PO2 - Match 4 - 21/04/2026 - Standard - Royal Antwerp Football Club [1-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Nozawa
5
4%
Foulon
0
Geen stemmen
Tsunashima
5
4%
Van den Bosch
3
2%
Adekami
1
1%
Dierckx
11
9%
Praet
1
1%
Scott
83
68%
Valencia
11
9%
Kerk
0
Geen stemmen
Janssen
0
Geen stemmen
Somers
0
Geen stemmen
Hamdaoui
2
2%
Van Helden
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 122

Olivier
Site Admin
Site Admin

Re: PO2 - Match 4 - 21/04/2026 - Standard - Royal Antwerp Football Club [20:30]

Bericht door Olivier »

goede zege tegen een heel zwak Standard, goed gedaan van Wilmots!
Blij voor Scott, Janssen bij doelpunt één belangrijk, Kerk bij doelpunt twee en Valencia twee goede assists.
Toch heb ik me weer lopen ergeren over keuze wingbacks, of we de te vroege wissel van Janssen (we hielden even geen bal meer voorin) en de belachelijke penalty tegen.

Iets halen in Westerlo en we hebben nog twee thuiswedstrijden meer plezier :)

luke71
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door luke71 »

Scott zijn vader was blijkbaar speciaal uit Duitsland overgekomen om zijn zoon bezig te zien. Hij zal content zijn.

Olivier
Site Admin
Site Admin

Bericht door Olivier »

luke71 schreef:
21 apr 2026 22:50
Scott zijn vader was blijkbaar speciaal uit Duitsland overgekomen om zijn zoon bezig te zien. Hij zal content zijn.
Indedaad al zei hij wel dat hij naar alle thuismatchen komt zien en dat hij deze away er bij heeft genomen wegens vrij dicht vanuit Duitsland :)
maar fier zal hij zeker zijn.

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Infiltratievermogen van Scott is toch formidabel. En die blijft dat ook 90+ minuten brengen... Niet voor het eerst dit seizoen, maar nu echt goed aangespeeld en matchwinnaar!

Valencia, Dierckx, Hamdaoui... Zoals gezegd, zet de voetballers samen en we gaan terug voetbal te zien krijgen.

Onwaarschijnlijk maar waar, een 6 op 6 en 4 goals in 2 matchen. Met dank aan de jonkies!

Ook Zeno en Tsunachima weer sterk.

Als je 2 keer ver naast gaat trappen en door de tweede trap een penalty cadeau krijgt... Dan is er toch iets fundamenteel fout in het voetbal. Nooit penalty en pek en veren voor die Mohr die als aanvaller niet eens een bal kan kadreren zou volgens de geest van het spel de logica zijn.

Zoals voor PO 2 al gezegd, cruciale kansen voor onze jonge talenten om ervaring op te doen. Geweldig om te zien dat met enige nutteloze vertraging nu toch een aantal die kans krijgen én grijpen.

Nu aub niet gaan denken dat je nog om iets speelt en de jongeren hun kansen terug gaan minimaliseren.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

luke71 schreef:
21 apr 2026 22:50
Prachtig!
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

roeien ongt
Preminiem
Preminiem

Bericht door roeien ongt »

TangaFlosser1880 schreef:
21 apr 2026 21:41
dat thuispubliekske is op vocaal gebied toch echt om van te bleiten he

trommels en 2 songs
en trommels. wtf so BORING

heb ik hun irritante trommels trouwens al vernoemd?
Dat was vroeger toch ook zo? Er staat in de tribune tegenover het bezoekersvak 200 a 300 man te zingen. En als ze voor staan zingt ineens heel het stadion en zijn ze de beste supporters van het land! Beste sfeer enzo. Hilarisch!

roeien ongt
Preminiem
Preminiem

Bericht door roeien ongt »

*edit* Geen optie om te verwijderen. Misschien iets om over na te denken..

Red_Dog
Top voetballer
Top voetballer

Re: PO2 - Match 4 - 21/04/2026 - Standard - Royal Antwerp Football Club [1-2]

Bericht door Red_Dog »

Mooi resultaat en we staan er opeens weer wat beter voor. Maar Standard, ik was echt verbaasd hoe zwak die waren...
MDCCCLXXX

Jemme
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

Zoals immer goed toeven in Luik. Na die belachelijke penalty eigenlijk niet meer in de problemen gekomen, sterk van deze jonge, onervaren ploeg. Twee bangelijke counters!
Op de terugweg hard gelachen met het interview van Piet Coosemans in het Engels met ene van Standard. Keislecht Engels en dan totaal verkeerd "But the attacks from Antwerp came too late?", en dat met een uiterst bizarre stem alsof hij een borrelende aardpeer in zijn freiter had.
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

