Speeldag 4: 18/8/19 Royal Antwerp Football Club - STVV [2-0]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man of the Match?

Peiling eindigde op 22-08-2019 20:04

Teunckens
1
0%
Buta
3
1%
Seck
13
4%
De Laet
6
2%
Quirynen
90
31%
De Sart
4
1%
Hongla
65
22%
Refaelov
19
7%
Lamkel Ze
74
26%
Mbokani
14
5%
Baby
1
0%
Coopman
0
Geen stemmen
Haroun
0
Geen stemmen
Hairemans
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 290
Anversois
Junior
Junior

18-08-2019 22:23

Guydonis schreef:
18-08-2019 22:05
Oneliner schreef:
18-08-2019 21:53
Ik ga hier toch ff een lans breken voor Baby... Die spurt daar op een bepaald moment 3x op 3 minuten de volledige flank heen en terug. Net daarop volgt een fase waar hij te traag/niet doorloopt en een hoop klagers over zijn schouders krijgt.

Die heeft Robbe bij momenten uitstekend uit de nood geholpen (net als Hongla, die vaak wat meer links ging staan om Robbe te assisteren). Bovendien probeert Baby ALTIJD in de 16 te zijn, bij élke aanval.

Heeft iemand toegang tot scoutingsapps? Ik ben razend benieuwd naar wat die op een match loopt. Zal niet veel moeten onderdoen voor een Haroun-in-vorm qua kilometers. T’is bij momenten echt indrukwekkend hoor. En ja, dat heeft consequenties qua verzorgen van de passing en de dribbels enz.

Ik zie zelf liever Rodrigues op die plaats staan, maar Baby wordt hier toch iets te streng aangepakt.
Kan best zijn dat hij meer loopt dan we denken.
Maar het komt allemaal zo stuntelig en lomp over, en ja deze 3 fases zijn zo typisch Baby:
- 1e helft, corner blijft hangen, Mbokani redelijk vrije schietkans en Baby staat in de weg, had best goal kunnen zijn
- dan die penaltyfase, Buta kan 1 op 1 staan met de keeper maar Baby maakt een overtreding op de kerel die Buta dan per ongeluk onderuit haalde
- en in de 2e helft stoort hij goed op de keeper, pakt zijn bal af, om dan in de weg te lopen van Mbokani die de bal maar moest binnen tikken
Die schietkans komt op een afgeweerde kopbal van Baby zelf die net terug neerkomt op het moment dat Dieu trapt. Hij kan zichzelf niet wegtoveren he...
aloisi
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Supporters moeten al hun spelers steunen!

18-08-2019 22:23

Hongla : wat een speler? Met voorsprong beste speler op de plein. Die zijn passes waren altijd perfect in de loop en altijd goed.
Met voorsprong beste speler vd plein. Zalige voetballer. De sart zal zijn best moetenvdoen om in de ploeg te blijven. Hongla is een ander niveau.

Sterke match vannonze reds: dominant van begin tot eind.
Cristiano
Kadet
Kadet
Contacteer:

18-08-2019 22:24

Hongla was voor mij de mvdm. Wat mij opviel was dat hij technisch bijzonder goed onderlegd is. Hij draait kort weg, speelt snel, houdt de bal kort bij hem en heeft daar geen extra controle voor nodig. Ook De Sart vind ik een dikke aanwinst. Ons centraal middenveld is echt wel versterkt met die 2 en zij geven ons ook de mogelijkheid om te domineren op een voetballende manier. Ze zitten er vaak tussen bij de tegenstander en tegelijk koppelen ze dat aan voetballend vermogen. Echt veelbelovend voor de toekomst.

Teunckens moest niet veel doen, maar wat hij moest doen deed hij wel perfect en hij oogde ook secuur wat vertrouwen inboezemt. Ook in het meevoetballen vond ik hem goed.

Seck vond ik in de loop van de eerste helft de man van de wedstrijd. De Laet nam een paar keer wat risico maar vond ik toch een goede wedstrijd afwerken. Het is ook goed dat hij op die positie nu speelde met het oog op de wedstrijd van donderdag.

Buta begon wat sloom vond ik, maar beterde naarmate de wedstrijd.
Quirijnen maakte een mooi debuut en mag trots zijn op zijn prestatie. In het begin leek hij me wat nerveus wat logisch is, en gaf hij soms wat te veel ruimte in zijn rug doordat hij wat te diep ging doordekken op iemand die niet voor direct gevaar kon zorgen en die kon worden overgenomen door een ploegmaat. Wellicht had hij de opdracht gekregen zijn man te volgen en deed hij dat gewoon wat té nadrukkelijk. Nadien gebeurde dat eigenlijk niet meer, dus misschien heeft men dat gecoacht.

