Vergadering ACT as 1

Forum voor ACT as 1! waar je uw vragen kan stellen, meer kan vinden over ACT as 1! en de acties voor en door ACT as 1!

http://www.actasone.be

Moderator: Moderator Team

Olivier
Site Admin
Site Admin

Vergadering ACT as 1

Bericht door Olivier »

Op vraag van peter hier een topic ivm de vergaderingen van act as one en ook een mogelijkheid om bepaalde vragen te lanceren naar het bestuur .

De eerste Algemene Vergadering gaat door op 18 december.

steffen
Reserve speler
Reserve speler

Re: Vergadering ACT as 1

Bericht door steffen »

Too little too late.

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Ook niet-owners zijn welkom. Doel hiervan is om gericht te kunnen inspelen op vragen die mensen weerhouden om owner te worden. Het concept van de roadshows wordt dus deels opnieuw bovengehaald. Iedereen dus welkom en als je mensen kent die nog geen owner zijn en twijfels hebben, breng ze gerust mee!
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

http://www.actasone.be/news/2014/12/15/ ... egankelijk

Als je twijfelaars kent: meebrengen!
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

Klaveren_Aas
Preminiem
Preminiem

Bericht door Klaveren_Aas »

Waar gaat deze Algemene Vergadering oa over?
Over de wijzigingen van enkele statuten. Je vindt deze hier terug: https://gallery.mailchimp.com/56526d039 ... ikel_9.pdf

Waarom wil ACT deze wijzigen?
Op donderdag 18 december 2014 is het zover! De allereerste algemene vergadering (AV) van ACT as 1. We leggen onze owners meteen een duidelijke vraag voor: is de verankering van FASC, ASA en ASC Antwerp 150 nog langer noodzakelijk? Place to be: Ommeganckstraat 35, Antwerpen 2018.

Sinds de oprichting van de Antwerp Community Trust begin dit jaar, zag de raad van bestuur twee gewaardeerde leden vertrekken: Paul Druijve (ASA) in juli om gezondheidsredenen en voorzitter Julien De Ridder om familiale redenen. We moeten er geen doekjes om winden, een project op poten zetten om via fanparticipatie aan een duurzaam RAFC te bouwen, kost veel energie. Beide heren hadden er – elk op zijn manier – bovendien al ettelijke jaren als supportersvertegenwoordiger opzitten en effenden mee het pad naar de geboorte van ACT as 1. We hebben daarom ook alle begrip voor hun beslissing en hopen dat ze in de toekomst, samen met ons, weer het rood-witte genot mogen smaken.

Het ontslag van Julien en Paul heeft echter twee gevolgen:

De nieuwe posities moeten worden ingevuld. We merken dat vijf bestuurders niet genoeg is voor het vele werk en zijn er zeker van dat het niet zal volstaan de teruggetreden leden te vervangen.

Vanuit de supportersverenigingen zelf kwam de vraag of we niet moeten nadenken over een andere structuur. Initieel leek het logisch om de supportersverenigingen te verankeren teneinde de vereniging minder kwetsbaar te maken voor aanvallen van buitenaf. Het is ondertussen echter duidelijk dat ACT as 1 gekomen is om te blijven en groeien we niet enkel in aantallen maar ook in activiteiten die we voor onze rekening nemen. Het lijkt daarom logischer dat we onze naam gestand doen en onze werkelijke rol gaan vervullen, vertegenwoordigers van alle supporters worden. FASC, ASA en ASC Antwerp 150 zijn hiermee volmondig akkoord. De verankering van de verschillende supportersfederaties in de Raad van Bestuur lijkt in die zin niet langer nodig.
Daarom wenst ACT as 1 haar leden te laten beslissen of de verankering van FASC, ASA en ASC Antwerp 150 nog langer noodzakelijk is.

Tevens zal de Raad van Bestuur voorstellen om het aantal bestuurders uit te breiden naar negen. Kandidaten dienen minimum drie jaar werkelijk lid te zijn, met uitzondering van de periode waarin de vereniging zelf nog geen drie jaar bestaat. Op die wijze garanderen we dat de Antwerp Community Trust niet kan gekaapt worden door snelle verkopers van gebakken lucht die gouden bergen beloven zonder één euro uit te geven. Een open discussie hieromtrent zal onder de leden gevoerd worden.

Reden te over dus om snel werk te maken van de eerste bijzondere algemene vergadering van ACT as 1, waar je als owner mee over deze voorstellen beslist. Kan je niet aanwezig zijn, dan mag je een volmacht geven aan een collega-owner. Elke owner mag maximum één volmacht meebrengen.

