Het zou pertang nu wel de moment zijn om het debat terug nationaal in de pers te brengen. Vele clubs die toch grote inkomstverliezen hebben door er geen fans aanwezig konden zijn. En dat dus de fan wel meer inbreng heeft , wat de clubs vaak minimaliseren.rebel schreef: ↑31-03-2021 19:06er gebeurt al niks meer sinds we in eerste spelen naar mijn gevoel. Heb eens in mijn mail en hun fb gekeken en daar is er buiten een algemene vergadering in 2019 zeer weinig leven sinds 2017.janssens schreef: ↑31-03-2021 17:39Dat een vereniging het voorbije jaar weinig activiteiten aan de dag heeft gelegd is nu niet meteen een bewijs dat ze op sterven na dood is. Je moet je verwachtingen enigszins realistisch stellen en beseffen dat elke vorm van activiteit in verenigingen nogal moeilijk lag de laatste 13 maanden.rebel schreef: ↑31-03-2021 17:20Zeer jammer dat ACT praktisch dood is. Nu heb ik opzich spijt dat ik een 2 tal jaar geleden mijn geld niet heb terug gevraagd maar toen lieten ze nog uitschijnen nog steeds verder te gaan strijden voor onze supporters en vooral voor supporters participatie. Maar nu kan ik niet anders stellen dat er hoop (300k?) centen van supporters vast zitten in een vereniging die op geen enkel vlak nog van zich laat horen. De enige zaken waar ze af en toe nog over posten op Facebook is de cumminty werking.
En is niet dat vandaag hoogstwaarschijnlijk onmogelijk is om met het beperkte bedrag op rekening van ACT een aandeel en stemrecht binnen de club te verkrijgen dat ACT niet kan blijven strijden voor supporters participatie. Is het niet op lokaal vlak in de club dan op nationaal en internationaal niveau. In de begin tijd van ACT werd hier wel hard voor gestreden met verschillende optredens in de pers en zelfs een heuze conferentie. Dit waren zaken die ik echt kon smaken. Maar nu staan de zuur verdiende centjes van de supporters stil op de rekening van een vereniging die geen enkel teken geeft van leven. Dan heb ik nog liever dat ze op rekenig van de jeugd ofzo terecht komen of er terug een mogelijkheid komt tot terug betaling komt.
ACT! as one: vragen topic [part II]
Moderator: Moderator Team
Re: ACT! as one: vragen topic [part II]
Dan geef je eigenlijk de centen aan de club zonder return.Pirou schreef: ↑31-03-2021 17:36ik stel voor om voor dat bedrag een kunstwerk te laten maken door een Antwerpse artiest,
dat geïntegreerd kan worden in het stadion, bijvoorbeeld boven de toekomstige tribune 2 (langs binnen).
Beeldhouwwerk van Tribune 2 of van het gehele 'oude stadion' in zijn glorie tijd, 8 meter op 3 meter (en 40-50 cm diep) bijvoorbeeld, met de mogelijkheid dit ook op bijvoorbeeld 60cm op 25cm te koop aan te bieden...
Dan toch meer voorstander om het in andere projecten te steken omtrent community...
Wat is er eigenlijk gebeurd met de Bosuiltjes (plaketjes) die destijds konden aangekocht worden als steun ?
Laatste wat ik er van heb gehoord, via iemand. Dat was ze ergens in het kantoor van Leidgens stonden. Maar met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, omdat er in al die jaren zoveel beloftes zijn gezegd. Zowel onder Hofmans , PDC en nu... Normaal gingen ze ergens in publieke ruimte van Tribune 1 ingewerkt worden, fanshop ofzo... Maar dat is er nooit van gekomen. Wat ik echt om te bleiten vind tegenover de mensen die er vroeger hebben gesteund... Ik heb zelfs geen idee meer hoe lang dat het al aan de gang is om ze eindelijk eens een plaats te kunnen geven. Maar eerlijk gezegd vrees ik ervoor. Al hoop ik nog een plekje in tribune 4
-
- Eerste Elftal
- Slagzin: Met Kwadro ramen en deuren!

Maar past helemaal in hoe ik RAFC's waardering van de fan inschat.
Voetbal draait om het spelletje op de mat, niet om teletext doorheen de week.

Fußball ist Fußball und Politik bleibt Politik.

- zorro
- Top voetballer
- Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!
-
- Eerste Elftal
Denk dat ik het nu wel ga doen. Vorige keer niet, maar sindsdien is er buiten één vergadering niets gebeurd. Het idee van de club in supportershanden is toch dood en begraven.
En geld spenderen aan wat anderen als "de gemeenschap" bestempelen, daar sta ik argwanend tegenover.
En geld spenderen aan wat anderen als "de gemeenschap" bestempelen, daar sta ik argwanend tegenover.

