Speeldag 26 - 15/02/2025: Royal Antwerp Football Club - Kortrijk[2-1]

Voor- en nabeschouwingen over de wedstrijden

Moderator: Moderator Team

Man van de match

Lammens
10
7%
Deman
1
1%
Vandenbosch
4
3%
Alderweireld
0
Geen stemmen
Renders
4
3%
Doumbia
2
1%
Benitez
5
3%
Janssen
82
57%
Kerk
8
6%
Bayo
2
1%
Chery
23
16%
Praet
1
1%
Odoi
1
1%
Riedewald
0
Geen stemmen
Young
0
Geen stemmen
Valencia
1
1%

Totaal aantal stemmen: 144

Enrique
Scholier
Scholier

Re: Speeldag 26 - 15/02/2025: Royal Antwerp Football Club - Kortrijk[2-1]

Bericht door Enrique »

poller1 schreef:
17-02-2025 09:12
ik snap ook nog steeds niet waarom er gedaan werd of Kortrijk goed meevoetbalde.
Dat deed het namelijk niet, kansen ten spijt.
Inderdaad ! KVK counterde snedig bij momenten, maar goed meevoetballen is wel iets anders. Verdiende overwinning van onze reds punt.
Als die grensrechter niet ten onrechte vlagt telt onze eerste goal trouwens gewoon !

vetartis
Moderator
Moderator
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Ik heb mezelf pijn gedaan en "gekeken" naar onze concurrenten voor Europees voetbal. In vergelijking met Gent, Union, Standard, Anderlecht en Charleroi speelden wij een topmatch zaterdag...
forever in our shadow...

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

Stouwer schreef:
17-02-2025 09:14
Wat me verder opviel: wij winnen echt geen enkel kopduel. En niet alleen dit weekend, maar dat is al langer aan de gang.
Dan heb je het niet over de assist van Bayo voor de (ten onrechte afgekeurde) goal van Kerk of de kopbal van Alderweireld die uiteindelijk op de paal belandt?

(oprechte vraag, want mij was het nog niet opgevallen)

ph07
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Het is de allermooiste club van allemaal!

Bericht door ph07 »

Zeno en Toby winnen hun kopduels ook heel vaak
En Vincent plant zijn lichaam zo goed dat hij het kopduel vermijdt en kan kaatsen.
Als er al een probleem is met de kopduels, dan is het op het middenveld.

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

De Frol schreef:
17-02-2025 09:35
Stouwer schreef:
Wat me verder opviel: wij winnen echt geen enkel kopduel. En niet alleen dit weekend, maar dat is al langer aan de gang.
Dan heb je het niet over de assist van Bayo voor de (ten onrechte afgekeurde) goal van Kerk of de kopbal van Alderweireld die uiteindelijk op de paal beland?

Kopbaldoelpunt trouwens dat slechts per ongeluk verijdeld werd . De keeper is nog steeds aan het uitzoeken hoe hij dat gedaan heeft .

Veronderstellingen van het type "als ... dan ..." worden hier steeds in negatieve zin gebruikt . Laat me dat eens omkeren : Als het doelpunt van Kerk niet afgekeurd wordt en de kopbal van Toby in doel gaat ... dan winnen we met 4-1 . Niet slecht denk ik dan .

Stouwer
Reserve speler
Reserve speler
Slagzin: Kust na mennen dappere

Bericht door Stouwer »

De Frol schreef:
Stouwer schreef:
Dan heb je het niet over de assist van Bayo voor de (ten onrechte afgekeurde) goal van Kerk of de kopbal van Alderweireld die uiteindelijk op de paal belandt?

Oké, "geen enkel" was misschien wat overdreven, maar toch zeer weinig in mijn ogen. En inderdaad vooral in het middenveldspel.
93:33

Kalkbrenner
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: *** loyal to the Royal Antwerp FC since 1980 *** Against modern football ! ***

Bericht door Kalkbrenner »

vetartis schreef:
17-02-2025 09:31
Ik heb mezelf pijn gedaan en "gekeken" naar onze concurrenten voor Europees voetbal. In vergelijking met Gent, Union, Standard, Anderlecht en Charleroi speelden wij een topmatch zaterdag...
helemaal akkoord

We zijn hier wel eens kritisch, en dat mag. En ja we geven wat te makkelijk kansen en doelpunten weg en dat ondanks Lammens, by far de beste keeper van de League.
Maar we spelen ondanks onze smalle kern tenminste voetbal. Het spel van Union, Gent en Anderlecht is meestal gewoon niet om aan te zien. Hoe Anderlecht er in slaagt te winnen is alweer een raadsel.
We moeten gewoon gaan voor een 4de (of zelfs 3de) plek in PO1, en verzekerd Europees voetbal, dat lijkt me zeker niet onrealistisch.
*** loyal to the Royal Antwerp FC since 1981 ***
Against modern football !

