Europa League 1/16 - 25/02/2021: Rangers - Royal Antwerp Football Club [5-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 02-03-2021 19:43

De Wolf
0
Geen stemmen
De Laet
0
Geen stemmen
Gélin
0
Geen stemmen
Le Marchand
0
Geen stemmen
Buta
1
4%
Hongla
0
Geen stemmen
B Verstraete
10
36%
J Lukaku
1
4%
Gerkens
0
Geen stemmen
Refaelov
12
43%
Lamkel Zé
3
11%
Boya
0
Geen stemmen
Ampomah
1
4%
Miyoshi
0
Geen stemmen
Avenatti
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Re: Europa League 1/16 - 25/02/2021: Rangers - Royal Antwerp Football Club [18u55]

Bericht door fourty »

Kalkbrenner schreef:
26-02-2021 13:32
vetartis schreef:
26-02-2021 09:39
steffen schreef:
26-02-2021 09:32

We zijn misschien te snel verwend geraakt en zien daardoor te weinig de goede dingen. Mijn Schotse buurman stuurde na de wedstrijd: "... but you always looked dangerous.... you just gave away too many goals".
Toen Lamkel Zé de 3-2 maakte had ik ook nog het gevoel dat het zou kunnen... Vercauteren zet dan met Ampomah en Avenati alles op alles en dan net valt die doodsteek.... Uw ploeg verder uit balans met de gevolgen van dien...
Rangers was sterker, hop naar de volgende...
Alles op alles met die wissels? Seriously? Dan was het kalf al lang verdronken. Acheterin werkte het met Hongla voor geen meter meer.
Vercauteren had bij 1-1 met de rust alles op alles moeten zetten. We moesten op dat moment nog 2 keer scoren!!
Gélin was uitgevallen bij rust. Perfect moment om van systeem om te schakelen en met 4 achterin te gaan spelen, én er Miyoshi op te zetten.
Dan had je in een 4-3-3 kunnen spelen :

-----------------------------------------------------De Wolf-------------------------------------------------------
---------Buta-------------------Richie-------------------Le Marchand-------------------------Lukaku
----------------------------------------------------Verstraete------------------------------------------------------
-------------------------------Gerkens-------------------------------------Hongla-----------------------------
--------------------Miyoshi-------------------------Ze-------------------------------------Refaelov-------------

Wat doet vercauteren? Hongla, onze creatieve centrale middenvelder naar achter trekken (?!) en Boya inbrengen... Toen wist ik 100% zeker dat het over en out was. De 2-1 viel 16 seconden later...
Ik ben er van overtuigd dat we met meer durf die Rangers veel meer pijn hadden kunnen doen.
Wat heeft Miyoshi Vercauteren misdaan vraag ik me af.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

Re: Europa League 1/16 - 25/02/2021: Rangers - Royal Antwerp Football Club [18u55]

Bericht door Kalkbrenner »

fourty schreef:
26-02-2021 13:55
Kalkbrenner schreef:
vetartis schreef:

Toen Lamkel Zé de 3-2 maakte had ik ook nog het gevoel dat het zou kunnen... Vercauteren zet dan met Ampomah en Avenati alles op alles en dan net valt die doodsteek.... Uw ploeg verder uit balans met de gevolgen van dien...
Alles op alles met die wissels? Seriously? Dan was het kalf al lang verdronken. Acheterin werkte het met Hongla voor geen meter meer.
Vercauteren had bij 1-1 met de rust alles op alles moeten zetten. We moesten op dat moment nog 2 keer scoren!!
Gélin was uitgevallen bij rust. Perfect moment om van systeem om te schakelen en met 4 achterin te gaan spelen, én er Miyoshi op te zetten.

