Europa League 1/16 - 25/02/2021: Rangers - Royal Antwerp Football Club [5-2]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 02-03-2021 19:43

De Wolf
0
Geen stemmen
De Laet
0
Geen stemmen
Gélin
0
Geen stemmen
Le Marchand
0
Geen stemmen
Buta
1
4%
Hongla
0
Geen stemmen
B Verstraete
10
36%
J Lukaku
1
4%
Gerkens
0
Geen stemmen
Refaelov
12
43%
Lamkel Zé
3
11%
Boya
0
Geen stemmen
Ampomah
1
4%
Miyoshi
0
Geen stemmen
Avenatti
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Re: Europa League 1/16 - 25/02/2021: Rangers - Royal Antwerp Football Club [18u55]

Bericht door vetartis »

Merci Antwerp voor dit geweldige Europese seizoen...

Spelers op hun tandvlees, individuele fouten. Maar met een Verstraete en Refaelov, in groeiende vorm, Lamkel Ze, de nakende terugkeer van Haroun en Mbokani komt het hopelijk wel goed voor play off 1.
En als je in één seizoen de beker wint, Europees overwintert en play off 1 haalt, begrijp ik niet waarom er nog zo veel gekankerd wordt...
forever in our shadow...

Monoceros
Reserve speler
Reserve speler

Re: Europa League 1/16 - 25/02/2021: Rangers - Royal Antwerp Football Club [18u55]

Bericht door Monoceros »

- De Wolf : degelijke match, niks te verwijten
- De Laet : zeer matig
- Gélin : matig
- Le Marchand : zeer zwak, zijn slechtste match totnutoe, veel fouten en slechte positionering, passing was dan weer vrij goed
- Hongla : goed eerste half uur, daarna verzopen en teveel mekkerend
- Verstraete : degelijke match, rustig en vrij goed uitvoetballend
- Buta : matig, wel enkele goede acties, maar de voorzetten waren zwak
- Gerkens : matig, is me eigenlijk niet opgevallen
- Refaelov : matig, te weinig aanspeelbaar en te weinig geslaagde combinaties
- Lukaku : zeer goede eerste helft, daarna mee verzopen
- Ze : goede wedstrijd, veel inzet en gedrevenheid

- Boya : redelijke invalbeurt, maar postioneel zeer matig en ging mee ten onder
- Ampomah : blijft volharden in het balverlies
- Avenatti : probeerde wel, maar er kwam weinig uit
- Miyoshi : is me niet opgevallen

- Vercauteren : denk niet dat we met de beschikbare spelers een betere basisopstelling konden brengen, misschien Miyoshi eerder brengen, maar het probleem lag deze match duidelijk in de verdediging, misschien Miyoshi eerder brengen

- Algemeen : eigenlijk ben ik nog niet zo ontevreden over onze twee wedstrijden, want uiteindelijk ligt het verschil in domme weggeefgoals en nog dommere penalties tegen een ploeg die echt wel een niveau hoger is (zo'n Moreles zou er in België met kop en schouder bovenuit steken). We hebben mee voor spektakel gezorgd, toch 4 keer gescoord tegen zo'n ploeg.
Act as One, Play as Champions.

Albata&Russata
Junior
Junior
Slagzin: R.A.FC. = beter dan thuis

Bericht door Albata&Russata »

RAFC 4 -2 Lokeren
RAFC 2-2 Genk (4-3)
Standard 1-3 RAFC
RAFC 1-1 Kortrijk
Kortrijk 0-1 RAFC
Club Brugge 0-1 RAFC

Ludogorets 1-2 RAFC
RAFC 1-0 Tottenham
RAFC 0-1 LASK
LASK 0-2 RAFC
RAFC 3-1 Ludogorets
Tottenham 2-0 RAFC
RAFC 3-4 Rangers
Rangers 5-2 RAFC

Een schone weg en alvast wat punten gescoord om volgend jaar in de derde bokaal te komen?
De scheppende mens is altijd in het nadeel bij degene die alleen maar toekijkt en zelf geen hand uitsteekt
h3x4: Volgens mij is RAFC gewoon een ongeleid projectiel...

