Speeldag 3: 11/8/19 Charleroi - Royal Antwerp Football Club [2-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 14-08-2019 20:10

Bolat
52
36%
De Laet
5
3%
Seck
17
12%
Batubinsika
0
Geen stemmen
Juklerød
4
3%
Baby
1
1%
Haroun
11
8%
Coopman
1
1%
Hongla
19
13%
Rodrigues
2
1%
Mbokani
17
12%
Bolingi
1
1%
Refaelov
8
5%
Lamkel Zé
8
5%

Totaal aantal stemmen: 146
Olivier
Site Admin
Site Admin

11-08-2019 23:08

Kalkbrenner schreef:
11-08-2019 23:07
Roteren en rusten, allemaal goed en wel. Maar heel uw middenveld (DeSart, Hairemans en Rafa) in 1 keer vervangen, door spelers die nog niet of amper hebben gespeeld, (!) en dan ook nog eens Buta erbovenop ?
Toch wat teveel ineens hoor, dat zag je bij de bekendmaking van de opstelling al aankomen.

Laat dan 2 man rusten, Rafa en Buta bijvoorbeeld, en wacht het verloop van de match wat af om evt De Sart of Haroun naar de kant te nemen als de stand het toelaat. Dit was ook weer geen kado voor de nieuwe namen, geen automatismen en een zoekende ploeg...

Beetje een deja vu gevoel, de bekermatch op KVM indachtig...
Het had ook even goed een punt kunnen opleveren, waar ik altijd voor zou tekenen in deze fase van het seizoen OP Charleroi.

Maar roteren en Laszlo / Antwerp gaat voorlopig niet samen :)
Ik had eerder rust verwacht voor Haroun en Mbokani.. dan hadden we wellicht zeker geen punten gepakt.
Stone Thailand
Reserve speler
Reserve speler

11-08-2019 23:10

TheKid schreef:Match eens herbekijken precies.

Vond Coopman blijkbaar toch pak slechter dan de meeste hier. Veel verkeerde keuzes/passes "in de zone van de waarheid".
Ik vond dan net Ze wat te zwak. In het achterhoofd houdend dat hij zich zoveel beter vindt en zelfs niet mee wou trainen omdat hij een beter contract verdient. Net dan moet hij laten zien waarom. Niet zoals donderdag zonder fut en vandaag ‘naast de bal trappen’ op een belangrijk moment.
Dat het erin zit weten we al wel, maar nu moet hij het ook laten zien na zijn gebleit.
En voor je reageert, neem even uw blad erbij volgende keer en bekijk objectief zijn wedstrijd, ik heb dat ook gedaan en dan is het gewoon niet goed genoeg. Net zoals De Laat en Simen. De laatste kan ik ergens nog respijt geven gezien zijn hoeveelheid wedstrijden, dringend een doublure nodig.
Live and let live...or kill em all.
bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

11-08-2019 23:15

Standard haalt zonder midweekmatch en allemaal frisse spelers ook 0 punten op STVV. Da's nog net iets erger lijkt me.

Onze versterkingen hebben gewoon ook nog wat tijd nodig. Hongla komt net terug piepen na malaria. Coopman moet de Boloni-treatment duidelijk nog ondergaan. De Laet heeft nog pak werk, laat staan dat die Buta het vuur aan de schenen kan leggen.

Geduld is een schone deugd. We gaan zeker nog progressie maken en we naderen het tweede deel van augustus waarin Luciano altijd nog enkele echt kwalitatieve extra opties haalt.
Rechtstaan en zingen!
Rechtstaan is zilver, zingen is goud!
Zingen=winnen
authentiek
Kadet
Kadet

11-08-2019 23:17

aloisi schreef:
11-08-2019 20:10
fourty schreef:
11-08-2019 20:00
Redboy schreef:
11-08-2019 19:58

