Speeldag 17 - 8/12/2024: Royal Antwerp Football Club - Charleroi[1-3]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
5
3%
Costa
2
1%
Vandenbosch
1
1%
Alderweireld
1
1%
Bataille
1
1%
Corbanie
0
Geen stemmen
Praet
2
1%
Janssen
0
Geen stemmen
Ondrejka
0
Geen stemmen
Kerk
152
90%
Chery
1
1%
Verstraeten
0
Geen stemmen
RIedewald
2
1%
Valencia
1
1%
Balikwisha
1
1%

Totaal aantal stemmen: 169

roodwit2
Junior
Junior

Re: Speeldag 17 - 8/12/2024: Royal Antwerp Football Club - Charleroi[1-3]

Bericht door roodwit2 »

Kalkbrenner schreef:
09-12-2024 15:54
roodwit2 schreef:
09-12-2024 14:58
Groofy schreef:
09-12-2024 13:47

Je hebt soms een trigger nodig, en die werd ons door de spelers niet gegeven!
Zelfs de 3 minuten lawaai pikten de spelers niet op - dramatisch spel (ballen over de lijn of wat rondspelen achteraan) waardoor de supporters ook terug stil vielen. Als je dan Haroun, Ritchie, Seck type spelers hebt dan pakken die het publiek mee - Toby begon efkes te jagen in het middenveld maar dat duurde 1 minuut want hij werd 3 keer uitgetikt en liep verloren. Is ook geen aanvoerder om een ploeg uit de miserie te trekken (eerste helft al schouders naar beneden).

Het grote lawaai moet trouwens toch weer vanuit het vak 424 (collectief) komen ipv de staanplaatsen. Op de zitplaatsen doen we nog mee qua support/volume tov andere clubs, maar het is nog nooit zo slecht geweest als dit jaar op de staanplaatsen, achter de goal, de "kop", de "sfeergroepen" - dramatisch, enkel pyro of soms een tifo en vocaal niks meer. Robbe en zijn maten mogen daar toch eens over nadenken ipv op hun insta te pronken met wat vuurwerk en Tilburg, het is nog altijd voetbal en er is nul komma nul support voor de spelers tijdens een match.

In de groepen of Facebook dan plaatsen: if you don't support when we lose don't support when we win of zoiets ... jongens toch, er is al gans het seizoen niks vocaal volume vanuit de staanplaatsen - kijk eens naar Genk achter de goal (altijd luid), Gent (idem, zelfs met een vele lege plaatsen in rest van het stadion maar kop doet daar wel hun ding), Anderlecht (ja het cinemapubliek heeft ons qua vocaal volume al voorbijgestoken), om niet te spreken over wat onze echte concurrenten qua support waren (Standard en KVM).
De kop (als we dat nog zo mogen noemen) is ook nog nooit zo klein geweest als de laatste tijd , heb ik de indruk.

De X-side was in het begin ook met maar 2-300 man, maar groeide jaar na jaar tot een kop van bij momenten 1000 man. En dat is altijd zo gebleven eigenlijk.
Nadien op T2 ook altijd veel (jong) volk dat rechts rechtstond, én nog nen hoop (ouder) links die zaten/stonden en zich vocaal ook fameus lieten horen.

Nu heb ik de indruk dat ze daar achter de goal opnieuw met amper 2-300 man staan. Die hoor je gewoon niet, zelfs al zingen ze iets. En boven in 424 is het ook heel gezapig, moet ik zelf toegeven. Versnippering daar tot en met...
Ik begrijp het niet zo goed. Je zou toch denken dat al diegenen die rechts stonden op T2 en toch vaak veel lawaai maakten zelfs in tweede klasse (veel sfeerfilmpjes terug te vinden van zowat elke match toen, zelfs van voor de match en bij het opkomen) dat die op de staanplaatsen terecht zijn gekomen. En toch is het daar stil geworden. Toen ook al met Bengaal en met tifo's (we have shown our passion now its our turn, enz) maar wel nog altijd met veel gezangen (ok soms te snel en niet altijd de oude songs maar veel meer dan nu het geval is). Aangezien de abonnementen toch amper vrijkomen, zou je verwachten dat het volk van rechts op T2 nog altijd op de staanplaatsen vertoeft maar vocaal is het helemaal stilgevallen en dat na een hoogconjunctuur (1,5 jaar na het kampioenschap hetgeen niemand van ons eerder had meegemaakt).

