PO2 - Match 3 - 18/04/2026 - Royal Antwerp Football Club - OH Leuven [2-0]
Moderator: Moderator Team
-
IgordeWaanzinnige
- Preminiem

- Slagzin: Being Antwerp is more important than living or dying....
Re: PO2 - Match 3 - 18/04/2026 - Royal Antwerp Football Club - OH Leuven [2-0]
Ge kunt veel zeggen over de wedstrijd, 2 goals, 2 afgekeurde goals, 2 strafschoppen teruggedraaid..... Was content als een kind dat we uiteindelijk wonnen. Maar man, toen het nog maar 1-0 stond en we keer op keer elke kans of mogelijkheid vakkundig de kop omdraaiden, scoorde OH Leuven bijna de gelijkmaker... voelde de grond bijna onder mijn voeten wegzakken.... Gewoon die match afmaken, kansen benutten en we hebben weer wat minder hardkloppingen.
Positief is wel dat toen ik op mijn oud velooke terug naar huis reed, iemand me voorrang gaf die riep dat de Kerstman eraan kwam.....dat komt ervan als ge wit haar en een grijzen baard cultiveert natuurlijk... al met al, gewonnen, matchke gezien, en hoewel er niet bijster veel volk was, vertaalde dit zich, positief gezien, in geen wachtrijen bij den hamburger, de pintjes en de WC. Dus eigenlijk kan ik er nu wel mee leven.
Pak gewoon nog wat punten en laat ons met een redelijk ok gevoel de zomerstop ingaan... nu nog die imbecielen overleven die nooit naar voetbal kijken maar wel allemaal als volleerde trainers de Rode Duivels gaan aanmoedigen...
Positief is wel dat toen ik op mijn oud velooke terug naar huis reed, iemand me voorrang gaf die riep dat de Kerstman eraan kwam.....dat komt ervan als ge wit haar en een grijzen baard cultiveert natuurlijk... al met al, gewonnen, matchke gezien, en hoewel er niet bijster veel volk was, vertaalde dit zich, positief gezien, in geen wachtrijen bij den hamburger, de pintjes en de WC. Dus eigenlijk kan ik er nu wel mee leven.
Pak gewoon nog wat punten en laat ons met een redelijk ok gevoel de zomerstop ingaan... nu nog die imbecielen overleven die nooit naar voetbal kijken maar wel allemaal als volleerde trainers de Rode Duivels gaan aanmoedigen...
-
janssens
- Top voetballer

- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Ik voelde redelijk wat ergernis in de tribune over de prestatie van onze ploeg. Zelfs enig sarcasme. Toen we dan toch de leiding namen zei er achter me ene "Zelfs een blind varken vindt al eens een truffel.".
Los van het feit dat varkens een truffel zoeken met hun reukzin, en een blind varken wellicht een betere reukzin heeft dan een ziend varken, is dat toch wat symptomatisch voor de overdreven kritische manier van supporteren van sommigen.
Los van het feit dat varkens een truffel zoeken met hun reukzin, en een blind varken wellicht een betere reukzin heeft dan een ziend varken, is dat toch wat symptomatisch voor de overdreven kritische manier van supporteren van sommigen.
I'll have a cup of tea
And tell you of my
Dreamin'
And tell you of my
Dreamin'
-
stille wille
- Top voetballer

- Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!
Als die ene al niet weet hoe varkens truffels vinden ... Lijkt me een voorbeeld en bewijs dat je als "supporter" niet blind moet zijn om iets niet te (willen) zien . Kaars en bril ...janssens schreef: ↑20 apr 2026 10:07Ik voelde redelijk wat ergernis in de tribune over de prestatie van onze ploeg. Zelfs enig sarcasme. Toen we dan toch de leiding namen zei er achter me ene "Zelfs een blind varken vindt al eens een truffel.".![]()
-
Kalkbrenner
- Top voetballer