Wat ik ook leuk vond... na de invalbeurt van Hairemans stonden er 3 eigen jeugdproducten tegelijk op het veld!

Lamkel Ze heeft veel flair en zorgde voor creativiteit. Dat showen op het einde hoefde voor mij dan weer niet. Dat komt wat arrogant over, maar goed. Baby was soms slordig en leek me inderdaad vermoeid. Maar zo slecht vond ik hem nu ook weer niet.

Refaelov en Mbokani waren goed, maar hadden meer kunnen en moeten scoren.

De invalbeurt van Coopman vond ik ook goed. Die jongen kan toch wel voetballen.

Al bij al een goede wedstrijd ondanks de vele wissels. STVV was zwak en onmondig, maar onze kern is toch ook wel sterker dan er vaak gedacht wordt.
You fill up my senses, You beautiful Antwerp!
Anversois
Junior
Junior

18-08-2019 22:29

Yellis52 schreef:
18-08-2019 20:21
dalk schreef:
18-08-2019 20:14
Volwassen match tegen een zwak STVV. Quirijnen top. Hongla top. Ploeg top. Maar echt mensen, in het nieuwe soort voetbal dat wij nu precies toch willen spelen hoort Baby echt niet meer thuis. Technisch te beperkt.
Zoals vandaag hoop ik onze mannen nog veel te zien spelen.
Nog iets. Als Seck en Batubinsinsinka te samen spelen zijn zij te onbesuisd. Eén van de twee met een ervaren man naast zich is goed.
De Laet goed????? Samen met Baby de minste...
Tegen een ploeg die offensief niks probeerde liep De Laet nog te panikeren. Ik zou tegen AZ toch maar iets anders proberen.
Quirijnen was top. Eerste matchke, 17 jaar. Klasse!

Als je Seck ziet spelen dan snap je niet dat we die vorig seizoen ook al hadden en dat die toen praktisch geen kans kreeg en wij wat liepen te klooien met Van Damme.. Wat een beest. Daar valt geen duel van te winnen.
Erik
Top voetballer
Top voetballer

18-08-2019 22:34

Anversois schreef:
18-08-2019 22:29
Yellis52 schreef:
18-08-2019 20:21
dalk schreef:
18-08-2019 20:14
Volwassen match tegen een zwak STVV. Quirijnen top. Hongla top. Ploeg top. Maar echt mensen, in het nieuwe soort voetbal dat wij nu precies toch willen spelen hoort Baby echt niet meer thuis. Technisch te beperkt.
Zoals vandaag hoop ik onze mannen nog veel te zien spelen.
Nog iets. Als Seck en Batubinsinsinka te samen spelen zijn zij te onbesuisd. Eén van de twee met een ervaren man naast zich is goed.
De Laet goed????? Samen met Baby de minste...
Tegen een ploeg die offensief niks probeerde liep De Laet nog te panikeren. Ik zou tegen AZ toch maar iets anders proberen.
Quirijnen was top. Eerste matchke, 17 jaar. Klasse!

Als je Seck ziet spelen dan snap je niet dat we die vorig seizoen ook al hadden en dat die toen praktisch geen kans kreeg en wij wat liepen te klooien met Van Damme.. Wat een beest. Daar valt geen duel van te winnen.
"Te klooien".. ja wat was onze verdediging toch een ramp vorig jaar.
Redboy
Preminiem
Preminiem

18-08-2019 22:35

Oneliner schreef:
Ik ga hier toch ff een lans breken voor Baby... Die spurt daar op een bepaald moment 3x op 3 minuten de volledige flank heen en terug. Net daarop volgt een fase waar hij te traag/niet doorloopt en een hoop klagers over zijn schouders krijgt.

Die heeft Robbe bij momenten uitstekend uit de nood geholpen (net als Hongla, die vaak wat meer links ging staan om Robbe te assisteren). Bovendien probeert Baby ALTIJD in de 16 te zijn, bij élke aanval.

Heeft iemand toegang tot scoutingsapps? Ik ben razend benieuwd naar wat die op een match loopt. Zal niet veel moeten onderdoen voor een Haroun-in-vorm qua kilometers. T’is bij momenten echt indrukwekkend hoor. En ja, dat heeft consequenties qua verzorgen van de passing en de dribbels enz.