Is het dat die jongens paar jaar ouder zijn en minder zin hebben in gezang en zich nog enkel bezig houden met alcohol, drugs en uitkijken naar de paar keer per jaar tifo's en vuurwerk?
Tijds/cultuurverandering van die groep supporters?
Er staat uiteraard ook nieuw volk ondertussen die zich vocaal niet per se willen smijten maar dat die ganse groep (toch een heel vak T2 van boven tot beneden) gedecimeerd is of vocaal niks meer wil brengen, is mij een raadsel.

Ik zat/stond ook links en ik zit/sta nu in 426 - vroeger deed ik direct mee toen er werd ingezet, nu probeer ik soms zelf de schwung erin te krijgen als ik ergens verder weg iets hoor. Maar ik moet zeggen, om een voorbeeld te geven, een vijftiger met een heel luide stem die op T2 een rij achter ons zat en toen het clublied altijd mee luid zong en tijdens de match serieus kon uitpakken (vocaal) en ander volk meekreeg, die staat nu zelfs niet meer recht als de harmonie en vlaggen voorbij komen en zingt nooit meer mee (zit nu 4 tal rijen voor ons).

Al gaan we terug op onze plaats zitten als de T2 er terug komt, ik denk niet dat hij terug gaat veranderen.
Als we terug samen kunnen gaan zitten op T2 zoals vroeger en elkaar terug vinden dan zie ik het wel terug beter worden maar als T2 terug 2 verdiepingen wordt dan zie ik het somber in (lees: nooit meer de vocale sfeer van de oude T2).
Uiteraard waren er vroeger ook dode matchen maar het aantal goede momenten is drastisch verminderd.

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Kalkbrenner schreef:
09-12-2024 14:20
fourty schreef:
09-12-2024 11:50
Het is duidelijk dat alles afhangt van Odoi en Doumbia. Het is beginnen verkeerd lopen vanaf Doumbia er niet meer bij was en Odoi gekwetst was en dan geschorst.
Nooit gedacht dat een jongen van 19 jaar zoveel impact zou hebben op ons spel. Hij laat gewoon de boel draaien ondanks zijn jeugdige leeftijd, ala Vereemeren zou ik bijna durven zeggen.
Dat er van de jeugdige spelers bij zijn die nooit hoge toppen zullen scheren mag toch al wel een beetje duidelijk worden denk ik. We hebben veel kracht en lengte te kort. Als je ziet hoe we telkens gepakt worden op stilstaande fases is ook niet leuk.
Ik ben toch heel hard geschrokken van Jonas gisteren hoe hij de boel maar liet aanmodderen en niet de ballen had om er na 20 minuten Praet en Corbanie er af te halen. Wat waren die hopeloos zeg. We werden gewoon overspeeld op alle vlakken van het voetbal. Nee Jonas heeft me gisteren ook zwaar ontgoocheld, net als de hele ploeg, behalve Kerk en Lammens. Chapeau nog voor die 2.
Klopt helemaal Fourty. Odoi is onze sleutel op de deur, onmisbaar op de 6. Zonder hem staan Toby en Zeno constant onder druk en presteren ze ook niet top.
En Doumbia is de ideale verbinding tussen verdediging en aanval omdat hij vooruit en met lef durft te voetballen. Zo hebben we geen andere in de kern.
De vervangers Corbanie-Praet waren inderdaad enorm zwak, en wisten duidelijk niet waar lopen. Als je dan ziet dat Praet als 'routinier' geen enkel risico aan de bal durft te nemen en nog liever de bal opzij aan Corbanie of achteruit naar Zeno geeft ipv zelf een een pas vooruit te geven... die had ik al na een halfuur vervangen, door gelijk wie.
Kerk is inderdaad de enige van de aanvallende spelers die gevaar brengt en een man kan passeren de laatste weken.
En heel juist dat je ook Lammens vermeld, de enige die al weken op constant niveau blijft presteren. Voor mij de man van het seizoen tot nu toe.
Kijk, ik zie wat ik zie en ik ga niet mee in de roze bril ideologie. Het trekt op niks en wie het tegendeel beweerd wens ik veel succes. Als er iemand is die Antwerp boven in zijn vaandel draagt ben ik het wel en als er iemand wakker ligt van zijn ploeg ben ik het ook. Maar wat is dat is en lieve woorden helpen niet, alleen inzet en karakter wel. Er tegenaan verdomme.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Bericht door Kalkbrenner »

