Speeldag 27 - 21/02/2021: Royal Antwerp Football Club - STVV [0-0]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man vd Match

Peiling eindigde op 25-02-2021 09:28

Beiranvand
2
2%
Seck
3
3%
De Laet
2
2%
Gélin
4
3%
Le Marchand
32
28%
Hongla
1
1%
B Verstraete
60
52%
Refaelov
0
Geen stemmen
Gerkens
1
1%
Lamkel Zé
2
2%
J Lukaku
4
3%
De Wolf
1
1%
Miyoshi
3
3%
Mbokani
1
1%

Totaal aantal stemmen: 116

RAFCRIK
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!

Re: Speeldag 27 - 21/02/2021: Royal Antwerp Football Club - STVV [0-0]

Bericht door RAFCRIK »

Kriek schreef:
22-02-2021 20:26
Fair enough. Ik vind het een zeer passend woordgrapje. Ik vind het voetbal van Vercauteren 'koude kak' (om het zo maar eens te zeggen. Ik vind er niks aan en ik vind het een drama dat het enorme werk dat Leko hier op een paar maanden heeft neergezet - na eenzelfde soort voetbal als we nu hebben onder Böloni - hier op een paar weken de vuilbak is ingegooid. Hopelijk zijn we dus na dit seizoen verlost van FV.
Mee eens. Dat er ook weer mensen zijn die dat wegrelativeren omdat ze de stand belangrijker vinden dan voetbal... :|

Ik ben het trouwens niet eens met je woordgrapje: welke counters?
Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden.

Afbeelding

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.

TheKid
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Voetbal = leven.

Bericht door TheKid »

RAFCRIK schreef:
23-02-2021 08:44
Kriek schreef:
22-02-2021 20:26
Fair enough. Ik vind het een zeer passend woordgrapje. Ik vind het voetbal van Vercauteren 'koude kak' (om het zo maar eens te zeggen. Ik vind er niks aan en ik vind het een drama dat het enorme werk dat Leko hier op een paar maanden heeft neergezet - na eenzelfde soort voetbal als we nu hebben onder Böloni - hier op een paar weken de vuilbak is ingegooid. Hopelijk zijn we dus na dit seizoen verlost van FV.
Mee eens. Dat er ook weer mensen zijn die dat wegrelativeren omdat ze de stand belangrijker vinden dan voetbal... :|

Ik ben het trouwens niet eens met je woordgrapje: welke counters?
Ma das toch altijd zo.
Weet ge van waar da we komen of nie soms? :evillaugh:
1.3.1.2.

Wieweetda
Junior
Junior

Bericht door Wieweetda »

Dat draait hier toch ook met de wind zenne.

Eerst toejuichen dat Vercauteren meer roteert tov Leko, plots roteert hij weer niet meer.

Eerst kankeren dat Leko zijn spelers niet in bescherming neemt en te kakken zet. En nu Vercauteren de prestatie van zijn ploeg verdedigt is het weer niet goed.

Maarten
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Maarten »

Wieweetda schreef:
23-02-2021 12:18

Eerst toejuichen dat Vercauteren meer roteert tov Leko, plots roteert hij weer niet meer.

Eerst kankeren dat Leko zijn spelers niet in bescherming neemt en te kakken zet. En nu Vercauteren de prestatie van zijn ploeg verdedigt is het weer niet goed.
Dat is eigen aan een supporter zeker? Spelers en trainers worden bij het minste opgehemeld, maar breken hen genadeloos af bij het minste.

Dat het beter kan ja, maar zo slecht is het ook allemaal nu weer niet. Nog steeds staan we op de 2de plaats met een mooie voorsprong. Het zal al echt zot moeten gaan, eer we de PO1 niet zouden halen. Winnen we tegen Leuven is heel belangrijk, want dan zet je je echt safe.

