Speeldag 4: 18/8/19 Royal Antwerp Football Club - STVV [2-0]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man of the Match?

Peiling eindigde op 22-08-2019 20:04

Teunckens
1
0%
Buta
3
1%
Seck
13
4%
De Laet
6
2%
Quirynen
90
31%
De Sart
4
1%
Hongla
65
22%
Refaelov
19
7%
Lamkel Ze
74
26%
Mbokani
14
5%
Baby
1
0%
Coopman
0
Geen stemmen
Haroun
0
Geen stemmen
Hairemans
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 290
limfizzkit
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule

19-08-2019 10:42

Kalkbrenner schreef:
19-08-2019 09:50
aloisi schreef:
19-08-2019 06:59

Een linksback moeten ze misschien niet halen? Die test met robbe vandaag was dik in orde. Geef die jongen maar kansen dit jaar om zich verder te ontwikkelen.
Juist nog een diepe spits dan en middenvelder. En misschien 1 verdediger nog?
waar ga je die middenvelder nog zetten? nu 7 man voor 3 plaatsen

Haroun/Hongla
De Sart/Nazaryna
Refaelov/Coopman/Hairemans

is dat niet genoeg?
Ze lijken me niet te rekenen op Nazaryna, wat ik best jammer vind. Wat ik van hem gezien heb, vond ik 'promising'. Maar als ze er niet op rekenen hebben ze nog een middenvelder nodig.
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

19-08-2019 10:43

janssens schreef:
19-08-2019 10:24
Kalkbrenner schreef:
19-08-2019 10:11
nathan schreef:
19-08-2019 10:01
Kan iemand mij vertellen wat er dan zo slecht was aan Ritchie ? Vond die een meer dan degelijke wedstrijd spelen en een zeer goede back up net zoals Seck trouwens . Goed ingekocht dit jaar !
Stuurde de defensie ook en dat in zijn eerste basisplaats (!) . Zelfs amper ingevallen tot nu toe.
De Laet stond op Charleroi toch in de basis?
daar heb je gelijk in. 2de basisplaats. Gaat toch in stijgende lijn bij hem heb ik de indruk
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

19-08-2019 10:44

limfizzkit schreef:
19-08-2019 10:42
Kalkbrenner schreef:
aloisi schreef:

Een linksback moeten ze misschien niet halen? Die test met robbe vandaag was dik in orde. Geef die jongen maar kansen dit jaar om zich verder te ontwikkelen.

Haroun/Hongla
De Sart/Nazaryna

is dat niet genoeg?
Ze lijken me niet te rekenen op Nazaryna, wat ik best jammer vind. Wat ik van hem gezien heb, vond ik 'promising'. Maar als ze er niet op rekenen hebben ze nog een middenvelder nodig.
dan misschien wel maar ik zou dat toch niet te snel concluderen. Maar dat zullen de komende 2 weken in ieder geval uitwijzen
dimitri
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: 'RAFC is the bomb'

19-08-2019 10:46

The Dog schreef:
19-08-2019 10:18
Ritchie toch twee keer geluk gehad, want anders spraken we hier misschien over een frustrerende avond en was dat roteren toch weeral een slecht idee

Aan de andere kant was de overwinning oververdiend, als je op deze manier de matchen kan afhaspelen zoals ook tegen eupen en w-b, dan stel ik vast dat we behoren tot de categorie van de grote ploegen en mogen we, zeker als er nog een paar versterkingen aankomen, zeker hopen op een mooi seizoen (weeral!)
Zelfde gevoel hier. Het gaat wel heel makkelijk. Dat wil iets zeggen.
fourty
Reserve speler
Reserve speler

19-08-2019 10:48

aloisi schreef:
rafca schreef:
19-08-2019 00:07
Guydonis schreef:
18-08-2019 22:47
Hein zegt dat Ze Boli aantikt bij die rode kaart, maar mij lijkt het dat Ze in de grond trapt of ben ik nu zo blind

edit: heb de beelden in slow motion bekeken en inderdaad, hij tikt hem aan. Maar ja da's wel heel licht
Ik ben blij dat er eindelijk wordt opgetreden tegen dat overdreven vallen bij de kleinste aanraking. Hij wordt met de grote teen geschampt, daar moet ge toch niet voor gaan liggen? :shock: Het concept ‘moeten gaan liggen’ is trouwens het vergif voor de sport. Maar dat krijg je met incompetente arbiters die enkel meestal fluiten als een speler valt.
Inderdaad wat een zever. Als je mekaars teen even schampt, is dat geen contact waar een normale mens van om ver valt, laat staan dat je er zo’n theatrale duik van maakt. Schwalbe dus en geel. Al de rest is zever in pakskes.