roodwit2 schreef:
09-12-2024 16:32
Kalkbrenner schreef:
roodwit2 schreef:

Zelfs de 3 minuten lawaai pikten de spelers niet op - dramatisch spel (ballen over de lijn of wat rondspelen achteraan) waardoor de supporters ook terug stil vielen. Als je dan Haroun, Ritchie, Seck type spelers hebt dan pakken die het publiek mee - Toby begon efkes te jagen in het middenveld maar dat duurde 1 minuut want hij werd 3 keer uitgetikt en liep verloren. Is ook geen aanvoerder om een ploeg uit de miserie te trekken (eerste helft al schouders naar beneden).

Het grote lawaai moet trouwens toch weer vanuit het vak 424 (collectief) komen ipv de staanplaatsen. Op de zitplaatsen doen we nog mee qua support/volume tov andere clubs, maar het is nog nooit zo slecht geweest als dit jaar op de staanplaatsen, achter de goal, de "kop", de "sfeergroepen" - dramatisch, enkel pyro of soms een tifo en vocaal niks meer. Robbe en zijn maten mogen daar toch eens over nadenken ipv op hun insta te pronken met wat vuurwerk en Tilburg, het is nog altijd voetbal en er is nul komma nul support voor de spelers tijdens een match.

In de groepen of Facebook dan plaatsen: if you don't support when we lose don't support when we win of zoiets ... jongens toch, er is al gans het seizoen niks vocaal volume vanuit de staanplaatsen - kijk eens naar Genk achter de goal (altijd luid), Gent (idem, zelfs met een vele lege plaatsen in rest van het stadion maar kop doet daar wel hun ding), Anderlecht (ja het cinemapubliek heeft ons qua vocaal volume al voorbijgestoken), om niet te spreken over wat onze echte concurrenten qua support waren (Standard en KVM).
De kop (als we dat nog zo mogen noemen) is ook nog nooit zo klein geweest als de laatste tijd , heb ik de indruk.

De X-side was in het begin ook met maar 2-300 man, maar groeide jaar na jaar tot een kop van bij momenten 1000 man. En dat is altijd zo gebleven eigenlijk.
Nadien op T2 ook altijd veel (jong) volk dat rechts rechtstond, én nog nen hoop (ouder) links die zaten/stonden en zich vocaal ook fameus lieten horen.

Nu heb ik de indruk dat ze daar achter de goal opnieuw met amper 2-300 man staan. Die hoor je gewoon niet, zelfs al zingen ze iets. En boven in 424 is het ook heel gezapig, moet ik zelf toegeven. Versnippering daar tot en met...
Ik begrijp het niet zo goed. Je zou toch denken dat al diegenen die rechts stonden op T2 en toch vaak veel lawaai maakten zelfs in tweede klasse (veel sfeerfilmpjes terug te vinden van zowat elke match toen, zelfs van voor de match en bij het opkomen) dat die op de staanplaatsen terecht zijn gekomen. En toch is het daar stil geworden. Toen ook al met Bengaal en met tifo's (we have shown our passion now its our turn, enz) maar wel nog altijd met veel gezangen (ok soms te snel en niet altijd de oude songs maar veel meer dan nu het geval is). Aangezien de abonnementen toch amper vrijkomen, zou je verwachten dat het volk van rechts op T2 nog altijd op de staanplaatsen vertoeft maar vocaal is het helemaal stilgevallen en dat na een hoogconjunctuur (1,5 jaar na het kampioenschap hetgeen niemand van ons eerder had meegemaakt).