BrickTop
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door BrickTop »

Lamkel Ze pakt dan soms wel domme gele kaarten voor het vieren van zijn doelpunten, de domme gele kaarten die Hongla incasseert voor het telkens reageren op scheidsrechterlijke beslissingen vind ik nog een pak ergerlijker. Gisteren weer van dat. Die heeft dit seizoen tien gele kaarten verzameld, hoeveel daarvan voor daadwerkelijke fouten en hoeveel voor zagen? Toch straf dat hij dat niet afgeleerd krijgt.
Never Forget Het Buffet :rip:

steffen
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door steffen »

vetartis schreef:
26-02-2021 08:56

Spelers op hun tandvlees, individuele fouten. Maar met een Verstraete en Refaelov, in groeiende vorm, Lamkel Ze, de nakende terugkeer van Haroun en Mbokani komt het hopelijk wel goed voor play off 1.
En als je in één seizoen de beker wint, Europees overwintert en play off 1 haalt, begrijp ik niet waarom er nog zo veel gekankerd wordt...
We zijn misschien te snel verwend geraakt en zien daardoor te weinig de goede dingen. Mijn Schotse buurman stuurde na de wedstrijd: "... but you always looked dangerous.... you just gave away too many goals".
Too little too late.

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Het doet geen deugd om zoveel goals te pakken, zeker niet als er zo'n domme bij zijn.

Maar uiteindelijk ga ik er dan liever zo uit dan op de manier van Brugge. Twee keer een krampachtig en defensief schouwspel waar bitter weinig te beleven viel.
Nostalgie is ook niet meer wat het was

vetartis
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

steffen schreef:
26-02-2021 09:32
vetartis schreef:

We zijn misschien te snel verwend geraakt en zien daardoor te weinig de goede dingen. Mijn Schotse buurman stuurde na de wedstrijd: "... but you always looked dangerous.... you just gave away too many goals".
Toen Lamkel Zé de 3-2 maakte had ik ook nog het gevoel dat het zou kunnen... Vercauteren zet dan met Ampomah en Avenati alles op alles en dan net valt die doodsteek.... Uw ploeg verder uit balans met de gevolgen van dien...
Rangers was sterker, hop naar de volgende...
forever in our shadow...

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: You never drink alone!!
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Het verschil tussen ons en de Rangers was een pak kleiner dan wat de cijfers laten uitschijnen. Zelfs na de 1-0 en 2-1 had ik nog steeds de hoop dat er een appel uit de kast ging rollen. Het jammere van heel de avond was dat telkens wij in de partij leken te komen dat ze vanachter begonnen te klungelen. Ik zou in de nabije toekomst toch ook afstappen van de 3 vanachter zolang je daar niet echt de spelers voor hebt.
Iemand een idee hoeveel €€€€€ we overhouden aan ons Europees parcours?
Schijt aan virologen!

Red.J
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door Red.J »

BrickTop schreef:
26-02-2021 09:21
Lamkel Ze pakt dan soms wel domme gele kaarten voor het vieren van zijn doelpunten, de domme gele kaarten die Hongla incasseert voor het telkens reageren op scheidsrechterlijke beslissingen vind ik nog een pak ergerlijker. Gisteren weer van dat. Die heeft dit seizoen tien gele kaarten verzameld, hoeveel daarvan voor daadwerkelijke fouten en hoeveel voor zagen? Toch straf dat hij dat niet afgeleerd krijgt.
Onze kapitein doet hetzelfde en die zou juist het goeie voorbeeld moeten geven.

