Speeldag 4: 18/8/19 Royal Antwerp Football Club - STVV [2-0]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man of the Match?

Peiling eindigde op 22-08-2019 20:04

Teunckens
1
0%
Buta
3
1%
Seck
13
4%
De Laet
6
2%
Quirynen
90
31%
De Sart
4
1%
Hongla
65
22%
Refaelov
19
7%
Lamkel Ze
74
26%
Mbokani
14
5%
Baby
1
0%
Coopman
0
Geen stemmen
Haroun
0
Geen stemmen
Hairemans
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 290
Simpson
Reserve speler
Reserve speler

18-08-2019 21:33

clinische match … sterkte van Antwerp of zwakte van STVV... ik weet het niet. in ieder geval. Antwerp was een pak beter. en het had zelfs 4-0 kunnen/moeten zijn.

Teunckens : geen lap te doen. die paar ballen dat hij moest pakken waren ok.
Seck : sterke match, weer een beer, maar amper in moeilijkheden gebracht
De Laet : heel sterke match, met zo een prestatie verdiend hij zeker een plek in de absolute basis-11. rukte mee op waar mogelijk. sterk in verdediging. Was ook een van de weinigen die Quirynen in het begin van de match mee in het spel betrok.
Buta : sterk. kon vaak mee oprukken
Quirynen : geen slechte match, maar begon wat ongemakkelijk. nadien enkele goeie momenten, maar soms wat overmoedig. Moet zeker nog aan kracht bijwinnen. Komt daar zeker nog te kort in. Is zeker ook gene snelle. Maar verdedigend een goeie match. Kan zeker nog minuten maken tegen de 'mindere' ploegen.
Hongla : onopvallend goed.
De Sart : idem alle vorige matchen … onopvallend goed
Baby : man … dieje zat er na 30 minuten al volledig door. zwakste van de ploeg. na de rust precies het juiste pilleke gekregen. Kwam er terug beter door.
Lamkel Ze : komt terug op het niveau waar we hem verwachten. op de goeie moment, de moment dat er te roteren valt.
Refaelov : beste van de plein. weer kei hard werkend. na 120 minuten donderdag, nu alweer goed aanwezig.
Mbokani : spits in vorm. met momenten energie sparend, met momenten goed druk zettend. ervaring zet wanneer hij moet actief zijn. super.
Coopman : onopvallend ingevallen. spelpeil bleef goed
bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

18-08-2019 21:33

Red.J schreef:
18-08-2019 21:17
zorro schreef:
18-08-2019 18:56
Al die analyses kunnen me aan mijn reet roesten. De VAR moet dood!
2. Haalt alle beleving uit het voetbal.
Spandoek: "Voetbal of VARbal?" mag er echt komen.
Rechtstaan en zingen!
Rechtstaan is zilver, zingen is goud!
Zingen=winnen
tikkun
Kadet
Kadet
Slagzin: Het is allemaal nogal iets

18-08-2019 21:34

Hongla idd top in de tweede helft, maar in de eerste toch wat minder. Had precies niet veel zin om gaten op te vullen op links. Robbe vaak tegen een overmacht en Honka slofte er naar mijn mening is te traag naar toe.

Vooral een pluim voor Rafaelov. Hoe die constant bleef jagen, chapeau!
vetartis
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

18-08-2019 21:36

Teukens: secuur, weinig werk
Buta: heeft zich gespaard omdat het kon. Die heeft niet meer dan een lichte bosloop in de benen.
De Laet: wisselt goede met slechtez dingen af.
Seck: beestje, maar die mag blij zijn dat hij niet Lamkel Ze heet na zij egoisme voor doel.
Hongla: klasbak, gaan we nog heel veel plezier aan beleven. Kan volgens mij ook perfect centraal achterin.
De Sart: onopvallend dus dikke match
Baby: werkt hard maar daar scheelt conditioneel iets mee. Ongelukkige match na zijn sterke invalbeurt vorige donderdag.
Lamkel Ze: groeit stilaan naar zijn beste vorm en zal dan ook in de basis staan. Snel, speelde eenvoudig vandaag, kreeg wederom een penaltyfout op hem, had nog een assist of twee kunnen hebben.
Refaelov: groeit ook weeral naar zijn beste vorm. Moet de match wel altijd dood maken
Mbokani: sterke mens. Mistte vandaag te veel opgelegde kansen
Coopman: viel goe in en begint ook zijn draai te vinden in deze ploeg.
De andere invallers niet het beoordelen waard
forever in our shadow...
bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

nathan schreef:
18-08-2019 21:31
TheKid schreef:
18-08-2019 21:09
nathan schreef:
18-08-2019 20:49