Is het dat die jongens paar jaar ouder zijn en minder zin hebben in gezang en zich nog enkel bezig houden met alcohol, drugs en uitkijken naar de paar keer per jaar tifo's en vuurwerk?
Er staat uiteraard ook nieuw volk ondertussen die zich vocaal niet per se willen smijten maar dat die ganse groep (toch een heel vak T2 van boven tot beneden) gedecimeerd is of vocaal niks meer wil brengen, is mij een raadsel.

Ik zat/stond ook links en ik zit/sta nu in 426 - vroeger deed ik direct mee toen er werd ingezet, nu probeer ik soms zelf de schwung erin te krijgen als ik ergens verder weg iets hoor. Maar ik moet zeggen, om een voorbeeld te geven, een vijftiger met een heel luide stem die op T2 een rij achter ons zat en toen het clublied altijd mee luid zong en tijdens de match serieus kon uitpakken (vocaal) en ander volk meekreeg, die staat nu zelfs niet meer recht als de harmonie en vlaggen voorbij komen en zingt nooit meer mee (zit nu 4 tal rijen voor ons).

Al gaan we terug op onze plaats zitten als de T2 er terug komt, ik denk niet dat hij terug gaat veranderen.
Als we terug samen kunnen gaan zitten op T2 zoals vroeger en elkaar terug vinden dan zie ik het wel terug beter worden maar als T2 terug 2 verdiepingen wordt dan zie ik het somber in (lees: nooit meer de vocale sfeer van de oude T2).
Uiteraard waren er vroeger ook dode matchen maar het aantal goede momenten is drastisch verminderd.
inderdaad, ik heb hetzelfde gevoel, en dezelfde hoop dat T2 voor verbetering zal zorgen. Ik ken er veel van op onze zittribune (424) die willen en zullen verhuizen.
Als ze daar iets met een verdiep voorzien is het ook daar al bij voorbaat al om zeep, maar dat kan ik me echt niet voorstellen, gezien het een low budget tribune zal worden.
Tot het zover is zal het bij schaarse momenten blijven vrees ik; of we nu goed spelen of niet maakt zelfs weinig verschil...
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

NapoleonDeKabouter
Kadet
Kadet

Bericht door NapoleonDeKabouter »

ph07 schreef:
09-12-2024 12:20
We zitten in een dip, hetgeen perfect normaal is met een jonge ploeg, en alles is weer slecht.

Ik zal eens proberen te counteren met wat positieve feiten::

A) We staan 4e in de hoogste klasse. Dat is gewoon zeer goed. De 2 seizoenen bijvoorbeeld toen John Aloisi in onze spits liep, eindigden we 5e en 16e. De 4e plaats is goed voor Europees voetbal. Ik ben nog niet zo verwend dat ik mijn neus ophaal voor een plaatsje in de conference league.

B) Ons aanvallend compatiment doet het erg goed. Zowel Janssen, Ondrejka, Chery en Valencia zijn al minstens bij 10 goals rechtstreeks betrokken, voor het einde van december. Ook Kerk is momenteel duidelijk in vorm, al heeft hij nog wat werk om zijn goede prestaties in efficientie om te zetten. Balikwisha is op de terugweg.

C) De verdediging en keeper doen het niet slecht. 17 Tegengoals op 17 wedstrijden is meer dan OK. Genk en de boeren kregen er bvb al meer binnen. Alderweireld is nog steeds een topper. Zeno van Den Bosch is een jongen uit de eigen jeugd met een mooie toekomst. Bataille krijgt om één of andere reden altijd veel kritiek, maar heeft al getoond dat hij kampioenenniveau aankan. Costa komt er ook wel.