Ik zie zelf liever Rodrigues op die plaats staan, maar Baby wordt hier toch iets te streng aangepakt.
Sorry he maar baby zijn technische kwaliteiten zijn veel te slecht, voetbal is niet alleen lopen he maar moet ge ook nog ne deftige pas van 2 meter kunnen geven en ja zelfs die kwam er niet uit. Van de 10 passe die hij gegeven heeft kwamen er 9 niet terecht
Guydonis
Eerste Elftal
Eerste Elftal

18-08-2019 22:47

Hein zegt dat Ze Boli aantikt bij die rode kaart, maar mij lijkt het dat Ze in de grond trapt of ben ik nu zo blind

edit: heb de beelden in slow motion bekeken en inderdaad, hij tikt hem aan. Maar ja da's wel heel licht
Erik
Top voetballer
Top voetballer

18-08-2019 22:54

Guydonis schreef:
Hein zegt dat Ze Boli aantikt bij die rode kaart, maar mij lijkt het dat Ze in de grond trapt of ben ik nu zo blind

edit: heb de beelden in slow motion bekeken en inderdaad, hij tikt hem aan. Maar ja da's wel heel licht
Hein is een dikke zeveraar. Doet daar uitschijnen dat de match "anders had verlopen". Jezus man, dit leek meer op een oefenmatch tegen een plaatselijke provincialer en die doet alsof we met 2-0 goed wegkomen.
Pinarello
Preminiem
Preminiem

18-08-2019 23:08

Hongla by far beste man op het veld

Ze, you love or hate him .... ik het eerste

Nu nog Miyoshi i.p.v. Baby, en we gaan aanvallend nog meer knallen

Vol vertrouwen! Coyr
Groofy
Junior
Junior

18-08-2019 23:44

Oneliner schreef:

2
RandyRAFC
Junior
Junior
Slagzin: Ooh Royal Antwerp the one and only the great old!

18-08-2019 23:51

Stone Thailand schreef:
18-08-2019 21:24
Red.J schreef:Graag de mening van de Ze bashers over zijn wedstrijd vandaag? Ligt aan de basis van beide doelpunten :shades:
Als hij enige maturiteit had gehad zou de rest zoveel niet moeten werken. U vraagt ik draai.
En als hij nu eens leert van Geoff: het hele plein verrassen door een ‘uitglij op de bal schijnbeweging’, met daarna vanop de grond de perfecte pas om de tegenstander te destabiliseren...als Ze dat kan is hij pas goed genoeg. En nu gij :-)
:shock:
Afbeelding
Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

19-08-2019 00:01

nathan schreef:
18-08-2019 20:38
Wat een kutsfeer ...
Huh? Met de sfeer was, gezien het spanningsniveau van de match, niks mis. De Limburgers speelden niks klaar. Het was alsof we tegen Antonia Zoersel speelden in de voorbereiding. In die context was de sfeer voor mij dus dik oké.
Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

19-08-2019 00:05

EAD schreef:
18-08-2019 21:45
nathan schreef:
bCnkO schreef:
18-08-2019 21:36

Die was er al:

Robbe Quirynen you are the love of my life
Robbe Quirynen I let you shag my wife
Robbe Quirynen I want curly hair too
Zing ik ni ze ...
Ik dacht eerder aan We love you Robbe ofzo ?
Of iets origineel?
Come on Robbe?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Iets met Quirio ipv Cheerio
rafca
Reserve speler
Reserve speler

19-08-2019 00:07

Guydonis schreef:

Ik ben blij dat er eindelijk wordt opgetreden tegen dat overdreven vallen bij de kleinste aanraking. Hij wordt met de grote teen geschampt, daar moet ge toch niet voor gaan liggen? :shock: Het concept ‘moeten gaan liggen’ is trouwens het vergif voor de sport. Maar dat krijg je met incompetente arbiters die enkel meestal fluiten als een speler valt.
ACT AS 1
roodwit1
Kadet
Kadet

19-08-2019 00:10

Wat mij bij teunkens ook opviel,is dat hij een enorm goeie lange bal kan trappen met veel snelheid vanop de grond.
En het is leuk natuurlijk dat hij de 0 heeft gehouden,maar dat komt natuurlijk ook door de zwakte van stvv vandaag.Moet hem toch vertrouwen geven moest sinan langer gekwetst zijn dan enkel vandaag.
roodwit1
Kadet
Kadet

19-08-2019 00:15

Intervieuw met Brijs na de match was ook goed.Kan je uw spelers iets verwijten,neen ik denk dat iedereen heeft kunnen zien wat klasseverschil er was.Moet toch pikken bij hem,alhoewel je die ploeg niets kan verwijten als je ziet wie daar het laatste half jaar allemaal vertrokken is.De Norre,Bezus,hun 3 japanners,...ik hoop dat onze japanner van hetzelfde kaliber is.
Frank Centrum
Junior
Junior

19-08-2019 00:16

redphilly schreef:
18-08-2019 21:56
Niemand onze Japanner gespot in de tribune?
Nee, wel Steppe
WE ALL FOLLOW THE ANTWERP !!!
RIP "Grote Stef" :-(
bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

19-08-2019 00:19

Deze match opent trouwens de deur naar een goede bekercampagne. Er is in de breedte voor het eerst sinds onze terugkeer naar eerste klasse eindelijk keuze zonder al te veel kwaliteitsverlies.