-----------------------------------------------------De Wolf-------------------------------------------------------
---------Buta-------------------Richie-------------------Le Marchand-------------------------Lukaku
----------------------------------------------------Verstraete------------------------------------------------------
-------------------------------Gerkens-------------------------------------Hongla-----------------------------
--------------------Miyoshi-------------------------Ze-------------------------------------Refaelov-------------

Wat doet vercauteren? Hongla, onze creatieve centrale middenvelder naar achter trekken (?!) en Boya inbrengen... Toen wist ik 100% zeker dat het over en out was. De 2-1 viel 16 seconden later...
Ik ben er van overtuigd dat we met meer durf die Rangers veel meer pijn hadden kunnen doen.
Wat heeft Miyoshi Vercauteren misdaan vraag ik me af.
Het is gewoon belachelijk. En dan brengt hij hem de laatste 10 minuten als het al helemaal over en out is. Alsof hij dan moet laten zien wat hij in z'n mars heeft. Dat is iemand kraken, niet meer of niet minder.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

Maarten
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Maarten »

Kalkbrenner schreef:
vetartis schreef:
steffen schreef:

We zijn misschien te snel verwend geraakt en zien daardoor te weinig de goede dingen. Mijn Schotse buurman stuurde na de wedstrijd: "... but you always looked dangerous.... you just gave away too many goals".

Dat was mijn gedacht ook. Heel aanvallende ploeg zo en je hebt een 4 mans verdediging waar ik fan van ben. Ik had de match zo gestart ook.
Soit, tis anders gelopen dan we gehoopt hadden en kunnen er niets meer aan veranderen. Hopelijk maandag alle kopjes terug fris en er volop voor gaan. PO1 is nu belangrijk en laat ons hopen dat de uitschakeling toch voor 1 positief punt heeft gezorgd en dat is dat agenda iets meer rust geeft.

steffen
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door steffen »

Kalkbrenner schreef:
vetartis schreef:
steffen schreef:

Ik denk soms dat je het te negatief ziet, maar als ik het bovenstaande even laat bezinken, geef ik je hier wel gelijk. Al is het natuurlijk makkelijker achteraf beslissingen te nemen dan vooraf. Maar met het lef dat we in de eerste partij tegen Tottenham toonden, hadden we hier meer kunnen halen. Al dient dan weer gezegd te worden dat we deze keer heel wat sleutelspelers moesten missen.
For what it's worth, net mijn Schotse buur en Rangers-fan gezien. Die was onder de indruk van Lukaku! 8-)
Kan zijn dat de naam de mening beïnvloed heeft. Dat en het feit dat Jordan net nu een heel goede 1e helft speelde.
Terzijde, zijn Duitse schoonzoon stond er ook bij en blijkt Leverkusen-fan. De link met Antwerp was rap gelegd. Als ik mezelf zo onze Reds hoorde promoten, moet het toch zijn dat ik trots ben op het afgelegde parcours dit seizoen. Laat dat maar overheersen.
Too little too late.

TheKid
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Voetbal = leven.

Bericht door TheKid »

Stouwer schreef:
25-02-2021 20:42
Allee, Gélin en Le Marchand mogen alweer weg. De ene week bejubeld, de andere week uitgekotst.

Ben ik blij dat het bestuur niet zo labiel is als sommigen hier.
Gelin komt toch echt te kort hoor sorry. Dat is nu al even duidelijk. Draaicirkel van de Titanic en lood in zn schoenen.

Op transfer deadline day tijdens 'de vierkante paal' werd Cruyff geciteerd. "Als je echt profvoetballer wilt worden moet je in minstens één ding ècht uitblinken." Er werd toen gezegd dat zij niet zouden weten in wat dat is bij Gelin. Wel, ik ook niet eigenlijk...
1.3.1.2.

Maarten
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Maarten »

Als ik dan nu de loting zie voor de volgende ronde. Slavia Praag, dat was toch ook te doen denk ik dan.

EAD
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: There's only one in the city!

Bericht door EAD »

Maarten schreef:Als ik dan nu de loting zie voor de volgende ronde. Slavia Praag, dat was toch ook te doen denk ik dan.
We hebben echt wel voor dit jaar ons niveau bereikt hoor. Slavia Praag speelde thuis tegen Leicester 0-0 en ging daar even 0-2 winnen. Ander kaliber dan Rangers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Jemme
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

TheKid schreef:
26-02-2021 15:10
Stouwer schreef:
Allee, Gélin en Le Marchand mogen alweer weg. De ene week bejubeld, de andere week uitgekotst.

Gelin komt toch echt te kort hoor sorry. Dat is nu al even duidelijk. Draaicirkel van de Titanic en lood in zn schoenen.