D) Op het centrale middenveld hebben we het moeilijk. We hebben er ook al heel veel blessures moeten opvangen. Odoi, Doumbia, Praet, Riedewald,... Hopelijk krijgen we hen nog op 100% sterkte te zien dit seizoen. Als dat gebeurt, staan we ook daar sterk genoeg. Je kan van gasten als Corbanie en Verstraeten niet verwachten dat ze meteen uitblinkers worden.

E) We zitten nog in de beker.

F) Op de meeste plaatsen is het objectief nog veel slechter. Check hoe het met het weefsel gaat. Of met Standard. Of met Deinze. Of met KV Oostende.
G) We hebben geen (grote?) schulden.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

roodwit2 schreef:
Groofy schreef:
09-12-2024 13:47
rafc ploeg vant stad schreef:
09-12-2024 10:54
je kon een speld horen vallen
het was qua supporters nog slechter dan wat er op het veld gebeurde
Je hebt soms een trigger nodig, en die werd ons door de spelers niet gegeven!

Gent luid ? :evillaugh:
Daar trekt de sfeer pas op niets.

innocent
Scholier
Scholier

Bericht door innocent »

roodwit2 schreef:
Kalkbrenner schreef:
roodwit2 schreef:

Wij zitten nu op T4 helemaal boven maar we hebben ik met mijn zoon en kleinzoon heimwee naar T2
We zingen en roepen wel maar komt er niet door zoals vroeger op den 2
Hopelijk kunnen we vlug terug onze plaatsen daar in nemen

RAFCRIK
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!

Bericht door RAFCRIK »

roodwit2 schreef:
Kalkbrenner schreef:
roodwit2 schreef:

Het gedrocht T4 heeft alles kapot gemaakt, met zijn verplichte vaste zitplaatsen...
Voetbal draait om het spelletje op de mat, niet om teletext doorheen de week.

Afbeelding

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.

Olivier
Site Admin
Site Admin

Bericht door Olivier »

HEIN LANGS DE LIJN. “Antwerp werd helemaal niet tactisch overklast door Charleroi”

Huisanalist Hein Vanhaezebrouck (60) geeft hij na elke speeldag zijn ongezouten mening. Dit keer over de 1-3-nederlaag van Antwerp tegen Charleroi. Volgens Toby Alderweireld werd Antwerp “tactisch overklast”. Een kolfje naar de hand van onze meester-tacticus om die uitspraak tegen het licht te houden. “Als verdedigende middenvelder weegt Praet te licht.”
Vandaag om 17:58

Hein, je zegt al langer dat Charleroi onder zijn stand geklasseerd staat. Waarom?
“Volgens bijna alle cijfers – doelpogingen, kansen die ze weggeven, gewonnen duels, enzovoort – zijn ze bij de betere vijf ploegen van het land. Hun zege op Antwerp is helemaal geen verrassing. Alleen, volgens hun expected goals hadden ze al 29 keer moeten gescoord hebben. Charleroi telt slechts 18 goals. Hun vier centrumspitsen telden tot voor zondag samen nul assists en slechts twee goals. Scoren is het grote probleem.”

Tot nu, op Antwerp. Achteraf zei Toby Alderweireld dat ze tactisch overklast werden. Waarmee hij dus naar zijn coach wijst.
“Ik denk niet dat het zijn bedoeling was om hier een item van te maken. Maar hij leek het wel te willen meegeven. Een bewuste slip of the tongue. Jonas De Roeck is nochtans geen coach die vaak verandert. Zijn opstelling kan je met de ogen dicht opsommen, al moest hij door wat afwezigheden de jongste weken jonge gasten zetten van 17, 18 jaar. Slechts twee keer heeft hij de ploeg tactisch aangepast. Thuis tegen Standard, waar Antwerp in een 3-4-3 speelde. En op Kortrijk, ook in een 3-4-3, met Kerk verrassend tegen zijn voet als linkervleugelback. Met succes. Dat zijn toevallig ook de twee laatste zeges van Antwerp.”