Laat die analysten van het zevende knoopsgat a la imke Courtois, de vliegher en onze geiten-lovers maar doen.
Ze krijgen het tot nu toe nog nergens over hun tong om eens echt positief te zijn over antwerp, boloni enz.
Imke Courtois onlangs: boloni 1ste trainer die buiten gaat liggen :-)
Antwerp gaat toch nog iets moeten doen of ze gaan een heel lastig jaar tegemoet..
Europees alleen maar verder met enorm veel geluk, maar geluk gaat niet blijven duren.
En voor de rest laatste weken vooral ficus weer op fases waar we bijvoorbeeld zouden zijn.
Nergens hoor je iets over dat we sterk of goed aan het spelen zijn.
Alleen bob Peeters is echt enthousiast over ons. Een van de weinige analysten die een positief beeld over ons schetst.

Ach laat ze maar doen: wij weten ondertussen wat een vakmannen wij in de staff hebben, dat we een echte ploeg hebben die knokt voor mekaar, en dat we nu ook een degelijke bank krijgen.
Nog 3-4 goeie transfers nu komende weken en we zijn klaar voor een heel sterk jaar. Wij weten dat al.. de meeste analysten hun euro is nog niet gevallen, maar daar zorgen we binnenkort wel voor.
Qua transfers: ik dacht die Japanner gezien te hebben, klein manneke en liepen nog wel wat Japanners in kostuum rond.
Imke Courtois….nu moet ik toch eens goed lachen. Wat kent die sukkel nu van voetbal.
Hoe zou ze aan die analisten job geraakt zijn denken jullie ????? In horizontale toestand of in verticale ?
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

19-08-2019 10:50

vetartis schreef:
19-08-2019 10:30

Was geen slechte match, maar om nu te zeggen dat hij een topmatch speelde? Dan vond ik Hongla op een heel ander niveau acteren...
nee klopt, Hongla zit dan ook bij mijn uitblinkers (net als Dieu, Rafa, ook Zé) De Laet was gewoon goed.
Donderdag natuurlijk een échte test. Naast Batubinsika zal vooral De Laet het ginder toch moeten rechthouden. Ik ben benieuwd naar zijn prestatie daar.
limfizzkit
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Keep cool, diamond dogs rule

19-08-2019 10:58

fourty schreef:
19-08-2019 10:48
aloisi schreef:
rafca schreef:
19-08-2019 00:07

Ik ben blij dat er eindelijk wordt opgetreden tegen dat overdreven vallen bij de kleinste aanraking. Hij wordt met de grote teen geschampt, daar moet ge toch niet voor gaan liggen? :shock: Het concept ‘moeten gaan liggen’ is trouwens het vergif voor de sport. Maar dat krijg je met incompetente arbiters die enkel meestal fluiten als een speler valt.
Inderdaad wat een zever. Als je mekaars teen even schampt, is dat geen contact waar een normale mens van om ver valt, laat staan dat je er zo’n theatrale duik van maakt. Schwalbe dus en geel. Al de rest is zever in pakskes.

Laat die analysten van het zevende knoopsgat a la imke Courtois, de vliegher en onze geiten-lovers maar doen.
Ze krijgen het tot nu toe nog nergens over hun tong om eens echt positief te zijn over antwerp, boloni enz.
Imke Courtois onlangs: boloni 1ste trainer die buiten gaat liggen :-)
Antwerp gaat toch nog iets moeten doen of ze gaan een heel lastig jaar tegemoet..
Europees alleen maar verder met enorm veel geluk, maar geluk gaat niet blijven duren.
En voor de rest laatste weken vooral ficus weer op fases waar we bijvoorbeeld zouden zijn.
Nergens hoor je iets over dat we sterk of goed aan het spelen zijn.
Alleen bob Peeters is echt enthousiast over ons. Een van de weinige analysten die een positief beeld over ons schetst.

Ach laat ze maar doen: wij weten ondertussen wat een vakmannen wij in de staff hebben, dat we een echte ploeg hebben die knokt voor mekaar, en dat we nu ook een degelijke bank krijgen.
Nog 3-4 goeie transfers nu komende weken en we zijn klaar voor een heel sterk jaar. Wij weten dat al.. de meeste analysten hun euro is nog niet gevallen, maar daar zorgen we binnenkort wel voor.
Qua transfers: ik dacht die Japanner gezien te hebben, klein manneke en liepen nog wel wat Japanners in kostuum rond.
Imke Courtois….nu moet ik toch eens goed lachen. Wat kent die sukkel nu van voetbal.
Hoe zou ze aan die analisten job geraakt zijn denken jullie ????? In horizontale toestand of in verticale ?
We zijn echt nog niet opgeschoten precies :roll:
Alsof alle venten hier zo'n kenners zijn.
Haar uitspraak sloeg nergens op, maar ik ken vrouwen die meer van voetbal kennen dan wat ik hier en elders soms lees.