Vercauteren kiest voor realistisch voetbal. Van achteruit opbouwen en een goed blok vormen. Is minder mooi om naar te kijken dan bij Leko, maar toch hou ik van dat soort voetbal. Boloni was ook zo. Je zet iets neer. Bij Leko had ik keer op keer het gevoel dat we er nog altijd een paar gingen tegenkrijgen. In het begin van het seizoen kan je dat wel rechttrekken, omdat iedereen dan nog fit is, maar dat ga je niet een heel seizoen volhouden. Vercauteren weet dit als geen ander en dan doet hij het met de spelers die hij heeft zeker en vast niet slecht.

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

Wat er in de Vierkante Paal werd gezegd over Lukaku vind ik inderdaad frappant. Dikwijls straalt hij wat paniek uit als hij in balbezit komt. Je ziet dat in het liefhebbersvoetbal wel meer. Zo van die mannen die haast ergernis uitstralen als ze in balbezit komen.
Nostalgie is ook niet meer wat het was

Kriek
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kriek »

Maarten schreef:
23-02-2021 12:32
Wieweetda schreef:

Dat is eigen aan een supporter zeker? Spelers en trainers worden bij het minste opgehemeld, maar breken hen genadeloos af bij het minste.

Dat het beter kan ja, maar zo slecht is het ook allemaal nu weer niet. Nog steeds staan we op de 2de plaats met een mooie voorsprong. Het zal al echt zot moeten gaan, eer we de PO1 niet zouden halen. Winnen we tegen Leuven is heel belangrijk, want dan zet je je echt safe.

Vercauteren kiest voor realistisch voetbal. Van achteruit opbouwen en een goed blok vormen. Is minder mooi om naar te kijken dan bij Leko, maar toch hou ik van dat soort voetbal. Boloni was ook zo. Je zet iets neer. Bij Leko had ik keer op keer het gevoel dat we er nog altijd een paar gingen tegenkrijgen. In het begin van het seizoen kan je dat wel rechttrekken, omdat iedereen dan nog fit is, maar dat ga je niet een heel seizoen volhouden. Vercauteren weet dit als geen ander en dan doet hij het met de spelers die hij heeft zeker en vast niet slecht.
Goh ja, 'realistisch voetbal'.

Je mag er mijn posts op nagaan.

De aanstelling van Leko was het perfecte scenario. Ik hield rekening met een overgangsseizoen om twee redenen. Eén: we moesten evolueren naar een ploeg die aanvallend, dominant voetbal brengt en twee: we moesten stilaan de toekomst voorbereiden (lees: een Antwerp zonder de oudjes Refaelov, Haroun en Mbokani). Een jonge, hongerige coach als Leko was de ideale man om dat proces te begeleiden.

Leko ging weg. De keuze voor Vercauteren was te verdedigen in die zin dat hij bakken ervaring heeft en quasi een garantie zou zijn op het behalen van de doelstellingen, namelijk (minstens) PO 1 halen en Europees voetbal afdwingen. Het eerste lijkt al zeker te gaan lukken, het tweede zou moeten kunnen lukken. Ik heb er wel meteen bij gezegd dat Vercauteren voor mij alleen te slikken zou zijn als het om een contract voor zes maanden zou gaan, dus tot het einde van het seizoen.

Wat was mijn argument? Wel, exact het voetbal dat hij brengt. Voor de korte termijn is FV perfect (doelstelling halen, Europees voetbal afdwingen). Voor de lange termijn - onze club laten evolueren naar een club die altijd en overal voor aanvallend, dominant voetbal kiest - kan ik geen enkel scenario bedenken met daarin een plaats voor Vercauteren.
"I arrived to change the world. Now all I hope for is that this world will not change me".

- Pep Guardiola -

HerrieJ
Site Admin
Site Admin
Slagzin: RAFC is a religion!
Contacteer:

Bericht door HerrieJ »

Om het negativisme over de match even naar iets positievers te veranderen. We zijn zeker van een verlengd verblijf in eerste klasse :evillaugh:
Afbeelding

Twitter account forum: @Devierkantepaal --> #rafc en #dvp voor als je zelf op twitter Antwerpgerelateerde berichten post ;-)

Steun het forum via Paypal zodat we online kunnen blijven.

