, binnenkort blijft iedereen voor z'n tv zitten.

rafc ploeg vant stad
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Hasta la victoria Siempre

Bericht door rafc ploeg vant stad »

je kon een speld horen vallen
het was qua supporters nog slechter dan wat er op het veld gebeurde
At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Bij ons in tribune 1 toch veel supporters die hun best deden om er terug de schwung in te krijgen.
Moet natuurlijk op het veld gebeuren en als je u naar de slachtbank laat leiden krijg je niet de massa mee..

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Het is duidelijk dat alles afhangt van Odoi en Doumbia. Het is beginnen verkeerd lopen vanaf Doumbia er niet meer bij was en Odoi gekwetst was en dan geschorst.
Nooit gedacht dat een jongen van 19 jaar zoveel impact zou hebben op ons spel. Hij laat gewoon de boel draaien ondanks zijn jeugdige leeftijd, ala Vereemeren zou ik bijna durven zeggen.
Dat er van de jeugdige spelers bij zijn die nooit hoge toppen zullen scheren mag toch al wel een beetje duidelijk worden denk ik. We hebben veel kracht en lengte te kort. Als je ziet hoe we telkens gepakt worden op stilstaande fases is ook niet leuk.
Ik ben toch heel hard geschrokken van Jonas gisteren hoe hij de boel maar liet aanmodderen en niet de ballen had om er na 20 minuten Praet en Corbanie er af te halen. Wat waren die hopeloos zeg. We werden gewoon overspeeld op alle vlakken van het voetbal. Nee Jonas heeft me gisteren ook zwaar ontgoocheld, net als de hele ploeg, behalve Kerk en Lammens. Chapeau nog voor die 2.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

VincenzoRAFC
Preminiem
Preminiem

Bericht door VincenzoRAFC »

Het vertrek van onze physical coach (Thomas Carpels) lijkt me toch ook een medefactor van onze slechtere prestaties. Sinds die weg is halen we nog amper punten en hij leek mij toch zeer geliefd onder de spelers als ik telkens de vieringen bij doelpunten en de opwarmende spelers zag. Misschien wat kort door de bocht om nu Jonas De Roeck volledig af te breken of dergelijke maar heb toch steeds een boon gehad voor Cercle hun ex-trainer Muslic.

ph07
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Het is de allermooiste club van allemaal!

Bericht door ph07 »

We zitten in een dip, hetgeen perfect normaal is met een jonge ploeg, en alles is weer slecht.

Ik zal eens proberen te counteren met wat positieve feiten::

A) We staan 4e in de hoogste klasse. Dat is gewoon zeer goed. De 2 seizoenen bijvoorbeeld toen John Aloisi in onze spits liep, eindigden we 5e en 16e. De 4e plaats is goed voor Europees voetbal. Ik ben nog niet zo verwend dat ik mijn neus ophaal voor een plaatsje in de conference league.

B) Ons aanvallend compatiment doet het erg goed. Zowel Janssen, Ondrejka, Chery en Valencia zijn al minstens bij 10 goals rechtstreeks betrokken, voor het einde van december. Ook Kerk is momenteel duidelijk in vorm, al heeft hij nog wat werk om zijn goede prestaties in efficientie om te zetten. Balikwisha is op de terugweg.

C) De verdediging en keeper doen het niet slecht. 17 Tegengoals op 17 wedstrijden is meer dan OK. Genk en de boeren kregen er bvb al meer binnen. Alderweireld is nog steeds een topper. Zeno van Den Bosch is een jongen uit de eigen jeugd met een mooie toekomst. Bataille krijgt om één of andere reden altijd veel kritiek, maar heeft al getoond dat hij kampioenenniveau aankan. Costa komt er ook wel.

