Beker Van België halve finale (terug) - 6/2/2025: Royal Antwerp Football Club - Anderlecht [2-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
4
2%
Deman
4
2%
Vandenbosch
1
1%
Alderweireld
5
3%
Odoi
12
7%
Benitez
57
35%
Doumbia
2
1%
Chery
1
1%
Janssen
9
6%
Kerk
66
41%
Bayo
0
Geen stemmen
Balikwisha
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 161

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Re: Beker Van België halve finale (terug) - 6/2/2025: Royal Antwerp Football Club - Anderlecht [20u45]

Bericht door zorro »

Jesse schreef:
07-02-2025 10:07
Die eerste 20 minuten was terug het Antwerp dat ik wil zien. Met veel beweging, creativiteit en snelheid. We dwongen Anderlecht steeds om de lange bal te trappen, en zelf speelden we een versnelling hoger dan hen. Je ziet meteen dat die Benitez kan voetballen, en dat dat een enorm verschil geeft met nog een voetballer op het middenveld in plaats van Odoi. Ook Chery, Janssen, Deman en Kerk kwamen veel beter uit de verf nu er een extra aanvaller op het veld stond die op de verdediging kan wegen.

Dat belooft voor de rest van het seizoen. Te beginnen met onze revanche komende zondag!
Ik was ook enorm positief over het geleverde spel, maar er zijn toch wel nog wat zaken die kunnen verbeteren.
Odoi was bij wijlen weer traag, Doumbia moet leren niet te dribbelen op plaatsen of momenten waar het niet hoeft of een te groot risico inhoudt, voorzetten moeten beter want daar lijkt iedereen mee te worstelen, ik zie Vincent niet graag op zijn huidige positie want zijn kwaliteiten liggen elders, ...
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!

nolle95
Preminiem
Preminiem
Slagzin: Antwerp is mijn hart

Re: Beker Van België halve finale (terug) - 6/2/2025: Royal Antwerp Football Club - Anderlecht [20u45]

Bericht door nolle95 »

man utd schreef:
07-02-2025 00:57
Vergote de brugge supporter (woont in Varsenare) heeft z’n revanche voor afgelopen zondag alvast beet!
Klopt helemaal! Vergote vroeger rasechte Club Brugge supporter, woont hier op 10 km van mij.
Verder Benitez wat een speler zo je debuut maken, je moet het maar doen.
Odoi man met zoveel ervaring dan zo hem laten vangen, hoe dom kan je zijn.
Direct naar de young reds zou ik die sturen, en die heeft hierna nog een jaar contract..

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

Verliezen we de match door de scheids, neen.
We verliezen de match door een domme actie van de Odoi.

Maar, de eerste geel kaar van Odoi had er geen moeten zijn. Want die van Anderlecht hebben ook al een gelijkaardige fout gedaan zonder geel.
Deman krijgt geel wegens vragen achter een geel kaart. In de fase van Odoi vraagt de hele ploeg van Anderlecht achter een kaart en niemand krijgt er een buiten Odoi.
De goal van Verschaeren, twijfelgeval. De handspel in de tweede helft, arm is niet tegen het lichaam dus strafschop.

Voor de rest onthoud ik vooral dat Benitez een aanwinst is.

luke71
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door luke71 »

x1880 schreef:
07-02-2025 10:15
Zure avond, zoals anderen al schreven.

Zeer domme fout van Odoi. In het stadion was het niet duidelijk dat Leoni ook geel kreeg voor deze fase (of ik had het alleszins gemist) waardoor het nog meer onrechtvaardig leek dat Dennis hiervoor dan wel 2e geel pakt. Los van spelbederf, gewoon niet slim van Odoi. Zo'n "aanval" op de bank van de tegenstander is in principe altijd geel. Ik snap ook niet waarom ref. zijn kaart dan op zak stak om ze dan terug boven te halen, wat inderdaad de indruk geeft dat het is ingefluisterd. Van waar exact zal dan nog moeten blijken.

Op https://sporza.be/nl/matches/voetbal/cr ... 228623283/ heb ik ook de goals herbekeken en in alle eerlijkheid moet ik zeggen, die handsbal van Verschaeren, moeilijk. Als dit de enige beelden zijn van die fase (beschikbare camera standpunten) snap ik dat de VAR niet in grijpt. Ik kan op basis van die beelden niet zeggen of de controle borst + dijbeen is of borst + dijbeen + arm. Gevoelsmatig, zelf gesjot, zou ik zeggen dat er toch mogelijks een arm mee gemoeid is maar als je dat niet als clear error kan beoordelen als VAR, snap ik dat hij niet tussen komt.