Vanakena
Preminiem
Preminiem
Slagzin: Rood en wit liefdevolle kleuren

Bericht door Vanakena »

Toch genoeg en volcoende om mr.Gheyssens en zn madame is te trakteren op een etentje,wat amaai zonder die hun inbreng......?
En vooral hopen dat het mag en kan blij en voor een tijdje....
Verder alles wat er is gezegd is volledig correct,schitterende ca’pagne Antwerp,we zijn fiere supporters.

Flosj
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: "Suum cuique"

Bericht door Flosj »

redphilly schreef:
26-02-2021 09:40
Het verschil tussen ons en de Rangers was een pak kleiner dan wat de cijfers laten uitschijnen. Zelfs na de 1-0 en 2-1 had ik nog steeds de hoop dat er een appel uit de kast ging rollen. Het jammere van heel de avond was dat telkens wij in de partij leken te komen dat ze vanachter begonnen te klungelen. Ik zou in de nabije toekomst toch ook afstappen van de 3 vanachter zolang je daar niet echt de spelers voor hebt.
€6.938.898,00 aan UEFA prijzengeld.

https://www.football-coefficient.eu/tea ... ntwerp-fc/

Volgende keer zal dat in een gelijkaardige campagne hoger liggen door die 10-jarige coëfficiënt. Zo heeft AA Gent aan haar complete flutcampagne €10.062.900,00 verdiend. (wel 5.000.000 voor uitschakeling CL-voorronde).

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Flosj schreef:
26-02-2021 09:54
redphilly schreef:

Volgende keer zal dat in een gelijkaardige campagne hoger liggen door die 10-jarige coëfficiënt. Zo heeft AA Gent aan haar complete flutcampagne €10.062.900,00 verdiend. (wel 5.000.000 voor uitschakeling CL-voorronde).
Alles op alles voor die 2 de plaats dan dit seizoen.
Volgens Van Der Elst zijn wij de beste ploeg na Brugge.
Schijt aan virologen!

Subsupp
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Subsupp »

vetartis schreef:
26-02-2021 09:39
steffen schreef:
vetartis schreef:

Toen Lamkel Zé de 3-2 maakte had ik ook nog het gevoel dat het zou kunnen... Vercauteren zet dan met Ampomah en Avenati alles op alles en dan net valt die doodsteek.... Uw ploeg verder uit balans met de gevolgen van dien...
En dit is inderdaad wat uiteindelijk onze verdienste was in deze 1/16e finale, tot 10 minuten voor het einde bleef de match relevant. De einduitslag doet anders vermoeden maar tot het einde was het een spannende (en aangenaam op- en afgaande) cupmatch. We zijn geen grijze muis geweest.
… , 74-75, 82-83, 87-88, 92-93, 20-21 …
Tijd om terug aan te knopen met de grote dagen.

De Frol
Junior
Junior

Bericht door De Frol »

Monoceros schreef:
26-02-2021 08:58
- De Wolf : degelijke match, niks te verwijten
- De Laet : zeer matig
- Gélin : matig
- Le Marchand : zeer zwak, zijn slechtste match totnutoe, veel fouten en slechte positionering, passing was dan weer vrij goed
- Hongla : goed eerste half uur, daarna verzopen en teveel mekkerend
- Verstraete : degelijke match, rustig en vrij goed uitvoetballend
- Buta : matig, wel enkele goede acties, maar de voorzetten waren zwak
- Gerkens : matig, is me eigenlijk niet opgevallen
- Refaelov : matig, te weinig aanspeelbaar en te weinig geslaagde combinaties
- Lukaku : zeer goede eerste helft, daarna mee verzopen
- Ze : goede wedstrijd, veel inzet en gedrevenheid

- Boya : redelijke invalbeurt, maar postioneel zeer matig en ging mee ten onder
- Ampomah : blijft volharden in het balverlies
- Avenatti : probeerde wel, maar er kwam weinig uit
- Miyoshi : is me niet opgevallen

- Vercauteren : denk niet dat we met de beschikbare spelers een betere basisopstelling konden brengen, misschien Miyoshi eerder brengen, maar het probleem lag deze match duidelijk in de verdediging, misschien Miyoshi eerder brengen