En als ik even mag: ik zal nooit vergeten hoe mijn makkers en ik in Wembley omver vielen van het aantal Parmezaanse schoonheden daar aanwezig. De enige keer dat ik van truitje ben gewisseld overigens 8-)
Dat hadden wij nog nooit gezien, bij een voetbalmatch bedoel ik :shades:
Mag van mij ook op de Bosuil hoor, maar dan zullen we misschien ietske vriendelijker moeten zijn voor het andere geslacht
fourty
Reserve speler
Reserve speler

19-08-2019 11:05

Sorry maar ik vind dat Imke een omhooggeschoten blaaskaak die exact dezelfde woorden en taal gebruikt als haar Hollandse idolen Jan en Johan.
Luister anders maar eens hoe dikwijls ze het woordje "knijpen" gebruikt. Had voor Boskamp hier nooit iemand van gehoord trouwens.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen
Rood Witte Jood
Reserve speler
Reserve speler

19-08-2019 11:13

Stvv was niet zwak, Antwerp was gewoon supersterk.

Ik heb Stvv vs Standard gezien en wanneer ze de bal hebben (in de eerste 65 minuten) zijn ze supersterk.
Wij hebben ze gisteren gewoon niet voetballen, ze hadden de bal (ik mag me vergissen) nooit langer dan 10 sec.

Jammer van de afwerking (en de laatste pas) anders waren we ongetwijfeld titelkandidaat 1.
Antwerp boven alles
HPL
Junior
Junior

19-08-2019 11:20

Erik schreef:
19-08-2019 08:36
HPL schreef:
19-08-2019 06:29
Ik ben lyrisch over deze match, zelden zo gemakkelijk 3 punten binnengereven en dat met 7 vervangers! En dan nog tegen onze goede vriend Brijs, zijn interview na de match zegt alles. Een blaaskaak of een kieke is dat zeker niet. Ja STVV was zwak, maar de kwaliteit bij ons was ook overduidelijk. Zeer jammer dat er dan weer gefocust moet worden op negatieve punten, en er weer spelers worden aangeduid die uit de ploeg zouden moeten.
Blaaskaken genoeg hier.
Bijna iedereen is positief. Zeer jammer dat er weer gefocust wordt op zogezegd negativiteit.
Dat was te denken dat jij je aangesproken ging voelen.
Waddist Annie, aan't krabben?
Scotland The Brave
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

19-08-2019 11:40

Baby zijn vrouw.is hoogzwanger en kon elk moment bevallen. Normaal ging hij niet spelen, hij zal niet goed geslapen hebben waarschijnlijk ;)
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten
TheKid
Junior
Junior
Slagzin: Voetbal = leven.

19-08-2019 11:47

Scotland The Brave schreef:
19-08-2019 11:40
Baby zijn vrouw.is hoogzwanger en kon elk moment bevallen. Normaal ging hij niet spelen, hij zal niet goed geslapen hebben waarschijnlijk ;)
Valt dan ergens wel te begrijpen idd.. Ondertussen bevallen?
1.3.1.2.
Dries
Junior
Junior

19-08-2019 12:02

Onmogelijk man van de match te kiezen: Quirynen TOP, Zé TOP (al mag die show achterwege blijven), De Laet TOP (buiten 1 slechte pas die slecht had kunnen aflopen, kga wel blij zijn als Arslanagic terug is) Hongla TOP. Looplijnen perfect en gedoseerde druk.
Teunckens niet veel werk gehad maar foutloos vier ballen gepakt, goed voor het vertrouwen. Mbokani sterk hoewel serieuze kans gemist. Geoffke die altijd goed invalt. Coopman en Baby vond ik iets minder. Sfeer was top, ook op T3
Stone Thailand
Reserve speler
Reserve speler

19-08-2019 12:42

Scotland The Brave schreef:Baby zijn vrouw.is hoogzwanger en kon elk moment bevallen. Normaal ging hij niet spelen, hij zal niet goed geslapen hebben waarschijnlijk ;)
Hij is nog moe van zijn inspanning van 9 maanden geleden?
Live and let live...or kill em all.
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