Inderdaad een goeie basisploeg maar te hopen niet te veel blessures
van jaar anders vrees ik ervoor
Die Coopman zeg wat is me dat. Moet die Rafaelov vervangen ? Niet zwansen he. Maar hij was zeker niet alleen hoor. Volgens mij teveel basis pionnen ineens vervangen.
Dat doe je niet ongestraft. Geef mij dan maar Nazarya.
Coopman was vrij ok vandaag. Liet overzicht zien en houdt tenminste de bal in de ploeg.
Als je iets zegt over spelers, spreek dan over batubinsika die zeer zwak was, sukkelrod die megadramatisch was en niets maar dan ook niets goed deed, en baby.
Baby, bolingi zouden nooit meer moeten kunnen mee doen: daar moet veel kwaliteit bij. Met die jongens kom je niet tot voetballen.
En er moet een andere linksback komen!
Echt open hier nu eindelijk de ogen eens?! Dat is al bezig van nieuwjaar he.
Aloisi meestal goede commentaar maar er is bij ons 400.000 euro binnegekomen.

Standard brughe en genk meer dan 50 miljoen...
TheKid
Junior
Junior
Slagzin: Voetbal = leven.

11-08-2019 23:37

Stone Thailand schreef:
11-08-2019 23:10
TheKid schreef:Match eens herbekijken precies.

Vond Coopman blijkbaar toch pak slechter dan de meeste hier. Veel verkeerde keuzes/passes "in de zone van de waarheid".
Ik vond dan net Ze wat te zwak. In het achterhoofd houdend dat hij zich zoveel beter vindt en zelfs niet mee wou trainen omdat hij een beter contract verdient. Net dan moet hij laten zien waarom. Niet zoals donderdag zonder fut en vandaag ‘naast de bal trappen’ op een belangrijk moment.
Dat het erin zit weten we al wel, maar nu moet hij het ook laten zien na zijn gebleit.
En voor je reageert, neem even uw blad erbij volgende keer en bekijk objectief zijn wedstrijd, ik heb dat ook gedaan en dan is het gewoon niet goed genoeg. Net zoals De Laat en Simen. De laatste kan ik ergens nog respijt geven gezien zijn hoeveelheid wedstrijden, dringend een doublure nodig.
Objectief Antwerp bekijken is sowieso al moeilijk, eender welke speler :p Maar ga de wedstrijd wel nog eens bekijken - als ik tijd heb vóór de trip naar Pilsen - met idd mn boekje erbij ;)
1.3.1.2.
Red.J
Eerste Elftal
Eerste Elftal

11-08-2019 23:38

Wie maakt de hands bij onze goal? Is zelfs geen deftige herhaling van, dus duidelijk zal het wel ni geweest zijn :roll:
We mogen niet te snel van het uitzonderlijke het nieuwe normaal maken. Het feit dat we snel ergens gekomen zijn, mag geen handicap, geen negatieve druk worden. Want dat is een risico. - Bölöni
RAFCRIK
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!

11-08-2019 23:41

Shankly schreef:
11-08-2019 20:47
TheKid schreef:
11-08-2019 20:44
Erik schreef:
11-08-2019 20:42

Idd en vrij belachelijk. Correcter is dan ook les Wallons sont profiteurs.
"Les wallons ne travailles pas" kwam er ook door, lijkt erop.
Het begon na de rust met "ne travaillent pas" en even later kwam er "pédophiles". Daarvoor is de wedstrijd stilgelegd.
Toen het pas stil lag, waren er een paar debielen die het in volle overtuiging bleven verder zingen. RAFCRIK en zijn vrienden wellicht.
Dus een Waal pedofiel noemen in een liedje is totaal ongepast, maar ik ben wel een debiel...
Typisch de linkse gutmensch... Hoe dan ook: minder lange tenen, graag!

Aangezien ik geen linkse gutmensch ben: les Wallons sont pédophiles, ne travaillent pas, ... Ik zing het allemaal uit volle borst mee! Niet omdat ik Walen niet moet hebben (want het zijn ook gewoon Europeanen), maar omdat ik zo'n bloedhekel heb aan die linkse censuur!