-
- Top voetballer
- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Jaja. Zie dat er daar met een kleurtje bij zijn. Dat wil je niet op je geweten.RAFCRIK schreef: ↑05-05-2021 20:17Denk dat ik het nu wel ga doen. Vorige keer niet, maar sindsdien is er buiten één vergadering niets gebeurd. Het idee van de club in supportershanden is toch dood en begraven.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III
-
- Eerste Elftal
"Bij zijn" lijkt me eufemistisch geformuleerd.janssens schreef: ↑05-05-2021 20:23Jaja. Zie dat er daar met een kleurtje bij zijn. Dat wil je niet op je geweten.RAFCRIK schreef: ↑05-05-2021 20:17Denk dat ik het nu wel ga doen. Vorige keer niet, maar sindsdien is er buiten één vergadering niets gebeurd. Het idee van de club in supportershanden is toch dood en begraven.

Ik ga dat van de klein mannen (ondertussen minder klein sommige
) terugvragen, dat van mezelf niet.

Ik vraag het terug. In de mail wordt met geen woord gesproken over supporters participatie en draait de toekomst duidelijk om cumminty werking. Terwijl voor mij persoonlijk mijn steun en gift toch bedoeld was om supporters participatie te realiseren of om toch het idee warm te houden en te verdedigen. Daarnaast is in mijn ogen de laatste 4 jaar zéér weinig vanuit act gerealiseerd en geeft me weinig vertrouwen naar de toekomst. Maar dit is natuurlijk een beslissing die iedereen voor zijn eigen moet maken. Als act op een dag weer volledig strijdt voor supporters participatie kunnen ze sowieso weer rekenen op mijn steun.
red army!!
Van mij mogen ze het behouden... vanaf eerste moment me mee erachter gezet. Ook al ligt het nu stil, ik weet wat voor tijd ze vroeger hebben ingestoken. Alleen daarvoor het respect al en ga ik het geld niet terug vragen.
- Sam
- Junior
- Slagzin: "Pizza makes me think that anything is possible" H.Rollins
Ik vraag het niet terug en hoop dat ze er iets goeds mee doen voor de gekleurde gemeenschap.
-
- Top voetballer
- Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?
Trouwens, die communitywerking is iets waar de leden ook hun zeg in zullen hebben. Dat was net voor de uitbraak van corona met de club overeengekomen. Logischerwijze is dat momenteel op pauze gezet. Maar het kan gaan over vanalles, ook over projecten met senioren in de wijk, over sport, samenwerking met scholen, met verenigingen. Eigenlijk is het triestig dat RAFCRIK daar zo sarcastisch over doet. Dat "alles is rot"-sfeertje staat me tegen.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III
En waarom alleen naar de gekleurde gemeenschap?
Dat is ongeveer hetzelfde als rafcrik die er weer tegen is om het naar ´´ gemeenschappen ´´ te laten gaan...
Ik hoop gewoon mooi project. Liefst iets naar (armere) jeugd toe en ivm onze club/sport... voetbalstage waar armere kinderen ook eens kans op maken ofzoiets in de aard
Bredere doelgroep, genoeg jeugd die zo´n kansen niet krijgen
-
- Top voetballer
- Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***
Idem. Community werking moet volgens mij door de club gesponsord worden, niet door de fans.rebel schreef: ↑05-05-2021 21:06Ik vraag het terug. In de mail wordt met geen woord gesproken over supporters participatie en draait de toekomst duidelijk om cumminty werking. Terwijl voor mij persoonlijk mijn steun en gift toch bedoeld was om supporters participatie te realiseren of om toch het idee warm te houden en te verdedigen. Daarnaast is in mijn ogen de laatste 4 jaar zéér weinig vanuit act gerealiseerd en geeft me weinig vertrouwen naar de toekomst. Maar dit is natuurlijk een beslissing die iedereen voor zijn eigen moet maken. Als act op een dag weer volledig strijdt voor supporters participatie kunnen ze sowieso weer rekenen op mijn steun.
Voor mij waren er, als supporter, 2 redenen om in ACT te stappen :
1/ de club redden bij faillissement, al was het met een heropstart in Provinciale
2/ supportersparticipatie verkrijgen
De redding van de club bleek gelukkig niet nodig. De nieuwe eigenaar heeft (jammer genoeg) geen oren naar fan participatie. Moest dit laatste wél een optie zijn zou ik met plezier lid blijven, zelfs nog bijbetalen. Act zou dan ook makkelijk een verdubbeling van het aantal leden kunnen verkrijgen en tot 1M bijeenhalen was dan zeker mogelijk. Jammer dat de club er niet van wil weten. Onbegrijpelijk zelfs. Maar dan ga ik geen sociale goodwill projecten financieren in plaats van de club.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !
- Sam
- Junior
- Slagzin: "Pizza makes me think that anything is possible" H.Rollins
Het was dan ook een karikaturale reactie op die van Rik.keving schreef: ↑06-05-2021 10:55En waarom alleen naar de gekleurde gemeenschap?
Dat is ongeveer hetzelfde als rafcrik die er weer tegen is om het naar ´´ gemeenschappen ´´ te laten gaan...
Ik hoop gewoon mooi project. Liefst iets naar (armere) jeugd toe en ivm onze club/sport... voetbalstage waar armere kinderen ook eens kans op maken ofzoiets in de aard
Bredere doelgroep, genoeg jeugd die zo´n kansen niet krijgen
Wat jij en Janssens schrijven, daar kan ik me volledig in vinden.
Brede doelgroep, kinderen, ouderen,... de 'community' dus.
Ik had destijds de willekeurige som van 1880 euro gestort en dit verdeeld over twaalf owners mezelf incluis. Van het resterende bedrag had ik mezelf een famous owner (al weet ik totaal niet meer wat dat inhoudt
) gemaakt en nog één social ownership ook.
Denk dat ik het geld van die 11 andere owners ga terugvragen en zelf nog lid ga blijven.
Weet iemand nog hoe dat met zo'n social ownership zit en of je daarvan het geld kan terugvragen?