D) Op het centrale middenveld hebben we het moeilijk. We hebben er ook al heel veel blessures moeten opvangen. Odoi, Doumbia, Praet, Riedewald,... Hopelijk krijgen we hen nog op 100% sterkte te zien dit seizoen. Als dat gebeurt, staan we ook daar sterk genoeg. Je kan van gasten als Corbanie en Verstraeten niet verwachten dat ze meteen uitblinkers worden.

E) We zitten nog in de beker.

F) Op de meeste plaatsen is het objectief nog veel slechter. Check hoe het met het weefsel gaat. Of met Standard. Of met Deinze. Of met KV Oostende.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

fourty schreef:
09-12-2024 11:50
Het is duidelijk dat alles afhangt van Odoi en Doumbia. Het is beginnen verkeerd lopen vanaf Doumbia er niet meer bij was en Odoi gekwetst was en dan geschorst.
Nooit gedacht dat een jongen van 19 jaar zoveel impact zou hebben op ons spel. Hij laat gewoon de boel draaien ondanks zijn jeugdige leeftijd, ala Vereemeren zou ik bijna durven zeggen.
Dat er van de jeugdige spelers bij zijn die nooit hoge toppen zullen scheren mag toch al wel een beetje duidelijk worden denk ik. We hebben veel kracht en lengte te kort. Als je ziet hoe we telkens gepakt worden op stilstaande fases is ook niet leuk.
Ik ben toch heel hard geschrokken van Jonas gisteren hoe hij de boel maar liet aanmodderen en niet de ballen had om er na 20 minuten Praet en Corbanie er af te halen. Wat waren die hopeloos zeg. We werden gewoon overspeeld op alle vlakken van het voetbal. Nee Jonas heeft me gisteren ook zwaar ontgoocheld, net als de hele ploeg, behalve Kerk en Lammens. Chapeau nog voor die 2.
En wie ging na 20min daar zetten? Een Riedewald met te kort aan matchritme en Verstraeten.?
Ik denk niet dat deze direct dan een verschil zouden gaan maken.

Erik-rafc
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Loyal to the Royal

Bericht door Erik-rafc »

Ik lees hier over de ID controles aan T4 : er was naar ons gevoel héél veel politie aanwezig gisteren, veel meer dan anders.
OF zo je wil : het was precies of we tegen Beerschot speelden. Er stond zelfs een combi tussen de geparkeerde auto's (!) op de Bisschoppenhoflaan om het kruispunt aan de Kruiningenstraat (aan de gordijnenwinkel) in't oog te houden. Ongezien.
Zouden ze iets opgevangen hebben en vandaar deze overkill en de controles aan T4?
Lust for life.

acc old school
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Mennen heering braait ni

Bericht door acc old school »

Kalkbrenner schreef:
09-12-2024 10:53
Sam schreef:
09-12-2024 10:36
acc old school schreef:

Er werd welgeteld 3 minuten (luid) gezongen, inderdaad rond minuut 55 toen het 0-3 stond. Ervoor én erna was het DE GROTE LEEGTE. Helemaal niks, zelden meegemaakt eigenlijk. Het viel me al op vlak voor de aftrap. Er was toen 5 minuten geen muziek, en het was toen al doods in het stadion, op wat geroezemoes na, en het is eigenlijk heel de match zo gebleven.
En dan wachten tot we 3-0 achterstaan om ons te laten horen (kijk eens hoe een goeie supporters wij wel zijn..) nee, ik had er zelfs geen zin in. Schijnheilig gedoe.

Er waren inderdaad uitgebreide ID-controles , massaal aan de ingang staanplaatsen T4, maar ook aan de ingang zitplaatsen T4. Dat ze het nog maar wat lastiger maken voor de supporters, binnenkort blijft iedereen voor z'n tv zitten.
Lastiger? Wie weet kunnen ze eens iets aan dat pyrogedoe doen, waar jaarlijks meer dan honderd gewonden mee vallen. Niet dat ik me die illusie maak...
“Plots belde ze: ‘Hi Eddy, it’s Marilyn Monroe’”: hoe oud-Antwerp-voorzitter indruk maakte op hét sekssymbool van de 20ste eeuw.