- Algemeen : eigenlijk ben ik nog niet zo ontevreden over onze twee wedstrijden, want uiteindelijk ligt het verschil in domme weggeefgoals en nog dommere penalties tegen een ploeg die echt wel een niveau hoger is (zo'n Moreles zou er in België met kop en schouder bovenuit steken). We hebben mee voor spektakel gezorgd, toch 4 keer gescoord tegen zo'n ploeg.
5 keer gescoord. ;)

Opgeteld was het 5-9.
En dat is verhoudingsgewijs beter dan de 1-2 van Club Brugge. :evillaugh:

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Ons verdedigend compartiment speelde toch weer onder zijn niveau, dat is nu al weken dat ze er eigenlijk op los blunderen ..Zonder een steen te werpen naar iemand maar dat niveau kan Borges ook halen.Marchand wil ik zeker niet afbreken maar maanden niet spelen en dan verschillende zware wedstrijden op rij is de kans toch groot dat die gaat uitvallen met een spierblessure .Gelukkig is maart geen zware voetbalmaand voor ons

richard
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door richard »

janssens schreef:
26-02-2021 09:34
Het doet geen deugd om zoveel goals te pakken, zeker niet als er zo'n domme bij zijn.

Maar uiteindelijk ga ik er dan liever zo uit dan op de manier van Brugge. Twee keer een krampachtig en defensief schouwspel waar bitter weinig te beleven viel.
Ik zag vandeweek nog ergens op een site dat de natte droom van Joos was de boeren tegen Ajax in de volgende ronde! Dus hij dacht dat ze al gekwalificeerd waren. Niet dus!! Dat doet mij deugd dat de alles betweter lik op stuk krijgt! Ok wij zijn ook uitgeschakeld maar we hebben wel. 2x 90 minuten spektakel gekregen. En we gaan met opgeheven hoofd uit de Europabeker. Wij staan na ons eerste seizoen Europees in jaren terug op de kaart. En dat geeft een warm gevoel van fierte. Ze hebben alles eruit gehaald wat eruit te halen was. Dus op naar de volgende jaren want dit smaakt naar meer. :)

richard
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door richard »

rooien dokker schreef:
26-02-2021 11:30
Ons verdedigend compartiment speelde toch weer onder zijn niveau, dat is nu al weken dat ze er eigenlijk op los blunderen ..Zonder een steen te werpen naar iemand maar dat niveau kan Borges ook halen.Marchand wil ik zeker niet afbreken maar maanden niet spelen en dan verschillende zware wedstrijden op rij is de kans toch groot dat die gaat uitvallen met een spierblessure .Gelukkig is maart geen zware voetbalmaand voor ons
Dit wordt een recuperatie maand en de kans om verschillende spelers terug op peil te krijgen die lange tijd afwezig waren.

BrusselmanHermans
Preminiem
Preminiem
Slagzin: De befkoning der Bosuil

Bericht door BrusselmanHermans »

Gisterenavond hier niet meer op geweest omdat ik vol frustraties zat na affluiten van deze wedstrijd. Ik vond het een gemiste kans want we maakte wel degelijk een kans(je) om door te stoten naar de volgende ronde wat financieel zeer aantrekkelijk geweest zou zijn voor de club. Ik ben helemaal niet mee dat je als speler zo ongeconcentreerd aan een wedstrijd kunt beginnen op het hoogste niveau van Europa. Dat ge dat nu nog eens voor hebt tegen Eupen of dergelijke so be it. De grootste ergernissen van de match waren toch wel : Lukaku ( voor de zoveelste keer prijs), Hongla die gewoon compleet niet bij de les was en Le Marchand.
Ik vind het voorts ook niet echt de fout van Franky want de opstelling was best wel goed en zijn wissels waren deze keer gewoon op tijd. Zelfs na het doelpunt van Lamkel had ik zoiets van het kan nog. Maar bon kunnen hier nog uren schrijven, terug naar de competitie en de tweede plaats.
Royal Antwerp FC en tribune II het onafscheidelijke duo met onnoemlijk veel tekortkomingen, maar als enige in weer en wind, in goede en kwade dagen en duizenden kansen toch altijd de rots in de branding. Het symbool der trouw, paraatheid en eenheid.