Denk dat ik het geld van die 11 andere owners ga terugvragen en zelf nog lid ga blijven.
Weet iemand nog hoe dat met zo'n social ownership zit en of je daarvan het geld kan terugvragen?
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)
Ik heb het nu er wel voor over, ook al is het doel niet bereikt. Maar ik weet welke tijd er hele hoop van die mensen in act hebben gestoken en welke tegenwerking ze hebben gehad op verschillende vlakken. Van eigen fans die hen bekeken als mensen die tegen de club waren tot spelletjes vanuit de bestuurskamer... Dan wil ik deze mensen niet in de steek laten en ook tegenover het bestuur dat ze hopelijk nog op veel steun kunnen rekenen. En dat het clubbestuur hen nu niet gaat bekijken dat ze helemaal niet veel meer betekenen voor de fans/leden...Kalkbrenner schreef: ↑06-05-2021 10:58Idem. Community werking moet volgens mij door de club gesponsord worden, niet door de fans.rebel schreef: ↑05-05-2021 21:06Ik vraag het terug. In de mail wordt met geen woord gesproken over supporters participatie en draait de toekomst duidelijk om cumminty werking. Terwijl voor mij persoonlijk mijn steun en gift toch bedoeld was om supporters participatie te realiseren of om toch het idee warm te houden en te verdedigen. Daarnaast is in mijn ogen de laatste 4 jaar zéér weinig vanuit act gerealiseerd en geeft me weinig vertrouwen naar de toekomst. Maar dit is natuurlijk een beslissing die iedereen voor zijn eigen moet maken. Als act op een dag weer volledig strijdt voor supporters participatie kunnen ze sowieso weer rekenen op mijn steun.
1/ de club redden bij faillissement, al was het met een heropstart in Provinciale
De redding van de club bleek gelukkig niet nodig. De nieuwe eigenaar heeft (jammer genoeg) geen oren naar fan participatie. Moest dit laatste wél een optie zijn zou ik met plezier lid blijven, zelfs nog bijbetalen. Act zou dan ook makkelijk een verdubbeling van het aantal leden kunnen verkrijgen en tot 1M bijeenhalen was dan zeker mogelijk. Jammer dat de club er niet van wil weten. Onbegrijpelijk zelfs. Maar dan ga ik geen sociale goodwill projecten financieren in plaats van de club.
En ik geef het liever aan act en waar ik wel meer vertrouwen in heb dat ze het goed spenderen aan een project. Dan het te geven aan een of andere onbekende vzw , die opkomen voor armere ofzo...
En dat staat voor mij los van de club die ook voor de community moeten werken.
Maar het is mijn steun voor alle mensen die van begin met act zijn begonnen en voor gestreden hebben en die tot nu nog act besturen...
-
- Top voetballer
- Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***
Das mooi en uw goed recht natuurlijk, maar ik ken er niemand van dus geen idee wie er nog in dat bestuur zit.keving schreef: ↑06-05-2021 11:48Ik heb het nu er wel voor over, ook al is het doel niet bereikt. Maar ik weet welke tijd er hele hoop van die mensen in act hebben gestoken en welke tegenwerking ze hebben gehad op verschillende vlakken. Van eigen fans die hen bekeken als mensen die tegen de club waren tot spelletjes vanuit de bestuurskamer... Dan wil ik deze mensen niet in de steek laten en ook tegenover het bestuur dat ze hopelijk nog op veel steun kunnen rekenen. En dat het clubbestuur hen nu niet gaat bekijken dat ze helemaal niet veel meer betekenen voor de fans/leden...Kalkbrenner schreef: ↑06-05-2021 10:58Idem. Community werking moet volgens mij door de club gesponsord worden, niet door de fans.rebel schreef: ↑05-05-2021 21:06Ik vraag het terug. In de mail wordt met geen woord gesproken over supporters participatie en draait de toekomst duidelijk om cumminty werking. Terwijl voor mij persoonlijk mijn steun en gift toch bedoeld was om supporters participatie te realiseren of om toch het idee warm te houden en te verdedigen. Daarnaast is in mijn ogen de laatste 4 jaar zéér weinig vanuit act gerealiseerd en geeft me weinig vertrouwen naar de toekomst. Maar dit is natuurlijk een beslissing die iedereen voor zijn eigen moet maken. Als act op een dag weer volledig strijdt voor supporters participatie kunnen ze sowieso weer rekenen op mijn steun.
