ACT! as one: vragen topic [part II]
Moderator: Moderator Team
Re: ACT! as one: vragen topic [part II]
Mensen met een beperking kunnen BV geen abo aankopen online !! Zelfs geen tickets voor een bekermatch dikke schande is dit. Niemand doet daar iets aan natuurlijk totdat ze zelf eens hun rug breken !!!!
Een punt dat Act as one eens moet aankaarten.Murdock1880 schreef: ↑24-12-2019 16:11Mensen met een beperking kunnen BV geen abo aankopen online !! Zelfs geen tickets voor een bekermatch dikke schande is dit. Niemand doet daar iets aan natuurlijk totdat ze zelf eens hun rug breken !!!!
I ' m feeling Supersonic, give me Gin and Tonic
Zou leuk zijn tegenwoordig zijn er al EDC kaarten die krijg je zomaar niet cadeau. https://www.vlaanderen.be/publicaties/e ... are-versie Op Antwerp kennen ze dit nog niet denk ik. Of doen er niets mee.RedexKAP schreef: ↑24-12-2019 16:17Een punt dat Act as one eens moet aankaarten.Murdock1880 schreef: ↑24-12-2019 16:11Mensen met een beperking kunnen BV geen abo aankopen online !! Zelfs geen tickets voor een bekermatch dikke schande is dit. Niemand doet daar iets aan natuurlijk totdat ze zelf eens hun rug breken !!!!
-
- Preminiem
Als je via de G-fans aanmeldt voor een wedstrijd kan je voor 5 euro samen met een begeleider gaan kijken en moet je nummerplaat doorgeven voor een parkingplaats.
Ik ben echter wel akkoord dat de communicatie hierover best nog wel wat beter kan naar de mensen met een beperking.
In die communityraad wordt dit ook wel aangekaart, maar het is zaak van dit allemaal een beetje te stroomlijnen want er zijn te veel mensen met zulke zaken bezig nog momenteel waardoor bepaalde zaken niet deftig uitgewerkt worden.
Ik ben echter wel akkoord dat de communicatie hierover best nog wel wat beter kan naar de mensen met een beperking.
In die communityraad wordt dit ook wel aangekaart, maar het is zaak van dit allemaal een beetje te stroomlijnen want er zijn te veel mensen met zulke zaken bezig nog momenteel waardoor bepaalde zaken niet deftig uitgewerkt worden.
Antwerp till I die!
- Shankly
- Eerste Elftal
- Slagzin: Est Europa nunc unita et unita maneat.
Inspirerend voorbeeld uit Engeland. Liverpool had technische werkloosheid aangevraagd voor haar personeel en ging beroep doen op een noodplan van de overheid, waardoor diezelfde overheid (de belastingbetaler en de fans dus) 80% ging betalen van de salarissen. Na massaal protest van de supporters online - heb mijn duit in het zakje gedaan - en onder druk van de supportersorganisatie/vakbond Spirit of Shankly e.a. komt de club terug op haar beslissing en zal ze met haar eigen middelen de werknemers verder blijven betalen.
In een open brief van de club aan de supporters verontschuldigt de club zich voor de eerdere beslissing en wordt Spirit of Shankly o.a. bedankt voor haar constructieve houding. Schitterend hoe de onafhankelijke supportersorganisatie er weeral mee voor zorgt dat een club het juiste doet, net zoals met het herroepen van de absurde prijsstijgingen voor de abonnementen op Anfield een paar jaar terug.
https://www.liverpoolfc.com/news/announ ... xhH3L4bhZQ
In een open brief van de club aan de supporters verontschuldigt de club zich voor de eerdere beslissing en wordt Spirit of Shankly o.a. bedankt voor haar constructieve houding. Schitterend hoe de onafhankelijke supportersorganisatie er weeral mee voor zorgt dat een club het juiste doet, net zoals met het herroepen van de absurde prijsstijgingen voor de abonnementen op Anfield een paar jaar terug.
Est Europa nunc unita et unita maneat.
-
- Reserve speler
- Slagzin: De Bosuil zal altijd een plaats blijven, waar je echte voetbalpassie vindt. No matter what!