Bevestig je aanwezigheid hier: http://www.actasone.be/av18-12

Kan je niet komen, geef een volmacht mee. Daarvoor dien je het volgende document in te vullen en mee te geven aan een collega owner: https://gallery.mailchimp.com/56526d0392e5c4bcc373c2dca/files/volmacht_ACT_VZW.docx

peter1880
Kadet
Kadet
Slagzin: NuNaCo

Bericht door peter1880 »

Klaveren_Aas schreef:Waar gaat deze Algemene Vergadering oa over?
Over de wijzigingen van enkele statuten. Je vindt deze hier terug: https://gallery.mailchimp.com/56526d039 ... ikel_9.pdf

Waarom wil ACT deze wijzigen?
Op donderdag 18 december 2014 is het zover! De allereerste algemene vergadering (AV) van ACT as 1. We leggen onze owners meteen een duidelijke vraag voor: is de verankering van FASC, ASA en ASC Antwerp 150 nog langer noodzakelijk? Place to be: Ommeganckstraat 35, Antwerpen 2018.

Sinds de oprichting van de Antwerp Community Trust begin dit jaar, zag de raad van bestuur twee gewaardeerde leden vertrekken: Paul Druijve (ASA) in juli om gezondheidsredenen en voorzitter Julien De Ridder om familiale redenen. We moeten er geen doekjes om winden, een project op poten zetten om via fanparticipatie aan een duurzaam RAFC te bouwen, kost veel energie. Beide heren hadden er – elk op zijn manier – bovendien al ettelijke jaren als supportersvertegenwoordiger opzitten en effenden mee het pad naar de geboorte van ACT as 1. We hebben daarom ook alle begrip voor hun beslissing en hopen dat ze in de toekomst, samen met ons, weer het rood-witte genot mogen smaken.

Het ontslag van Julien en Paul heeft echter twee gevolgen:

De nieuwe posities moeten worden ingevuld. We merken dat vijf bestuurders niet genoeg is voor het vele werk en zijn er zeker van dat het niet zal volstaan de teruggetreden leden te vervangen.

Vanuit de supportersverenigingen zelf kwam de vraag of we niet moeten nadenken over een andere structuur. Initieel leek het logisch om de supportersverenigingen te verankeren teneinde de vereniging minder kwetsbaar te maken voor aanvallen van buitenaf. Het is ondertussen echter duidelijk dat ACT as 1 gekomen is om te blijven en groeien we niet enkel in aantallen maar ook in activiteiten die we voor onze rekening nemen. Het lijkt daarom logischer dat we onze naam gestand doen en onze werkelijke rol gaan vervullen, vertegenwoordigers van alle supporters worden. FASC, ASA en ASC Antwerp 150 zijn hiermee volmondig akkoord. De verankering van de verschillende supportersfederaties in de Raad van Bestuur lijkt in die zin niet langer nodig.
Daarom wenst ACT as 1 haar leden te laten beslissen of de verankering van FASC, ASA en ASC Antwerp 150 nog langer noodzakelijk is.

Tevens zal de Raad van Bestuur voorstellen om het aantal bestuurders uit te breiden naar negen. Kandidaten dienen minimum drie jaar werkelijk lid te zijn, met uitzondering van de periode waarin de vereniging zelf nog geen drie jaar bestaat. Op die wijze garanderen we dat de Antwerp Community Trust niet kan gekaapt worden door snelle verkopers van gebakken lucht die gouden bergen beloven zonder één euro uit te geven. Een open discussie hieromtrent zal onder de leden gevoerd worden.

Reden te over dus om snel werk te maken van de eerste bijzondere algemene vergadering van ACT as 1, waar je als owner mee over deze voorstellen beslist. Kan je niet aanwezig zijn, dan mag je een volmacht geven aan een collega-owner. Elke owner mag maximum één volmacht meebrengen.

Bevestig je aanwezigheid hier: http://www.actasone.be/av18-12

Kan je niet komen, geef een volmacht mee. Daarvoor dien je het volgende document in te vullen en mee te geven aan een collega owner: https://gallery.mailchimp.com/56526d039 ... T_VZW.docx
Er zat een foutje in de laatste link, zo nu in orde moeten zijn. ;)

buitenbeentje
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door buitenbeentje »

Ik zal zelf niet aanwezig zijn, maar heb wel mijn volmacht gegeven.

xireon
Preminiem
Preminiem
Slagzin: Meh...

Bericht door xireon »

Ik kan niet aanwezig zijn, maar ik ken ook niemand persoonlijk om een volmacht af te geven.

Hoe kan ik dan toch stemmen?
En volgt er ook een verslag van deze vergadering?
100% zeker is een penalty nooit behalve die van Goots dan, die vlamde gewoon rechtdoor maar dan wel zo hard dat de keeper slechts 2 keuzes had: Doelpunt incasseren zonder pijn, of met pijn - JackDaniels

killatactic
Preminiem
Preminiem

Bericht door killatactic »

xireon schreef:Ik kan niet aanwezig zijn, maar ik ken ook niemand persoonlijk om een volmacht af te geven.