Frustrerende avond. Dan vind ik het tijdrekken vanaf 1' erger, vooral omdat het heel de wedstrijd door gaat en op geen enkel moment bestraft wordt. Of de eerste gele van Odoi was dan wel heel licht gegeven. Als je dan toch als ref. de match zo naar je hand wil zetten, geef je de 2e keer al een waarschuwing en bij de 3e keer is 't prijs. Dan is de toon gelijk gezet. Ook de wisselende strategie om (mijn idee) bij ons protest zeer streng / onmiddellijk te bestraffen met geel en bij Anderlecht niet, helpt Vergoote natuurlijk niet in zijn perceptie. In mijn ogen echt de wedstrijd kapot gefloten, of toch alleszins zeer slecht aangevoeld. Maar wat koop je er mee? Zelfs als zou blijken dat de VAR de gele kaart heeft ingefluisterd en stel dat het referee dept. van oordeel is dat de match een slechte leiding had, so what? Herspelen of ons naar Brussel sturen gaan ze toch niet doen. Rug rechten en zondag morsdood maken in hun eigen stadion en wij die 4 punten uitlopen op Anderlecht en zotte Zé die Union in zijn zak steekt waardoor we op een gedeelde 3e plek staan qua punten :shades:
Het is Kortrijk - Union. Zé is al een tijdje weg bij Kortrijk.

Het was vorig weekend Union - STVV.

x1880
Preminiem
Preminiem

Bericht door x1880 »

Afbeelding

De bal met de handen spelen
Opdat er sprake kan zijn van handspel moet de bovenste grens van de arm in lijn zijn met de onderkant van de oksel. Niet elk contact van de hand/arm van een speler met de bal is een overtreding.

Het is een overtreding indien een speler:
  • opzettelijk de bal raakt met de hand/arm, bijvoorbeeld door de beweging van de hand/arm naar de bal
  • de bal raakt met de hand/arm wanneer deze zijn lichaam onnatuurlijk groter maakt. Een speler wordt aanzien als zijn lichaam onnatuurlijk groter gemaakt te hebben wanneer de positie van zijn hand/arm geen gevolg is van of niet te rechtvaardigen valt door een lichaamsbeweging voor die bepaalde situatie.
    Door zijn hand/arm in zo’n positie te houden, neemt de speler het risico dat zijn hand/arm geraakt wordt door de bal en hij hiervoor bestraft wordt
  • scoort in het doel van de tegenspeler:
    • rechtstreeks met hand/arm, zelfs indien dit onopzettelijk gebeurt, met inbegrip van de doelverdediger
    • onmiddellijk nadat de bal zijn hand/arm raakte, zelfs indien dit onopzettelijk gebeurt
🔴⚪️

Jemme
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

Antivoetbal zoals immer gefaciliteerd en beloond door de arbitrage. Altijd maar zeiken over fairplay maar wel alle vormen van afbraakvoetbal toelaten. Zo is het al decennia en dat maakt dat al van in de jeugd spelers worden "opgeleid" om onsportief te zijn want het loont nu eenmaal. En dat Hubert degoutant onsportief gedrag bejubelt als slimmigheid.

De mooiste sport ter wereld vakkundig omgedoopt tot een zieke zeiksport.

CUNTS
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

vetartis
Moderator
Moderator
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

fourty schreef:
07-02-2025 10:14
rooien dokker schreef:
07-02-2025 09:57
Anversois schreef:
07-02-2025 09:06
Even los van alle verontwaardiging rond de scheidsrechterlijke dwaling...

Wat een voltreffers zijn Benitez en Bayo! Well done Marc. Again.

En dan de prestatie van de rest van de ploeg, een half uur lang champagne voetbal. En met z'n 10 strijden en nog steeds het beste van het spel en de beste kansen afdwingen.
Toby (eindelijk) weer eens op z'n best, Doumbia die gewoon nog 5x keer beter is als Odoi niet naast hem speelt. Janssen, wat een strijder, die moet ooit een standbeeld krijgen. Ik hoop dat hij nog 10 jaar blijft.
En wat te zeggen van Kerk, als we gisteren de finale hadden gehaald, dan zit Kerk dus met z'n voet in al onze historische momenten van de laatste 5 jaar. En dit seizoen, nu hij eindelijk z'n basisplaats heeft is hij echt onweerstaanbaar goed geworden. Met beslissende flitsen van onversneden klasse, en 100 minuten lopen, helpen in de verdediging en noem maar op.
Hoe fit zijn zijn Kerk en Vincent? Dat is bijna niet te geloven wat die twee kunnen opbrengen in een match.