19-08-2019 12:47

HPL schreef:
Erik schreef:
HPL schreef:
Ik ben lyrisch over deze match, zelden zo gemakkelijk 3 punten binnengereven en dat met 7 vervangers! En dan nog tegen onze goede vriend Brijs, zijn interview na de match zegt alles. Een blaaskaak of een kieke is dat zeker niet. Ja STVV was zwak, maar de kwaliteit bij ons was ook overduidelijk. Zeer jammer dat er dan weer gefocust moet worden op negatieve punten, en er weer spelers worden aangeduid die uit de ploeg zouden moeten.
Blaaskaken genoeg hier.
Bijna iedereen is positief. Zeer jammer dat er weer gefocust wordt op zogezegd negativiteit.
toch wat nen ambetanterik gij, nee?
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

19-08-2019 12:51

fourty schreef:
19-08-2019 11:05
Sorry maar ik vind dat Imke een omhooggeschoten blaaskaak die exact dezelfde woorden en taal gebruikt als haar Hollandse idolen Jan en Johan.
Luister anders maar eens hoe dikwijls ze het woordje "knijpen" gebruikt. Had voor Boskamp hier nooit iemand van gehoord trouwens.
Die is enkel 'analist' omdat ze er goed voorkomt en het redelijk kan uitleggen. Ik herinner me een wedstrijd vorig jaar waarbij er een andere Belgische voetbalster in de studio zat. Die vertelde veel zinnigere zaken die ene keer dan Imke in 10 afleveringen tesamen. Ik weet enkel haar naam niet meer.
buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

19-08-2019 12:52

Als je gisteren Heintje hoorde hadden we precies met geluk gewonnen.
Afbeelding
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

19-08-2019 12:57

Dries schreef:
Onmogelijk man van de match te kiezen: Quirynen TOP, Zé TOP (al mag die show achterwege blijven), De Laet TOP (buiten 1 slechte pas die slecht had kunnen aflopen, kga wel blij zijn als Arslanagic terug is) Hongla TOP. Looplijnen perfect en gedoseerde druk.
Teunckens niet veel werk gehad maar foutloos vier ballen gepakt, goed voor het vertrouwen. Mbokani sterk hoewel serieuze kans gemist. Geoffke die altijd goed invalt. Coopman en Baby vond ik iets minder. Sfeer was top, ook op T3
Coopman vond ik toch ook goed invallen hoor, liet direct enkele mooie passen in 1 tijd zijn. Simpel maar efficiënt.
En diegenen die De Laet willen afrekenen op die ene bijna mislukte dribbel: Hongla liet in het begikn van de wedstrijd ook redelijk lullig een bal buitenlopen die binnen bleef waardoor er een STVVer met de bal vandoor ging. Iedereen maakt wel 1 foutje in een match.
RedRov68
Preminiem
Preminiem

19-08-2019 12:59

Dries schreef:
En mijn man van de match - allez, van het seizoen tot nu toe - staat er zelfs niet tussen : Lior Refaelov !
Onwaarschijnlijk dat die kerel, de oudste op het plein (na den arbiter misschien gisteren), het meeste ballen najaagt en maar blijft lopen.
En niet zomaar lopen hé, slim lopen, waardoor hij assists/goals/"onmisbare" kansen opstapelt.
Als de afwerking naar 50% stijgt ipv de huidige 15% of zo, dan gaan we nog véél winnen.
Red.J
Eerste Elftal
Eerste Elftal

19-08-2019 13:07

Raider schreef:
19-08-2019 10:26
Kalkbrenner schreef:
19-08-2019 10:11
nathan schreef:
19-08-2019 10:01
Kan iemand mij vertellen wat er dan zo slecht was aan Ritchie ? Vond die een meer dan degelijke wedstrijd spelen en een zeer goede back up net zoals Seck trouwens . Goed ingekocht dit jaar !
Waarschijnlijk omdat hij zich een keer of 2 bijna verslikte in een dribbel. En daar beoordelen ze dan een hele wedstrijd op zeker :lol:
Verder kan je er gewoon niks op aanmerken, integendeel. Zat er heel vaak goed tussen , positioneel sterk, zeker niet traag en als hij oprukt met de bal aan de voet nog een extra troef. Stuurde de defensie ook en dat in zijn eerste basisplaats (!) . Zelfs amper ingevallen tot nu toe.
STVV was dan wel zwak, die Boli is toch geen simpele jongen om tegen te voetballen (mag zelfs komen als hij wil)

Anyway, het gaat nog een moeilijke keuze worden voor Boloni achterin eens Dino (en Borges) terug fit zijn.
Toch ook ene keer dat hij iets te wild verdedigt en simpel uitgekapt is geweest. Voor de rest geen problemen gehad natuurlijk.