Over de match: ik ben blij dat ze tenminste geprobeerd hebben te voetballen. Het was slecht, maar het idee was goed. Vorig jaar heb ik veel matchen gezien waar het idee slecht was, en de uitvoering ook. Dan beleef ik meer plezier aan avonden als dit.
Hoe dan ook: op naar de volgende!
Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden.
Afbeelding

Afbeelding

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.
Groofy
Junior
Junior

11-08-2019 23:42

Kalkbrenner schreef:
Roteren en rusten, allemaal goed en wel. Maar heel uw middenveld (DeSart, Hairemans en Rafa) in 1 keer vervangen, door spelers die nog niet of amper hebben gespeeld, (!) en dan ook nog eens Buta erbovenop ? Toevallig 4 uitblinkers van tegen Pilsen, enkel Ivo stond er nog op...
Toch wat teveel ineens hoor, dat zag je bij de bekendmaking van de opstelling al aankomen.

Laat dan 2 man rusten, Rafa en Buta bijvoorbeeld, en wacht het verloop van de match wat af. Dan kan je evt De Sart of Haroun of Hairemans nog naar de kant te nemen als de stand het toelaat. Dit was ook weer geen kado voor de nieuwe namen, geen automatismen en een zoekende ploeg.

En moe? Zwaanst na ni hé. Profspelers met serieus loon, begin van de competitie, ga dan petanque spelen. Als ge bij de grote jongens wilt meedoen, gedraag u der dan aan. In Engeland spelen ze regelmatig 3 wedstrijden per week. Trouwens ik deed vroeger niets liever, veel plezanter dan een doorgedreven training. En als onze kern te smal is, de schuld van onze Luciano, had hij maar al moeten zorgen dat we beter. Bewapend zijn.
Erik
Top voetballer
Top voetballer

11-08-2019 23:47

Ik vond Refaelov man van de match. Wat die liet zien op korte tijd...
Donni
Junior
Junior
Slagzin: If I 'd grown up on a farm and was retarded, Bruges might impress me. But I didn't so it doesn't.

11-08-2019 23:53

Red.J schreef:
Wie maakt de hands bij onze goal? Is zelfs geen deftige herhaling van, dus duidelijk zal het wel ni geweest zijn :roll:
“Clear error”, my ass!
Thank god it's footballday, and half my problems go away!
Henry Chinaski
Preminiem
Preminiem

11-08-2019 23:56

Frank Centrum schreef:
11-08-2019 20:01
Als we ooit eens mee willen doen voor de hoofdprijs, zullen we toch anders moeten gaan inkopen. Zal zo nog niet direct voor de volgende jaren zijn.

Speel hier vandaag met de basisspelers, en je wint hier vlotjes. Eerste punten al weggegooid.

Wij hebben géén kern om te roteren, zeker niet als je 4-5 spelers vervangt (voor de match trouwens al eens gezegd).
Alsof we volgend seizoen, laat staan dit jaar, al mee moeten doen voor de titel.

Om anders in te kopen zullen we eerst anders moeten verkopen. Daar zit een enorm verschil met de top 3.

Roteren was zeker te verdedigen, als het niet was gebeurd en we donderdag uitgeschakeld zouden worden kan je al raden wat de teneur was geweest.

Charleroi overtuigde ook niet, blijft wel een degelijk geheel en is vorig seizoen (op een moment dat het voor ons belangrijk was) bijvoorbeeld komen winnen op de Bosuil.
Shankly
Reserve speler
Reserve speler

11-08-2019 23:58

RAFCRIK schreef:
Shankly schreef:
TheKid schreef:
11-08-2019 20:44

"Les wallons ne travailles pas" kwam er ook door, lijkt erop.
Het begon na de rust met "ne travaillent pas" en even later kwam er "pédophiles". Daarvoor is de wedstrijd stilgelegd.
Toen het pas stil lag, waren er een paar debielen die het in volle overtuiging bleven verder zingen. RAFCRIK en zijn vrienden wellicht.
Dus een Waal pedofiel noemen in een liedje is totaal ongepast, maar ik ben wel een debiel...

Aangezien ik geen linkse gutmensch ben: les Wallons sont pédophiles, ne travaillent pas, ... Ik zing het allemaal uit volle borst mee! Niet omdat ik Walen niet moet hebben (want het zijn ook gewoon Europeanen), maar omdat ik zo'n bloedhekel heb aan die linkse censuur!