LEES OOK. Zeven (!) goals in de blessuretijd, de magische spuitbus en drie kapiteins op één schip: 7 dingen die u dit competitieweekend niet zag

© BELGA

Wat veranderde hij dan tactisch tegen Charleroi?
“Niets in het spelsysteem – Antwerp speelde weer in een 4-3-3. Wel in positiewissels. Hij leek zijn middenveld te willen versterken. Begrijpelijk, want Charleroi heeft een goed middenveld, met het scorend vermogen van Daan Heymans en met Zorgane, de speler met de meeste geslaagde passes in het laatste derde. Daarom werd Vincent Janssen op de tien gezet, kwam Kerk verrassend in de spits, en verhuisde Chery naar de rechterkant.”

Na twee minuten stond het al 0-1. Door die tactiek?
“Die eerste tegengoal heeft niets met tactiek te maken. Praet zet die bal helemaal verkeerd weg: hij kopt de bal onverklaarbaar naar beneden, tegen de hielen van een medespeler. Als je ontzet en niemand wil aanspelen, is er maar een regel: hoog en ver weg. Nu, Bataille en Chery laten Dragsnes wel heel makkelijk de voorzet trappen. De flankverdedigers van Antwerp, Bataille en Costa, speelden trouwens beneden een aanvaardbaar niveau. Bij Bataille is dat dit seizoen niet de eerste keer. Bij Costa gebeurt het zelfs zo vaak dat je bijna denkt dat het zijn niveau is.”

Na die 0-1 domineerde Antwerp een tijdlang de eerste helft. Maar Charleroi deed wellicht een tactische meesterzet?
“Neen, Charleroi speelde in zijn standaard 4-2-3-1-formatie. Het deed helemaal niets speciaals. Er was wel iets bij Antwerp dat niet helemaal juist zat. Kijk, in de opbouw had Antwerp achterin een meerderheid. Drie tegen twee. Corbanie en de twee centrale verdedigers Alderweireld en Van den Bosch, tegenover Heymans en Stulic van Charleroi. De vraag is dan: hoe kon Charleroi die drie tegen twee counteren? Wie moest er doorschuiven? Wel, niemand. Die twee van Charleroi slaagden er quasi perfect in om die drie van Antwerp het voetbal te beletten. Alderweireld en Van den Bosch trapten voortdurend lange ballen. Inschuiven deden ze amper. En als Corbanie al eens bereikt werd, draaide hij niet genoeg door en speelde hij terug. Daar ligt de eerste fout. Bij Antwerp zelf, in die opbouw. Ze deden het zo vaak, vooral Alderweireld, dat het een opdracht leek.”

LEES OOK. De kern én het veld zijn intussen lelijk toegetakeld: waarom Anderlecht stilaan met de handen in haar zit na zevende (!) blessure
De basisopstellingen van Antwerp en Charleroi.
De basisopstellingen van Antwerp en Charleroi.

Waarom is dat een probleem?
“Doordat niemand Heymans en Stulic hoefde bij te springen, kon Charleroi zijn flanken dubbel bezet houden. Antwerp overbevolkte ondertussen het centrum, waar behalve Janssen ook Praet en Chery voortdurend kwam. Daardoor was er rechts in de aanval niemand bij Antwerp. Kerk vulde die positie vaak in. Misschien was dat zelfs een opdracht. De aanpak lukte deels want van daaruit had Kerk toch enkele geslaagde acties. Hij speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen. Maar door hun hoge backs én omdat Praet, Janssen en Chery in dat centrum hoog stonden, kreeg Antwerp wel problemen in de omschakeling. Want wie restte er nog als verdediging? Alleen nog Alderweireld, Van den Bosch en Corbanie.”