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

stille wille schreef:
17-02-2025 09:52
De Frol schreef:
Stouwer schreef:
Dan heb je het niet over de assist van Bayo voor de (ten onrechte afgekeurde) goal van Kerk of de kopbal van Alderweireld die uiteindelijk op de paal beland?

Kopbaldoelpunt trouwens dat slechts per ongeluk verijdeld werd . De keeper is nog steeds aan het uitzoeken hoe hij dat gedaan heeft .

Veronderstellingen van het type "als ... dan ..." worden hier steeds in negatieve zin gebruikt . Laat me dat eens omkeren : Als het doelpunt van Kerk niet afgekeurd wordt en de kopbal van Toby in doel gaat ... dan winnen we met 4-1 . Niet slecht denk ik dan .
Klopt en die kansen van Kortrijk werden wél verijdeld door ons. Janssen en Doumbia die effectief op tijd terugkeren, Lammens die effectief nog die reflex doet... Dat is niet 'als', dat was gewoon de realiteit. Janssen zet zijn foute pass zo mee recht, Doumbia die terecht de voorgaande weken verweten werd het verdedigen wat te gemakkelijk op te nemen, deed daar de inspanning om die bal te blokken, dat zijn gewoon ook positieve zaken.

Dat het beter kon, zeker de tweede helft is zeker. Maar vergeet ook niet dat je met Bayo en Benitez plots 2 nieuwe gasten aan het inpassen bent. Tegelijk staat ook Janssen op een andere positie en zo ben je op dit moment toch ook wat aan het testen en uitproberen richting de komende weken.

Ik blijf er gewoon bij dat wij met deze ploeg voluit de kaart van de aanval moeten trekken. Onze grootste kwaliteiten liggen vooraan. Je hebt scorende spelers, spelers in vorm. Achteraan is het allemaal wat minder dit seizoen, van backs die eerder een offensief profiel hebben tot Toby die goede en mindere prestaties te vaak met elkaar begint af te wisselen. Lammens verbloemt daar nog veel door geweldige reddingen, maar eigenlijk zijn we gewoon veel te kwetsbaar op verdedigend vlak en dat begint al vooraan en op het middenveld, maar de passiviteit in onze verdediging is toch ook vaak treffend (heel vaak wijkende centrale verdedigers gezien al dit seizoen).

Ik denk dat ze met Benitez het evenwicht wat willen herstellen, maar voorlopig gewoon onze productieve spelers aan de bal krijgen en de tegenstander hoog onder druk zetten lijkt me gewoon altijd het beste gameplan. En ja, dan zal je ook eens verliezen, maar dan liever zo dan op Anderlecht waar je dan eigenlijk zo goed als niets hebt gedaan en even goed 0 punten hebt.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Kalkbrenner schreef:
17-02-2025 10:27
vetartis schreef:
helemaal akkoord

We zijn hier wel eens kritisch, en dat mag. En ja we geven wat te makkelijk kansen en doelpunten weg en dat ondanks Lammens, by far de beste keeper van de League.
Maar we spelen ondanks onze smalle kern tenminste voetbal. Het spel van Union, Gent en Anderlecht is meestal gewoon niet om aan te zien. Hoe Anderlecht er in slaagt te winnen is alweer een raadsel.
We moeten gewoon gaan voor een 4de (of zelfs 3de) plek in PO1, en verzekerd Europees voetbal, dat lijkt me zeker niet onrealistisch.
Voila, zeg ik hier al weken. De zuinige zeges van Union en Anderlecht zijn echt niet meer op 1 hand te tellen... Spelbeeld is gewoon bedroevend bovendien. Meestal wordt zoiets in PO 1 staalhard afgestraft. Dat hebben wij bv. vorig jaar mee mogen maken...