SteakFriet
Junior
Junior

Bericht door SteakFriet »

Albata&Russata schreef:Voor het eerst sinds terugkomst naar eerst klasse uitgefloten. Al (gelukkig) niet massaal.
Ik denk dat je het tijdperk Leko Priske vergeet waar er wel meer zulke matchen waren met een gefluit.

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

ph07 schreef:
09-12-2024 12:20
We zitten in een dip, hetgeen perfect normaal is met een jonge ploeg, en alles is weer slecht.

A) We staan 4e in de hoogste klasse. Dat is gewoon zeer goed. De 2 seizoenen bijvoorbeeld toen John Aloisi in onze spits liep, eindigden we 5e en 16e. De 4e plaats is goed voor Europees voetbal. Ik ben nog niet zo verwend dat ik mijn neus ophaal voor een plaatsje in de conference league.

B) Ons aanvallend compatiment doet het erg goed. Zowel Janssen, Ondrejka, Chery en Valencia zijn al minstens bij 10 goals rechtstreeks betrokken, voor het einde van december. Ook Kerk is momenteel duidelijk in vorm, al heeft hij nog wat werk om zijn goede prestaties in efficientie om te zetten. Balikwisha is op de terugweg.

C) De verdediging en keeper doen het niet slecht. 17 Tegengoals op 17 wedstrijden is meer dan OK. Genk en de boeren kregen er bvb al meer binnen. Alderweireld is nog steeds een topper. Zeno van Den Bosch is een jongen uit de eigen jeugd met een mooie toekomst. Bataille krijgt om één of andere reden altijd veel kritiek, maar heeft al getoond dat hij kampioenenniveau aankan. Costa komt er ook wel.

D) Op het centrale middenveld hebben we het moeilijk. We hebben er ook al heel veel blessures moeten opvangen. Odoi, Doumbia, Praet, Riedewald,... Hopelijk krijgen we hen nog op 100% sterkte te zien dit seizoen. Als dat gebeurt, staan we ook daar sterk genoeg. Je kan van gasten als Corbanie en Verstraeten niet verwachten dat ze meteen uitblinkers worden.

F) Op de meeste plaatsen is het objectief nog veel slechter. Check hoe het met het weefsel gaat. Of met Standard. Of met Deinze. Of met KV Oostende.
Hier kan ik me perfect in vinden.

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

Erik-rafc schreef:
09-12-2024 12:22
Ik lees hier over de ID controles aan T4 : er was naar ons gevoel héél veel politie aanwezig gisteren, veel meer dan anders.
OF zo je wil : het was precies of we tegen Beerschot speelden. Er stond zelfs een combi tussen de geparkeerde auto's (!) op de Bisschoppenhoflaan om het kruispunt aan de Kruiningenstraat (aan de gordijnenwinkel) in't oog te houden. Ongezien.
Zouden ze iets opgevangen hebben en vandaar deze overkill en de controles aan T4?
Zelf niets gezien, maar mijn zoon die iets later is binnengekomen moest wel zijn ID laten zien.

Frank Centrum
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Frank Centrum »

Groofy schreef:
08-12-2024 14:19
Doet Ondrijeka mee?
Broeder Jacob slaapt nog ... al een tijdje trouwens
WE ALL FOLLOW THE ANTWERP !!!
RIP "Grote Stef" :-(

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

De Frol schreef:
09-12-2024 12:35
ph07 schreef:

Idem dito . Ik zit de rest van de week ook in een dip , maar dat kan vrijdagavond al veranderen .
2023 , reeds 1 jaar Jaar van het Jaar !

Groofy
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Groofy »

rafc ploeg vant stad schreef:
09-12-2024 10:54
Je hebt soms een trigger nodig, en die werd ons door de spelers niet gegeven!

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

De Frol schreef:
09-12-2024 12:35
ph07 schreef:

Mooi verdienstelijke poging.