Ik sta er nog steeds van versteld hoe simpel het gisteren allemaal ging. Enigste minpunt is dat we niet winnen met een monsterscore wat gisteren echt wel in de mogelijkheden lag.
Op ons kousensloffen winnen van STVV. Het is ooit anders geweest inderdaad...
We mogen niet te snel van het uitzonderlijke het nieuwe normaal maken. Het feit dat we snel ergens gekomen zijn, mag geen handicap, geen negatieve druk worden. Want dat is een risico. - Bölöni
aloisi
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

19-08-2019 13:10

Kalkbrenner schreef:
aloisi schreef:

Haroun/Hongla
De Sart/Nazaryna

is dat niet genoeg?
Kan genoeg zijn maar denk dat nazaryna jaartje uitgeleend gaat worden.
Qua kwaliteit zou dat genoeg zijn voor top 7 doelstelling.
Als men effectief spreekt van top 3 halen en we zouden ook nog poules Europa en beker willen mee doen, dan heb je extra kwaliteit nodig. Is mijn mening he: als je ziet wat een kwaliteitsinjectie van mbokani en refaelov deed met onze ploeg, denk ik dat het toevoegen van een speler als Defour, ons nog eens opnieuw een trap omhoog zou doen stijgen. Als hij fit raakt en speelt uiteraard.
Een fitte Defour op het midden, is hetzelfde als een fitte mbokani vooraan: absolute topkwaliteit in België.
Erik
Top voetballer
Top voetballer

19-08-2019 13:14

HPL schreef:
Erik schreef:
HPL schreef:
Blaaskaken genoeg hier.
Helemaal niet maar als je maar wat loopt te zwammen zonder de berichten te lezen.

Kankeren over gekanker dat er niet is, een nieuwe rage hier.
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

aloisi schreef:
Kalkbrenner schreef:
aloisi schreef:

Haroun/Hongla
De Sart/Nazaryna

is dat niet genoeg?
Als men effectief spreekt van top 3 halen en we zouden ook nog poules Europa en beker willen mee doen, dan heb je extra kwaliteit nodig. Is mijn mening he: als je ziet wat een kwaliteitsinjectie van mbokani en refaelov deed met onze ploeg, denk ik dat het toevoegen van een speler als Defour, ons nog eens opnieuw een trap omhoog zou doen stijgen. Als hij fit raakt en speelt uiteraard.
Een fitte Defour op het midden, is hetzelfde als een fitte mbokani vooraan: absolute topkwaliteit in België.
We verschillen duidelijk serieus van mening over Defour 8-)

Ik ben ook voorstander van De Sart én Hongla alle kansen te geven. Aangezien we Haroun ook nog hebben zal 1 van die 2 al vaak genoeg op de bank zitten. Moest Haroun vertrekken hebben we een ander verhaal maar van die fabel geloof ik niks.
Kalkbrenner
Eerste Elftal
Eerste Elftal

19-08-2019 13:17

RedRov68 schreef:
19-08-2019 12:59
Dries schreef:
En mijn man van de match - allez, van het seizoen tot nu toe - staat er zelfs niet tussen : Lior Refaelov !
Onwaarschijnlijk dat die kerel, de oudste op het plein (na den arbiter misschien gisteren), het meeste ballen najaagt en maar blijft lopen.
En niet zomaar lopen hé, slim lopen, waardoor hij assists/goals/"onmisbare" kansen opstapelt.
Als de afwerking naar 50% stijgt ipv de huidige 15% of zo, dan gaan we nog véél winnen.
Ja die is echt goed bezig. Ook al trapt hij al eens een vrije trap of hoekschop verloren, of mist hij al eens een reuze kans (zoals op Pilsen en nu tegen STVV) , toch is die buiten categorie. Elke week een doelpunt of een assist, en heel vaak aan de bal. Mooi om zien dat soort spelers.
TheKid
Junior
Junior
Slagzin: Voetbal = leven.

19-08-2019 13:22

Kalkbrenner schreef:
aloisi schreef:
Kalkbrenner schreef:

Haroun/Hongla
De Sart/Nazaryna

is dat niet genoeg?
We verschillen duidelijk serieus van mening over Defour 8-)

Ik ben ook voorstander van De Sart én Hongla alle kansen te geven. Aangezien we Haroun ook nog hebben zal 1 van die 2 al vaak genoeg op de bank zitten. Moest Haroun vertrekken hebben we een ander verhaal maar van die fabel geloof ik niks.
Ik betwijfel ook wel of (als ze aan dit tempo verder doen) Defour (zo veel) beter gaat zijn dan De Sart of Hongla.. Echt totaal niet eigenlijk..
1.3.1.2.
Gesloten