- Slagzin: If you need a drum to make noise, you don't have a voice - simple as that !
***against modern football*** - Locatie: Kapellen
Aangenaam matchke alles bij elkaar genomen.
Voorin hebben we naar volgend seizoen toe echt wel wat nodig, en al zeker als Janssen vertrekt.
Kerk lijkt me einde verhaal, speelde alweer als een dweil. Van Adekami gaat het ook niet komen, zeer zwakke match.
Valencia probeerde wel maar er lukte weinig, Scott ook wisselvallig maar wel een assist (eigenlijk 2). Die 2 blijf ik het voordeel van de twijfel geven.
Zeer blij voor Dierckx , met zijn oververdiende eerste doelpunt. Man van de match toch onze Japanse centrale verdediger, sterk!
En nog iets over het aantal toeschouwers: 10.800 volgens de krant. Of 1.800 méér dan op Union (akkoord er kan niet meer binnen, maar dat is hun probleem) , en naast KVM en Gent (allebei iets van een 13.000) het meeste van heel de speeldag. Toch niet slecht denk ik dan, voor een einde seizoensmatchke zonder belang..
Voorin hebben we naar volgend seizoen toe echt wel wat nodig, en al zeker als Janssen vertrekt.
Kerk lijkt me einde verhaal, speelde alweer als een dweil. Van Adekami gaat het ook niet komen, zeer zwakke match.
Valencia probeerde wel maar er lukte weinig, Scott ook wisselvallig maar wel een assist (eigenlijk 2). Die 2 blijf ik het voordeel van de twijfel geven.
Zeer blij voor Dierckx , met zijn oververdiende eerste doelpunt. Man van de match toch onze Japanse centrale verdediger, sterk!
En nog iets over het aantal toeschouwers: 10.800 volgens de krant. Of 1.800 méér dan op Union (akkoord er kan niet meer binnen, maar dat is hun probleem) , en naast KVM en Gent (allebei iets van een 13.000) het meeste van heel de speeldag. Toch niet slecht denk ik dan, voor een einde seizoensmatchke zonder belang..
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !
-
Kalkbrenner
- Top voetballer

- Slagzin: If you need a drum to make noise, you don't have a voice - simple as that !
***against modern football*** - Locatie: Kapellen
Re: PO2 - Match 3 - 18/04/2026 - Royal Antwerp Football Club - OH Leuven [16:00]
10.800, vind jij dat weinig, voor een einde seizoensmatch in PO2? Kijk eens op de andere velden dit weekend?stijn schreef: ↑18 apr 2026 22:02Hoe weinig volk , een desolate Bosuil vanmiddag. Zijn dat dan allemaal succes supporters? Vervelend uur, geen topmatch en playoff 2 maar toch....Match was geen hoogvlieger, ohl venijnige ploeg die veel fouten maakte. Gelukkig zijn onze jonkies een opsteker en ben ik vooral blij met de 3 punten.
Dat uur vind ik trouwens top. Niks beter dan zaterdagnamiddag voetbal wat mij betreft. Zoals de meeste matchen in de Bundesliga, en zoals veel matchen in Engeland (zeker in de championship). Niet te vroeg , je kan voor de match nog samenkomen, en niet te laat zodat je nadien iets kan doen met je zaterdagavond. Gaan eten of iets anders..
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Het is te zeggen. Ook op het forum is het al een hele tijd bon ton om tegen elkaar op club en ploeg af te breken, om ter hardst laten blijken hoe weing goesting men heeft en wel wat beters te doen heeft of uit te pakken met een niet-verlenging van het abonnement. Vermoeiend.janssens schreef: ↑20 apr 2026 10:07Ik voelde redelijk wat ergernis in de tribune over de prestatie van onze ploeg. Zelfs enig sarcasme. Toen we dan toch de leiding namen zei er achter me ene "Zelfs een blind varken vindt al eens een truffel.".![]()
Iets beter te doen hebben dan met uw maten ene te drinken op den Bosuil (of waar den Antwerp dan ook speelt), dat is trouwens iets dat niet bestaat!
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)
Amai, naast mij ook, eigen spelers worden vlotter uitgescheten dan die van de tegenstander, en dan verschieten dat er uit mij geen gezellig klapke komt.Jemme schreef: ↑20 apr 2026 11:20Het is te zeggen. Ook op het forum is het al een hele tijd bon ton om tegen elkaar op club en ploeg af te breken, om ter hardst laten blijken hoe weing goesting men heeft en wel wat beters te doen heeft of uit te pakken met een niet-verlenging van het abonnement. Vermoeiend.janssens schreef: ↑20 apr 2026 10:07Ik voelde redelijk wat ergernis in de tribune over de prestatie van onze ploeg. Zelfs enig sarcasme. Toen we dan toch de leiding namen zei er achter me ene "Zelfs een blind varken vindt al eens een truffel.".![]()
Iets beter te doen hebben dan met uw maten ene te drinken op den Bosuil (of waar den Antwerp dan ook speelt), dat is trouwens iets dat niet bestaat!
Waddist Annie, aan't krabben?
-
limfizzkit
- Eerste Elftal

- Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule
Akkoord behalve wat verlengen abo betreft. Zomaar even meer dan 1000 euro ophoesten (voor 2 abo's), daar mag wel iets tegenover staan, nietwaar? In alle aspecten van mijn leven is dit by very, very far mijn duurste "abo". Dus enige ambitie, transparantie en klantvriendelijkheid mag ik wel verwachten vooraleer ik een vlotte 1050 euro ophoest voor iets waar ik pas binnen vier maanden van kan genieten.Jemme schreef: ↑20 apr 2026 11:20Het is te zeggen. Ook op het forum is het al een hele tijd bon ton om tegen elkaar op club en ploeg af te breken, om ter hardst laten blijken hoe weing goesting men heeft en wel wat beters te doen heeft of uit te pakken met een niet-verlenging van het abonnement. Vermoeiend.janssens schreef: ↑20 apr 2026 10:07Ik voelde redelijk wat ergernis in de tribune over de prestatie van onze ploeg. Zelfs enig sarcasme. Toen we dan toch de leiding namen zei er achter me ene "Zelfs een blind varken vindt al eens een truffel.".![]()
Ik vraag me soms toch af waar de analyse van je doelpubliek zit als je dit verwacht van de "gemiddelde" Antwerpsupporter. En als je de intentie hebt om ook de jongeren aan te spreken.
Een (rustig) feestje geven in het zaaltje van de plaatselijke kroeg voor de 50ste verjaardag van uw vrouw, waarop in plaats van de verwachtte 70 aanwezigen meer dan 100 man komt opdagen, komt anders dicht in de buurt, Zeker als tegen een uur of 2 's nacht de overige, niet uitgenodigde aanwezigen in het café komen vragen of ze mee mogen komen dansen in het zaaltje (wat ge natuurlijk toestaat), om rond 3 uur 's nachts met ne man of 40 nog uit de bol gaat op de betere hardere muziek uit de jaren '90, en om vervolgens rond 3.30 u noodgedwongen de 83 jarige overbuurvrouw mee naar huis te dragen omdat ze zichzelf heeft laten gaan aan de witte wijn en niet meer op haar benen kan staan. Op zich het geschikte moment want den dj begon toen juiste aan de la bamba. Mea culpa, ik was door omstandigheden niet aanwezig, maar het alternatief kwam toch in de buurt van er ene drinken met de maten op den bosuil.Jemme schreef: ↑20 apr 2026 11:20Het is te zeggen. Ook op het forum is het al een hele tijd bon ton om tegen elkaar op club en ploeg af te breken, om ter hardst laten blijken hoe weing goesting men heeft en wel wat beters te doen heeft of uit te pakken met een niet-verlenging van het abonnement. Vermoeiend.janssens schreef: ↑20 apr 2026 10:07Ik voelde redelijk wat ergernis in de tribune over de prestatie van onze ploeg. Zelfs enig sarcasme. Toen we dan toch de leiding namen zei er achter me ene "Zelfs een blind varken vindt al eens een truffel.".![]()
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigenjorisrafc schreef: ↑20 apr 2026 16:47Een (rustig) feestje geven in het zaaltje van de plaatselijke kroeg voor de 50ste verjaardag van uw vrouw, waarop in plaats van de verwachtte 70 aanwezigen meer dan 100 man komt opdagen, komt anders dicht in de buurt, Zeker als tegen een uur of 2 's nacht de overige, niet uitgenodigde aanwezigen in het café komen vragen of ze mee mogen komen dansen in het zaaltje (wat ge natuurlijk toestaat), om rond 3 uur 's nachts met ne man of 40 nog uit de bol gaat op de betere hardere muziek uit de jaren '90, en om vervolgens rond 3.30 u noodgedwongen de 83 jarige overbuurvrouw mee naar huis te dragen omdat ze zichzelf heeft laten gaan aan de witte wijn en niet meer op haar benen kan staan. Op zich het geschikte moment want den dj begon toen juiste aan de la bamba. Mea culpa, ik was door omstandigheden niet aanwezig, maar het alternatief kwam toch in de buurt van er ene drinken met de maten op den bosuil.Jemme schreef: ↑20 apr 2026 11:20Het is te zeggen. Ook op het forum is het al een hele tijd bon ton om tegen elkaar op club en ploeg af te breken, om ter hardst laten blijken hoe weing goesting men heeft en wel wat beters te doen heeft of uit te pakken met een niet-verlenging van het abonnement. Vermoeiend.janssens schreef: ↑20 apr 2026 10:07Ik voelde redelijk wat ergernis in de tribune over de prestatie van onze ploeg. Zelfs enig sarcasme. Toen we dan toch de leiding namen zei er achter me ene "Zelfs een blind varken vindt al eens een truffel.".![]()
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)