Heb het ook zien passeren. Mooi !Shankly schreef: ↑06-04-2020 21:08Inspirerend voorbeeld uit Engeland. Liverpool had technische werkloosheid aangevraagd voor haar personeel en ging beroep doen op een noodplan van de overheid, waardoor diezelfde overheid (de belastingbetaler en de fans dus) 80% ging betalen van de salarissen. Na massaal protest van de supporters online - heb mijn duit in het zakje gedaan - en onder druk van de supportersorganisatie/vakbond Spirit of Shankly e.a. komt de club terug op haar beslissing en zal ze met haar eigen middelen de werknemers verder blijven betalen.
Droom nog altijd van een scenario (50+1 rule) of zelfs fan owned. Clubs zoals bv. Racing Mechelen zouden dat beter ook toepassen. Allé nu zijn ze wel aan een weg naar boven aan het bouwen. We zullen zien wat Gheysens zal doen... Momenteel is hij een zeer goed voorzitter.
This love will last forever!
Ik zie het nu pas. Bedankt om het hier te delen.Shankly schreef: ↑06-04-2020 21:08Inspirerend voorbeeld uit Engeland. Liverpool had technische werkloosheid aangevraagd voor haar personeel en ging beroep doen op een noodplan van de overheid, waardoor diezelfde overheid (de belastingbetaler en de fans dus) 80% ging betalen van de salarissen. Na massaal protest van de supporters online - heb mijn duit in het zakje gedaan - en onder druk van de supportersorganisatie/vakbond Spirit of Shankly e.a. komt de club terug op haar beslissing en zal ze met haar eigen middelen de werknemers verder blijven betalen.
#lichtpuntje
Too little too late.
is er hier nog nieuws over?
Of over eventuele terugbetalingen?
Of over eventuele terugbetalingen?
Dag son
Als ex-bestuurslid kan ik je niet meteen helpen, maar als ik jou was, zou ik een mail sturen naar bestuur@actasone.be.
Too little too late.
Hebben daar enkele maanden geleden niet enkele bestuursleden ontslag genomen ?steffen schreef: ↑15-01-2021 20:40Dag son
Als ex-bestuurslid kan ik je niet meteen helpen, maar als ik jou was, zou ik een mail sturen naar bestuur@actasone.be.
Act as One, Play as Champions.
Normaal wordt de raad van bestuur om de 2 jaar gekozen/herkozen door de leden. Aangezien de AV wegens omstandigheden langer dan voorzien op zich liet wachten, nam ikzelf na mijn (voorziene) termijn van 2 jaar ontslag. Het leek me niet opportuun om vanuit het buitenland in het bestuur te zetelen en door die verhuis heb ik ook andere katjes te geselen. Ook ex-voorzitter Wim Geerts en Peter Van Ende namen ontslag. Eigenlijk was het dus gewoon een aflossing van de wacht. "Op de AV werden de nieuwe bestuurders Henri Denis, Sander Hellemans en Jules Hubrecht aanvaard. Als gezegd volgen de publicaties in het Staatsblad spoedig. Bram Broeckx, Peggy Dewinter, Sven Molenaar en Bart Van de Venster verlengden hun bestuursmandaten." (Uit het verslag van de AV)Monoceros schreef: ↑29-03-2021 11:57Hebben daar enkele maanden geleden niet enkele bestuursleden ontslag genomen ?steffen schreef: ↑15-01-2021 20:40Dag son
Too little too late.