Tegen Gent mag het wat meer achter de ploeg zijn , maar snap het wel ... Wat vond je van Robbe ? Jij als scout ziet zoiets beter dan wij. Ik vind die alvast technisch even sterk als Juklerod en defensief meer dan degelijk.
Defensief had hij niet zo heel veel (moeilijk) werk maar stond wel zijn mannetje vanaf minuut 15-20, groeide echt naarmate de wedstrijd vorderde. Goeie passing en durf in zijn spel en dat "tegen zijn voet".. Vanaf Ze naar links kwam verdubbelde zijn durf precies ook, vonden mekaar goed. Ging ook direct Ze nog aanmoedigen/schouderklop geven na zijn bijna-assist op Mbokani met dat opwippertje in de 2de helft.
Positioneel veel bijgestuurd door De Laet maar pikte het wel goed op, moet enkel wat meer spreken/roepen zowel verdedigend als aanvallend maar is normaal gezien zijn leeftijd/ervaring.
Denk maar op 2-3tal echte foutjes te betrappen, voor de rest puike wedstrijd.
Danku voor de analyse
Boys Diene jongen verdiend zijn song !!!
Die was er al:

Robbe Quirynen you are the love of my life
Robbe Quirynen I let you shag my wife
Robbe Quirynen I want curly hair too
Rechtstaan en zingen!
Rechtstaan is zilver, zingen is goud!
Zingen=winnen
Albata&Russata
Junior
Junior
Slagzin: R.A.FC. = beter dan thuis

18-08-2019 21:38

Pedro schreef:
18-08-2019 21:19
Ik kan hier geen conclusies aan verbinden, want STVV was echt ondermaats. Bijzonder vreemd, en dan hebben die gewonnen van Standard?
Brys zijn tactiek is toch ook gwn: geef me transfers of ontslaag me.
Geen echte verdedigende gordel (~Tubize) om voor een puntje te spelen. Kan altijd tekenen op het Kiel natuurlijk.
De scheppende mens is altijd in het nadeel bij degene die alleen maar toekijkt en zelf geen hand uitsteekt
h3x4: Volgens mij is RAFC gewoon een ongeleid projectiel...
sinjorenbloed
Eerste Elftal
Eerste Elftal

18-08-2019 21:39

Dat Baby er na 30 minuten volledig door zat vond ik wel héél vreemd. Mijn eerste gedacht was echt: dieje is op een virus aant broeien of zo. Zou er ni van verschiete als die overmorgen ziek is. Ook raar dat die da zelf ni aangaf aan Boloni. Nog liever uw ploeg mee 10 in de steek laten??? :hmm:
100% vóór gebruik van beelden in de sport, 200% anti-VAR.
RAFC1FOREVER
Reserve speler
Reserve speler

18-08-2019 21:40

Als het 7-0 was was het niet eens overdreven. Geen idee of wij zo sterk waren of STVV zo zwak.
Fijn om te zien met wat een conditie Refaelov staat te voetballen btw. Staat daar samen met Dieu mooi bovenaan de topschutterslijst :shades: . Lamkel Ze lijkt zich herpakt te hebben, hopelijk trekt hij dit ook door.

En Baby, ongelukkig in zijn acties, zal Miyoshi, Rodrigues of Hairemans worden in zijn plaats.
nathan
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: De Bosuil zal altijd een plaats blijven waar je echte voetbalpassie vindt. No matter what !

18-08-2019 21:42

bCnkO schreef:
nathan schreef:
TheKid schreef:
18-08-2019 21:09

Defensief had hij niet zo heel veel (moeilijk) werk maar stond wel zijn mannetje vanaf minuut 15-20, groeide echt naarmate de wedstrijd vorderde. Goeie passing en durf in zijn spel en dat "tegen zijn voet".. Vanaf Ze naar links kwam verdubbelde zijn durf precies ook, vonden mekaar goed. Ging ook direct Ze nog aanmoedigen/schouderklop geven na zijn bijna-assist op Mbokani met dat opwippertje in de 2de helft.
Positioneel veel bijgestuurd door De Laet maar pikte het wel goed op, moet enkel wat meer spreken/roepen zowel verdedigend als aanvallend maar is normaal gezien zijn leeftijd/ervaring.
Denk maar op 2-3tal echte foutjes te betrappen, voor de rest puike wedstrijd.
Danku voor de analyse
Die was er al:

Zing ik ni ze ...
Ik dacht eerder aan We love you Robbe ofzo ?
Hans Red Magic
Moderator
Moderator
Slagzin: Wij zijn graaf, want wij zijn wij!

18-08-2019 21:44

nathan schreef:
18-08-2019 21:42
bCnkO schreef:
nathan schreef:

Danku voor de analyse
Die was er al:

Zing ik ni ze ...
Waarom niet?
Werd eens tijd dat er een opvolger kwam voor Spencer Verbiest.
EAD
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: There's only one in the city!