Wij moeten gewoon ervoor gaan, kwaliteit genoeg om tegen elke tegenstander meer dan 1 keer te scoren.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

Raptor
Junior
Junior

Bericht door Raptor »

Het wordt regelmatig aangehaald, maar eigenlijk kunnen we dit niet genoeg benadrukken. WAT VOOR EEN FENOMENAAL VELD HEBBEN WIJ, in vergelijking met die schandalige terreinen in België! Bedankt aan de greenkeepers. Week na week mee de mannen van de match. :pray:
51°13'56.7"N 4°28'19.5"E
MDCCCLXXX

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Bericht door zorro »

bCnkO schreef:
17-02-2025 10:40
Kalkbrenner schreef:
vetartis schreef:
helemaal akkoord

Voila, zeg ik hier al weken. De zuinige zeges van Union en Anderlecht zijn echt niet meer op 1 hand te tellen... Spelbeeld is gewoon bedroevend bovendien. Meestal wordt zoiets in PO 1 staalhard afgestraft. Dat hebben wij bv. vorig jaar mee mogen maken...

Wij moeten gewoon ervoor gaan, kwaliteit genoeg om tegen elke tegenstander meer dan 1 keer te scoren.
Ongelooflijk is ons rapport toch niet tegen de concurrenten in die play-offs:

RAFC-Brugge 2-1
Brugge-RAFC 2-1
RAFC-Genk 2-2
Genk-RAFC 2-0
RAFC-Union 2-0
Union-RAFC 2-1
RAFC-Union 5-1 (beker)
RAFC-Anderlecht 1-2
Anderlecht-RAFC 2-0
RAFC-Anderlecht 2-2 (beker)
Anderlecht-RAFC 1-0 (beker
RAFC-Gent (9/3/2025)
Gent-RAFC 1-1

12 op 36 en Anderlecht ligt ons al helemaal niet.
Overmoedig zou ik dus niet worden, maar we maken zeker kans op een mooi resultaat.
Plaats 3/4 moet de gezonde ambitie zijn.
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

zorro schreef:
17-02-2025 12:36
bCnkO schreef:
17-02-2025 10:40
Kalkbrenner schreef:

helemaal akkoord

Ongelooflijk is ons rapport toch niet tegen de concurrenten in die play-offs:

RAFC-Brugge 2-1
Brugge-RAFC 2-1
RAFC-Genk 2-2
Genk-RAFC 2-0
RAFC-Union 2-0
Union-RAFC 2-1
RAFC-Union 5-1 (beker)
RAFC-Anderlecht 1-2
Anderlecht-RAFC 2-0
RAFC-Anderlecht 2-2 (beker)
Anderlecht-RAFC 1-0 (beker
RAFC-Gent (9/3/2025)
Gent-RAFC 1-1

12 op 36 en Anderlecht ligt ons al helemaal niet.
Overmoedig zou ik dus niet worden, maar we maken zeker kans op een mooi resultaat.
Plaats 3/4 moet de gezonde ambitie zijn.
Klopt, maar het is net tegen Anderlecht dat we ons telkens zo laten schuren. Enkel in de thuismatch voor de beker hebben we daar eens tegen gespeeld zoals het moet: met het geloof dat we die makkelijk weg kunnen spelen.

3 of 4 moet sowieso de ambitie zijn. Als je dat Europees ticket kan pakken hebben we een uitstekend seizoen gedraaid waarin weer veel jonge gasten hun neus aan het venster staken.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

vetartis
Moderator
Moderator
Slagzin: vets are simply the be(a)st
Contacteer:

Bericht door vetartis »

Je hebt 1 match per week... Ik stel voor nog 4 keer 90 minuten de kaart van de aanval te kiezen, 90 minuten knallen. Dan kan je na die wedstrijden een evaluatie maken of dat een verstandige keuze is. Referenties genoeg nog met Standard uit, Cercle uit, OHL en Gent thuis...
Ga je met de billen bloot in Brugge en Luik, dan trek ik mijn kaka met plezier in, maar volgens mij kunnen wij het elke ploeg moeilijk maken als we er maar voor gaan. Daar verliezen we vaak de matchen mee.
forever in our shadow...

zorro
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Luckily the world sucks, otherwise we'd all fall off

Bericht door zorro »

vetartis schreef:
17-02-2025 14:17
Je hebt 1 match per week... Ik stel voor nog 4 keer 90 minuten de kaart van de aanval te kiezen, 90 minuten knallen. Dan kan je na die wedstrijden een evaluatie maken of dat een verstandige keuze is. Referenties genoeg nog met Standard uit, Cercle uit, OHL en Gent thuis...
Ga je met de billen bloot in Brugge en Luik, dan trek ik mijn kaka met plezier in, maar volgens mij kunnen wij het elke ploeg moeilijk maken als we er maar voor gaan. Daar verliezen we vaak de matchen mee.
Er zullen weinig twijfelen aan de intrinsieke kwaliteit van dit elftal.
Kijk naar het spel in de periode rond de eerste derby dit jaar alsook in de beker thuis tegen de Brusselse clubs.