En ik geef het liever aan act en waar ik wel meer vertrouwen in heb dat ze het goed spenderen aan een project. Dan het te geven aan een of andere onbekende vzw , die opkomen voor armere ofzo...
En dat staat voor mij los van de club die ook voor de community moeten werken.
Maar het is mijn steun voor alle mensen die van begin met act zijn begonnen en voor gestreden hebben en die tot nu nog act besturen...
En als zij of anderen weer voor fanparticipatie strijden zal ik mij daar graag opnieuw bij aansluiten. De community moet maar bij Gheyssen (of Lukaku) aankloppen
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Ik ga het deze keer ook terugvragen. Voor juist dezelfde redenen als jou. Moest de club ooit terug op het failissement afstevenen,dan twijfel ik geen seconde om terug te storten. Antwerp is immers een heek groot stuk van mijn leven.Kalkbrenner schreef: ↑06-05-2021 10:58Idem. Community werking moet volgens mij door de club gesponsord worden, niet door de fans.rebel schreef: ↑05-05-2021 21:06Ik vraag het terug. In de mail wordt met geen woord gesproken over supporters participatie en draait de toekomst duidelijk om cumminty werking. Terwijl voor mij persoonlijk mijn steun en gift toch bedoeld was om supporters participatie te realiseren of om toch het idee warm te houden en te verdedigen. Daarnaast is in mijn ogen de laatste 4 jaar zéér weinig vanuit act gerealiseerd en geeft me weinig vertrouwen naar de toekomst. Maar dit is natuurlijk een beslissing die iedereen voor zijn eigen moet maken. Als act op een dag weer volledig strijdt voor supporters participatie kunnen ze sowieso weer rekenen op mijn steun.
Royal Antwerp Football Club is de enige echte ploeg van 't stad!
- Shankly
- Eerste Elftal
- Slagzin: Est Europa nunc unita et unita maneat.
Ik vind het vreselijk jammer dat Act geen echte supportersorganisatie is geweest de afgelopen jaren. Eentje die een spreekbuis voor de supporters had kunnen worden, want daar hebben we nog steeds nood aan. Act stond en staat te ver af van het dagelijkse supportersbestaan en is ook niet visueel aanwezig of aanspreekbaar op matchdagen.
Ik wilde me engageren, er waren plannen om meer betekenen voor de supporter (vooral op matchdagen), maar ik ondervond bitter weinig steun van het bestuur. Serieus gemiste kansen wat mij betreft.
Ik vraag mijn geld terug.
Ik wilde me engageren, er waren plannen om meer betekenen voor de supporter (vooral op matchdagen), maar ik ondervond bitter weinig steun van het bestuur. Serieus gemiste kansen wat mij betreft.
Ik vraag mijn geld terug.
Est Europa nunc unita et unita maneat.
Volledig akkoord. Als het ooit om 1 van de 2 redenen terug nodig is, stort ik met plezier het dubbele terug.Kalkbrenner schreef: ↑06-05-2021 10:58Idem. Community werking moet volgens mij door de club gesponsord worden, niet door de fans.rebel schreef: ↑05-05-2021 21:06Ik vraag het terug. In de mail wordt met geen woord gesproken over supporters participatie en draait de toekomst duidelijk om cumminty werking. Terwijl voor mij persoonlijk mijn steun en gift toch bedoeld was om supporters participatie te realiseren of om toch het idee warm te houden en te verdedigen. Daarnaast is in mijn ogen de laatste 4 jaar zéér weinig vanuit act gerealiseerd en geeft me weinig vertrouwen naar de toekomst. Maar dit is natuurlijk een beslissing die iedereen voor zijn eigen moet maken. Als act op een dag weer volledig strijdt voor supporters participatie kunnen ze sowieso weer rekenen op mijn steun.
Nog een dikke week om je ownergeld terug te vragen.
Too little too late.
Ik heb dat formulier ingevuld voor de klein mannen maar geen bevestigingen gehad. Zal wel zien.