18-08-2019 21:45

nathan schreef:
bCnkO schreef:
nathan schreef:
Danku voor de analyse
Die was er al:

Zing ik ni ze ...
Of iets origineel?
Come on Robbe?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Olivier
Site Admin
Site Admin

18-08-2019 21:48

Goed dat er voor onze topcoach werd gezongen, nog voor het einde van de match :)
dalk
Kadet
Kadet

18-08-2019 21:49

Yellis52 schreef:
18-08-2019 20:21
dalk schreef:
18-08-2019 20:14
Volwassen match tegen een zwak STVV. Quirijnen top. Hongla top. Ploeg top. Maar echt mensen, in het nieuwe soort voetbal dat wij nu precies toch willen spelen hoort Baby echt niet meer thuis. Technisch te beperkt.
Zoals vandaag hoop ik onze mannen nog veel te zien spelen.
Nog iets. Als Seck en Batubinsinsinka te samen spelen zijn zij te onbesuisd. Eén van de twee met een ervaren man naast zich is goed.
De Laet goed????? Samen met Baby de minste...
Awel, zo'n reactie vind ik spijtig op dit forum. Al vond ik De Laet niet slecht spelen. Wij hebben ook nog Dino en Borges.
Het probleem is natuurlijk dat ik helemaal geen kenner ben, en Yellis52 wel.
Dus, sorry, forumleden dat ik mijn bescheiden mening wilde geven.
nathan
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: De Bosuil zal altijd een plaats blijven waar je echte voetbalpassie vindt. No matter what !

18-08-2019 21:50

EAD schreef:
18-08-2019 21:45
nathan schreef:
bCnkO schreef:

Die was er al:

Zing ik ni ze ...
Of iets origineel?
Come on Robbe?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Zouden het is moeten inzetten ...
Oneliner
Reserve speler
Reserve speler

18-08-2019 21:53

Ik ga hier toch ff een lans breken voor Baby... Die spurt daar op een bepaald moment 3x op 3 minuten de volledige flank heen en terug. Net daarop volgt een fase waar hij te traag/niet doorloopt en een hoop klagers over zijn schouders krijgt.

Die heeft Robbe bij momenten uitstekend uit de nood geholpen (net als Hongla, die vaak wat meer links ging staan om Robbe te assisteren). Bovendien probeert Baby ALTIJD in de 16 te zijn, bij élke aanval.

Heeft iemand toegang tot scoutingsapps? Ik ben razend benieuwd naar wat die op een match loopt. Zal niet veel moeten onderdoen voor een Haroun-in-vorm qua kilometers. T’is bij momenten echt indrukwekkend hoor. En ja, dat heeft consequenties qua verzorgen van de passing en de dribbels enz.

Ik zie zelf liever Rodrigues op die plaats staan, maar Baby wordt hier toch iets te streng aangepakt.
redphilly
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: You never drink alone!!
Contacteer:

18-08-2019 21:56

Niemand onze Japanner gespot in de tribune?
The best is yet to come!
Donni
Junior
Junior
Slagzin: If I 'd grown up on a farm and was retarded, Bruges might impress me. But I didn't so it doesn't.

18-08-2019 21:58

Oneliner schreef:
Ik ga hier toch ff een lans breken voor Baby... Die spurt daar op een bepaald moment 3x op 3 minuten de volledige flank heen en terug. Net daarop volgt een fase waar hij te traag/niet doorloopt en een hoop klagers over zijn schouders krijgt.

Die heeft Robbe bij momenten uitstekend uit de nood geholpen (net als Hongla, die vaak wat meer links ging staan om Robbe te assisteren). Bovendien probeert Baby ALTIJD in de 16 te zijn, bij élke aanval.

Heeft iemand toegang tot scoutingsapps? Ik ben razend benieuwd naar wat die op een match loopt. Zal niet veel moeten onderdoen voor een Haroun-in-vorm qua kilometers. T’is bij momenten echt indrukwekkend hoor. En ja, dat heeft consequenties qua verzorgen van de passing en de dribbels enz.

Ik zie zelf liever Rodrigues op die plaats staan, maar Baby wordt hier toch iets te streng aangepakt.
Baby is top uit balbezit, maar in balbezit komt hij geweldig stuntelig over en lijkt hij telkens te vechten met den bal.

Hongla kon mij énorm bekoren vandaag.
In matchen (zoals op Plzen) verzoop De Sart een beetje op de 8, daar lijkt mij Hongla de ideale oplossing.
Kan ook een potje ballen en heeft goeie voetjes, maar vooral een pak sterker in duel dan De Sart.
Los daarvan heb ik het wel voor Alexis, maar meer voor een match waarin je de bal helpt.

Thumbs up voor Ritchie en Quireynen!
Thank god it's footballday, and half my problems go away!
SPAR
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Een schizofreen is nooit alleen.