Hoe kan ik dan toch stemmen?
En volgt er ook een verslag van deze vergadering?
Stuur dan een ingevulde en ondertekende volmacht aan info@actasone.be met je antwoord op de voorgelegde vragen. Dan kunnen we uit de aanwezige bestuurders of aanwezigen nog wel iemand vinden zonder volmacht die voor jou de stem wil uitbrengen.
Antwerp till I die!

Biet1880
Kadet
Kadet

Bericht door Biet1880 »

Zal de stemming aan het einde van de vergadering zijn of gaan we hier direct me van start? Ik ga er waarschijnlijk niet om 19u30 kunnen geraken, eerder een uur later, is het dan nog de moeite om af te komen?

RAFCRIK
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!

Bericht door RAFCRIK »

Biet1880 schreef:Zal de stemming aan het einde van de vergadering zijn of gaan we hier direct me van start? Ik ga er waarschijnlijk niet om 19u30 kunnen geraken, eerder een uur later, is het dan nog de moeite om af te komen?
Eerst stemmen en dan argumenteren! :p
Voetbal draait om het spelletje op de mat, niet om teletext doorheen de week.

Afbeelding

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.

Svekke1880
Junior
Junior
Slagzin: COYR
Contacteer:

Bericht door Svekke1880 »

haa het is te doen in het gebouw van de vakbond :)

Olivier
Site Admin
Site Admin

Bericht door Olivier »

Ik geraak er niet, volmacht gegeven (bedankt bCnkO)

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Olivier schreef:Ik geraak er niet, volmacht gegeven (bedankt bCnkO)
Geen probleem, komt in orde.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

rooien dokker
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door rooien dokker »

Kan je er morgen een pintje drinken en gaat de winst naar ACT?(anders hou ik het kalm ;) )

Benklak
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Benklak »

rooien dokker schreef:Kan je er morgen een pintje drinken en gaat de winst naar ACT?(anders hou ik het kalm ;) )
Goeie vraag!

steffen
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door steffen »

Pintje is er, winst voor ACT weet ik niet.
Als het lukt nog wat jeneverflessen van de kerstmarkt, maar niet gekoeld, dus voor onder de kerstboom bv.
Too little too late.

Hans Red Magic
Moderator
Moderator
Slagzin: Wij zijn graaf, want wij zijn wij!

Bericht door Hans Red Magic »

steffen schreef:Pintje is er, winst voor ACT weet ik niet.
Als het lukt nog wat jeneverflessen van de kerstmarkt, maar niet gekoeld, dus voor onder de kerstboom bv.
Ook niet-alcoholische dranken voor de nuchtere mensen onder ons?

steffen
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door steffen »

Hans Red Magic schreef:
Er zal zowel een cola'ke als een plat waterke voorzien zijn.
Zonder zwans, ik vermoed van wel, hé. Die zaal heeft een eigen kantine.
Too little too late.

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

steffen schreef:
Hans Red Magic schreef:
Er zal zowel een cola'ke als een plat waterke voorzien zijn.
Zonder zwans, ik vermoed van wel, hé. Die zaal heeft een eigen kantine.
Kantine van het ABVV. Die hebben pinten.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III

flemme
Junior
Junior
Contacteer:

Bericht door flemme »

Voor zij die plannen om met de auto te komen:

Wees voorbereid! Er is zeer weinig parkeergelegenheid in de directe omgeving. De parking op het Astridplein is een optie maar dan maak ik mij de bedenking dat je de, give or take, 10 euro beter in ACT1 steekt :).

poller1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door poller1 »

Dus als ik vanavond een paar pinten drink steun ik de VAKBOND???? :shock:

Olivjee
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door Olivjee »

Kan er iemand nog een volmacht doorsturen? Ik vind dit niet direct terug in m'n mails en kan er vanavond wegens avonddienst niet bijzijn.

Alvast bedankt!
Proud Owner Act As One

Klaveren_Aas
Preminiem
Preminiem

Bericht door Klaveren_Aas »

Olivjee schreef:Kan er iemand nog een volmacht doorsturen? Ik vind dit niet direct terug in m'n mails en kan er vanavond wegens avonddienst niet bijzijn.

Alvast bedankt!
https://gallery.mailchimp.com/56526d039 ... T_VZW.docx

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Olivjee schreef:Kan er iemand nog een volmacht doorsturen? Ik vind dit niet direct terug in m'n mails en kan er vanavond wegens avonddienst niet bijzijn.

Alvast bedankt!
Dit is de link:

http://actasone.us8.list-manage.com/tra ... 6f91e1c08f
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

Plaats reactie