Over de match: ik ben blij dat ze tenminste geprobeerd hebben te voetballen. Het was slecht, maar het idee was goed. Vorig jaar heb ik veel matchen gezien waar het idee slecht was, en de uitvoering ook. Dan beleef ik meer plezier aan avonden als dit.
Ik vond het debiel dat sommigen bleven zingen omdat de wedstrijd al was stilgelegd en onze club daardoor extra risico liep op een sanctie. Dat jij er meteen 'linkse censuur' bijhaalt, bewijst gewoon dat je heel hard op zoek bent naar een slachtofferrol.
Maar goed, je bent ook een slachtoffer, dat van je eigen debiele redeneringen. Mijn medeleven heb je alvast.
jeffreyrafc
Scholier
Scholier

12-08-2019 00:02

In ieder geval.... moment van de match was toch dieje mafketel die dieje grote witte paal helemaal tot boven beklom om er nen Antwerp sticker op te plakken. Grandioos ! Het zou mij ni lukken !
Royal Antwerp FC !
RAFCRIK
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!

12-08-2019 00:04

Shankly schreef:
11-08-2019 23:58
RAFCRIK schreef:
Shankly schreef:

Ik vond het debiel dat sommigen bleven zingen omdat de wedstrijd al was stilgelegd en onze club daardoor extra risico liep op een sanctie. Dat jij er meteen 'linkse censuur' bijhaalt, bewijst gewoon dat je heel hard op zoek bent naar een slachtofferrol.
Maar goed, je bent ook een slachtoffer, dat van je eigen debiele redeneringen. Mijn medeleven heb je alvast.
Dikke onzin uiteraard. Jij wil censuur, niet ik. En slachtofferrollen bestaan alleen in linkse ideeën.
De gezangen zijn enkel opnieuw opgerakeld in de laatste minuten van de match, toen we toch al verloren hadden.

Als ik trouwens op je medeleven zou kunnen rekenen, mag ik dan bij de volgende verkiezing een volmacht voor jouw stem?
Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden.
Afbeelding

Afbeelding

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.
TheKid
Junior
Junior
Slagzin: Voetbal = leven.

12-08-2019 00:06

Kalkbrenner schreef:
Roteren en rusten, allemaal goed en wel. Maar heel uw middenveld (DeSart, Hairemans en Rafa) in 1 keer vervangen, door spelers die nog niet of amper hebben gespeeld, (!) en dan ook nog eens Buta erbovenop ? Toevallig 4 uitblinkers van tegen Pilsen, enkel Ivo stond er nog op...

Laat dan 2 man rusten, Rafa en Buta bijvoorbeeld, en wacht het verloop van de match wat af. Dan kan je evt De Sart of Haroun of Hairemans nog naar de kant te nemen als de stand het toelaat. Dit was ook weer geen kado voor de nieuwe namen, geen automatismen en een zoekende ploeg.

Hairemans ook op de bank voor.. Baby, gewoon omdat hij zelf aan gaf dat hij echt kapot was na Donderdag. De Sart hadden we eigenlijk wel ècht nodig deze wedstrijd. Ziet het spel en speelt 9/10 keer in 1 keer door.
Hongla liet mooie dingen zien dus achteraf gezien had ik een echte 433 gespeeld met Haroun geflankeerd door Hongla en De Sart.
1.3.1.2.
King XVI
Junior
Junior

12-08-2019 00:19

Red.J schreef:
Bal zou de hand van Coopman gescheerd hebben? Vond het ook niet duidelijk op de herhaling.

Hopelijk kunnen we nu enkele speeldagen verder zonder VAR ingrepen, echt geen meerwaarde voor de beleving :roll:
nathan
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: De Bosuil zal altijd een plaats blijven waar je echte voetbalpassie vindt. No matter what !

12-08-2019 00:27

jeffreyrafc schreef:
12-08-2019 00:02
In ieder geval.... moment van de match was toch dieje mafketel die dieje grote witte paal helemaal tot boven beklom om er nen Antwerp sticker op te plakken. Grandioos ! Het zou mij ni lukken !
Zalig toch :lol:
RandyRAFC
Junior
Junior
Slagzin: Ooh Royal Antwerp the one and only the great old!