Ah OK, dank voor de info. Ik volgde het zo niet meer en vreesde al dat het rommelde.steffen schreef: ↑29-03-2021 20:56Normaal wordt de raad van bestuur om de 2 jaar gekozen/herkozen door de leden. Aangezien de AV wegens omstandigheden langer dan voorzien op zich liet wachten, nam ikzelf na mijn (voorziene) termijn van 2 jaar ontslag. Het leek me niet opportuun om vanuit het buitenland in het bestuur te zetelen en door die verhuis heb ik ook andere katjes te geselen. Ook ex-voorzitter Wim Geerts en Peter Van Ende namen ontslag. Eigenlijk was het dus gewoon een aflossing van de wacht. "Op de AV werden de nieuwe bestuurders Henri Denis, Sander Hellemans en Jules Hubrecht aanvaard. Als gezegd volgen de publicaties in het Staatsblad spoedig. Bram Broeckx, Peggy Dewinter, Sven Molenaar en Bart Van de Venster verlengden hun bestuursmandaten." (Uit het verslag van de AV)Monoceros schreef: ↑29-03-2021 11:57Hebben daar enkele maanden geleden niet enkele bestuursleden ontslag genomen ?steffen schreef: ↑15-01-2021 20:40
Dag son
Spijtig om te zeggen, maar het is in mijn ogen voorbij.steffen schreef: ↑29-03-2021 20:56Normaal wordt de raad van bestuur om de 2 jaar gekozen/herkozen door de leden. Aangezien de AV wegens omstandigheden langer dan voorzien op zich liet wachten, nam ikzelf na mijn (voorziene) termijn van 2 jaar ontslag. Het leek me niet opportuun om vanuit het buitenland in het bestuur te zetelen en door die verhuis heb ik ook andere katjes te geselen. Ook ex-voorzitter Wim Geerts en Peter Van Ende namen ontslag. Eigenlijk was het dus gewoon een aflossing van de wacht. "Op de AV werden de nieuwe bestuurders Henri Denis, Sander Hellemans en Jules Hubrecht aanvaard. Als gezegd volgen de publicaties in het Staatsblad spoedig. Bram Broeckx, Peggy Dewinter, Sven Molenaar en Bart Van de Venster verlengden hun bestuursmandaten." (Uit het verslag van de AV)Monoceros schreef: ↑29-03-2021 11:57Hebben daar enkele maanden geleden niet enkele bestuursleden ontslag genomen ?steffen schreef: ↑15-01-2021 20:40
Dag son
Was uit nieuwsgierigheid nog is gaan zien op de facebookpagina van act. En daar volg ik ergens wim geerts in zijn reactie van paar maanden terug.
Ik denk beetje de grootste kartrekkers/initiatiefnemers voor grotendeels zijn afgehaakt. Ieder voor zijn eigen redenen. Sindsdien is het geminderd met nieuws enzovoort... Ergens wel zonde.
Ik heb uiteindelijk nog veel respect, voor mij grotendeels onbekende mensen , die nog beetje verder dit in leven houden. Uiteindelijk zijn er nog maar 2 over die van begin erbij zijn, Bart en Bram. Sven heb ik nog even geweten toen ik zelf aan men laatste vergaderingen aanwezig was. Dus door het weinige nieuws , heb ik geen idee meer hoe of waar ze met bezig zijn...
Daarom hoop ik dat ze misschien eens een keer een goeie update geven met bepaalde initiatieven ze nog hebben gedaan. Misschien eens update geven ivm de gelden. Van mij mogen ze die nog steeds houden om misschien dan te investeren in bepaalde projecten.
Het uiteindelijk doel ivm supportersparticipatie is toch niet haalbaar. Daarvoor missen we in België de cultuur dat fans hiervoor willen doorduwen..
Maar via act en de paar andere verenigingen, is het wel actueel geweest, maar de politiek is er nooit echt verder in meegegaan.
Om dan toch in mijn ogen de positieve kant van het hele gebeuren. Dat is zowel Wauters (vooral nog door asa), hofmans en Decuyper, niet zomaar met alles konden wegkomen en dat de fans ook wel onrechtstreeks hun stem hebben gehad en dat ze daarboven in de bestuurskamers ook wel eens goed gevloekt hebben door de bepaalde info dat werd meegegeven aan de fans.
Maar eens het grote geld er is en meer succes, blijft het toch een moeilijke om als fan/groep meer inspraak te krijgen.
