Ik begrijp het niet zo goed. Je zou toch denken dat al diegenen die rechts stonden op T2 en toch vaak veel lawaai maakten zelfs in tweede klasse (veel sfeerfilmpjes terug te vinden van zowat elke match toen, zelfs van voor de match en bij het opkomen) dat die op de staanplaatsen terecht zijn gekomen. En toch is het daar stil geworden. Toen ook al met Bengaal en met tifo's (we have shown our passion now its our turn, enz) maar wel nog altijd met veel gezangen (ok soms te snel en niet altijd de oude songs maar veel meer dan nu het geval is). Aangezien de abonnementen toch amper vrijkomen, zou je verwachten dat het volk van rechts op T2 nog altijd op de staanplaatsen vertoeft maar vocaal is het helemaal stilgevallen en dat na een hoogconjunctuur (1,5 jaar na het kampioenschap hetgeen niemand van ons eerder had meegemaakt).Kalkbrenner schreef: ↑09-12-2024 15:54De kop (als we dat nog zo mogen noemen) is ook nog nooit zo klein geweest als de laatste tijd , heb ik de indruk.roodwit2 schreef: ↑09-12-2024 14:58Zelfs de 3 minuten lawaai pikten de spelers niet op - dramatisch spel (ballen over de lijn of wat rondspelen achteraan) waardoor de supporters ook terug stil vielen. Als je dan Haroun, Ritchie, Seck type spelers hebt dan pakken die het publiek mee - Toby begon efkes te jagen in het middenveld maar dat duurde 1 minuut want hij werd 3 keer uitgetikt en liep verloren. Is ook geen aanvoerder om een ploeg uit de miserie te trekken (eerste helft al schouders naar beneden).
Het grote lawaai moet trouwens toch weer vanuit het vak 424 (collectief) komen ipv de staanplaatsen. Op de zitplaatsen doen we nog mee qua support/volume tov andere clubs, maar het is nog nooit zo slecht geweest als dit jaar op de staanplaatsen, achter de goal, de "kop", de "sfeergroepen" - dramatisch, enkel pyro of soms een tifo en vocaal niks meer. Robbe en zijn maten mogen daar toch eens over nadenken ipv op hun insta te pronken met wat vuurwerk en Tilburg, het is nog altijd voetbal en er is nul komma nul support voor de spelers tijdens een match.
In de groepen of Facebook dan plaatsen: if you don't support when we lose don't support when we win of zoiets ... jongens toch, er is al gans het seizoen niks vocaal volume vanuit de staanplaatsen - kijk eens naar Genk achter de goal (altijd luid), Gent (idem, zelfs met een vele lege plaatsen in rest van het stadion maar kop doet daar wel hun ding), Anderlecht (ja het cinemapubliek heeft ons qua vocaal volume al voorbijgestoken), om niet te spreken over wat onze echte concurrenten qua support waren (Standard en KVM).
De X-side was in het begin ook met maar 2-300 man, maar groeide jaar na jaar tot een kop van bij momenten 1000 man. En dat is altijd zo gebleven eigenlijk.
Nadien op T2 ook altijd veel (jong) volk dat rechts rechtstond, én nog nen hoop (ouder) links die zaten/stonden en zich vocaal ook fameus lieten horen.
Nu heb ik de indruk dat ze daar achter de goal opnieuw met amper 2-300 man staan. Die hoor je gewoon niet, zelfs al zingen ze iets. En boven in 424 is het ook heel gezapig, moet ik zelf toegeven. Versnippering daar tot en met...
Is het dat die jongens paar jaar ouder zijn en minder zin hebben in gezang en zich nog enkel bezig houden met alcohol, drugs en uitkijken naar de paar keer per jaar tifo's en vuurwerk?
Tijds/cultuurverandering van die groep supporters?
Er staat uiteraard ook nieuw volk ondertussen die zich vocaal niet per se willen smijten maar dat die ganse groep (toch een heel vak T2 van boven tot beneden) gedecimeerd is of vocaal niks meer wil brengen, is mij een raadsel.
Ik zat/stond ook links en ik zit/sta nu in 426 - vroeger deed ik direct mee toen er werd ingezet, nu probeer ik soms zelf de schwung erin te krijgen als ik ergens verder weg iets hoor. Maar ik moet zeggen, om een voorbeeld te geven, een vijftiger met een heel luide stem die op T2 een rij achter ons zat en toen het clublied altijd mee luid zong en tijdens de match serieus kon uitpakken (vocaal) en ander volk meekreeg, die staat nu zelfs niet meer recht als de harmonie en vlaggen voorbij komen en zingt nooit meer mee (zit nu 4 tal rijen voor ons).
Al gaan we terug op onze plaats zitten als de T2 er terug komt, ik denk niet dat hij terug gaat veranderen.
Als we terug samen kunnen gaan zitten op T2 zoals vroeger en elkaar terug vinden dan zie ik het wel terug beter worden maar als T2 terug 2 verdiepingen wordt dan zie ik het somber in (lees: nooit meer de vocale sfeer van de oude T2).
Uiteraard waren er vroeger ook dode matchen maar het aantal goede momenten is drastisch verminderd.