Oxymoron
Preminiem
Preminiem

Bericht door Oxymoron »

roeien ongt schreef:
21 apr 2026 23:39

trommels en 2 songs

Dat was vroeger toch ook zo? Er staat in de tribune tegenover het bezoekersvak 200 a 300 man te zingen. En als ze voor staan zingt ineens heel het stadion en zijn ze de beste supporters van het land! Beste sfeer enzo. Hilarisch!
Bwa niet akkoord, Standard is al jaar en dag één van de weinige ploegen waar nog 'redelijk' wat ambiance is in België. Niet perse fan van hun manier van beleving maar het werkt daar wel.

stille wille
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

Handspel of niet ? Ik ben geneigd om te zeggen van wel .

https://x.com/DAZN_BENL/status/20466833 ... echte-zaak

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

Langhesenne schreef:
21 apr 2026 22:25
De moment dat vd Elst de andere ploeg de hemel inpraat, weet je dat het goed komt.
Ja wat een trieste figuur en wat eenv Antwerp hater is dat toch. De hele wedstrijd geen goed woordje. Inzet was geweldig van het hele team. Dan kan je wel ergens komen natuurlijk.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

vikske
Junior
Junior

Bericht door vikske »

Olivier schreef:
21 apr 2026 22:49
Blij voor Scott, Janssen bij doelpunt één belangrijk, Kerk bij doelpunt twee en Valencia twee goede assists.
Toch heb ik me weer lopen ergeren over keuze wingbacks, of we de te vroege wissel van Janssen (we hielden even geen bal meer voorin) en de belachelijke penalty tegen.

volledig eens met u... zet nu toch gewoon foulon op de linkerflank en Van Helden centraal? Als hij op de bank kan zitten kan hij mijn inziens ook aan een wedstrijd beginnen! Verder hield ik idd ook mijn hart vast bij zijn wissels... het liep gelukkig goed af maar we hebben een 10tal minuten zonder diepe spits gespeeld wanneer Janssen gewisseld werd

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

vikske schreef:
22 apr 2026 07:44
Olivier schreef:

volledig eens met u... zet nu toch gewoon foulon op de linkerflank en Van Helden centraal? Als hij op de bank kan zitten kan hij mijn inziens ook aan een wedstrijd beginnen! Verder hield ik idd ook mijn hart vast bij zijn wissels... het liep gelukkig goed af maar we hebben een 10tal minuten zonder diepe spits gespeeld wanneer Janssen gewisseld werd
Dat puur verdedigend gaan wisselen (met ook Somers nog ff als 'dubbele 6') terwijl we er net geweldig uitkwamen op die counters vond ik toch ook onbegrijpelijk. Direct defensief denken en dus ook gaan spelen omdat die een penalty kregen... Toch weer een ding van coaches. Héél vaak roep je het dan over jezelf af, net omdat je ze uitnodigt in uw eigen backlijn en de bal voor hen 'maar eens goed moet vallen ' of 'tegen een steunarm getrapt moet worden'.

Zo'n match waar je na de eerste helft en het einde moet concluderen dat je wint ondanks de tactiek die gekozen werd. Dat kan lukken tegen zwakke ploegen en gelukkig zitten er daarvan wel wat in PO2.

Dus nogmaals vooral bedankt aan de jonkies en hun klasse en hun wil om met 3-4 toch telkens heel veel meters naar voren te maken op die uitbraken. Kerk en Janssen hadden nu beide daardoor eens afspeelpunten naast of voor zich. Daar vallen dan ook de goals uit.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

stille wille schreef:
22 apr 2026 06:39

Ik neem aan dat je een grapje maakt?

Indien niet mag je mij/ons even uitleggen waarom dit handspel is of zou kunnen zijn.

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

Scotland The Brave schreef:
stille wille schreef:
21 apr 2026 22:22
Ben de match op de radio aan het volgen . Volgens de commentator heeft Adekami een heel goeie match gespeeld . Ik heb het speciaal nog een paar keer terug beluisterd om zeker te zijn dat ik het goed gehoord had .
Echt goed aanvallend voel ik niet echt aan maar je ziet wel dat hij verdedigend stappen heeft gezet (of moeten zetten)
Lijkt me verstandiger te spelen deze match. Nu nog de juiste balans daarin vinden en komt, hopelijk, wel goed.
Daar ben ik het mee eens.
Ik begrijp echt niet dat 'supporters' vinden dat hij moet 'inpakken' en 'nul repcect' hebben voor 'die paljas'. :roll:

Scott en Valencia krijgen terecht lof na de wedstrijd van gisteren.
Dat zijn spelers die 3 à 4 jaar ouder zijn en hier al jaren spelen. Scott is dan nog eens opgeleid bij een Europese topclub.