Maarten
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Maarten »

Rangers zijn de verdiende winnaar. We hebben op geen enkele moment aanspraak kunnen maken op de overwinning. Organisatorisch zat het goed bij Rangers en bij ons niet.
De opstelling van ons vond ik persoonlijk nog te verdedigend, maar soit dat zijn vijgen na Pasen. Maar uiteindelijk kon ik de keuze van Vercauteren nog begrijpen.

Voor mij waren er heel wat spelers die onder hun niveau speelde.

De Wolf: Die jongen kon je op de 5 doelpunten niets verwijten. Maar je merkt ook dat hij geen puntenpakker is.
Gélin: Ging in mijn ogen in de fout bij de eerste goal. Speel die bal gewoon terug naar buiten. Toch nooit naar de keeper. Voor de rest een heel matige partij. Spijtig dat hij met blessure nog uitviel.
Le Marchand: Ik vond dat hij daar een foute keuze maakte om naar Gélin te spelen en had beter naar buiten gedraaid en de bal naar voor geramd of naar Lukaku gespeeld. Voor de rest zijn minste match tot nu toe. Je kan hier wel als excuus inroepen dat hij weinig heeft gespeeld de laatste maanden.
Ritchie: Ik zie hem toch liever op die linkse kant. Rechts is niet zijn positie en doet wat hij kan doen, maar ook een heel matige match.
Hongla: Werkte wel hard, maar is soms zo nonchalant. Wisselt heel goede dingen af met nonchalance.
Verstraete: Vond hem echt een heel goede match spelen. Je merkt dat hij op niveau aant komen is.
Buta: Heel slordig in de opbouw. Wat is er toch van die jongen geworden. Is heel hard op zoen naar zijn beste vorm. Zwakke match.
Lukaku: Vond hem beter spelen dan de laatste weken. Maar is toch verre van zijn niveau dat hij zou moeten kunnen.
Gerkens: Vond hem iets beter dan de vorige weken, maar onder Vercauteren is hij zijn vorm kwijt.
Refa: Vond ik ook terug op niveau presteren. Goede match.
Zé: Hard werken en je ziet dat met zijn snelheid de Schotten het soms moeilijk hadden.

De inbreng van Boya, dat snapte ik niet. Je moet goals maken, je brengt een Hongla een rij achteruit en zorgt er voor dat je met Boya geen aanvallendere speler er inbrengt. Breng dan aub een Miyoshi. Of laat Hongla staan, breng Buta naar de rechtsachter, Ritchie naar links en Miyoshi op de rechtse flank. Hier vind ik toch een volledig foute keuze van Vercauteren.

Het was gewoon gisteren niet goed genoeg en dat heeft volgens mij te maken met de te voorzichtige aanpak van Vercauteren. Vanaf minuut één moet je proberen een fysiek spel te brengen. Alles of niets. Weeral door individuele fouten verliezen we de match.

Rangers zijn de verdiende winnaar, maar deze ploeg was echt te pakken.

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Flosj schreef:
26-02-2021 09:54
redphilly schreef:

Hoeveel tv- geld zou daar nog bijkomen? Iemand een idee?
Schijt aan virologen!

Raptor
Junior
Junior

Bericht door Raptor »

De Rangers waren beter, maar als je negen doelpunten tegen krijgt, waarvan twee flaters en vier penalty's, dan heb je het toch weggegeven.

Al bij al, toch een zeer positieve balans van onze Europese campagne. Groeien doe je stap voor stap.

