Olivier schreef: ↑21 apr 2026 22:49
goede zege tegen een heel zwak Standard, goed gedaan van Wilmots!
Blij voor Scott, Janssen bij doelpunt één belangrijk, Kerk bij doelpunt twee en Valencia twee goede assists.
Toch heb ik me weer lopen ergeren over keuze wingbacks, of we de te vroege wissel van Janssen (we hielden even geen bal meer voorin) en de belachelijke penalty tegen.
Iets halen in Westerlo en we hebben nog twee thuiswedstrijden meer plezier
Inderdaad, die wissel van Janssen was inderdaad niet de beste keuze. Tactisch heeft Oosting me nog maar weinig kunnen overtuigen. Vaak wisselt hij ofwel te laat, ofwel de verkeerde jongens en nog vaker is het chaos na z'n wissels. Janssen er af, Adekami in de spits, Somers er op, Hamdaoui veel te laat erin, positiewissels omdat Somers overlopen werd, Van Helden erop en weer geschuif,.. chaos dus en we maakten het ons daardoor nog onnodig moeilijk.
Verder wel bevestiging gezien van mijn inschatting van deze kern:
1/ Met (zeker) Scott en Valencia kan je verder. Met Adekami niet. Onbegrijpelijk dat er zijn die vinden dat hij een goeie match speelde. Omdat hij 2 keer een goeie pas gaf? Z'n dribbels mislukken bijna altijd, ontieglijk vaak onnodig balverlies, maakt ook vaak de verkeerde keuze. Het verschil met Hamdaoui was enorm, en die heeft ook nochtans nog werkpunten genoeg maar kan bijvoorbeeld wél een man voorbij en is ook veel dreigender.
2/ Kerk z'n verhaal lijkt me over, 27 keer off side staan gewoon door te traag terug te komen... Janssen kunnen we best proberen te houden, maar sowieso hebben we een echte diepe spits nodig.
3/ Dierckx is een topper in wording, basisspeler. Onzichtbare Praet staat gewoon in die jongen z'n schaduw.
4/ Verdedigend gaan we er wel staan, Nozawa is top, Tsunashima wordt beter met de week, met Van Helden en die nieuwe Ecadoriaan erbij zitten we daar echt wel goed.
Dus nee, al bij al hoeven we de toekomst niet zo somber in te zien. Zeker als je weet dat er nog jongens gaan doorbreken komend seizoen (Godelaine bijvoorbeeld)