Op transfer deadline day tijdens 'de vierkante paal' werd Cruyff geciteerd. "Als je echt profvoetballer wilt worden moet je in minstens één ding ècht uitblinken." Er werd toen gezegd dat zij niet zouden weten in wat dat is bij Gelin. Wel, ik ook niet eigenlijk...
In uitvoetballen tiens.
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Als je ziet welke ploegen nu tegen elkaar uitkomen in de volgende ronde, sorry, maar dat is nog een formaat te groot voor ons hoor.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

ph07
Junior
Junior

Bericht door ph07 »

Ik denk dat de Rangers er nog niet uitliggen.

KeV
Scholier
Scholier

Bericht door KeV »

We kunnen veel vloeken op Vercauteren maar feit is dat Rangers gewoon beter was en 2, we toch op de juiste momenten beetje geluk ontbraken.

Dat je due 3-4 tegenkrijgt thuis in de laatste minuut plus rood Seck was gewoon heel ongelukkig, zeker nadat we ervoor 2 niet te missen kansen hadden. Als het 4-3 ipv 3-4 is krijg je heel ander spelbeeld gisteren.

Komt er nog is bij dat die 4 penals toch stuk voor stuk licht waren, vooral gisteren, veel geduik bij de Rangers. Ook mis je voor de rust de kans op de 1-2 met Lukaku. Die lompe tegengoals begin 1e helft en 2e helft zijn pure individuele fouten en heeft eigenlijk niks met tactiek te maken, maar met focus. Hoe stond Lukaku niet te slapen begin 2e helft bij die goal zeg?

Dan mis je ook Seck vandaag en valt Gelin ook uit... het enige dat ik niet snap was dat hij hongla een rij naar achter schuifde, 3e goal van rangers betaalde we daar in cash mee.

Ik snap wel dat hij met 3 centrale verdedigers bleef spelen want al het gevaar in eerste helft kwam vd flanken Lukaku en Buta, maar zet daar dan Boya ipv hongla.

Jemme
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

Zes weggeefgoals op twee matchen was misschien net iets te veel van het goede.
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

fourty
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door fourty »

KeV schreef:
26-02-2021 18:51
We kunnen veel vloeken op Vercauteren maar feit is dat Rangers gewoon beter was en 2, we toch op de juiste momenten beetje geluk ontbraken.

Dat je due 3-4 tegenkrijgt thuis in de laatste minuut plus rood Seck was gewoon heel ongelukkig, zeker nadat we ervoor 2 niet te missen kansen hadden. Als het 4-3 ipv 3-4 is krijg je heel ander spelbeeld gisteren.

Komt er nog is bij dat die 4 penals toch stuk voor stuk licht waren, vooral gisteren, veel geduik bij de Rangers. Ook mis je voor de rust de kans op de 1-2 met Lukaku. Die lompe tegengoals begin 1e helft en 2e helft zijn pure individuele fouten en heeft eigenlijk niks met tactiek te maken, maar met focus. Hoe stond Lukaku niet te slapen begin 2e helft bij die goal zeg?

Dan mis je ook Seck vandaag en valt Gelin ook uit... het enige dat ik niet snap was dat hij hongla een rij naar achter schuifde, 3e goal van rangers betaalde we daar in cash mee.

Ik snap wel dat hij met 3 centrale verdedigers bleef spelen want al het gevaar in eerste helft kwam vd flanken Lukaku en Buta, maar zet daar dan Boya ipv hongla.
Seck mist je als geen ander geloof me. Komt nog bij dat Richie in mijn ogen een geweldige terugval heeft. Steeds juist te laat met fouten als gevolg en verkeerde beslissingen. Dan maar op de scheidsrechter uitwerken en domme gele kaarten pakken. Hij mag dat, Ze niet (bij wijze van spreken he). Nee die kapiteinsband moet hij heel snel kwijt want hij weegt te zwaar. Had Rafa moeten zijn vind ik.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

HPL
Junior
Junior

Re: Europa League 1/16 - 25/02/2021: Rangers - Royal Antwerp Football Club [5-2]

Bericht door HPL »

Einde campagne, er was maar één ding klote, heel de covid uiteraard. Hopelijk geraken we volgend jaar aan even leuke tegenstanders en resultaten, en dat en dan wel mogen gaan zien.
Waddist Annie, aan't krabben?