Ik was ook positief tot voor een paar weken. We speelden vrank en vrij met veel jonge invallers. Dat we op verplaatsing niet veel punten pakten vond ik eerlijk gezegd zelfs niet zo'n probleem. We speelden zowat overal wel mee en thuis pakten we onze punten wel. Maar als we vanaf de maand november kijken ziet het er allemaal toch wel wat minder rooskleurig uit:

op Genk 2-0 verlies en vrij kansloos.
op KVK 1-2 winst, nipt maar OK, er wel voor gevochten.
thuis Dender 1-1, zwakke afwerking, bleke prestatie.
op Union 2-1 verlies, dramatische prestatie in de 2de helft tegen 10 man.
thuis Charleroi 1-3 verlies, een zo mogelijk nog dramatischere prestatie, in beide helften.

4 op 15
9 doelpunten tegen , slechts 5 gemaakt (2 keer Janssen, 2 keer Kerk)

Kan allemaal gebeuren MAAR vooral het spelniveau dat in dalende lijn zit is zorgwekkend. Geen probleem als je een keer verliest hier of daar, of het deksel eens op de neus krijgt zoals in het begin van het seizoen tegen Anderlecht en KVM. Maar hoe wij vorige week op Union en nu thuis de boot zijn ingegaan vind ik toch niet bepaald hoopgevend.
Dat ons aanvallend compartiment al mooie dingen liet zien, is een feit. Dat er een aantal (Chery, Ondrejka en Janssen) nu wat minder draaien kan gebeuren, probleem is dat we daar weinig tot geen vervangers voor hebben.
Dat je nog steeds verwacht dat Praet en Riedewald de oplossing kunnen zijn is wel heel optimistisch. Is Odoi er een keer niet bij hebben we altijd een probleem. En of Costa er ooit gaat komen is ook de vraag. Voorlopig is hij al even wankel als Bataille aan de andere kant.
Corbanie en Verstraeten verwijt ik niks, maar die jongens zouden invallers moeten zijn.

Nu op KVM (zonder Janssen..) , dan op Dender en vervolgens thuis Genk MOET je een 6 op 9 halen om met een redelijk goed gevoel de winterstop in te gaan , en dan nog hebben we maar 10 op 24...

Moeilijke periode dus, ik hoop dat ze het gezamelijk kunnen omkeren

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

fourty schreef:
09-12-2024 11:50
Klopt helemaal Fourty. Odoi is onze sleutel op de deur, onmisbaar op de 6. Zonder hem staan Toby en Zeno constant onder druk en presteren ze ook niet top.
En Doumbia is de ideale verbinding tussen verdediging en aanval omdat hij vooruit en met lef durft te voetballen. Zo hebben we geen andere in de kern.
De vervangers Corbanie-Praet waren inderdaad enorm zwak, en wisten duidelijk niet waar lopen. Als je dan ziet dat Praet als 'routinier' geen enkel risico aan de bal durft te nemen en nog liever de bal opzij aan Corbanie of achteruit naar Zeno geeft ipv zelf een een pas vooruit te geven... die had ik al na een halfuur vervangen, door gelijk wie.
Kerk is inderdaad de enige van de aanvallende spelers die gevaar brengt en een man kan passeren de laatste weken.
En heel juist dat je ook Lammens vermeld, de enige die al weken op constant niveau blijft presteren. Voor mij de man van het seizoen tot nu toe.

roodwit2
Junior
Junior

Bericht door roodwit2 »

Groofy schreef:
09-12-2024 13:47
Zelfs de 3 minuten lawaai pikten de spelers niet op - dramatisch spel (ballen over de lijn of wat rondspelen achteraan) waardoor de supporters ook terug stil vielen. Als je dan Haroun, Ritchie, Seck type spelers hebt dan pakken die het publiek mee - Toby begon efkes te jagen in het middenveld maar dat duurde 1 minuut want hij werd 3 keer uitgetikt en liep verloren. Is ook geen aanvoerder om een ploeg uit de miserie te trekken (eerste helft al schouders naar beneden).