En Balikwisha die prima invalt. Da's weer een klassespeler erbij.

Proberen de frustratie om te zetten in positieve energie en motivatie en zondag gewoon doen wat we gisteren deden 11v11 en Anderlecht is kansloos.

Ik ben trots op deze ploeg!
Helemaal mee eens , teleurstelling maar ook heel fier.Ondanks we tegen een ploeg speelde die vanaf minuut 1alles deed om het tempo te breken(ook daar was Jasper blind voor)maar toch slaagden we er in om voor mij de beste 30minuten van het seizoen te spelen ,pletwals met heel veel beweging en dan nog met jongens die net hun valies hebben uitgepakt.30minuten waar we voor mij speltechnisch onze voet naast de 2 titelfavorieten mochten zetten ...en dan komt het smerige in voetbal naar boven waar een bankzitter een veldspeler een tweede geel aannaaide .Het mag niet wat Odoi deed maar weer heel simpel opgelost door de arbitrage..de aanstoker Leoni haalt zijn slag thuis ,net als Hazard in het verleden.
Dat niet alleen, maar hun trainer vond het fantastisch slim gezien en wij trappen er met 2 voeten in natuurlijk. En de boosdoener gaat vrijuit.
Nog zoiets, als je een tegenaanval wil afbreken moet je u gewoon op de grond laten vallen en met 2 handen naar je hoofd grijpen. Onmiddellijk gedaan met de tegenaanval want een kwetsuur aan het hoofd is levensgevaarlijk en moet het spel stilgelegd worden. Ja watte.
Jonas zijnde had hij ongetwijfeld dat ongeleid projectiel er na zijn gele kaart moeten afhalen. Nu niet dat Renders het slecht heeft gedaan he? Was zelfs heel goed verleden week.
Daarom ben ik al jaren van oordeel: blessure aan het hoofd? Spel onderbreken, persoon onmiddellijk van het veld en verplicht 5 minuten aan de kant. Dan stonden die gisteren nog met 6 op het veld.
Over het tijdrekken geef ik u ook gelijk: een scheids moet naar de kant gaan en tegen de coach vertellen: ik ga vanaf nu de opdracht geven 3 minuten bij te tellen elke keer ik of de VAR tijdrekken zie... Ik ga er geen woorden aan vuil maken, maar reken op een minuut of 20 extra tijd als je zo doorgaat... Ben je na 90 minuten uitgeschakeld fluit ik per direct af.
Het probleem is dat de scheidsrechters dit niet durven... Als Vergoote gisteren die tweede keer geel niet geeft, dan zijn dat minpunten. Als hij het spel niet stil legt bij een "hoofdblessure", idem dito.

De enige echte oplossing is de "effectieve" speeltijd integreren... Hoe onnatuurlijk dat ook aanvoelt, lijkt dat de enige oplossing
forever in our shadow...

Gunnassy
Kadet
Kadet

Bericht door Gunnassy »

We zullen het achter ons moeten laten. Hoop alsjeblief niet op nog een andere uitspraak, het zal eerder nog een boete zijn voor de pintjes. Odoi zit al aan meer kaarten dan je vingers hebt, het is zijn domme fout. Het is niet omdat een arbiter inconsequent fluit dat je dit moet doen.
Uiteraard vallen bijna alle beslissingen in ons nadeel maar dat gebeurt soms, soms is het niveau van de scheidsrechter niet gelijk de inzet van zo'n match. Maar laten we eerlijk zijn, dat is het niveau van de ploeg ook niet altijd en soms zit het dan wel mee.
Leer in ieder geval dat Anderlecht alle trucen van de foor gebruikt en gebruik ze zelf tegen hen. Gebruik die energie in de match van zondag. Die punten kunnen achteraf veel belangrijker zijn dan een finale van de beker (als je die verliest heb je niets en Brugge gaat zich niet elke keer in de luren laten leggen en is op moment minstens een halve klasse beter dan ons). De punten zondag zijn niet 1,5 punt maar 3 punten waard in de play offs.