Het schoentje wringt veelal in de manier waarop we de matchen aanvatten. Het gebrek aan drive, snelheid, druk, verticaal spel, …

Met de juiste mentaliteit zetten we volgend mij inderdaad een goede prestatie neer.
Moeten we ons zorgen maken? We vragen het aan een expert!

The Dog
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door The Dog »

Ik vraag me af of die goal van Janssen wel mocht doorgaan omdat Kerk ineens mee in de muur v kvk ging staan om een blok te zetten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BOUWEN! BOUWEN! BOUWEN!

janssens
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Is it just me, or is it getting crazier out there?

Bericht door janssens »

The Dog schreef:
17-02-2025 15:53
Ik vraag me af of die goal van Janssen wel mocht doorgaan omdat Kerk ineens mee in de muur v kvk ging staan om een blok te zetten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vanderhaeghe zei iets in die zin.
I dared to ask for sunshine, and I got World War III

De Frol
Eerste Elftal
Eerste Elftal

Bericht door De Frol »

The Dog schreef:
Ben jij het, Yves Vanderhaeghe? :evillaugh:

Nadat de muur van KVK stond opgesteld heeft de scheidsrechter met zijn vanishing spray aangegeven tot waar de Antwerpspelers mochten gaan staan. Kerk stond mooi achter die lijn. De muur van Kortrijk is dan wel wat richting Kerk beginnen schuifelen. Vanaf het moment dat de vrije trap is genomen mag iedereen weer gaan en staan waar hij wil. Ik denk dat Kerk mooi achter de lijn is gebleven tot de vrije trap genomen is. (Geen idee of de VAR daar naar gaan kijken is.)

Afbeelding
Afbeelding

Cpt.eddie
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: thou shalt not have no idea.

Bericht door Cpt.eddie »

Vooral de gast die 'voor alle zekerheid' achter het muurtje moet gaan liggen, om dan vanaf de grond te moeten liggen toekijken hoe zijn hele ploeg in de wind gezet wordt met een ingestudeerd nummertje. Priceless.
With the horses come the flies.

stille wille
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Slagzin: Wij zijn niet Bayern van België . Wij zijn den Antwerp van België !!!

Bericht door stille wille »

De Frol schreef:
17-02-2025 16:08
The Dog schreef:
Ben jij het, Yves Vanderhaeghe? :evillaugh:

Nadat de muur van KVK stond opgesteld heeft de scheidsrechter met zijn vanishing spray aangegeven tot waar de Antwerpspelers mochten gaan staan. Kerk stond mooi achter die lijn. De muur van Kortrijk is dan wel wat richting Kerk beginnen schuifelen. Vanaf het moment dat de vrije trap is genomen mag iedereen weer gaan en staan waar hij wil. Ik denk dat Kerk mooi achter de lijn is gebleven tot de vrije trap genomen is. (Geen idee of de VAR daar naar gaan kijken is.)
Ik heb de fase verschillende malen herbekeken nadat ik dit ook al gesignaleerd had in Doelpunt van het Seizoen . Kerk krijgt een duw van Janssen , waardoor hij zich wel moet verplaatsen . Het is niet uit alle beelden duidelijk , maar volgens mij is er reden om het doelpunt niet toe te kennen .

Het zal de volgende keer niet meer pakken denk ik .

redphilly
Eerste Elftal
Eerste Elftal
Contacteer:

Bericht door redphilly »

Kalkbrenner schreef:
vetartis schreef:
helemaal akkoord

Als we er nu is echt in geloven op verplaatsing dan kan het maar om één of andere onverklaarbare reden spelen wij altijd als angsthazen op verplaatsing.

fourty
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door fourty »

redphilly schreef:
17-02-2025 19:09
Kalkbrenner schreef:
vetartis schreef:
helemaal akkoord

Als we er nu is echt in geloven op verplaatsing dan kan het maar om één of andere onverklaarbare reden spelen wij altijd als angsthazen op verplaatsing.
Juist en daar heeft volgens mij de trainer niet alleen impact op, maar is het zelfs zijn verantwoordelijkheid.
Wij hebben RAFC niet geërfd van onze voorvaderen, maar in bruikleen gekregen van onze kinderen

Jemme
Top voetballer
Top voetballer
Slagzin: Alles kapot

Bericht door Jemme »

Lardot velt oordeel over afgekeurd doelpunt van Antwerp tegen KV Kortrijk
Vandaag om 21:59
Royal Antwerp FC haalde het afgelopen weekend van KV Kortrijk, maar zag in die partij ook een doelpunt van Gyrano Kerk afgekeurd worden. Bij Antwerp was men kritisch over die beslissing, maar volgens Jonathan Lardot was die kritiek niet terecht.