Morgen de Japanner erbij en dan nog een diepe spits en je kan eigenlijk overal kiezen uit 2 volwaardige spelers. Bijkomend voordeel is dat door Charleroi en STVV de mate van op elkaar ingespeeld zijn en matchritme van verschillende van deze 'vervangers' ook al in orde zijn.
Rechtstaan en zingen!
Rechtstaan is zilver, zingen is goud!
Zingen=winnen
redarmi
Scholier
Scholier

19-08-2019 00:21

Als robbe dit niveau kan aanhouden gaat juklerod zijn tenen toch mogen uitkuisen!
Knappe prestatie. Topmatch!
Proficiat fiqu

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

fiqu
Preminiem
Preminiem

19-08-2019 00:54

Vandaag volop genoten van Robbe z’n eerste basisplaats.
Een zeer degelijk rafc gezien vandaag met toch een veredeld B-elftal tegen een zwak STVV.
Hadden enkel een paar goaltjes meer moeten maken.
Voor mij Hongla mvdm.
Elgrecko
Kadet
Kadet

19-08-2019 04:42

Frank Centrum schreef:
19-08-2019 00:16
redphilly schreef:
18-08-2019 21:56
Niemand onze Japanner gespot in de tribune?
Nee, wel Steppe
Ja was aanwezig, heb er ne foto van zien passeren. Zwarte vest me t shirtje van givency.
Is trouwens echt wel een klein ventje :o
Subsupp
Junior
Junior

19-08-2019 05:54

Toch opmerkelijk, STVV, W-B, Eupen..., ploegen waar we de voorbije jaren vaak last mee hadden, zetten we nu probleemloos opzij. En deze ploegen lijken fel verzwakt, maar anderzijds: STVV gewonnen van Standard, Eupen gelijk tegen Brugge... En uitslagen zijn niet altijd alleszeggend (tegen Charleroi bv. hadden we minstens een gelijkspel verdiend), maar toch, het geeft wel een indicatie dat onze ploeg in zijn spel weeral stappen vooruit heeft gezet.
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 18-19 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.
HPL
Junior
Junior

19-08-2019 06:29

Ik ben lyrisch over deze match, zelden zo gemakkelijk 3 punten binnengereven en dat met 7 vervangers! En dan nog tegen onze goede vriend Brijs, zijn interview na de match zegt alles. Een blaaskaak of een kieke is dat zeker niet. Ja STVV was zwak, maar de kwaliteit bij ons was ook overduidelijk. Zeer jammer dat er dan weer gefocust moet worden op negatieve punten, en er weer spelers worden aangeduid die uit de ploeg zouden moeten.
Blaaskaken genoeg hier.
Waddist Annie, aan't krabben?
janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Nostalgie is ook niet meer wat het was

19-08-2019 06:34

rafca schreef:
19-08-2019 00:07
Guydonis schreef:

Ik ben blij dat er eindelijk wordt opgetreden tegen dat overdreven vallen bij de kleinste aanraking. Hij wordt met de grote teen geschampt, daar moet ge toch niet voor gaan liggen? :shock: Het concept ‘moeten gaan liggen’ is trouwens het vergif voor de sport. Maar dat krijg je met incompetente arbiters die enkel meestal fluiten als een speler valt.
Ik vond Dierick best ok fluiten. Beetje een lakonieke ref, die niet overal direct met zijn neus opstaat. Old school fluiter die niet te gestresseerd doet.
Nostalgie is ook niet meer wat het was
Luca 1880
Preminiem
Preminiem

19-08-2019 06:48

Subsupp schreef:
19-08-2019 05:54
Toch opmerkelijk, STVV, W-B, Eupen..., ploegen waar we de voorbije jaren vaak last mee hadden, zetten we nu probleemloos opzij. En deze ploegen lijken fel verzwakt, maar anderzijds: STVV gewonnen van Standard, Eupen gelijk tegen Brugge... En uitslagen zijn niet altijd alleszeggend (tegen Charleroi bv. hadden we minstens een gelijkspel verdiend), maar toch, het geeft wel een indicatie dat onze ploeg in zijn spel weeral stappen vooruit heeft gezet.
Inderdaad, ik denk ook dat we tegen de drie zwakste ploegen (Cercle moet nog komen) gespeeld hebben.
Herevaluatie na enkele ontmoetingen met ploegen uit de top zes;
Maar toch mooi. :D
Gesloten