Anderlecht is te pakken: doe dit dan eens een keer en zorg dat je niet elke keer moet zeggen: we waren beter maar...

Guydonis
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Guydonis »

fourty schreef:
07-02-2025 10:14
rooien dokker schreef:
07-02-2025 09:57
Anversois schreef:
07-02-2025 09:06
Even los van alle verontwaardiging rond de scheidsrechterlijke dwaling...

Wat een voltreffers zijn Benitez en Bayo! Well done Marc. Again.

En dan de prestatie van de rest van de ploeg, een half uur lang champagne voetbal. En met z'n 10 strijden en nog steeds het beste van het spel en de beste kansen afdwingen.
Toby (eindelijk) weer eens op z'n best, Doumbia die gewoon nog 5x keer beter is als Odoi niet naast hem speelt. Janssen, wat een strijder, die moet ooit een standbeeld krijgen. Ik hoop dat hij nog 10 jaar blijft.
En wat te zeggen van Kerk, als we gisteren de finale hadden gehaald, dan zit Kerk dus met z'n voet in al onze historische momenten van de laatste 5 jaar. En dit seizoen, nu hij eindelijk z'n basisplaats heeft is hij echt onweerstaanbaar goed geworden. Met beslissende flitsen van onversneden klasse, en 100 minuten lopen, helpen in de verdediging en noem maar op.
Hoe fit zijn zijn Kerk en Vincent? Dat is bijna niet te geloven wat die twee kunnen opbrengen in een match.

En Balikwisha die prima invalt. Da's weer een klassespeler erbij.

Proberen de frustratie om te zetten in positieve energie en motivatie en zondag gewoon doen wat we gisteren deden 11v11 en Anderlecht is kansloos.

Ik ben trots op deze ploeg!
Helemaal mee eens , teleurstelling maar ook heel fier.Ondanks we tegen een ploeg speelde die vanaf minuut 1alles deed om het tempo te breken(ook daar was Jasper blind voor)maar toch slaagden we er in om voor mij de beste 30minuten van het seizoen te spelen ,pletwals met heel veel beweging en dan nog met jongens die net hun valies hebben uitgepakt.30minuten waar we voor mij speltechnisch onze voet naast de 2 titelfavorieten mochten zetten ...en dan komt het smerige in voetbal naar boven waar een bankzitter een veldspeler een tweede geel aannaaide .Het mag niet wat Odoi deed maar weer heel simpel opgelost door de arbitrage..de aanstoker Leoni haalt zijn slag thuis ,net als Hazard in het verleden.
Dat niet alleen, maar hun trainer vond het fantastisch slim gezien en wij trappen er met 2 voeten in natuurlijk. En de boosdoener gaat vrijuit.
Nog zoiets, als je een tegenaanval wil afbreken moet je u gewoon op de grond laten vallen en met 2 handen naar je hoofd grijpen. Onmiddellijk gedaan met de tegenaanval want een kwetsuur aan het hoofd is levensgevaarlijk en moet het spel stilgelegd worden. Ja watte.
Jonas zijnde had hij ongetwijfeld dat ongeleid projectiel er na zijn gele kaart moeten afhalen. Nu niet dat Renders het slecht heeft gedaan he? Was zelfs heel goed verleden week.
Die Leoni is ook gewoon een héél irritant ettertje, niet alleen op het veld met zijn gebleit en zijn schwalbes maar dus blijkbaar ook als hij op de bank zit. Nog een gradatie erger dan Noa Lang die eigenlijk vooral fans en tegenstanders irriteerde omdat ze er niet tegen konden dat hij zo goed kon shotten

Olivier
Site Admin
Site Admin

Bericht door Olivier »

Volgens het referee dept. kwam de gele kaart tot stand na communicatie met de lijnrechters.. dan stopt het natuurlijk.
Ik vond die gele kaart ook terecht trouwens.

Frustrerende avond, met een ontlading (weeral) laat in de match om dan nog die 2 2 binnen te krijgen.
Janssen, Kerk, Chery konden nog paar matchen spelen en ik vond Benitez heel sterk (zelfs rechtsachter), ook al maakt hij misschien foutje bij de 1 1 (centraal wegkoppen); Toby ook heel sterk.