Aanvankelijk werd het doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel, maar bleek Kerk onside te staan. Na een lange VAR-check zag men wel dat Benitez voorafgaand hands had begaan. Nochtans was er bijna een halve minuut verschil tussen handsbal en het doelpunt. Toch greep de VAR correct in, oordeelt Lardot.

De bal werd ook meermaals geraakt door verdedigers van KV Kortrijk, maar dat is volgens Lardot geen reden om het doelpunt toch goed te keuren. "Er zijn wel twee defensieve interventies maar er is nooit sprake van echte controle van de bal. De bal raken is niet voldoende om van een nieuwe fase te spreken. Die elementen zijn duidelijk omschreven in het VAR-protocol. Een correcte interventie dus", geeft hij aan.
Uiteraard weer een perfecte beslissing van de onberispelijke VAR! Wat een heerlijk instrument toch. Hulde!
Roads? Where we are going we don't need roads. (Doc Brown)

bCnkO
Top voetballer
Top voetballer

Bericht door bCnkO »

Jemme schreef:
17-02-2025 22:27
Royal Antwerp FC haalde het afgelopen weekend van KV Kortrijk, maar zag in die partij ook een doelpunt van Gyrano Kerk afgekeurd worden. Bij Antwerp was men kritisch over die beslissing, maar volgens Jonathan Lardot was die kritiek niet terecht.

Aanvankelijk werd het doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel, maar bleek Kerk onside te staan. Na een lange VAR-check zag men wel dat Benitez voorafgaand hands had begaan. Nochtans was er bijna een halve minuut verschil tussen handsbal en het doelpunt. Toch greep de VAR correct in, oordeelt Lardot.

De bal werd ook meermaals geraakt door verdedigers van KV Kortrijk, maar dat is volgens Lardot geen reden om het doelpunt toch goed te keuren. "Er zijn wel twee defensieve interventies maar er is nooit sprake van echte controle van de bal. De bal raken is niet voldoende om van een nieuwe fase te spreken. Die elementen zijn duidelijk omschreven in het VAR-protocol. Een correcte interventie dus", geeft hij aan.
Uiteraard weer een perfecte beslissing van de onberispelijke VAR! Wat een heerlijk instrument toch. Hulde!
Uiteraard ook geen woord over het feit dat Benitez de bal raakt met de arm DOORDAT hij zélf in de rug geduwd wordt... Dat blijft het belachelijkste aan heel dit verhaal. Terugzoeken naar een fout, die veroorzaakt wordt door een fout van de ploeg die uiteindelijk dan 'gered' wordt van een tegengoal en dus beloond wordt om die duwfout... Volledig volgens het ideaalbeeld van de Belgische arbitrage dus: de echte fouten niet fluiten, maar alles daarrond wel tot in het absurde toe bestraffen.
Rechtstaan en zingen!
Ni zagen, zingen!

poller1
Reserve speler
Reserve speler

Bericht door poller1 »

En op Extra Time was het enige wat ze konden zeggen, dat de goal van Janssen had afgekeurd moeten worden omdat we te dicht bij de Kortrijkse muur stonden........

Er is nog ne lange weg af te leggen....................

Enrique
Scholier
Scholier

Bericht door Enrique »

bCnkO schreef:
17-02-2025 23:32
Jemme schreef:
17-02-2025 22:27

Uiteraard ook geen woord over het feit dat Benitez de bal raakt met de arm DOORDAT hij zélf in de rug geduwd wordt... Dat blijft het belachelijkste aan heel dit verhaal. Terugzoeken naar een fout, die veroorzaakt wordt door een fout van de ploeg die uiteindelijk dan 'gered' wordt van een tegengoal en dus beloond wordt om die duwfout... Volledig volgens het ideaalbeeld van de Belgische arbitrage dus: de echte fouten niet fluiten, maar alles daarrond wel tot in het absurde toe bestraffen.
Als, ik zeg wel als, ze het doelpunt afkeurden dan had het enige correcte gevolg geweest dat wij daar een vrije trap hadden gekregen voor die duwfout ... stel je dan voor dat je daaruit scoort :evillaugh:

Plaats reactie