Ja, Adekami moet nog (veel) stappen zetten en of hij dat zal doen weet niemand. Maar om hem nu al af te schrijven ...

Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

Bericht door Peperbus2 »

De Frol schreef:
22 apr 2026 08:33
stille wille schreef:

Indien niet mag je mij/ons even uitleggen waarom dit handspel is of zou kunnen zijn.
Ik vind het ook zuur, maar voor dat soort onvrijwillig handspel fluiten ze tegenwoordig bijna altijd. Wij hebben zo ook al penalty's gehad.

Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

Bericht door Peperbus2 »

De Frol schreef:
22 apr 2026 08:42
stille wille schreef:
Ben de match op de radio aan het volgen . Volgens de commentator heeft Adekami een heel goeie match gespeeld . Ik heb het speciaal nog een paar keer terug beluisterd om zeker te zijn dat ik het goed gehoord had .
Echt goed aanvallend voel ik niet echt aan maar je ziet wel dat hij verdedigend stappen heeft gezet (of moeten zetten)
Lijkt me verstandiger te spelen deze match. Nu nog de juiste balans daarin vinden en komt, hopelijk, wel goed.
Ik begrijp echt niet dat 'supporters' vinden dat hij moet 'inpakken' en 'nul repcect' hebben voor 'die paljas'. :roll:

Dat zijn spelers die 3 à 4 jaar ouder zijn en hier al jaren spelen. Scott is dan nog eens opgeleid bij een Europese topclub.

Ja, Adekami moet nog (veel) stappen zetten en of hij dat zal doen weet niemand. Maar om hem nu al af te schrijven ...
Adekami is een leuke voetballer waar we nog veel plezier aan gaan beleven (wel een beetje aanstellerig).

Wieweetda
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Wieweetda »

De Frol schreef:
stille wille schreef:

Akkoord ivm Adekami. Is nu net een van de spelers die je nu kansen moet geven om er volgend seizoen de vruchten van te plukken. Ik erger me er bij momenten ook enorm aan maar die jongen kan wel iets, en heeft dat ook al laten zien.

stille wille
Top voetballer
Top voetballer

De Frol schreef:
stille wille schreef:

Geen grapje . Om dezelfde reden als die hierboven aangehaald wordt door Peperbus2 . Daarbij komt nog dat de bal de arm raakt voor dat die op de grond steunt . Soit , ik zoek slechts een bizarre uitleg in lijn met de rare beslissingen van het scheidsrechterskorps de laatste tijd .

The Dog
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door The Dog »

stille wille schreef:
De Frol schreef:
stille wille schreef:

Geen grapje . Om dezelfde reden als die hierboven aangehaald wordt door Peperbus2 . Daarbij komt nog dat de bal de arm raakt voor dat die op de grond steunt . Soit , ik zoek slechts een bizarre uitleg in lijn met de rare beslissingen van het scheidsrechterskorps de laatste tijd .
Mocht de steunarm al de grond hebben geraakt, dan was er idd wellicht geen penalty gefloten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BOUWEN! BOUWEN! BOUWEN!

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

The Dog schreef:
22 apr 2026 09:13
stille wille schreef:
De Frol schreef:

Mocht de steunarm al de grond hebben geraakt, dan was er idd wellicht geen penalty gefloten
Als je de armen van het lichaam hebt maak je (in veel gevallen) je lichaam onnatuurlijk groter. Als je hand/arm dat de bal raakt in het strafschopgebied is het een strafschop.

Maar wanneer het lichaam niet onnatuurlijk groter wordt gemaakt is het geen strafschop.

Volgens het 'Professional Refereeing Department' is het geen overtreding "indien een speler valt en de hand of arm zich tussen het lichaam en de grond bevindt om het lichaam te ondersteunen, maar deze niet lateraal of verticaal van het lichaam af is gestrekt" (regel van de 'steunarm').

Scott viel en zijn arm bevond zich tussen het lichaam en de grond om zijn lichaam te ondersteunen.
Of zijn hand al dan niet de grond al raakte op het ogenblik dat hij de bal tegen de arm kreeg is niet relevant. (Al ga ik er van uit dat dit wel de redenering van de VAR was.)

stille wille
Top voetballer
Top voetballer

De Frol schreef:
22 apr 2026 09:34
The Dog schreef:
22 apr 2026 09:13
stille wille schreef: Geen grapje . Om dezelfde reden als die hierboven aangehaald wordt door Peperbus2 . Daarbij komt nog dat de bal de arm raakt voor dat die op de grond steunt . Soit , ik zoek slechts een bizarre uitleg in lijn met de rare beslissingen van het scheidsrechterskorps de laatste tijd .
Als je de armen van het lichaam hebt maak je (in veel gevallen) je lichaam onnatuurlijk groter. Als je hand/arm dat de bal raakt in het strafschopgebied is het een strafschop.