Spijtig, wraak pakken nu door derde te worden en hopen dat brugge de finale wint, dan hebben we alsnog het juiste ticket.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

famazing schreef:
07-02-2025 08:31
stille wille schreef:
keving schreef:
07-02-2025 00:28

Toch al genoeg ballen gezien die ze op 1m tegen iemand zijn hand schieten en daar penalty voor fluiten. Je in uw loopbeweging nog niet de tijd hebt om uw handen volledig tegen uw lichaam te houden..
Iemand die zich herinnert in welke match Valencia die penalty tegen kreeg ? Ik wil die beelden wel eens terug zien .
Derby

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
Inderdaad.. en daar was dan de twijfel nog de bal via zijn dij tegen de hand kwam. Dat er dan geen penalty mag gefloten worden.
En ook hier weer moeilijk te zien door de camerabeelden geen uitsluitsel kunnen geven..

De scheidsrechter werd toen zelf naar de VAR geroepen. Hier hebben ze de moeite nog niet gedaan voor 2de beoordeling. Hij had dan nog bij zijn standpunt kunnen blijven hij het er geen vind.

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

vetartis schreef:
07-02-2025 09:55
Andey schreef:
07-02-2025 09:52
vetartis schreef:
07-02-2025 00:15
Sorry, maar alles is gewoon terug te brengen tot 1 fase... Met 11 tegen 11 win je deze wedstrijd altijd.

Elke discutabele fase die er was heeft een begrijpelijke beslissing... Mijn argument is hierbij altijd: wat als de situatie omgekeerd was... Stel u voor dat Hazard al geel heeft en een bal in onze dug-out gooit. Wat als Kerk het doelpunt van Verschaeren maakt en wat als Toby de bal zo op zijn hand krijgt?
Dan schreeuwen we even hard moord en brand en dat het allemaal goede beslissingen waren.

Odoi heeft hier ondanks al zijn ervaring enorme schade aangericht. Er rest ons niets anders dan de rug te rechten en zondag revanche te nemen op het veld...
Het is de en + en + en. Het is én de tweede gele kaart voor Odoi waarvan er sowieso 1 te zwaar was, én de handsbal van Verschaeren, én de handsbal bij de kans van Chery. Die kunnen onmogelijk allemaal in het voordeel van dezelfde ploeg bestraft worden. Dit is de zwaarste diefstal op ons veld sinds dat Ajax hier is komen doorstoten in Europa, en dan was ik zelfs nog niet geboren.
Natuurlijk was de eerste kaart van Odoi te zwaar... Moest die fout zijn tweede zijn geweest had ik ook moord en brand geschreeuwd... Maar die tweede? De ref heeft bij die tweede fase gewoon geen keuze...
Met de penaltyfase rond Chery wordt de vergelijking gemaakt met de derby: wel, was dat dan wel de correcte keuze? ik wil wel eens door de topic scrollen wat we daar toen van dachten... Trouwens kwam die bal niet van de grond gebotst met effect.
Het lijkt alsof ik het een verdiende uitschakeling vind en niets is minder waar, maar we moeten een kat een kat noemen: we schieten ons voor de zoveelste keer zelf in de voet tegen die kutclub: Stengs, Wijndal en nu Odoi...
Alleen steekt de ref zijn kaart weg. En komt dan paar minuten later terug om wel de kaart te geven.
Dat is wat mij stoort. Dan is er overleg geweest. Want hij had Odoi direct geel kunnen geven.

En als het via de VARhokje die beslissing komt dan is dat volledig tegen het reglement in.

Bal kwam toen via de dij van valencia tegen de hand. Wat dus nooit penalty mag zijn. Plus toen werd de scheidsrechter naar de VAR geroepen en gaven ze wel penalty.
Plus de Anderlechtspeler haalt hier voordeel uit. En kan wegwerken. Valencia haalde daar dacht ik geen voordeel uit.
Toch enig verschil.

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Re: Beker Van België halve finale (terug) - 6/2/2025: Royal Antwerp Football Club - Anderlecht [2-2]

Bericht door stille wille »

Het is Hazard die een stap opzij zet waardoor Odoi hem onmogelijk nog kan ontwijken . De frustratie van Odoi vanwege de gele kaart valt dus helemaal te begrijpen .

Wat niet wegneemt dat ook ik het ondertussen wel gehad heb met zijn manier van reageren .

luke71
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door luke71 »

keving schreef:
07-02-2025 10:50
famazing schreef:
07-02-2025 08:31
stille wille schreef: Iemand die zich herinnert in welke match Valencia die penalty tegen kreeg ? Ik wil die beelden wel eens terug zien .
Derby

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
Inderdaad.. en daar was dan de twijfel nog de bal via zijn dij tegen de hand kwam. Dat er dan geen penalty mag gefloten worden.
En ook hier weer moeilijk te zien door de camerabeelden geen uitsluitsel kunnen geven..