18-08-2019 22:02

Proficiat fiqu, ik neem aan dat er een fiere vader in de tribune zat vandaag. En terecht! :)

Voor de rest is het meeste al gezegd denk ik: Buta, Hongla, Refaelov en Dieu als uitblinkers voor mij. De rest ook zeer degelijk.
Had altijd 4 of 5-0 moeten zijn vandaag.

Edit: en dan vergat ik Seck en Lamkel Ze nog... Wat een weelde. Heel benieuwd naar donderdag.
Afbeelding
Afbeelding
Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

18-08-2019 22:05

- Teunckens : attent, maar niet op de prof gesteld
- Buta : speelde weer zijn wedstrijdje, sterke aanvallende impulsen, verdedigend baas
- Seck : beest, zat voor de zoveelste keer overal tussen en bracht nu ook aanvallende impulsen
- De Laet : goede match, degelijke backup met aanvallende impulsen, wel twee schoonheidsfoutjes
- Quirynen : sterke match, nooit in de problemen gekomen en ging gepast mee in de aanval
- De Sart : sterk, goed voetballend vermogen en ziet de ruimte
- Hongla : openbaring, vond hem de beste man op het veld, recupereerde ballen, verdeelde het spel en gaf ook aanvallende impulsen
- Refaelov : dartel veulen op leeftijd, mooi doelpunt maar ook onbegrijpelijke misser
- Baby : sterk eerste halfuur, daarna blijkbaar moeite met het tempo maar bleef wel strijden en was enkele keren gevaaarlijk, had minstens één keer moeten scoren of assist geven
- Ze : zeer sterke match, zeker de tweede helft
- Mbokani : telkens sleffend & wandelend naar de plaats waar hij moest zijn, soms een nuttig spurtje, wat een talent, leek ook te genieten van zijn medespelers

- Coopman : sterk & gretig ingevallen
- Hairemans : te korte invalbeurt om zich nog te tonen, maar deed wel enkele leuke dingen

- Bölöni-De Decker : perfecte balans gevonden in functie van de sterkte (?) van de tegenstrever
Act as One, Play as Champions.
Guydonis
Eerste Elftal
Eerste Elftal

18-08-2019 22:05

Oneliner schreef:

Kan best zijn dat hij meer loopt dan we denken.
Maar het komt allemaal zo stuntelig en lomp over, en ja deze 3 fases zijn zo typisch Baby:
- 1e helft, corner blijft hangen, Mbokani redelijk vrije schietkans en Baby staat in de weg, had best goal kunnen zijn
- dan die penaltyfase, Buta kan 1 op 1 staan met de keeper maar Baby maakt een overtreding op de kerel die Buta dan per ongeluk onderuit haalde
- en in de 2e helft stoort hij goed op de keeper, pakt zijn bal af, om dan in de weg te lopen van Mbokani die de bal maar moest binnen tikken
Subsupp
Junior
Junior

18-08-2019 22:07

Vooral knap dat we collectief als ploeg sterk staan, waardoor 'nieuwe' jongens of wisselspelers ook makkelijker kunnen ingevoegd worden. Het collectief, onze grootste kracht.
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 18-19 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.
Stone Thailand
Reserve speler
Reserve speler

18-08-2019 22:19

redphilly schreef:Niemand onze Japanner gespot in de tribune?
Jawel, achter mij op T1. Of zijn broer kan ook.
Live and let live...or kill em all.
Erik-rafc
Junior
Junior
Slagzin: Loyal to the Royal

18-08-2019 22:19

Subsupp schreef:
18-08-2019 22:07
Vooral knap dat we collectief als ploeg sterk staan, waardoor 'nieuwe' jongens of wisselspelers ook makkelijker kunnen ingevoegd worden. Het collectief, onze grootste kracht.
Waar we vorig jaar amper durfden te roteren is de match van vandaag wel een openbaring dat de kern wel degelijk versterkt is in de breedte (ja, nu al !) en dat we hierdoor hopelijk wat langer kunnen strijden op meerdere fronten. Europees, maar ook de beker in België.
En met wat speelgelegenheid voor iedereen blijven de bankzitters ook tevreden.
The 7empest must be just that.
Guydonis
Eerste Elftal
Eerste Elftal

18-08-2019 22:22

Minpuntje: de niet-selectie van Nazaryna. Met Hongla en De Sart zijn er 2 spelers van zijn leeftijd die wel veel speelgelegenheid krijgen. Jammer, maar Boloni lijkt niet op hem te rekenen, zelfs niet als er volop geroteerd wordt. Best uitlenen dan
Forza
Preminiem
Preminiem

18-08-2019 22:22

redphilly schreef:
18-08-2019 21:56
Niemand onze Japanner gespot in de tribune?
Was aanwezig in de loges.
Gesloten