12-08-2019 01:12

de jansen schreef:
11-08-2019 20:49
Erik schreef:
11-08-2019 20:37
Groofy schreef:
11-08-2019 20:32

Bis
Liep zich vast, geeft draken van voorzetten, geen overzicht.
Stopt ermee, verwerpelijk ventje!
Haha Erik toch, naar welke match hebde gy gekeken? Dat ge hem niet moet ok, maar dit is een beetje belachelijk aan het worden.
Afbeelding
Jillieboy
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: ‘Please don’t call me arrogant, but I’m European champion and I think I’m a special one.’

12-08-2019 06:14

Zo dramatiseren na een nederlaag op Charleroi.. :o
Het was zelfs niet eens zo slecht. Je ging zelfs bijna met een punt naar huis.

Paar positieve dingen gezien oa Hongla , maar ook veel werkpunten.. waaronder nog 2 transfers om iets sterker te staan bij het wisselen.

Als jullie dit onmatchen vinden of een drama. Hoe hebben jullie die meer dan 10 jaar Boussu Dours en andere kutclubs overleeft ?
Erik-rafc
Junior
Junior
Slagzin: Loyal to the Royal

12-08-2019 07:34

Jillieboy schreef:

Paar positieve dingen gezien oa Hongla , maar ook veel werkpunten.. waaronder nog 2 transfers om iets sterker te staan bij het wisselen.

Als jullie dit onmatchen vinden of een drama. Hoe hebben jullie die meer dan 10 jaar Boussu Dours en andere kutclubs overleeft ?
Zo is dat. We zullen dit jaar nog matchen verliezen, en we zullen misschien ook onverwacht of onverdiend zelfs gaan winnen bij een van de zgn topploegen... dat is voetbal.
Relativeren, het zou zo maar eens met uitsterven bedreigd kunnen zijn!?
The 7empest must be just that.
vetartis
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

12-08-2019 07:38

Donni schreef:
Red.J schreef:
“Clear error”, my ass!
Heeft er niks mee temaken. De nieuwe reglementering zegt nu eenmaal dat eender welk handspel, onvrijwillig dus ook, waar je in de 16 voordeel uit haalt zal bestraft worden...
forever in our shadow...
keving
Eerste Elftal
Eerste Elftal

12-08-2019 08:11

Jillieboy schreef:

Ik vind het dramatiseren hier nog meevallen tegenover bepaalde facebook-pagina's :-)
1 nederlaag na 3 overwinningen en er is al teveel gezaag. Sommige verwachten precies ge 120/120 moet hebben op einde van het seizoen.
keving
Eerste Elftal
Eerste Elftal

12-08-2019 08:13

vetartis schreef:
Donni schreef:
Red.J schreef:
“Clear error”, my ass!
Heeft er niks mee temaken. De nieuwe reglementering zegt nu eenmaal dat eender welk handspel, onvrijwillig dus ook, waar je in de 16 voordeel uit haalt zal bestraft worden...
Nog altijd onlogisch reglement. Want als een verdediger onvrijwillig handsspel maakt en zijn voordeel eruit haalt, dan is het geen penalty/fout..
Ga dan naar regel van de hockey. Bal tegen het been, dan is het fout. Tegen hand/arm, altijd fout...
vetartis
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

12-08-2019 08:17

keving schreef:
12-08-2019 08:13
vetartis schreef:
Donni schreef:

“Clear error”, my ass!
Nog altijd onlogisch reglement. Want als een verdediger onvrijwillig handsspel maakt en zijn voordeel eruit haalt, dan is het geen penalty/fout..
Ga dan naar regel van de hockey. Bal tegen het been, dan is het fout. Tegen hand/arm, altijd fout...
Onlogisch, maar ten minste wel duidelijk... En dat is sowieso een vooruitgang
forever in our shadow...
dimitri
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: 'RAFC is the bomb'

12-08-2019 08:29

Red.J schreef:
Ik snap dat ook niet. Heb die beelden al 5 keer terug bekeken. Er is geen enkel beeld bij, waar je zonder twijfel kan zeggen dat het handspel was. Het is wel mogelijk, maar je kan het gewoon niet zien op die beelden. Ik stond er trouwens ook op te kijken...
Is er hier iemand die met zekerheid kan zeggen, dat hij op de beelden gezien heeft, dat die bal tegen de arm van Coopman is gekomen?
Gesloten