Maarten
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Maarten »

Kriek schreef:
23-02-2021 17:00
Maarten schreef:
23-02-2021 12:32
Wieweetda schreef:

Goh ja, 'realistisch voetbal'.

Je mag er mijn posts op nagaan.

De aanstelling van Leko was het perfecte scenario. Ik hield rekening met een overgangsseizoen om twee redenen. Eén: we moesten evolueren naar een ploeg die aanvallend, dominant voetbal brengt en twee: we moesten stilaan de toekomst voorbereiden (lees: een Antwerp zonder de oudjes Refaelov, Haroun en Mbokani). Een jonge, hongerige coach als Leko was de ideale man om dat proces te begeleiden.

Leko ging weg. De keuze voor Vercauteren was te verdedigen in die zin dat hij bakken ervaring heeft en quasi een garantie zou zijn op het behalen van de doelstellingen, namelijk (minstens) PO 1 halen en Europees voetbal afdwingen. Het eerste lijkt al zeker te gaan lukken, het tweede zou moeten kunnen lukken. Ik heb er wel meteen bij gezegd dat Vercauteren voor mij alleen te slikken zou zijn als het om een contract voor zes maanden zou gaan, dus tot het einde van het seizoen.

Wat was mijn argument? Wel, exact het voetbal dat hij brengt. Voor de korte termijn is FV perfect (doelstelling halen, Europees voetbal afdwingen). Voor de lange termijn - onze club laten evolueren naar een club die altijd en overal voor aanvallend, dominant voetbal kiest - kan ik geen enkel scenario bedenken met daarin een plaats voor Vercauteren.
Ik volg je zeker, maar vele vergeten dat een Leko een volledig fitte kern had. En daar bedoel ik mee, de spelers waren fysisch in orde. Dan kunnen die jongens alle matchen aan. Ik ben er 100% zeker van, moest hij hier nog zijn, dan zou hij belange niet meer op dezelfde manier kunnen spelen, want de spelers zouden helemaal opgebrand zijn. Dan is de aanpak van Vercauteren beter vind ik.
Langs de andere kant wat je aanhaalde naar toekomst toe, geef ik je gelijk. Vercauteren is een heel goede trainer om direct resultaten mee te halen, kijkt niet naar namen, kan met elk type speler werken, maar naar toekomst toe, met een nieuwe ploeg met heel mooi voetbal, vind ik hem ook niet de ideale kandidaat. Vercauteren kan werken met jongeren en geeft deze ook de kansen en dat is knap, zelfs op zijn leeftijd dit nog doen, klasse gewoon. Maar van hem ga je nooit het mooie voetbal moeten verwachten.
Het is een moeilijk keuze en ik weet ze ook niet. Ik was persoonlijk niet zo'n fan van het aanstellen van Leko, maar in zijn korte periode bij ons, heeft hij met toch wel aangenaam verrast, maar ik blijf toch met een twijfelend gevoel achter. Dit kon hij geen heel seizoen volhouden is mijn gedacht dan.
Onder Boloni klaagde er weinig dat het voetbal niet mooi was etc. Leko riepen ze al na enkele matchen buiten en nu riepen ze Vercauteren al buiten.

Kriek
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door Kriek »

Boloni kon je resultaatgewijs ook niks verwijten. Vercauteren ook niet. Leko nog het meest, maar je moet als club evolueren en dat is een proces van lange adem.

Zie bijvoorbeeld naar Club Brugge: die hebben eigenlijk pas een mentale switch gemaakt sinds Daum er trainer was. Daarvoor zat je met figuren als Matthijssen. Nu staat daar een herkenbare structuur met een herkenbare manier van spelen en een duidelijke visie op transfers en jeugdontwikkeling. Maar dat is wel een proces van tien jaar. Bij ons was Leko de ideale man om de eerste twee à drie jaar van zo'n proces te begeleiden. Vercauteren is daar niet geschikt voor.
"I arrived to change the world. Now all I hope for is that this world will not change me".

- Pep Guardiola -

Gesloten