Vooral op de flanken kwam Antwerp in de problemen.
“Doordat Chery steeds naar het centrum kwam, stond Bataille op zijn flank tegenover twee spelers van Charleroi. Plus, Heymans wisselde vaak van positie met Guiagon, waardoor Corbanie niet altijd wist wie te volgen en aan het zwemmen was. Op de linkerkant van Antwerp was het wel twee tegen twee, maar Costa speelde rampzalig.”

Dus, dat was een fout?
“Wellicht wilde De Roeck een overtal in het centrum, maar als de opbouw van achteruit steeds met lange ballen gebeurt, heb je weinig aan Chery. En als Charleroi dan meteen de bal recupereert, dan heb je problemen in de omschakeling. Toen Charleroi meer in de wedstrijd kwam, was het probleem dat Praet te laag inzakte en te weinig druk zette op de twee centrale middenvelders van Charleroi. Zo werd het kinderspel om erdoor te voetballen. En dat kan Charleroi. Janssen stond voor schut. Daarom wisselde De Roeck na een halfuur: Kerk weer naar rechts, Chery op tien, Janssen in de spits. Maar dat zette weinig zoden aan de dijk. Charleroi kreeg nog meer controle. Praet deed aan de bal weinig fout, maar als verdedigende middenvelder viel hij voor mij te licht uit.”

“Praet deed aan de bal weinig fout, maar als verdedigende middenvelder viel hij voor mij te licht uit.”
“Praet deed aan de bal weinig fout, maar als verdedigende middenvelder viel hij voor mij te licht uit.” — © BELGA

Jij begreep dat Praet gewisseld werd bij de rust?
“Praet toonde te weinig duelkracht, niet genoeg defensieve impact. Het gebrek aan ritme, door zo weinig te spelen de voorbije seizoenen, dat speelt hem absoluut nog parten. Maar ik zie hem toch meer als aanvallende middenvelder dan een verdedigende. Sven Kums is bij mij ook ooit begonnen als nummer tien en later een linie gezakt. Niet iedereen kan dat. Kums pakt altijd ongelooflijk veel ballen af. Dat kan je van Praet niet zeggen. Terwijl je dat wel moet kunnen daar.”

LEES OOK. Er lopen al gesprekken met geïnteresseerde clubs: Club Brugge mikt met 20-jarige Joel Ordonez op een Igor Thiago-scenario
Bij Sampdoria heeft hij wel jaren in een meer verdedigende rol gespeeld.
“Maar in Italië staat veelal een collectieve defensieve organisatie, waarin het hele team als een blok verdedigt. Dat is een heel ander verhaal dan bij de betere ploegen in België, waar offensiever wordt gespeeld, veel omschakelmomenten komen en meer individueel moet worden verdedigd. Daarom is een verdedigende middenvelder met duelkracht zo belangrijk bij de topclubs in België. Zoals De Sart, Keita, Onyedika, Jashari, Vanhoutte, Dendoncker. Sterke jongens met loop- en recuperatievermogen.”

Maar ook na die wissels pakte Antwerp nog twee tegengoals. Doordat ze tactisch overklast werden?
“Bij de tweede tegengoal staan ze te slapen, bij de derde schrikt Bataille. Tactisch overklast? Neen. De drie tegengoals kwamen telkens uit een tweede bal. Tactisch overklast? Neen, helemaal niet. Er werd drie keer onvoldoende scherp gereageerd. Je zag dat veel spelers honderdtwintig minuten bekervoetbal in de benen hadden. Antwerp werd niet tactisch overklast. Charleroi was gewoon scherper, zoals Jonas De Roeck achteraf zei.”
nieuwsblad.be

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

Olivier schreef:
09-12-2024 20:09
HEIN LANGS DE LIJN. “Antwerp werd helemaal niet tactisch overklast door Charleroi”

Maar ook na die wissels pakte Antwerp nog twee tegengoals. Doordat ze tactisch overklast werden?
“Bij de tweede tegengoal staan ze te slapen, bij de derde schrikt Bataille. Tactisch overklast? Neen. De drie tegengoals kwamen telkens uit een tweede bal. Tactisch overklast? Neen, helemaal niet. Er werd drie keer onvoldoende scherp gereageerd. Je zag dat veel spelers honderdtwintig minuten bekervoetbal in de benen hadden. Antwerp werd niet tactisch overklast. Charleroi was gewoon scherper, zoals Jonas De Roeck achteraf zei.”
nieuwsblad.be
Dan toch ? Niemand wil de bekermatch als verontschuldiging aanhalen . Hein blijkbaar wel .
2023 , reeds 1 jaar Jaar van het Jaar !