De scheidsrechter werd toen zelf naar de VAR geroepen. Hier hebben ze de moeite nog niet gedaan voor 2de beoordeling. Hij had dan nog bij zijn standpunt kunnen blijven hij het er geen vind.
Die regel is veranderd. Het is ook penalty als de bal van een ander lichaamsdeel tegen je hand komt.

Shankly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Est Europa nunc unita et unita maneat.

Bericht door Shankly »

Referee Department ‘not amused’ met houding Antwerp: rode kaart Odoi kwam er volgens de arbitrage na communicatie met assistenten op het veld
Je moet je het maar durven, zo nog wat uit de hoogte komen doen à la "Waar halen ze het dat wij de regels niet volgen?" na de zoveelste wedstrijd van totale willekeur. Serieus, de arbitrage hier in België is voortdurend een onderwerp in de sportmedia, omdat er om de twee weken wel weer een nieuw onbegrijpelijk voorval gebeurt. Is dat normaal? Zie je dat met zulke frequentie in andere landen misschien?
"ReFeReE DePaRtMeNt"... joke!
Est Europa nunc unita et unita maneat.

vetartis
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door vetartis »

keving schreef:
07-02-2025 11:03
vetartis schreef:
Andey schreef:
07-02-2025 09:52

Het is de en + en + en. Het is én de tweede gele kaart voor Odoi waarvan er sowieso 1 te zwaar was, én de handsbal van Verschaeren, én de handsbal bij de kans van Chery. Die kunnen onmogelijk allemaal in het voordeel van dezelfde ploeg bestraft worden. Dit is de zwaarste diefstal op ons veld sinds dat Ajax hier is komen doorstoten in Europa, en dan was ik zelfs nog niet geboren.
Natuurlijk was de eerste kaart van Odoi te zwaar... Moest die fout zijn tweede zijn geweest had ik ook moord en brand geschreeuwd... Maar die tweede? De ref heeft bij die tweede fase gewoon geen keuze...
Met de penaltyfase rond Chery wordt de vergelijking gemaakt met de derby: wel, was dat dan wel de correcte keuze? ik wil wel eens door de topic scrollen wat we daar toen van dachten... Trouwens kwam die bal niet van de grond gebotst met effect.
Het lijkt alsof ik het een verdiende uitschakeling vind en niets is minder waar, maar we moeten een kat een kat noemen: we schieten ons voor de zoveelste keer zelf in de voet tegen die kutclub: Stengs, Wijndal en nu Odoi...
Alleen steekt de ref zijn kaart weg. En komt dan paar minuten later terug om wel de kaart te geven.
Dat is wat mij stoort. Dan is er overleg geweest. Want hij had Odoi direct geel kunnen geven.

En als het via de VARhokje die beslissing komt dan is dat volledig tegen het reglement in.

Bal kwam toen via de dij van valencia tegen de hand. Wat dus nooit penalty mag zijn. Plus toen werd de scheidsrechter naar de VAR geroepen en gaven ze wel penalty.
Plus de Anderlechtspeler haalt hier voordeel uit. En kan wegwerken. Valencia haalde daar dacht ik geen voordeel uit.
Toch enig verschil.
Ze gaan nooit toegeven dat dat van het VAR hokje komt... Gaan altijd verklaren dat de vierde man dit heeft gemeld.
forever in our shadow...

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

Olivier schreef:
07-02-2025 10:50
Volgens het referee dept. kwam de gele kaart tot stand na communicatie met de lijnrechters.. dan stopt het natuurlijk.
Ik vond die gele kaart ook terecht trouwens.

Frustrerende avond, met een ontlading (weeral) laat in de match om dan nog die 2 2 binnen te krijgen.
Janssen, Kerk, Chery konden nog paar matchen spelen en ik vond Benitez heel sterk (zelfs rechtsachter), ook al maakt hij misschien foutje bij de 1 1 (centraal wegkoppen); Toby ook heel sterk.

Spijtig, wraak pakken nu door derde te worden en hopen dat brugge de finale wint, dan hebben we alsnog het juiste ticket.
Dus de linesman die ooit amper beslissing nemen, die gaan de scheidsrechter op wijzen?
De ene staat dan nog op 60m kant tribune 2. En de andere staat aan tribune 1 kant van tribune 4.