Ritchie moet terug op de links-achter. Dan komt er gewoon niks door. Spijtig dat Lukaku géén rechtse voet heeft.
51°13'56.7"N 4°28'19.5"E

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Rangers tegen Slavia Praag.
Nostalgie is ook niet meer wat het was

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kalkbrenner »

vetartis schreef:
26-02-2021 09:39
steffen schreef:
vetartis schreef:

Alles op alles met die wissels? Seriously? Dan was het kalf al lang verdronken. Acheterin werkte het met Hongla voor geen meter meer.
Vercauteren had bij 1-1 met de rust alles op alles moeten zetten. We moesten op dat moment nog 2 keer scoren!!
Gélin was uitgevallen bij rust. Perfect moment om van systeem om te schakelen en met 4 achterin te gaan spelen, én er Miyoshi op te zetten.
Dan had je in een 4-3-3 kunnen spelen :

-----------------------------------------------------De Wolf-------------------------------------------------------
---------Buta-------------------Richie-------------------Le Marchand-------------------------Lukaku
----------------------------------------------------Verstraete------------------------------------------------------
-------------------------------Gerkens-------------------------------------Hongla-----------------------------
--------------------Miyoshi-------------------------Ze-------------------------------------Refaelov-------------

Wat doet vercauteren? Hongla, onze creatieve centrale middenvelder naar achter trekken (?!) en Boya inbrengen... Toen wist ik 100% zeker dat het over en out was. De 2-1 viel 16 seconden later...
Ik ben er van overtuigd dat we met meer durf die Rangers veel meer pijn hadden kunnen doen.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

Scotland The Brave
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Chi pecora si fa, il lupo se la mangia

Bericht door Scotland The Brave »

Royal Antwerp FC vertrok naar Schotland om geschiedenis te schrijven, en heeft dat ook gedaan. Alleen niet helemaal op de gehoopte manier. Rangers won vandaag met maar liefst 5-2, opnieuw zeven treffers dus. En 14 doelpunten over twee wedstrijden in de knock-outfase, dat is een record in de Europa League.

Dertien doelpunten on aggregate, dat gebeurde wel reeds tweemaal in de (jonge) geschiedenis van de Europa League: in 2011 versloeg Porto Spartak Moskou op zeer overtuigende wijze (5-1 en 2-5), enkele jaren later legde Lyon AZ op vergelijkbare wijze over de knie (1-4 en 7-1). Ook Anderlecht prijkt op een hoge stek op deze erelijst, weliswaar net als Antwerp aan de verkeerde kant van het koppelteken dat de winnaar en de verliezer telkens van elkaar scheidt.

14 Rangers 9-5 Royal Antwerp FC (2020/21)
13 FC Porto 10-3 Spartak Moskou (2010/11)
13 Olympique Lyon 11-2 AZ Alkmaar (2016/17)
11 Slavia Praag 6-5 Sevilla (2018/19)
11 Salzburg 6-5 Lazio (2017/18)
11 FC Porto 7-4 Villarreal (2010/11)
11 Hamburg 6-5 Anderlecht (2009/10)
*Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
Wie zich tot schaap maakt, wordt door de wolf gegeten

Peperbus2
Junior
Junior
Slagzin: Immer liefdevol

Bericht door Peperbus2 »

Viking schreef:
26-02-2021 08:11
Realistisch einde van een mooie Europees avontuur.
Een ongedefinieerde cocktail van blessures, schorsingen, weinig recuperatie, verkeerde keuzes, 'niet goed genoeg', persoonlijke fouten en noem maar op tonen aan dat er nog heel wat werk aan de winkel is. Als je kijkt naar het lijstje hierboven met de ploegen die er samen met ons uitgaan mag je niet ontevreden zijn. Ik weiger om een speler af te breken, ik ben supporter en kan leven met een mindere prestatie. Onze spelers hebben er voor gevochten en zij mogen trots zijn op het parcours. Allemaal, heel de groep.
En nu 100% focus op de JPL.
Schoon gezegd. Zo voel ik het ook.

Gesloten