Het grote lawaai moet trouwens toch weer vanuit het vak 424 (collectief) komen ipv de staanplaatsen. Op de zitplaatsen doen we nog mee qua support/volume tov andere clubs, maar het is nog nooit zo slecht geweest als dit jaar op de staanplaatsen, achter de goal, de "kop", de "sfeergroepen" - dramatisch, enkel pyro of soms een tifo en vocaal niks meer. Robbe en zijn maten mogen daar toch eens over nadenken ipv op hun insta te pronken met wat vuurwerk en Tilburg, het is nog altijd voetbal en er is nul komma nul support voor de spelers tijdens een match.

In de groepen of Facebook dan plaatsen: if you don't support when we lose don't support when we win of zoiets ... jongens toch, er is al gans het seizoen niks vocaal volume vanuit de staanplaatsen - kijk eens naar Genk achter de goal (altijd luid), Gent (idem, zelfs met een vele lege plaatsen in rest van het stadion maar kop doet daar wel hun ding), Anderlecht (ja het cinemapubliek heeft ons qua vocaal volume al voorbijgestoken), om niet te spreken over wat onze echte concurrenten qua support waren (Standard en KVM).

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

roodwit2 schreef:
09-12-2024 14:58
Groofy schreef:
09-12-2024 13:47
Zelfs de 3 minuten lawaai pikten de spelers niet op - dramatisch spel (ballen over de lijn of wat rondspelen achteraan) waardoor de supporters ook terug stil vielen. Als je dan Haroun, Ritchie, Seck type spelers hebt dan pakken die het publiek mee - Toby begon efkes te jagen in het middenveld maar dat duurde 1 minuut want hij werd 3 keer uitgetikt en liep verloren. Is ook geen aanvoerder om een ploeg uit de miserie te trekken (eerste helft al schouders naar beneden).

Het grote lawaai moet trouwens toch weer vanuit het vak 424 (collectief) komen ipv de staanplaatsen. Op de zitplaatsen doen we nog mee qua support/volume tov andere clubs, maar het is nog nooit zo slecht geweest als dit jaar op de staanplaatsen, achter de goal, de "kop", de "sfeergroepen" - dramatisch, enkel pyro of soms een tifo en vocaal niks meer. Robbe en zijn maten mogen daar toch eens over nadenken ipv op hun insta te pronken met wat vuurwerk en Tilburg, het is nog altijd voetbal en er is nul komma nul support voor de spelers tijdens een match.

In de groepen of Facebook dan plaatsen: if you don't support when we lose don't support when we win of zoiets ... jongens toch, er is al gans het seizoen niks vocaal volume vanuit de staanplaatsen - kijk eens naar Genk achter de goal (altijd luid), Gent (idem, zelfs met een vele lege plaatsen in rest van het stadion maar kop doet daar wel hun ding), Anderlecht (ja het cinemapubliek heeft ons qua vocaal volume al voorbijgestoken), om niet te spreken over wat onze echte concurrenten qua support waren (Standard en KVM).
De kop (als we dat nog zo mogen noemen) is ook nog nooit zo klein geweest als de laatste tijd , heb ik de indruk.

De X-side was in het begin ook met maar 2-300 man, maar groeide jaar na jaar tot een kop van bij momenten 1000 man. En dat is altijd zo gebleven eigenlijk.
Nadien op T2 ook altijd veel (jong) volk dat rechts rechtstond, én nog nen hoop (ouder) links die zaten/stonden en zich vocaal ook fameus lieten horen.

Nu heb ik de indruk dat ze daar achter de goal opnieuw met amper 2-300 man staan. Die hoor je gewoon niet, zelfs al zingen ze iets. En boven in 424 is het ook heel gezapig, moet ik zelf toegeven. Versnippering daar tot en met...

Plaats reactie