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

stille wille schreef:
09-12-2024 20:21
Olivier schreef:

“Bij de tweede tegengoal staan ze te slapen, bij de derde schrikt Bataille. Tactisch overklast? Neen. De drie tegengoals kwamen telkens uit een tweede bal. Tactisch overklast? Neen, helemaal niet. Er werd drie keer onvoldoende scherp gereageerd. Je zag dat veel spelers honderdtwintig minuten bekervoetbal in de benen hadden. Antwerp werd niet tactisch overklast. Charleroi was gewoon scherper, zoals Jonas De Roeck achteraf zei.”a
nieuwsblad.be
Dan toch ? Niemand wil de bekermatch als verontschuldiging aanhalen . Hein blijkbaar wel .
Union had de week ervoor ook op donderdag Europees gespeeld en we werden gewoon weggeblazen door 10 man. Als je geen 2 matchen per week aankunt als fulltime prof ga dan gewoon een job zoeken, 5 dagen per week 8 uur per dag.

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

Ik kan mij wel vinden in de analyse van Hein.

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

redphilly schreef:
09-12-2024 20:28
stille wille schreef:
Olivier schreef:
Union had de week ervoor ook op donderdag Europees gespeeld en we werden gewoon weggeblazen door 10 man. Als je geen 2 matchen per week aankunt als fulltime prof ga dan gewoon een job zoeken, 5 dagen per week 8 uur per dag.
Ja , daar is iets van .

Anderzijds , al die mensen die klagen dat ze 5 dagen per week 8 uur per dag keihard moeten werken en zich uitsloven (waar is dat nog , 40uur/week?) , waarom worden die niet gewoon profvoetballer ? Veel gemakkelijker , toch ?
2023 , reeds 1 jaar Jaar van het Jaar !

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

stille wille schreef:
09-12-2024 20:56
redphilly schreef:
09-12-2024 20:28
stille wille schreef:

Ja , daar is iets van .

Anderzijds , al die mensen die klagen dat ze 5 dagen per week 8 uur per dag keihard moeten werken en zich uitsloven (waar is dat nog , 40uur/week?) , waarom worden die niet gewoon profvoetballer ? Veel gemakkelijker , toch ?
Absoluut. Als je havenarbeider bent, en uw werkdag zou alleen maar geslaagd zijn als je een beter resultaat neerzet dan de concurrenten op een andere kade, zou dat een ander paar mouwen zijn.
Naar 't schijnt verdwijnen je gedachten
Tot 't licht volledig is gedoofd
Maar zolang ik daar iets kan ontwaren
Blijf ik dwalen in m'n hoofd

TangaFlosser1880
Kadet
Kadet
Slagzin: och joenge

Bericht door TangaFlosser1880 »

we moeten match per match pakken,
we moeten enkel naar ons eigen kijken,
ik was gecharmeerd en geloof nog altijd in het fantastische project,
we moeten het doen voor onze gewéldige fans,
elke match duurt 90 minuten,
de bal is rond,
de prijzen zijn aan de meet,
we spelen weer mee eens de punten gehalveerd zijn,
we geloven er nog in,
de andere ploegen krijgen ook zeker nog hun dip
we moeten niet naar boven kijken
we moeten niet naar beneden kijken

et voilà, we kunnen weer excuus-bingo gaan spelen
beter dan barça

Great Cuckold
Scholier
Scholier
Slagzin: Zu bist ein koeksken

Bericht door Great Cuckold »

Da van die halve punte daar kan ik mij eigenlijk wel in vinden :)

Plaats reactie