Jan is er blijkbaar ook mee gestopt.keving schreef: ↑30-03-2021 11:00Spijtig om te zeggen, maar het is in mijn ogen voorbij.steffen schreef: ↑29-03-2021 20:56Normaal wordt de raad van bestuur om de 2 jaar gekozen/herkozen door de leden. Aangezien de AV wegens omstandigheden langer dan voorzien op zich liet wachten, nam ikzelf na mijn (voorziene) termijn van 2 jaar ontslag. Het leek me niet opportuun om vanuit het buitenland in het bestuur te zetelen en door die verhuis heb ik ook andere katjes te geselen. Ook ex-voorzitter Wim Geerts en Peter Van Ende namen ontslag. Eigenlijk was het dus gewoon een aflossing van de wacht. "Op de AV werden de nieuwe bestuurders Henri Denis, Sander Hellemans en Jules Hubrecht aanvaard. Als gezegd volgen de publicaties in het Staatsblad spoedig. Bram Broeckx, Peggy Dewinter, Sven Molenaar en Bart Van de Venster verlengden hun bestuursmandaten." (Uit het verslag van de AV)
Was uit nieuwsgierigheid nog is gaan zien op de facebookpagina van act. En daar volg ik ergens wim geerts in zijn reactie van paar maanden terug.
Ik denk beetje de grootste kartrekkers/initiatiefnemers voor grotendeels zijn afgehaakt. Ieder voor zijn eigen redenen. Sindsdien is het geminderd met nieuws enzovoort... Ergens wel zonde.
Ik heb uiteindelijk nog veel respect, voor mij grotendeels onbekende mensen , die nog beetje verder dit in leven houden. Uiteindelijk zijn er nog maar 2 over die van begin erbij zijn, Bart en Bram. Sven heb ik nog even geweten toen ik zelf aan men laatste vergaderingen aanwezig was. Dus door het weinige nieuws , heb ik geen idee meer hoe of waar ze met bezig zijn...
Daarom hoop ik dat ze misschien eens een keer een goeie update geven met bepaalde initiatieven ze nog hebben gedaan. Misschien eens update geven ivm de gelden. Van mij mogen ze die nog steeds houden om misschien dan te investeren in bepaalde projecten.
Het uiteindelijk doel ivm supportersparticipatie is toch niet haalbaar. Daarvoor missen we in België de cultuur dat fans hiervoor willen doorduwen..
Maar via act en de paar andere verenigingen, is het wel actueel geweest, maar de politiek is er nooit echt verder in meegegaan.
Om dan toch in mijn ogen de positieve kant van het hele gebeuren. Dat is zowel Wauters (vooral nog door asa), hofmans en Decuyper, niet zomaar met alles konden wegkomen en dat de fans ook wel onrechtstreeks hun stem hebben gehad en dat ze daarboven in de bestuurskamers ook wel eens goed gevloekt hebben door de bepaalde info dat werd meegegeven aan de fans.
Maar eens het grote geld er is en meer succes, blijft het toch een moeilijke om als fan/groep meer inspraak te krijgen.
-
- Top voetballer
- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Welke Jan?
I dared to ask for sunshine, and I got World War III
Die was verkozen maar wilde uiteindelijk niet zetelen.
Too little too late.
Azo. Ik heb de man enkele jaren geleden eens bezig gehoord en die leek me wel een echt Antwerp-hart te hebben, vandaar dat ik een beetje nieuwsgierig was

Ja, dat is zeker waar ... wat ik eigenlijk bedoelde is dat die overkwam als iemand waarvan ik vond dat die mij als supporter zou mogen vertegenwoordigen. Die was toen een korrekte en samenhangende uitleg aan iemand aan het geven. Ik heb er al andere gehoord die ... euuh ... minder coherent waren

Zeer jammer dat ACT praktisch dood is. Nu heb ik opzich spijt dat ik een 2 tal jaar geleden mijn geld niet heb terug gevraagd maar toen lieten ze nog uitschijnen nog steeds verder te gaan strijden voor onze supporters en vooral voor supporters participatie. Maar nu kan ik niet anders stellen dat er hoop (300k?) centen van supporters vast zitten in een vereniging die op geen enkel vlak nog van zich laat horen. De enige zaken waar ze af en toe nog over posten op Facebook is de cumminty werking.
En is niet dat vandaag hoogstwaarschijnlijk onmogelijk is om met het beperkte bedrag op rekening van ACT een aandeel en stemrecht binnen de club te verkrijgen dat ACT niet kan blijven strijden voor supporters participatie. Is het niet op lokaal vlak in de club dan op nationaal en internationaal niveau. In de begin tijd van ACT werd hier wel hard voor gestreden met verschillende optredens in de pers en zelfs een heuze conferentie. Dit waren zaken die ik echt kon smaken. Maar nu staan de zuur verdiende centjes van de supporters stil op de rekening van een vereniging die geen enkel teken geeft van leven. Dan heb ik nog liever dat ze op rekenig van de jeugd ofzo terecht komen of er terug een mogelijkheid komt tot terug betaling komt.