Maar wanneer het lichaam niet onnatuurlijk groter wordt gemaakt is het geen strafschop.

Volgens het 'Professional Refereeing Department' is het geen overtreding "indien een speler valt en de hand of arm zich tussen het lichaam en de grond bevindt om het lichaam te ondersteunen, maar deze niet lateraal of verticaal van het lichaam af is gestrekt" (regel van de 'steunarm').

Scott viel en zijn arm bevond zich tussen het lichaam en de grond om zijn lichaam te ondersteunen.
Of zijn hand al dan niet de grond al raakte op het ogenblik dat hij de bal tegen de arm kreeg is niet relevant. (Al ga ik er van uit dat dit wel de redenering van de VAR was.)
Klinkt aannemelijk , maar ik ben toch niet overtuigd . Ook het feit dat de arm een korte beweging maakt net voor de impact zal meespelen in de beoordeling .

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: If you need a drum to make noise, you don't have a voice - simple as that !
***against modern football***

Bericht door Kalkbrenner »

Olivier schreef:

Inderdaad, die wissel van Janssen was inderdaad niet de beste keuze. Tactisch heeft Oosting me nog maar weinig kunnen overtuigen. Vaak wisselt hij ofwel te laat, ofwel de verkeerde jongens en nog vaker is het chaos na z'n wissels. Janssen er af, Adekami in de spits, Somers er op, Hamdaoui veel te laat erin, positiewissels omdat Somers overlopen werd, Van Helden erop en weer geschuif,.. chaos dus en we maakten het ons daardoor nog onnodig moeilijk.

Verder wel bevestiging gezien van mijn inschatting van deze kern:
1/ Met (zeker) Scott en Valencia kan je verder. Met Adekami niet. Onbegrijpelijk dat er zijn die vinden dat hij een goeie match speelde. Omdat hij 2 keer een goeie pas gaf? Z'n dribbels mislukken bijna altijd, ontieglijk vaak onnodig balverlies, maakt ook vaak de verkeerde keuze. Het verschil met Hamdaoui was enorm, en die heeft ook nochtans nog werkpunten genoeg maar kan bijvoorbeeld wél een man voorbij en is ook veel dreigender.
2/ Kerk z'n verhaal lijkt me over, 27 keer off side staan gewoon door te traag terug te komen... Janssen kunnen we best proberen te houden, maar sowieso hebben we een echte diepe spits nodig.
3/ Dierckx is een topper in wording, basisspeler. Onzichtbare Praet staat gewoon in die jongen z'n schaduw.
4/ Verdedigend gaan we er wel staan, Nozawa is top, Tsunashima wordt beter met de week, met Van Helden en die nieuwe Ecadoriaan erbij zitten we daar echt wel goed.

Dus nee, al bij al hoeven we de toekomst niet zo somber in te zien. Zeker als je weet dat er nog jongens gaan doorbreken komend seizoen (Godelaine bijvoorbeeld)
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: If you need a drum to make noise, you don't have a voice - simple as that !
***against modern football***

Bericht door Kalkbrenner »

trommels en 2 songs

Ik ben ook allesbehalve fan van trommels maar: ik was voor onze competitiematch ook op Standard. Toen zat het quasi vol en stoorden die trommels al een stuk minder, gewoon omdat er toen wel volk en sfeer genoeg was om die (***CENSORED***)trommels te overstemmen. Het is mijn sfeer niet, maar een vol Sclessin is wel indrukwekkend en maakt enorm veel kabaal. Toch het enige publiek in België waar het soms wel werkt.
Dat monotoon getrommel is pas écht storend als er weinig volk achter staat en het stil is, net als zo'n megafoon trouwens. Ook logisch, het enige nut dat zo'n trommel heeft is om het ritme aan te geven voor een grote volle tribune. Niet eentje van 500 man, maar van 5000 à 10.000 man. In alle andere gevallen is het een zielige bedoening, en enorm enerverend. Vandaar dat dat hele ultra gebeuren in België hopeloos is. Staan ze daar van Westerlo tot in Brugge de Italiaan uit te hangen met 50 man en een trommel
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

Plaats reactie