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kalkbrenner »

TheKid schreef:
26-02-2021 15:10
Stouwer schreef:

Je bent te streng voor Gelin. Zet hem om te beginnen al eens in een 4 mans defensie, en laat je CV's vervolgens ook niet te hoog spelen. Gelin-Seck is dan bijvoorbeeld gewoon een complementair duo. In een 3 mans defensie brengen ze elkaar gewoon in de problemen en met Le Marchand vind ik hem sowieso minder complementair, dat lijkt wel een copij van Gelin.
Trouwens mij blinkt hij wel uit in 1 onderdeel : het inspelen. Als je als CV een cijfer van +85% geslaagde passes haalt, én als je dan ook nog eens 90% van die passing vooruit inspeelt (itt tot bv Lukaku en Batubinsika die 3/4 van hun passes achteruit of lateraal spelen), dan kan je echt wel voetballen.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

mute2100
Preminiem
Preminiem

Bericht door mute2100 »

rooien dokker schreef:
25-02-2021 23:04
mute2100 schreef:
25-02-2021 22:58
Frank Centrum schreef:
25-02-2021 20:54
Is nog maar eens duidelijk : te weinig kwaliteit. Geen spelers die met een actie 1 (laat staan 2) speler(s) voorbij kunnen.

Ach ja, het is mooi geweest.

Nu alles op PO1 ; maar met het angsthazen voetbal zijn we daar ook nog bijlange niet zeker van lijkt me.
Ik snap ook niet wat iedereen fier zit te doen. FV gaat volledig de mist in met Boya en Hongola zo te zetten en in het geval van boya gewoon mee te nemen... we zijn een beetje belachelijk gemaakt.
Het lijstje van spelers die te kort komen begint wel lang te worden, ik heb echt schrik voor de komende weken...
Ah ja ik was er de laatste 20-30 jaar altijd en ik ben een sinjoor, maw enkel het beste is goed genoeg 😉, kwestie van het voor te zijn
We speelden samen met Brugge europees tot vandaag, we gaan er samen uit en zij staan en 1 en wij 2 ....tweede na 13jaar in het vagevuur, erg voor genk ,anderlecht, gent,..
Precies mijn dochter, maakt toch niet uit dat ik nu buis, mijn eerste rapport was toch goed.

De Frol
Junior
Junior

Bericht door De Frol »

mute2100 schreef:
02-03-2021 10:42
rooien dokker schreef:
mute2100 schreef:
25-02-2021 22:58

Ik snap ook niet wat iedereen fier zit te doen. FV gaat volledig de mist in met Boya en Hongola zo te zetten en in het geval van boya gewoon mee te nemen... we zijn een beetje belachelijk gemaakt.
Het lijstje van spelers die te kort komen begint wel lang te worden, ik heb echt schrik voor de komende weken...
Ah ja ik was er de laatste 20-30 jaar altijd en ik ben een sinjoor, maw enkel het beste is goed genoeg 😉, kwestie van het voor te zijn
We speelden samen met Brugge europees tot vandaag, we gaan er samen uit en zij staan en 1 en wij 2 ....tweede na 13jaar in het vagevuur, erg voor genk ,anderlecht, gent,..
Precies mijn dochter, maakt toch niet uit dat ik nu buis, mijn eerste rapport was toch goed.
Doet jouw dochter dan hysterisch omdat ze graag tweede van de klas wilde zijn en momenteel ... tweede van de klas is? ;)

mute2100
Preminiem
Preminiem

Bericht door mute2100 »

De Frol schreef:
02-03-2021 11:11
mute2100 schreef:
02-03-2021 10:42
rooien dokker schreef:

Doet jouw dochter dan hysterisch omdat ze graag tweede van de klas wilde zijn en momenteel ... tweede van de klas is? ;)
😂 was het maar waar

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Re: Europa League 1/16 - 25/02/2021: Rangers - Royal Antwerp Football Club [5-2]

Bericht door janssens »

We hebben daar een kans vergooid, maar gezien de blessures en de vormdip zat het er niet echt in.

Rangers tegen Slavia kan alle kanten uit.
Nostalgie is ook niet meer wat het was

Gesloten