En is niet dat vandaag hoogstwaarschijnlijk onmogelijk is om met het beperkte bedrag op rekening van ACT een aandeel en stemrecht binnen de club te verkrijgen dat ACT niet kan blijven strijden voor supporters participatie. Is het niet op lokaal vlak in de club dan op nationaal en internationaal niveau. In de begin tijd van ACT werd hier wel hard voor gestreden met verschillende optredens in de pers en zelfs een heuze conferentie. Dit waren zaken die ik echt kon smaken. Maar nu staan de zuur verdiende centjes van de supporters stil op de rekening van een vereniging die geen enkel teken geeft van leven. Dan heb ik nog liever dat ze op rekenig van de jeugd ofzo terecht komen of er terug een mogelijkheid komt tot terug betaling komt.
red army!!
-
- Junior
- Slagzin: Het is allemaal van geen belang.
ik stel voor om voor dat bedrag een kunstwerk te laten maken door een Antwerpse artiest,
dat geïntegreerd kan worden in het stadion, bijvoorbeeld boven de toekomstige tribune 2 (langs binnen).
Beeldhouwwerk van Tribune 2 of van het gehele 'oude stadion' in zijn glorie tijd, 8 meter op 3 meter (en 40-50 cm diep) bijvoorbeeld, met de mogelijkheid dit ook op bijvoorbeeld 60cm op 25cm te koop aan te bieden...
dat geïntegreerd kan worden in het stadion, bijvoorbeeld boven de toekomstige tribune 2 (langs binnen).
Beeldhouwwerk van Tribune 2 of van het gehele 'oude stadion' in zijn glorie tijd, 8 meter op 3 meter (en 40-50 cm diep) bijvoorbeeld, met de mogelijkheid dit ook op bijvoorbeeld 60cm op 25cm te koop aan te bieden...
-
- Top voetballer
- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Dat een vereniging het voorbije jaar weinig activiteiten aan de dag heeft gelegd is nu niet meteen een bewijs dat ze op sterven na dood is. Je moet je verwachtingen enigszins realistisch stellen en beseffen dat elke vorm van activiteit in verenigingen nogal moeilijk lag de laatste 13 maanden.rebel schreef: ↑31-03-2021 17:20Zeer jammer dat ACT praktisch dood is. Nu heb ik opzich spijt dat ik een 2 tal jaar geleden mijn geld niet heb terug gevraagd maar toen lieten ze nog uitschijnen nog steeds verder te gaan strijden voor onze supporters en vooral voor supporters participatie. Maar nu kan ik niet anders stellen dat er hoop (300k?) centen van supporters vast zitten in een vereniging die op geen enkel vlak nog van zich laat horen. De enige zaken waar ze af en toe nog over posten op Facebook is de cumminty werking.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III
er gebeurt al niks meer sinds we in eerste spelen naar mijn gevoel. Heb eens in mijn mail en hun fb gekeken en daar is er buiten een algemene vergadering in 2019 zeer weinig leven sinds 2017.janssens schreef: ↑31-03-2021 17:39Dat een vereniging het voorbije jaar weinig activiteiten aan de dag heeft gelegd is nu niet meteen een bewijs dat ze op sterven na dood is. Je moet je verwachtingen enigszins realistisch stellen en beseffen dat elke vorm van activiteit in verenigingen nogal moeilijk lag de laatste 13 maanden.rebel schreef: ↑31-03-2021 17:20Zeer jammer dat ACT praktisch dood is. Nu heb ik opzich spijt dat ik een 2 tal jaar geleden mijn geld niet heb terug gevraagd maar toen lieten ze nog uitschijnen nog steeds verder te gaan strijden voor onze supporters en vooral voor supporters participatie. Maar nu kan ik niet anders stellen dat er hoop (300k?) centen van supporters vast zitten in een vereniging die op geen enkel vlak nog van zich laat horen. De enige zaken waar ze af en toe nog over posten op Facebook is de cumminty werking.
red army!!