Laat ik het dan heel apart vinden deze heren Vergoote gaan op wijzen dat Odoi ook nog geel moet krijgen, terwijl hij daar vele korter op stond te kijken dan beide lijnrechters.

RAFC1FOREVER
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door RAFC1FOREVER »

Shankly schreef:
07-02-2025 11:16
Referee Department ‘not amused’ met houding Antwerp: rode kaart Odoi kwam er volgens de arbitrage na communicatie met assistenten op het veld
Je moet je het maar durven, zo nog wat uit de hoogte komen doen à la "Waar halen ze het dat wij de regels niet volgen?" na de zoveelste wedstrijd van totale willekeur. Serieus, de arbitrage hier in België is voortdurend een onderwerp in de sportmedia, omdat er om de twee weken wel weer een nieuw onbegrijpelijk voorval gebeurt. Is dat normaal? Zie je dat met zulke frequentie in andere landen misschien?
"ReFeReE DePaRtMeNt"... joke!
Ik zou nu als club zeggen, "Oke, allemaal goed en wel dan hebben jullie er zeker niets op tegen om de geluidsfragmenten vrij te geven".

keving
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door keving »

vetartis schreef:
07-02-2025 11:23
keving schreef:
vetartis schreef:

Toch enig verschil.
Ze gaan nooit toegeven dat dat van het VAR hokje komt... Gaan altijd verklaren dat de vierde man dit heeft gemeld.
Communicatie vrijmaken. Als refereedepartment dan toch nog hoog uit de lucht wilt doen..

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Re: Beker Van België halve finale (terug) - 6/2/2025: Royal Antwerp Football Club - Anderlecht [2-2]

Bericht door janssens »

Het was te denken dat wij uiteindelijk de bonen gefret hebben voor de goegemeente.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Bericht door Kalkbrenner »

buitenbeentje schreef:
07-02-2025 10:19

Maar, de eerste geel kaar van Odoi had er geen moeten zijn. Want die van Anderlecht hebben ook al een gelijkaardige fout gedaan zonder geel.
Deman krijgt geel wegens vragen achter een geel kaart. In de fase van Odoi vraagt de hele ploeg van Anderlecht achter een kaart en niemand krijgt er een buiten Odoi.
De goal van Verschaeren, twijfelgeval. De handspel in de tweede helft, arm is niet tegen het lichaam dus strafschop.

Nee, we verliezen die match wel degelijk door de scheids (én de VAR)
Dit was hét schoolvoorbeeld van partijdigheid en een match kapot fluiten.

Dat Odoi een domme kl**t is, is uiteraard wel een feit. Maar anders had de scheids wel iets anders gevonden.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

sinjoor
Junior
Junior

Bericht door sinjoor »

vetartis schreef:
07-02-2025 11:23
keving schreef:
vetartis schreef:

Toch enig verschil.
Als dat zo zou zijn kunnen ze er geen enkel bezwaar tegen hebben dat de club de gesprekken beluistert.

x1880
Preminiem
Preminiem

Bericht door x1880 »

Dan ben ik toch nog altijd benieuwd wat daar wordt gezegd door de assistent-refs. "makker, vergeet Odoi ook geen tweede geel te geven" :roll: en inderdaad, dan zal er ook geen bezwaar zijn om alles vrij te geven.
🔴⚪️

vetartis
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Kalkbrenner schreef:
07-02-2025 11:30
buitenbeentje schreef:

Dat Odoi een domme kl**t is, is uiteraard wel een feit. Maar anders had de scheids wel iets anders gevonden.
Maar dat weren dan fait divers geweest. We waren gewoon 20 keer beter, dar had een ref nooit een invloed op kunnen hebben.
forever in our shadow...

sinjorenbloed
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door sinjorenbloed »

Kalkbrenner schreef:
07-02-2025 11:30
buitenbeentje schreef:

Dit dus. Voorbeeld hiervan is die kaart voor Deman. En het ontbreken van 3-4 kaarten aan de kant van Anderlecht voor exact hetzelfde bij Odoi.
Moest het alleen het 1e zijn zou ik dit labelen als "een match kapot fluiten". Met dat 2e aspect erbij is dit label niets minder dan "bewust een team bevoordelen".
100% vóór gebruik van beelden in de sport, 200% anti-VAR.

Plaats reactie